Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problemy z LPG BRC FLY SF SEQUENT w Hyundai Accent 2003

doman76 18 Lis 2007 16:36 13564 16
  • #1 18 Lis 2007 16:36
    doman76

    Poziom 10  

    Samochód HYUNDAI Akcent, prod 2003, przebieg akt. Ok. 120 tys,

    W roku 2004 załozona instalacja gazowa, przebieg na gazie ok. 90 tys



    Wcześniejsze problemy:

    Koniecznośc wymiany kabli zapłonowych, wymiana czujnika temperatury gazu – jednak praca bez większych zastrzeżeń.



    Rok 2007

    1.Pojawia się miganie kontrolki CHECK, dochodzi do zapalania jej na stałe – praca na gazie

    2. Trudności w uruchomieniu silnika – po uruchomieniu po chwili szarpie, bardzo nierówna praca, gaśnie.

    Po kilkakrotnym uruchomieniu działa prawidłowo.

    Duże zuzycie oleju – ok. 800g/1000 km



    Problemy sygnalizowane kontrolką – bardzo różne:

    P0172 Fuel System too rich (B1)

    P0444 EVAP. Emission-Purge open

    P0300 random misfire detected

    P0303 cyl no 4 misfire detection

    P0303 cyl no 3 misfire detected

    P0340 camshaft posi. Sensor-mal



    Charakterystyczne powtarzające się problemy to P0172, P0300, oraz te o wypadaniu zapłonu – na róznych cylindrach



    Działania:

    Wizyta w serwisie BRC – zarówno lokalnym (bez efektu) jak i u głównego dystrybutora (w Tarnowie)

    Wykonano przemycie wtryskiwaczy – nieznaczna poprawa na ok. 2 tyg



    W serwisie HYUNDAI – wymieniono uszczelkę pod głowicą silnika – z uwagi na zuzycie oleju

    W październiku (też z uwagi na zuzycie oleju) wykonano naprawę silnika – były zuzyte pierścienie olejowe, spora ilość nagaru.

    To działanie usunęło problemy z uruchomieniem silnika – odpala od pierwszego razu.



    Aktualnie podczas jazdy na gazie bardzo często dochodzi do migania kontrolki CHECK, wypada zapłon.

    Poprawna praca powraca po wyłączeniu i załączeniu silnika (poprawna praca na benzynie)

    Praca na benzynie bez zarzutu, na trasie zuzycie paliwa ok. 6,5 l/100km

    Cisnienie w cylindrach prawidłowe 13,3 do 13,6 bar





    Po kolejnych konsultacjach z serwisem BRC – sugerowana koniecznośc wymiany wtryskiwaczy – spory koszt(530zł/szt).

    Zestaw wtryskiwaczy jest podobno sprowadzany na zamówienie, nie ma możliwości wymiany częściowej, zwrotu jeśli by wymiana nie była niezbędna.



    Dane o instalacji gazowej:
    Centralka BRC FLY SF SEQUENT

    Wtryskiwacze niebieskie

    KEIHIN

    LPG/CNG

    67R-010092 Class 2

    110R-000020

    Serial nr 0024057 (i podobne)




    Pytania:

    Czy wymiana wtryskiwaczy jest uzasadniona ?

    Czy są zamienniki tych wtryskiwaczy ?

    Czy należy jeszcze wykonać inne naprawy ?

    Posiadam zdjęcia instalacji które mogę wysłać na maila (spora wielkość)

    0 16
  • Pomocny post
    #2 18 Lis 2007 20:52
    dareksp9
    Poziom 12  

    Montowałem instalacje BRC, i sposobem na sprawdzenie wtrysków w twoim przypadku jest ich zamiana. Jeśli błędy złej mieszanki będą się pojawiały z innych cylindrów to znaczy, że wtryski są do wymiany. Wszystkie wtryski są jednakowe więc ich zamiana nie wymaga żadnej zmiany w oprogramowaniu centrali gazowej nie posiadają one żadnej adaptacji parametrów.

