Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wtrysk od poloneza do trabanta

18 Lis 2007 19:45 3895 23
  • Poziom 27  
    Pomysł narodził się dawno, ale nie było czasu na realizację. Chcę to zorganizować najprostrzym sposobem, mam trabanta z silnikiem 1300ccm, irytuje mnie gaźnik z automatycznym ssaniem i ciągłe problemy z wolnymi obrotami. Planuję zastosowanie wtrysku od poloneza (wtryskiwacz, komputer i wymagane czujniki), jest to najłatwiejsze do zdobycia. Ze schematu wynika że impulsy sterujące są pobierane z modułu zapłonowego. Proszę o przybliżenie tematu (kształt impulsu, napięcie, czas) Wtrysk ma właściwie służyć do uruchamiania silnika, krótkodystansowej jazdy (gdy braknie gazu) i regulacji wolnych obrotów. Pomysł jest w tym dziale, gdyż wydaje mi się że tu będzie najwięcej kompetentnych osób. Dodam że mam czym jeździć na codzień, trabi to hobby...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    web69 napisał:
    mam trabanta z silnikiem 1300ccm, irytuje mnie gaźnik z automatycznym ssaniem i ciągłe problemy z wolnymi obrotami. .
    Jeżdziłem kilka lat na takim silniku i znam ten ból... :D
    Jest to silnik VW, gażnik pierońsko wredny na zanieczyszczenia paliwa.
    Zapycha się dysza wolnych obrotów i to powoduje kłopoty.
    Jedyna rada: dobry filtr paliwa i czyszczenie dyszy.
    No i prawidłowa regulacja wolnych obrotów. :D:D:D
  • Poziom 27  
    No tak, ale tak naprawdę wolne obroty na gazie są bardzo zależne od temperatury, wolałbym wtrysk, a pozatym to wyzwanie...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Niech mnie ktoś oświeci bo ja całe życie myślę że są tylko 1,1 w trabancie z polówki, a 1,3 wkładali w wartburga (od golfa)
  • Poziom 27  
    No w sumie masz rację, ale mój trabancik dostał w prezencie silnik z wartgolfa i bez zbędnych "tjuningów" ma 20KM więcej. Nie chce się rozpisywać, ale central i szybki w prądzie też ma. I właśnie teraz przyszedł czas na wtrysk, z silnika 1.1 wyjąłem kolektor dolotowy, został przystosowany do montażu wtrysku jednopunktowego (mechanicznie już jest większość zrobiona) ale teraz pozostaje kwestia sterowania wtryskiem.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    gdyby nie to że już jakieś przeróbki zostały zapoczątkowane to ja bym polecał zastosować wielopunkt z golfa 1,3 (jak się bawić, to się bawić)
  • Poziom 27  
    Ale też myślałem o MPI od golfa II. tylko że wacha kosztuje teraz kosmiczne pieniądze i głównie jazda będzie się odbywała (odbywa się) na LPG. Po drobnych przeróbkach na gazie jeździ znacznie lepiej niż na benzynie. A instalacja jest na registrze i raczej nie będę tego zmieniał. Mam taką samą instalację w escorcie 1.8L 16V i jeździ się znakomicie (nikt nie namówi mnie na komputer do gazu). A w trabancie wtrysk ma być prosty, właściwie do odpalania i regulacji wolnych obrotów.
  • Poziom 33  
    Drobne wyjaśnienie - silnik od wartgolfa 1,3 i trabgolfa ;)) 1,1 to taki sam silnik. Różnica w pojemności wynika z zastosowania dłuższych korbowodów w silniku 1,1.
    Po wymianie korbowodów w silniku 1,1 (w trampku) uzyskiwał on silnik 1,3, a w dowodzie rejestracyjnym był dalej 1,1 - opłaty ;) i trochę mocy więcej...
    józefg ma rację - dobry filtr paliwa(!) i przed każdą zimą czyszczenie zbiornika, a przynajmniej dolanie denaturatu w celu usunięcia wody...

