Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio 1.2 '96 D7F - pytanie po Euroscanie

piekarcio 17 Lis 2007 01:47 7741 24
  • #1 17 Lis 2007 01:47
    piekarcio
    Poziom 10  

    Renault Clio 1.2 '96 D7F występowały problemy z wolnymi obrotami (gaśnięcie na światłach itp.). Wymieniłem silniczek krokowy na niby zamiennik i silnik na starcie dostał min. 1400 rpm (z Euroscanu, model bez obrotomierza). Zaniepokoiły mnie wartości O2 Signal Sensor na postoju było 0,426 a po odpaleniu migało z 0,1 na 0,7 - przy pracy na biegu jałowym, czy to może oznaczać, że lambda padła?
    Oczywiście przed każdą operacją odłączenia podzespołu rozłączałem akumulator, oraz ustwiałem silniczek krokowy (komputerem).
    Zastanawiam się co to jest Idle Act. Control - na postoju 23% na jałowym 11%. Czy to jest procent otwarcia silniczka krokowego?
    Na dodatek Idle Adaptation zawsze wynosi 1%.
    Podsumowując zastanawiam się, czy silniczek krokowy (zamiennik) jest dobry, oraz, czy czasem lambda nie była od początku zła?
    Bardzo proszę o wskazówki.

  • Fibaro
  • #2 17 Lis 2007 03:43
    miniu1
    Poziom 19  

    Jeżeli silnik był zimny, to 1400 obrotów jest OK. Na ciepłym powinno być 800-900.
    O2 - sonda lambda powinna właśnie oscylować między 0,1 i 0,8 V - też OK.
    Idle akt 23% na postoju - dobrze - właśnie dzisiaj robiłem CLIO II z takim motorem i miało 26%.
    Co do Idle Adaptation, to nie wiem...
    Rozejrzyj się może za multimetrem z funkcją pomiaru obrotów (może pożycz) i zmierz faktyczne obroty, bo Euroscan może kłamać...

  • Fibaro
  • #3 17 Lis 2007 12:58
    piekarcio
    Poziom 10  

    Tylko, że obroty po przejechaniu 100 metrów i wrzuceniu na luz są już na poziomie ok 2000 rpm. Około bo Euroscana mam na PC i podczas jazdy nie pracuje:( A te obroty to już za dużo tak na ucho, co do obrotów na postoju to juz na ucho ich nie ocenię.
    Temperatury niby komputer pokazuje OK.
    Czujnik położenia przepustnicy OK, bo Euroscan piszczy przy naciśnięciu gazu.
    To chyba musi być wina tego krokowego??

  • Fibaro
  • #4 17 Lis 2007 15:34
    Usunięty
  • #5 17 Lis 2007 17:03
    piekarcio
    Poziom 10  

    elektrit napisał:
    piekarcio napisał:
    Zaniepokoiły mnie wartości O2 Signal Sensor na postoju było 0,426 a po odpaleniu migało z 0,1 na 0,7 - przy pracy na biegu jałowym.


    Nie, jest ok.


    Co do lambdy doczytałem, i rzeczywiście wynika z tego, że jest OK.
    Podmieniłem silniczek krokowy na jeszcze inny i powróciłem do punktu wyjścia, czyli gaśnięcia auta na światłach. Zauważyłem również, że główka nowego zaminnika ww. części jest trochę inna. Co by wyjaśniało, że zamiennik mógł niewystarczająco zmniejszać otwór dla powietrza, stąd wysokie obroty.
    Może to wina wtryskiwaczy (kable, świece, olej - nowe, paliwo niby ze stacji). Auto ma mały przebieg 51 tys. km. od 1,5 roku jeżdżone regularnie.
    Chyba, że auto miało inny silniczek krokowy niż powinien być... no nic ja idę jeszcze raz przeczyścić gniazdo krokowca.

  • #6 18 Lis 2007 10:47
    lindonerl
    Poziom 17  

    Sprawdz potenciometr przepustnicy, albo wymień z marszu.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Oczywiście przed każdą operacją odłączenia podzespołu rozłączałem akumulator, oraz ustwiałem silniczek krokowy (komputerem).
    Mam pytanie jak to się robi tym komputerem.

  • #7 18 Lis 2007 12:37
    piekarcio
    Poziom 10  

    lindonerl napisał:
    Sprawdz potenciometr przepustnicy, albo wymień z marszu.

    Podmieniony.

    lindonerl napisał:

    Oczywiście przed każdą operacją odłączenia podzespołu rozłączałem akumulator, oraz ustwiałem silniczek krokowy (komputerem).
    Mam pytanie jak to się robi tym komputerem.


    W komputerze masz jakby 3 pozycje, 1-kody będów, 2-parametry pracy (aktualne), 3-testy urządzeń. I w Clio można sprawdzić pompę paliwa, lampkę awarii silnika oraz silniczek krokowy. Wydaje mi się, że komputer nie uczy się go, tylko porusza nim w pełnym zakresie pracy (co w zwykłej pracy silnika chyba się nie zdarza. I raczej nie warto zawracać sobie głowy z komputerem, bo jak padnie ci akumalator zimą to przecież nie jedziesz na ustawianie krokowca.

  • #8 18 Lis 2007 12:41
    Usunięty
  • #9 18 Lis 2007 13:52
    piekarcio
    Poziom 10  

    elektrit napisał:
    A słyszałeś o czyms takim jak pamięć adaptacyjna? Kazdy silnik się żużywa, kazdy potrzebuje innego otwarcia zaworu powietrza dodatkowego ( liczk kroków)...

    A jak można zajrzeć do tej pamięci? Wydawało mi się, że komputer sam sobie liczy czego potrzebuje. Chociażby z prostej przyczyny, że zimnego powietrza może wziąć mniej niż ciepłego.