    0
  • #3 18 Lis 2007 22:30
    doman76

    Poziom 10  

    Błędy pojawiają się generalnie na wszystkich cylindrach (napewno na 1,3 i 4). Nie pamiętam czy przypadkowo sie nie pojawiają na 2. Więc zamiana raczej nie wchodzi w grę.

    0
  • #4 19 Lis 2007 01:22
    sigi
    Spec od samochodów

    Umażam, że wtryskiwacze są do wymiany - nagminna usterka... Możliwe, ze sterownik gazu też szwankuje...

    Pozdrawiam.

    0
  • #5 19 Lis 2007 17:31
    doman76

    Poziom 10  

    Tylko to raczej niewiele mówi. Płacenie ponad 2000zł za wtryskiwacze + montaż mija sie z celem. Zwróci mi sie to pewnie po jakichś 20tys km( a mam wątpliwości czy remont silnika nie był spowodowany wpływem LPG na silnik. W takim przypadku jeżdżąc na gazie nic nie oszczędzam (a przecież o to tu chodzi)

    Czy wtryskiwacze rzeczywiście mają tak krótką żywotność?(bo jeśli tak to dlaczego te częśći są tylko na zamównienie) Dodam że tankowałem tylko na renomowanych stacjach (statoil, shell, bp)

    Jak się upewnić że to wtryskiwacze są do wymiany? I ew czy może są jakieś tańsze godne polecenia? Na allegro do brc sequent24 kosztują 200zł/szt, czy można wykorzystać np. te?

    0
  • #6 20 Lis 2007 23:31
    andrend
    Poziom 26  

    Ja bym proponował ponowne ustawienie gazu. dobra mapa to podstawa.
    Pozdrawiam.

    0
  • #7 21 Lis 2007 08:54
    doman76

    Poziom 10  

    Gaz był ustawiany u gazownikow kilkakrotnie w tym czasie (m.in podczas czyszczenia wtryskow w Tarnowie i w Bytomiu) wiec to raczej niestety nie to..

    0
  • #8 24 Lis 2007 14:02
    kamil888
    Poziom 9  

    witam ja mam bardzo podobny problem auto Skoda Fabia 2004 r gaz sekwencyjny OMVL Dream XXI N-D (dwa lata na gazie) swieci caly czas kontrolka "check engine" i autko strasznie nierowno pracuje na gazie i przerywa podczas przyspieszania (na benzynie pracuje normalnie) bylem juz u kilku gazownikow i nikt nie ma nawet softa ( stwierdzono wypadanie zaplonu na 4 cylindrze) prosze o pomoc abo chociaz namiary na jakiegos gazownika w woj.slaskim

    0
  • #9 24 Lis 2007 19:08
    doman76

    Poziom 10  

    Dzięki użytkownikom tego forum udało mi się dowiedzieć,że instalacja gazowa jest nieopłacalna i jej zakup był bezsensowny. Wtryskiwacze są najbardziej zawodnym elementem i najdroższym (2,5tys zł). Nowsze silniki bardzo cierpią z powodu instalacji gazowych i niszczą się pierscienie, itd. Na naprawe przeznaczamy pieniążki "zaoszczędzone poprzez jazdę na gazie.
    Instalacje gazowe opłacały się do aut z silnikami gaźnikowymi.

    Jedyne co mnie zastanawia to to że nigdzie o tym nie mówią a wtryskiwacze są dostępne tylko na zamówienie? Dlaczego?

    Jeśli ktoś posiada inne dane prosiłbym o kontakt.
    Z instalacji gazowej rezygnuję więc temat nadaje się do zamknięcia. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i pozdrawiam :-)

    0
  • #10 27 Lis 2007 11:12
    lindonerl
    Poziom 17  

    Skoro na gazie ma być tanio i oszczędnie to poco wbijać się w jakieś instalki typu OMVL czy BRC skoro są na rynku tanie sekwencje i w razie draki to sobie cały przodek czyli kompa, wtryski i reduktor za tysiaka wymienimy.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Większość tych konstrukcji to i tak klony renomowanych firm.

