Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Schemat świateł awaryjnych w motocyklu

maatiaas 18 Nov 2007 23:14 24036 22
  • #1
    maatiaas
    Level 10  
    Witam mam problem! ostanio chciałem sobie podłączyć światła awaryjne w motocyklu,niechcąć kombinować przy oryginalnym przerywaczu hondy, zamontowałem drugi od malucha, podłączyłem do niego wszystkie kierunkowskazy,prąd z akumulatora,przełącznik no i wszystko jest gites! Lecz gdy włącze zapłon i chce włączyć np. lewy kierunkowskaz mrugają mi wszystkie 4(tak jak awaryjne)! Pomóżcie nie wiem co mam zrobić?? Czytałem coś o diodach separujacych,co to jest?? i czy mogą mi one w tym przypadku pomóc??
  • #2
    Anonymous
    Level 1  
  • #3
    vcc
    Level 35  
    Przerywacz może być, tylko potrzebujesz włącznik podwójny który przy załączaniu awaryjnych spinał by ci dodatkowo lewą stronę z prawą.
    Pozdrawiam vcc.
  • #4
    maatiaas
    Level 10  
    chyba żle mnie zrozumieliście! Ja mam założone 2 przełączniki, jeden oryginalny od hondy który służy do włączania kierunkowskazów, a drugi zrobiony przezemnie który łączy wszystkie kierunki i świecą awaryjne!!! Awaryjne mi pięknie mrugają, lecz teraz nie mam kierunkowskazów, bo gdy chce włączyć kierunkowskaz to dalej świecą mi awaryjne!! POmóżcie,???
  • #5
    diodi1
    Level 24  
    Witam. Wstaw na lewą stronę osobno diodę prostowniczą i na prawą osobno przed przerywaczem to usunie problem tylko pamiętaj o zastosowaniu na odpowiedni prąd jakieś min.2Ampery. W ten sposób odseparujesz od siebie obwody. Pozdrawiam
  • #6
    maatiaas
    Level 10  
    dioda prostownicz służy do odseparowania obwodów, tak??
  • #7
    vcc
    Level 35  
    Skoro piszesz że masz 2 przerywacz to zrób tak jak na rysunku i będzie działać.
    Schemat świateł awaryjnych w motocyklu

    pozdrawiam vcc.
  • #8
    maatiaas
    Level 10  
    jeszcze mi wytłumacz co znaczą poszczególne symbole na tym rysunku?? bo zabardzo nie jestem zajebiście obcykanmy w elektryce,jakieś pierdoły umie sobie podłączyc ale schematów czytać to zabardzo nie....:(:(
  • #9
    diodi1
    Level 24  
    dioda prostownicz służy do odseparowania obwodów, tak?? Witam. Dioda służy do odseparowania obwodów tak jak myślisz. Pozdrawiam
  • #10
    kortyleski
    Level 43  
    a niedawno odbudowywałem skuter po nieumiejętnym montażu neonków... zapalił się.
    Klientowi poradzono na forum...
    Po pierwsze 21W+21W = 42 W/12V = 3,5A więc jakie diody 2A?
    Po drugie, Autorze jeśli nie wiesz jak się maluje symbol przełącznika to jakim cudem umiesz "coś tam podłączyć"?
    No nic spróbuję pomóc....
    Schemat świateł awaryjnych w motocyklu
    oto schemat montażowy układu zamieszczonego wyżej, wyłącznik dwuobwodowy na prąd minimum 5 A, pamiętaj o bezpieczniku jak najbliżej aku, w razie czego to on się spali a nie moto
  • #11
    vcc
    Level 35  
    Montaż bezpiecznika jest tak oczywisty ze nawet go nie rysowałem, co do podłączenia to:

    Schemat świateł awaryjnych w motocyklu

    Pozdrawiam vcc.
  • #12
    diodi1
    Level 24  
    Witam . Kol. kortyleski autor postu nie pisze jakie ma żarówki więc dla mnie jasne że temat diód jest przykładem a jak ktoś chce to i niech założy po 100W a do tego diody na 25A to jego sprawa ja tylko podałem przykład jak mozna odseparować obwody od siebie. Pozdrawiam
  • #13
    kortyleski
    Level 43  
    diodi1 standardowa żarówka w kierunkowskazie to 21W... chyba że to skuter jakiś więc prosimy autora o napisanie co za moto i jakie posiada żarówki...
  • #14
    maatiaas
    Level 10  
    Witam! rzucam zdjęcie całego układu, trochę prowizoryczne, ale wydaje mi się że da się zrozumieć! CZARNYM kolorem jest narysowany układ stworzony przezemnie, a na czerwono układ oryginalny (motocykla)! Gdzie mam wstawić te DIODY PROSTOWNICZE aby odizolować te 2 układy! Bo teraz świecą mi cały czas awaryjne, a nie mam wogóle kierunkowskazów!