    Dodano po 43 [minuty]:

    To może zacznijmy od początku, bo to nie była wina krokowca, sprawę pogorszył kupiony zamiennik, teraz jestem w punkcie wyjścia. Co się dzieje:
    1. Auto gaśnie przy postoju na światłach, nie odpala z rozrusznika, ruszam gazem, bo może jest za mało powietrza, nic. Odpinam akumulator auto odpala.
    2. Jak wyżej, tyleże. Nieodpinam akumulatora, bujam autem- może coś zmieni swoje położenie. Samochód odpala.
    3. Zadławił się przy przyśpiszaniu, jakby odcięło mu paliwo na 2 sekundy.

    Lambda i czujniki temperatur sprawdzone.
    Ma ktoś jakieś pomysły na co zwrócić uwagę?

  • #10 18 Lis 2007 14:43
    lindonerl
    Poziom 17  

    Pora na pomiar ciśnienia paliwa. Najlepiej podpiąć manometr i pomęczyć drania. A może jak zgaśnie to trzeba go kopnąć w koło albo maską trzepnąć i pompa znowu zaskoczy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Filtr paliwa wymień.

  • #11 18 Lis 2007 15:38
    Usunięty
  • #12 20 Lis 2007 00:30
    piekarcio
    Poziom 10  

    elektrit napisał:
    W takich sytuacjach podmienia się czujnik położena wału, jest to pięta Achillesowa w renówkach.
    Częstokroć jest rejestrowany błąd "czujnik położenia wału-brak obrotów" lub "czujnik polożena wału-odwrócony sygnał"

    Błędu brak, jutro jadę do serwisu mam nadzieję, że będą mieli na podmiankę taki czujnik.
    Przeczyściłem go dziś, ale nic nie dało. Zresztą może to cewk nie domaga...

  • #13 21 Lis 2007 18:01
    piekarcio
    Poziom 10  

    Po opukaniu wtryskiwaczy jest poprawa. Trzebaby je chyba dokładniej przeczyścić. Stąd pytanie:

    Wie ktoś może jakim prądem otwiera się wtryskiwacze w Clio 1.2 D7F?

  • #15 21 Lis 2007 19:59
    piekarcio
    Poziom 10  

    elektrit napisał:
    16 om na 12V ile to będzie?

    A jesteś pewien, że wtryskiwacze są na 12V, a nie na 5V?

  • #16 21 Lis 2007 20:13
    Usunięty
  • #17 21 Lis 2007 20:24
    piekarcio
    Poziom 10  

    elektrit napisał:
    A w samochodzie jest akumulator 12V czy płaska bateryjka z latarki kieszonkowej?

    Widzisz, ja z respektem podchodzę do francuskiej roboty. Bo niby mamy śruby metryczne, a w Reno trzeba z torxem biegać. Poza tym, chyba część czujników jest na 5V tak mi sie cos zdaje.

  • #18 21 Lis 2007 20:33
    Usunięty
  • #19 21 Lis 2007 20:40
    szym31
    Poziom 11  

    No i sprawa rozwiązana, a czy nie prościej J=12V/opór cewki

  • #20 28 Lis 2007 15:35
    piekarcio
    Poziom 10  

    Wtryskiwacze działają. Autko niestety dalej nierówno pracuje na biegu jałowym, przerywa na początku przyśpieszania, na wyższych obrotach jedzie już dobrze, gaśnie podczas dłuższego postoju i nie chce odpalić- rozrusznik kręci, odpala do piero po odłączeniu i podłączeniu akumulatora.
    I skończyły mi się pomysły co dalej:( Proszę o wskazówki:)

  • #21 28 Lis 2007 16:21
    lindonerl
    Poziom 17  

    Sprawdź jeszcze regulator ciśnienia paliwa czasem pęknie w nim przepona i paliwo przedostaje się do kolektora ssącego robiąc podobne efekty, na wyższych obrotach silnik jest w stanie przepalić tą nadwyżkę paliwa bez większego problemu.

  • #22 28 Lis 2007 16:32
    .gonzo.
    Poziom 14  

    piekarcio napisał:
    Wtryskiwacze działają.

    To nie jest jednoznaczne że działają poprawnie...
    Jak wygląda strumień paliwa? Nie leją czasem te wtryskiwacze?

  • #23 28 Lis 2007 20:49
    piekarcio
    Poziom 10  

    lindonerl napisał:
    Sprawdź jeszcze regulator ciśnienia paliwa czasem pęknie w nim przepona

    Ok, zamelduję jeszcze dziś po sprawdzeniu.

    .gonzo. napisał:

    Jak wygląda strumień paliwa? Nie leją czasem te wtryskiwacze?

    Strumień jest długi i znacząco się rozszerza, wydatek jest spory. Zamknięte wtryskiwacze nie puszczają paliwa.

    Dodano po 3 [godziny] 38 [minuty]:

    Wyjąłem regulator ciśnienia paliwa, obejrzałem, opukałem, założyłem, podciśnienia nie podłączałem- ztkałem przewodzik. Stan bez zmian.
    Jak powyżej i dmuchnąłem w regulator. Stan bez zmian.
    Podłączyłem podciśnienie. Stan bez zmian.

  • #24 03 Gru 2007 15:17
    piekarcio
    Poziom 10  

    Winna okazała się cewka. Podczas testów dawała napięcie, iskra na świecy się pojawiała. Jednakże w ciemnym miejscu zauważyłem przeskok wewnątrz cewki z wyjścia 1 w kierunku wtyczki sterowania. Po podmiance autko jeździ OK :)

  • #25 03 Gru 2007 21:55
    piekarcio
    Poziom 10  

    W związku z rozwiązaniem probelmu temat zamykam.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME