Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler Town&Country stop i kierunki - rozdzial

r2d2 17 Nov 2007 15:36 9059 13
  • #1
    r2d2
    Level 13  
    Witam

    Auto z 2005 roku , kierunkowskaz i stop idzie 1 przewodem z centralki
    zamocowanej za chamulcem recznym .
    Centralka sterowana poprzez CAN.
    Wyjscie z proca steruje tranzystorem mosfet i dalej na zarowke.
    System dziala tak ze jak trzymamy stop swieci stop ale jak w czasie trzymania stopu wlaczymy kierunek to stop zamienia sie w kierunek .
    Oczywiscie wtedy swieci stop centralny i z tej strony gdzie nie jest wlaczony kierunek.
    Czy ma ktos sposob na rozdzielenie kierunkow i stopu ? bez duzej ingerencji i przerabiania instalacji ?

    Pozdrawiam
    Mariusz
  • #2
    milejow
    Level 43  
    Nie po CAN a po CCD BUS.Odciac stop z wlacznika i pociagnac do tylu,nie bedzie przerywany przez kierunek
  • #3
    r2d2
    Level 13  
    a odciecie wlacznika stopu nie ma wplywu na nic poza swiatlami ?
    np. na automatyczna skrzynie biegow lub jakies inne podzespoly
  • Helpful post
    #4
    milejow
    Level 43  
    Na prace skrzyni wplywaja inne styki w tym samym czujniku.Sprawdzone w praktyce kilkakrotnie
  • #5
    r2d2
    Level 13  
    Dzieki za pomoc , swiatelka zrobione i wszystko gra.
  • #6
    Jachu VU
    Level 10  
    ja zrobilem troche inaczej i mam dalej problem.
    centralny stop na klapie swieci sie niezaleznie od kierunkowskazow i podlaczylem do niego stopy. zamiast swiatel wstecznego wsadzilem pomaranczowe zarowki i wykorzystalem oryginalne przewody od stop/kierunek. efekt jest taki ze kierunki dzialaja ok ale po wcisnieciu stopu zapalaja sie stopy i kierunki. w opisie na forum chryslera wyczytalem ze wystarczy odlaczyc drugi pin przy pedale hamulca. efekt jest taki ze nie ma stopu. przy pedale hamulca jest 6 czy 7 przewodow. odlaczalem wszystkie po kolei i albo swieci wszystko albo nic.
    dalej nie wiem jak rozdzielic stop od kierunkow.
    swiatlo wstecznego biegu zrobilem na diodach w oryginalnym miejscu obok nowych kierunkow.
  • #7
    smigus1
    Level 10  
    Właśnie przystępuje do przeróbki tego auta. Moje pytania:
    Czy jeżeli załatwię sprawę przewodu przy włączniku, to nie pojawi się problem z trzecim światłem stop. czy wychodzi na niego osobny sygnał?

    Czy macie może jakieś wskazówki odnośnie przeróbki pozostałych lamp?

    Z góry dziękuję za pomoc.
  • #8
    smigus1
    Level 10  
    pytanie na temat rozdzielenia kierunkowskazów i stopu w chryslerze T&C czy wiecie może który kabel przy włączniku stopu trzeba ciąć, jak go znalazłeś?
    gdzie jest automat który "łączy" sygnały kierukowskazu i stopu. Bo gdzieś ten sygnał ze stopu musi się przecież nakladać z kierunkowskazem, dodam że niewidzę u siebie niczego koło pedałuhamulca postojowego. Do włącznika stopu wchodzi sześć kabli
  • #9
    virus123456
    Level 16  
    pytanie do kolegi milejow

    zrobilem tak jak napisales (jak na rysunku) i jest wszystko OK

    Chrysler Town&Country stop i kierunki - rozdzial

    ale jak bardziej dobrze przyjrzalem sie do schematu to mozna zobaczyc,ze sygnal od wlacznika stopu przy pedale jest na szynie S367.
    jednak kabel laczy miedzy soba takie module jak BCM(C 3,pin 16) co prawda wlasnie ten sygnal nie jest podlanczany na europe,IPM(C 7,pin 17),oraz CAB(C 101,pin 1)