    0
  • #11 17 Sty 2008 12:57
    piotrekk8403
    Poziom 10  

    mam do sprzedania instalacje gaz brc fly jak ktoś byłby zainteresowany wtryskiwaczami lub jakimiś innymi elementami prosze pisać mój nr gg to 2286507

    0
  • #13 04 Cze 2008 22:44
    doman76

    Poziom 10  

    Po odkupieniu autka od ojca udało mi się naprawić instalację - wcale nie wtryskiwacze a poprostu reduktor.

    Pozostaje jednak jeszcze inny problem. Przy malych obrotach(rzedu 400obr/min)- gdy np. za szybko puszcze sprzeglo samochod przelacza sie na benzyne. Czy to normalne? ew gdzie szukac przyczyny?

    0
  • #14 24 Lip 2008 10:56
    k735123
    Poziom 11  

    Ja po założeniu instalacji sekwencyjnej do Accenta II 1.5 12v 19 razy byłem u gazownika żeby korygował mapę; trwało to jakieś 3 tysiące km. Efekt: od 10 tys km nie mam ŻADNYCH problemów; nie wiem co to check engine, nie wiem co to dolewanie oleju. Notuję spalanie na poziomie 7,5 - 8,5 litra (trasa/miasto 50/50).

    Kolego doman76 zwróć swoją uwagę (lub mechaników) na system EVAP czyli recyrkulacji par paliwa.
    Sprawdź ten układ tzn. EVAP --> na hmaservice.com znajdzie schematy;

    w każdym razie za lewym tylnym kołem znajduje sią plastikowy, prostokątny pojemnik o pojemności ok. 2 L do którego trafiają opary/skroplone paliwo tzw. EVAP canister.
    Oczywiście paliwo które trafia do EVAP canister nie jest tam magazynowane na stałe lecz trafia do zbiornika paliwa.

    Problemy z LPG BRC FLY SF SEQUENT w Hyundai Accent 2003

    Ważnymi elementami układu jest:
    - zawór PCV
    - elektrozawór PCSV (Purge Control Solenoid Valve), który powinien mieć rezystencje na poziomie 26 Ohm
    - drożność układu podciśnieniowego (wszelkie dziurki w kolektorze dolotowym należy sprawdzić pod kątem drożności ;) )

    Problemy z EVAP powodują problemy z zapalaniem, obrotami biegu jałowego, zamuleniem przy wkręcaniu się na obroty. Bardzo ważny układ ale niedoceniany :idea:

    0
  • #15 17 Kwi 2009 10:24
    bdb
    Poziom 10  

    problem wyrażnie dotyczył wtryskiwaczy, które były "zabrudzone" , tylko profesjonalne czyszczenie mogło przywrócić ich sprawność.
    wykonujemy taką usługę najlepiej w europie i prawdopodobnie najtaniej
    prinsczyszczenie.pl

    0
  • #16 22 Lut 2017 18:14
    cusio
    Poziom 1  

    Witam sznownych formuowiczów

    Chciałby dodać do tego tematu parę uwag o wtryskiwaczach brc (nie kehiny)

    Miałem hyundaia acceta przez 1.3 przez 18 lat. (r 1998)
    W 2004 założyłem ist. LPG BRC seqent 24 MY07
    Przyznam szczerze po gwarancji zdarzało mi się "przeciągać" wymianę filtrów
    (bo zapomniałem :D )

    A oto usterki, które mi się przydarzyły podczas użytkownia instalcji LPG

    1) Jadąc na zimnym silniku, ale już na "gazie" nie pracował jeden ze wtryskiwaczy jak silnik osiągnął temperature 90 st wtryskiwacz zaczął pracować
    Rozpuszczenie osadów na zaworku wtryskiwaczaPrzebieg ok 80 tys na LPG