    Schemat świateł awaryjnych w motocyklu

    Dodano po 2 [minuty]:

    ten sam układ tylko w załączniku
  • #15
    janek1815
    Level 38  
    Diody masz założyc na przewodzie L od przerywacza awaryjnego.
    Schemat świateł awaryjnych w motocyklu
  • #16
    maatiaas
    Level 10  
    Ok jutro będe lutował te diody i napisze czy działa
  • #17
    Anonymous
    Level 1  
  • #18
    maatiaas
    Level 10  
    próbowałem podłaczyć te diody i nic, dalej mrugają wszystkie 4 kierunki!! dzisiaj odpiołem kabel z akumulatora(wg,schematu ten czarny)i okazuje się że gdy chce włączyć np.lewy kierunkowskaz to mrugają dalej wszystkie 4 mimo że CZARNY przerywacz nie jest podłaczony do akumu., a słychać jedynie prace oryginalnego przerywacza od kierunków! I co teraz??? po mału mnie to wkurza....a może ktos mi narysuje jak mam podłaczyć te awaryjne ??
  • #19
    janek1815
    Level 38  
    Najpierw narysuj poprawny schemat twojej instalacji potem cos wymyslimy. Zobacz iż z twojego włącznika kierunkowskazów idzie tylko jeden przewod do przerywacza !!! Skąd niby motocykl ma wiedzieć czy ma migać na lewo czy prawo czy może wcale? Jesteś pewien iż twój przerywacz ma L i P strone oddzielnie?
  • #20
    Anonymous
    Level 1  
  • #21
    WoŹnY
    Level 28  
    Po pierwsze to ten schemat jakis niekompletny. Po drugie to zobacz, gdzie powinieneś diody wlutować. Po trzecie to zwarłeś tym kabelkiem co diody masz wlutować prawą i lewą strone zatem one MUSZĄ się wszystkie świecić. Pozdrawiam

    Schemat świateł awaryjnych w motocyklu
  • #22
    Rysio4001
    Heating systems specialist
    Cześć.
    Kolego maatias, kolega janek1815 dobrze ci narysował gdzie masz wstawić te diody. Więc jeśli ci to nie działa to albo nie połączyłeś tego tak jak jest narysowane, albo te diody są złe, albo to nie są diody tylko coś innego. schemat z podwójnym wyłącznikiem narysowany przez kolegę vcc też jest poprawny i jeśli dobrze podłączysz to musi działać. Jeśli nie umiesz czytać schematu to kolega kortylewski narysował ci to samo ale w formie montażowej i też jest dobrze narysowane. Tylko że z twojego rysunku wynika że zastosowałeś wyłącznik od kierunkowskazów a nie podwójny i wobec tego możesz go użyć tylko w wersji z diodami. Podwójny wyłącznik to taki jakby dwa wyłączniki w jednej obudowie, i jeden włącza z przerywacza na prawe żarówki a drugi na lewe żarówki. I oczywiście obowiązkowo bezpiecznik jak nie chcesz mieć pożaru, a przy twoim stanie wiedzy to bardzo możliwe. I jeszcze jedno. Żeby ci nie przyszło do głowy podłączać tego zbyt cienkimi przewodami. Zastosuj linkę co najmniej 1mm2.
    Powodzenia.
  • #23
    Breżniew
    Level 22  
    Schemat świateł awaryjnych w motocyklu

    Układ z jednym przerywaczem i 3 diodami. Ta przy stacyjce zapobiega włączeniu zapłonu mimo ze stacyjka wyłączona.

    Co do sensu stosowania swiateł awaryjnych w motocyklu jest to sprawa dyskusyjna. Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie z ważącym ponad 200kg i wartym kilkadziesiat tyś pln motocyklem łaził po rowach w razie konieczności zatrzymania , czy awarii by zejść z drogi. A zatrzymując sie na poboczu warto byc widocznym.