Samochód HYUNDAI Akcent, prod 2003, przebieg akt. Ok. 120 tys,
W roku 2004 załozona instalacja gazowa, przebieg na gazie ok. 90 tys
Wcześniejsze problemy:
Koniecznośc wymiany kabli zapłonowych, wymiana czujnika temperatury gazu – jednak praca bez większych zastrzeżeń.
Rok 2007
1.Pojawia się miganie kontrolki CHECK, dochodzi do zapalania jej na stałe – praca na gazie
2. Trudności w uruchomieniu silnika – po uruchomieniu po chwili szarpie, bardzo nierówna praca, gaśnie.
Po kilkakrotnym uruchomieniu działa prawidłowo.
Duże zuzycie oleju – ok. 800g/1000 km
Problemy sygnalizowane kontrolką – bardzo różne:
P0172 Fuel System too rich (B1)
P0444 EVAP. Emission-Purge open
P0300 random misfire detected
P0303 cyl no 4 misfire detection
P0303 cyl no 3 misfire detected
P0340 camshaft posi. Sensor-mal
Charakterystyczne powtarzające się problemy to P0172, P0300, oraz te o wypadaniu zapłonu – na róznych cylindrach
Działania:
Wizyta w serwisie BRC – zarówno lokalnym (bez efektu) jak i u głównego dystrybutora (w Tarnowie)
Wykonano przemycie wtryskiwaczy – nieznaczna poprawa na ok. 2 tyg
W serwisie HYUNDAI – wymieniono uszczelkę pod głowicą silnika – z uwagi na zuzycie oleju
W październiku (też z uwagi na zuzycie oleju) wykonano naprawę silnika – były zuzyte pierścienie olejowe, spora ilość nagaru.
To działanie usunęło problemy z uruchomieniem silnika – odpala od pierwszego razu.
Aktualnie podczas jazdy na gazie bardzo często dochodzi do migania kontrolki CHECK, wypada zapłon.
Poprawna praca powraca po wyłączeniu i załączeniu silnika (poprawna praca na benzynie)
Praca na benzynie bez zarzutu, na trasie zuzycie paliwa ok. 6,5 l/100km
Cisnienie w cylindrach prawidłowe 13,3 do 13,6 bar
Po kolejnych konsultacjach z serwisem BRC – sugerowana koniecznośc wymiany wtryskiwaczy – spory koszt(530zł/szt).
Zestaw wtryskiwaczy jest podobno sprowadzany na zamówienie, nie ma możliwości wymiany częściowej, zwrotu jeśli by wymiana nie była niezbędna.
Dane o instalacji gazowej:
Centralka BRC FLY SF SEQUENT
Wtryskiwacze niebieskie
KEIHIN
LPG/CNG
67R-010092 Class 2
110R-000020
Serial nr 0024057 (i podobne)
Pytania:
Czy wymiana wtryskiwaczy jest uzasadniona ?
Czy są zamienniki tych wtryskiwaczy ?
Czy należy jeszcze wykonać inne naprawy ?
Posiadam zdjęcia instalacji które mogę wysłać na maila (spora wielkość)
W roku 2004 załozona instalacja gazowa, przebieg na gazie ok. 90 tys
Wcześniejsze problemy:
Koniecznośc wymiany kabli zapłonowych, wymiana czujnika temperatury gazu – jednak praca bez większych zastrzeżeń.
Rok 2007
1.Pojawia się miganie kontrolki CHECK, dochodzi do zapalania jej na stałe – praca na gazie
2. Trudności w uruchomieniu silnika – po uruchomieniu po chwili szarpie, bardzo nierówna praca, gaśnie.
Po kilkakrotnym uruchomieniu działa prawidłowo.
Duże zuzycie oleju – ok. 800g/1000 km
Problemy sygnalizowane kontrolką – bardzo różne:
P0172 Fuel System too rich (B1)
P0444 EVAP. Emission-Purge open
P0300 random misfire detected
P0303 cyl no 4 misfire detection
P0303 cyl no 3 misfire detected
P0340 camshaft posi. Sensor-mal
Charakterystyczne powtarzające się problemy to P0172, P0300, oraz te o wypadaniu zapłonu – na róznych cylindrach
Działania:
Wizyta w serwisie BRC – zarówno lokalnym (bez efektu) jak i u głównego dystrybutora (w Tarnowie)
Wykonano przemycie wtryskiwaczy – nieznaczna poprawa na ok. 2 tyg
W serwisie HYUNDAI – wymieniono uszczelkę pod głowicą silnika – z uwagi na zuzycie oleju
W październiku (też z uwagi na zuzycie oleju) wykonano naprawę silnika – były zuzyte pierścienie olejowe, spora ilość nagaru.
To działanie usunęło problemy z uruchomieniem silnika – odpala od pierwszego razu.
Aktualnie podczas jazdy na gazie bardzo często dochodzi do migania kontrolki CHECK, wypada zapłon.
Poprawna praca powraca po wyłączeniu i załączeniu silnika (poprawna praca na benzynie)
Praca na benzynie bez zarzutu, na trasie zuzycie paliwa ok. 6,5 l/100km
Cisnienie w cylindrach prawidłowe 13,3 do 13,6 bar
Po kolejnych konsultacjach z serwisem BRC – sugerowana koniecznośc wymiany wtryskiwaczy – spory koszt(530zł/szt).
Zestaw wtryskiwaczy jest podobno sprowadzany na zamówienie, nie ma możliwości wymiany częściowej, zwrotu jeśli by wymiana nie była niezbędna.
Dane o instalacji gazowej:
Centralka BRC FLY SF SEQUENT
Wtryskiwacze niebieskie
KEIHIN
LPG/CNG
67R-010092 Class 2
110R-000020
Serial nr 0024057 (i podobne)
Pytania:
Czy wymiana wtryskiwaczy jest uzasadniona ?
Czy są zamienniki tych wtryskiwaczy ?
Czy należy jeszcze wykonać inne naprawy ?
Posiadam zdjęcia instalacji które mogę wysłać na maila (spora wielkość)