    Chrysler Town&Country stop i kierunki - rozdzial

    Chrysler Town&Country stop i kierunki - rozdzial

    Chrysler Town&Country stop i kierunki - rozdzial

    dlatego mam pytanie ,dlaczego przy odcieciu tych sygnalow od IPM i CAB wszystko nadal poprawnie dziala?
    teoretycznie trzeba by bylo tylko obciac na kostce BODY CONTROL MODULE C 3 kabelek nr.16

    pozatym wielkie dzieki za pomysl
  • #10
    kalibra111
    Level 1  
    Też zrobiłem tak jak piszecie i dalej jak naciskam STOP to świecą KIERUNKI
  • #11
    lgrzeg
    Level 15  
    Ja pociaglem sygnal przez przelaznki z przednich kieronkow
  • #12
    misiopysio
    Level 10  
    Podepnę się do tematu.
    Posiadam Chryslera T&C z 2008 roku ściągniętego z USA. Kupiłem go już z niby przerobionymi kierunkowskazami . Wszystko jest OK ale problem to szybka praca przerywacza. Na awaryjnych jest tak jak powinno być. Niestety nie wiem jak zostało to zrobione - wstawiłem oporniki symulujące żarówki ale i to nie pomogło( podpiąłem się pod tylne żarówki) Jeżeli ktoś wie co mógłbym zrobić to proszę o pomoc ( na komputerze w serwisie pokazuje błąd przepalonych żarówek ). Z góry dziękuję.
  • #13
    Baltazare
    Level 11  
    odkopie trochę w temacie bo mi auto przywróciło ustawienia rodem z USA ;)) :

    mam voyagera 2005 usa z przerobionymi światłami i wszystko było fajnie do wczoraj kiedy to załączyły mi się migacze permanentnie "on" - dziwna sprawa - w skrócie objaw jest taki:

    -stacyjka na on i migacze robią się on
    -nie ma to związku ze światłami postojowymi
    -włączenie kierunku powoduje przerywanie jednego migacza/ drugiego lub obu przy awaryjnych - oczywiście pedał stop nie wciśnięty
    -przełącznik stop przy pedale jak sprawdziłem ma przecięty kabel i poprowadzony prawdopodobnie bezpośrednio to tylnich lamp
    -oprócz świecących migaczy nie działa blokada dźwigni automatu (ten taki elektromagnes, który po wciśnięciu hamulca robi "klik" i można zmienić bieg - otwiera się, jakby widział cały czas wciśnięty pedał hamulca

    to co się dowiedziałem:

    1) OEBD nie widzi błędów
    2) wyłączenie BCM rozwiązuje problem - migacze gasną, dźwignia automatu odzyskuje blokadę i jest ona zwalniana po wciśnięciu hamulca
    3) wyciągnięcie styku z kostki pod bezpiecznikami przy FCM C7pin17 (zgodnie z rysunkiem powyżej w tym temacie) powoduje przywrócenie blokady dźwigni automatu - teraz załącza się i rozłącza razem z wciskaniem pedału hamulca, ale migacze dalej działają jako światła stopu cały czas ON

    oczywiście kilka dni temu wszystko było okey - może coś przymokło i dostaje gdzieś lewe napięcie a może jakiś przekaźnik się przyblokował...


    tylko ja już nie mam pomysłów gdzie i co sprawdzić

    jeszcze mogę wypiąć styk z bcm C3 pin 16 - to jest trzecia kostka licząc od góry czy od dołu?

    gdzie jest przekaźnik od migaczy, czy one idą z BCM?

    help bo mam choinkę z tyłu tylko nie mryga, za to trochę razi i chciałbym to naprawić :))

    niecierpliwie wyczekuje odpowiedzi, sugestii - jest niedziela, zaraz będę spr i zdawał relacje
  • #14
    performancecars
    Level 10  
    Zasilanie na tylne kierunkowskazy idzie z BCMu wiec tam doszukiwałbym się problemu. Sprawdz skanerem łączącym sie z bcm czy nie ma jakiś błędów w nim. Po eobd sprawdzisz tylko silnik.