    Oczywiście wyraziłem się trochę off topic i przedstawiłem swoje doświadczenia ;)).

    A co do tematu - to jeżeli masz komplet z poldolota to można coś pokombinować - najważniejsze to wybrać sposób podania położenia wału - w poldku jest czujnik Halla, a w trampku trzebaby podczepić się pod przerywacz chyba?
  • Poziom 27  
    Nie czytacie tego co napisałem, nie chcę denaturatu w benzynie, ani dobrych filtrów, ani wyjaśnienia skąd w silniku 1.1 mieści się 1.3 ... Gaźnik jest do dupy (przepraszam, ale musiałem) nie chcę automatycznego ssania, które działa jak chce (od 500-3500rpm) nie chcę gaźnika wogóle! Chcę wtrysk, a nie dobrych rad jak regulować gaźnik i co dolewać do benzyny. Chcę iść z duchem czasu. Na gaźniku pozostanie trabant 601 który stoi w garażu. W tym ma być wtrysk

    Dodano po 22 [minuty]:

    W poldku wtrysk jest synchronizowany impulsami z modułu zapłonowego który jest pod cewkami zapłonowymi. Połączone są 5 przewodami, chodzi mi o to aby mi ktoś napisał jak podłączyć komputer wtrysku nie mając oryginalnego modułu od poloneza. W trampku jest czujnik halla i prosty układ zapłonu tranzystorowego. Trzeba by dorobić układ formowania impulsów. Tylko nie wiem jakich...
  • Moderator Samochody
    Masz skopany gaźnik, albo popękały Ci membrany podciśnieniowe albo ta guma pod gaźnikiem i bierze Ci lewe powietrze, miałem Wartburga 1.3 i pominąwszy wieczne problemy z wodą w zbiorniku, to jak się wziąłem i zregenerowałem ten gaźnik to wszystko idealnie działało. Wszystkie uszczelki papierowe dałem nowe i posmarowałem uszczelniaczem silikonowym, wymieniłem membrany, ustawiłem pływak i dysze w/g książki.

    Też nosiłem się z zamiarem założenia wtrysku SPI ale koszt mnie zniechęcił. Wtrysk SPI był też chyba w Golfie II albo w Polo.

    Sterownie wtryskiem wymaga czujnika podciśnienia i czujnika położenia przepustnicy (i wspomnianego czujnika położenia wału). Mówimy o wtrysku elektronicznym i tu potrzebny jest sterownik, nie da się go pominąć. Potrzebna jest też inna pompa paliwa.
  • Poziom 27  
    Wiem co jest potrzebne i mam wszystko, potrzebuję speca od wtrysku w poldku
  • Poziom 43  
    A nie bylo wersji tego silnika z wtryskiem?Robilem cos takiego w suzuce samurai1,6na gazniku.Zapodalem mu wtrysk od vitary1,6.mialem tylko cala inst.elek.z vitary i wyprulem potrzebne obwody dodajac do samuraja.Tydzien czasu bez pospiechu i smiga diabelek az milo(doszedl komp.tps,cts,iat,map,wtrysk,nastawnik jalowego i2przekazniki,hall juz byl)
  • Poziom 27  
    Niestety nic nie było trampków z wtryskiem, dlatego postanowiłem dostosować polonezowski (najtańszy)
  • Poziom 43  
    Nie mialem na mysli trampka z wtryskiem:D tylko silnik1,3w wersji z wtryskiem,np.w polo
  • Moderator Samochody
    Nic Ci po samym wtryskiwaczu, musisz mieć sterownik i czujniki z którymi współpracował. TPS masz w przepustnicy (chyba że kupiłeś sam wtryskiwacz), potrzebujesz więc MAP, sondę lambda i CPS (czujnik położenia wału). Czasy wtrysku nie są zależne tylko od obrotów, zależą od podciśnienia w kolektorze i kąta uchylenia przepustnicy, tylko moment rozpoczęcia wtrysku zależy od czujnika położenia wału.

