Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cinquecento sporting i rozrusznik??

greqq 17 Lis 2007 19:31 2377 15
  • #1 17 Lis 2007 19:31
    greqq
    Poziom 9  

    Witam, mam cinquecento sportinga 108tys km.
    Stojąc na światłach samochód mi zgasł i nie mogłem go odpalić (nie łapał immobilazjer) i postanowiłem (a raczej samochody stojące za mną), że podjadę na pobocze na samym rozruszniku samochód podjechał ze 2 metry i rozrusznik stanął.
    Przekręcam kluczyk i cisza, czy to objaw spalenia rozrusznika?
    Wcześniej samochód zapalał za pierwszym razem.

    pozd

    Grześ

    0 15
  • #2 17 Lis 2007 20:32
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Niestety żeby go zdiagnozować musisz go wyjąć z fury.Uszkodzenia jakie mogły nastąpić to zawieszenie jednej ze szczotek w rozruszniku lub uszkodzenie wyłącznika elektromagnetycznego,ale może również padło uzwojenie rozrusznika a nawet wytopienie cyny z lamel uzwojenia wirnika. W trakcie naprawy sprawdż luzy na tulejkach samosmarownych rozrusznika.W przypadku nadmiernego luzu należy je wymienić.Jak widzisz bez fachowca się nie obejdzie.Sprawdż na szrotach, nieraz bywają na nich w bardzo dobrym stanie rozruszniki i wówczas remont twojego rozrusznika będzie nieopłacalny.Szukaj również w gazecie ANONSE.Zwróć uwagę na właściwy typ Magneti MarelliE80 -12V-0,8KW dla silnika 110cm3.

    0
  • #3 17 Lis 2007 20:57
    misiek1984
    Poziom 14  

    Witam

    Tak jak pisze kol. kierbedz4 wyjmij i sprawdz czy dziala. Czestym objawem przy CC tak jak u mnie jest luzowanie się śrub i nakrętek przy rozruszniku na przewodach zasilających.

    Pozdrawiam

    Krzysiek

    0
  • #4 18 Lis 2007 04:09
    greqq
    Poziom 9  

    Przy przekręcaniu kluczyka delikatnie przygasają lampki - czy to ma jakieś znaczenie?

    0
  • #5 18 Lis 2007 10:01
    Mad Max
    Poziom 23  

    Może mieć-najpierw przeczyść klemy.

    0
  • #6 18 Lis 2007 10:08
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 18 Lis 2007 14:20
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Wyrażnie sprecyzowałem i wyliczyłem usterki mogące mieć wpływ na niesprawność ww rozrusznika.Pytający na forum dopiero w kolejnym poście stwierdził przygasanie lampek sygnalizacyjnych podczas próby uruchomienia. Może to również świadczyć o przegrzaniu uzwojenia wyłącznika elektromagnetycznego oraz częściowego zwarcia uzwojenia co w konsekwencji powoduje niemożliwość ściągnięcia trzpienia elektromagnesu i w konsekwencji niezamknięcie obwodu zasilania rozrusznika. Mogą być również głęboko nadpalone śruby stykowe zabudowane w kopułce wyłącznika elektromagnetycznego. Po zapachu tego nie zdiagnozujesz to trzeba mieć na stole w stanie rozmontowanym.

    0
  • #8 18 Lis 2007 15:34
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 18 Lis 2007 15:45
    greqq
    Poziom 9  

    Wina ewidentnie leży po stronie rozrusznika. Sprawdziłem wszystkie połączenia i jest ok. Podejrzewam, że elektromagnes nawalił

    0
  • #10 18 Lis 2007 15:54
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 18 Lis 2007 16:04
    greqq
    Poziom 9  

    OK, jutro zanim wyciągnę rozrusznik sprawdzę to.

    0
  • #12 20 Lis 2007 11:33
    greqq
    Poziom 9  

    Sprawa ma się tak:
    Wyjąłem rozrusznik, był oberwany kawałek obejmy (jest on zgrzany z aluminium) po skręceniu go rozrusznik na krótko zadziałał.
    Po zamontowaniu po auta zakręciłem i odpalił ale już nie mogłem zgasić auta! Okazało się, że przy wyłączony zapłonie dochodzi prąd na rozrusznik. Spróbowałem zakręcić jeszcze raz i teraz jest tylko takie "cyk" i koniec, nie się nie kręci.
    I co to za fant??

    0
  • #13 20 Lis 2007 12:02
    viper555
    spec od auto-elektro

    Bo elektromagnes odwróciłeś o 180°.P

    0
  • #14 20 Lis 2007 12:27
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 20 Lis 2007 12:43
    viper555
    spec od auto-elektro

    W Elmocie nie ,ale w Magnetti spokojnie.P

    0
  • #16 20 Lis 2007 22:36
    greqq
    Poziom 9  

    Ale elektromagnes wysuwa zębatka rozrusznika, która zazębia się z kołem zamachowym ale nie obraca silnika.
    Ta rzecz która się oberwała to końcówka uzwojenia stojana, która jest połączona z cewką elektromagnesu.
    A elektromagnesu nie rozkręcałem, mam nadzieje, że zrozumiale przedstawiłem sprawę.

    0
  Szukaj w 5mln produktów