    Naprawa wyjęcie z listwy wtryskiwacza demontaż oringu moczenie w denaturacie (ok 12 godz) Delikatne przeczyszczenie nagaru, odmuchanie
    Wtryskiwacz ożył
    Tą czynność powtórzyłem w stosunku do innych wtryskiwaczy
    Do końca ich urzytkowania czyli ok 170 tys na LPG nie miałem z nimi kłopotu
    Powodem wymiany były niestety nieszczelności wtryskiwaczy z tym już nie dałos się walczyć
    Pod pojęciem nieszczelności rozumiem wydostawanie się LPG na łączeniu obudowy
    plastikowej i metalowej korpusu wtryskiwacza

    2) Kłopoty z uruchomieniem silnika na zimnym

    Naprawa, a przepraszam, najpierw diagnosyka
    Zdjęcie przewodu podciśnieniowego z kolektora ssącego (ten od reduktora)
    włożenie zdjętym końcem do naczynka z wodą
    odpalenie silnika na benzynie
    Jeżeli pokażą się bąbelki gazu reduktor do regeneracji (''zatucie silnika gazem" o czym wspominali koledzy powyżej)

    Naprawa wymiana membrany reduktora
    Problemy: odkręcenie srub roduktora tych wokół membrany

    Problem zniknął

    Auto do końca swoich dni jeździło na LPG (246 tys) i poszło....na złom
    z powodu olbrzymiej korozji
    Jeżeli by nie było z tym problemu (opłacalność naprawy) jeździłbym nim dalej
    Bo to auto nie zniszczalne, w szczególności na wsi gdzie mieszkam

    Jeżeli chodzi o zużyce oleju to po 246 tys km pobór był na poziomie ok1 l na 10 tys km
    Moim zdaniem podstawą sukcesu jest wymiana oleju co 10 tys km
    Jestem starej daty :D

    I to by było na tyle


    Nigdy w życiu nie miałem tak bezawaryjnego samochdu (a miałem ich wiele
    w tym toyotę corollę okularnika, dwa mercedesy beczka 240d i 200d dawne czasy)
    Jeżeli chodzi o instalacje BRC oprócz przeglądu w okresie gwaracyjnym
    nic nie było wymieniane (miałem znajomego gazownika na Maciejki w Czakramie)

    Kolego jeszcze porada dla ciebie ja kupiłem używane orginalne wtryskiwacze z listwą za 250 PLN od człowieka, któremu założyli za słabe niebieskie, a potrzebował pomaranczowych

    I to by było na tyle

    Ps
    Mam śwaiadomość, że temat był poruszany parę lat temu,
    ale piszę to dla tych, którzy w dalszym ciągu je czytają dla rozwiązania problemów

    1
  • #17 06 Lut 2019 17:23
    adamo383
    Poziom 9  

    Dołącze do tematów: miałem astre f 1.6 8v 10 lat z gazem bez problemów poszła na złom ( blacharka) zmieniłem na asrte g kombi 1.6 16 twinport z gazem brc fly sf i mam podobny problem co inni w tym poście a mianowicie na benzynce jest wszystko ok tylko długo kręci żeby odpalił przemyłem wtryski i uszczelniłem na listwie z paleniem się uspokoiło ale na gazie przy wolnych obrotach trzęsie silnikiem podczas jazdy pulsuje check sprawdziłem opcomem wypadanie zapłonu 3 cylinder. Więc usunołem błędy odpaliłem i podczas pracy na gazie odpinałem kostki wtrysków gazowych na 3 wtrysku zero reakcji podejrzewałem wiązkię między wtryskiem a kompem sprawdzając miernikiem przejście jest komp nie steruje wtryskiem moja proźba czy idzie naprawić kompa lub kupić drugi a może to inna usterka co może nie dawać impulsu na wtrysk.

    0