    Najtańszym rozwiązaniem jest zdobycie ECU i całego osprzętu wraz z wtryskiwaczem z Polo 1.3 lub Golfa 1.3. W ECU z Poloneza zapewne konieczna będzie zmiana map paliwa, co już stawia opłacalność pod znakiem zapytania. Pamiętaj też, że Golf na SPI miał gorsze osiągi niż na dobrze ustawionym gaźniku (wtrysk nie podlega regulacji, tam nie masz żadnych śrubek do regulacji wolnych obrotów czy wzbogacania mieszanki, jak chcesz coś zmienić, musisz ingerować w oprogramowanie sterownika)...
  • Poziom 27  
    Ludzie, czytajcie co napisałem, patrzycie tylko na ostatnią linijkę i dajecie rady. Jeszcze raz: mam cały wtrysk (komp, wtryskiwacz z czujnikami, regulatorem ciśnienia benzyny, silnikiem krokowym, pompę paliwa itd). Wtrysk ma służyć do odpalania, krótkiej ewentualnej jazdy i regulacji wolnych obrotów. Nie chcę wtrysku od golfa, polo, passata, kadeta, ferrari, łady, bentleya itp. Chcę podłączyć wtrysk od poloneza do trabanta (nie będzie polonezowskiego modułu zapłonowego)
  • Moderator Samochody
    W trabancie masz tylko czujnik GMP (2 impulsy na obrót wału), a potrzebujesz czujnik położenia wału.

    http://mr25.webpark.pl/polonez/polonez.html - schematy

    http://www.auto-online.pl/elektron/silnik/czujniki/cz_polo.htm - teoria

    MAP i CPS są podłączone do "cewki" (modułu cewki), która jest sterowana z ECU (steruje zarówno zapłonem jak i wtryskiem).

    No i jakoś mi się nie widzi, żeby obyło się bez modyfikacji map paliwa w ECU, różnice między tymi silnikami są zbyt duże.

    Możesz spróbować poszukać pomocy od członków klubu Wartburga:
    http://www.klub-wartburga.pl/
  • Poziom 27  
    Mam te schematy, ale widzę że tylko czujnik położenia wału jest podłączony do modułu zapłonowego i teraz chodzi o to aby go pominąć, reszta czujników podłączona jest do kompa. Mam impulsy z czujnika halla (2 na obrót) i kto mi powie jak tym wysterować komputer poloneza. Czujnik położenia wału jest potrzebny do określenia kolejności zapłonu, a do wtrysku potrzebny jest tylko impuls (monowtrysk). czasem włączenia wtryskiwacza steruje reszta czujników które mam
  • Poziom 27  
    Nikt nie wie jak sterowac wtryskiem?
  • Poziom 43  
    To akurat wiemy ale jak z g...a zrobic bat,niestety nie
  • Poziom 23  
    W Polonezie masz czujnik indukcyjny, a w Golfie hallotronowy.
  • Poziom 15  
    prezes11 napisał:
    w polonezie masz czujnik indukcyjny a w golfie hallotronowy

    przepraszam jaki rocznik golfa ma halo?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    silniki MH, EZA
    Wymieniać dalej?
  • Poziom 27  
    Kolego Milejow, takie teksty to pod budkę z piwem. To że mam trabanta nie oznacza że możesz się wywyższać. Kupuję benzynę jak wszyscy, płacę OC i mam jeszcze kilka innych samochodów. Wiesz jak sterować wtryskiem i piszesz że nie pomożesz to po jaką cholerę wogóle tu wlazłeś? Potrzebuję konkretnej odpowiedzi a nie Twoich poetyckich popisów. I jeszcze raz: czytajcie post, wiem że w polonezie jest czujnik indukcyjny i co z tego? Wiecie jak wysterować monowtrysk z czyjnika halla to napiszcie, krytykę pomysłu zostawcie dla siebie...