Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Schemat świateł awaryjnych w motocyklu

18 Lis 2007 23:14 20328 22
  • Poziom 9  
    Witam mam problem! ostanio chciałem sobie podłączyć światła awaryjne w motocyklu,niechcąć kombinować przy oryginalnym przerywaczu hondy, zamontowałem drugi od malucha, podłączyłem do niego wszystkie kierunkowskazy,prąd z akumulatora,przełącznik no i wszystko jest gites! Lecz gdy włącze zapłon i chce włączyć np. lewy kierunkowskaz mrugają mi wszystkie 4(tak jak awaryjne)! Pomóżcie nie wiem co mam zrobić?? Czytałem coś o diodach separujacych,co to jest?? i czy mogą mi one w tym przypadku pomóc??
  • Poziom 30  
    Nie potrzebujesz diod separujących, ale właściwego przerywacza. Takiego, który ma osobne styki dla prawej i osobne dla lewej strony kierunkowskazów.
    Problem zniknie :-)
  • Poziom 34  
    Przerywacz może być, tylko potrzebujesz włącznik podwójny który przy załączaniu awaryjnych spinał by ci dodatkowo lewą stronę z prawą.
    Pozdrawiam vcc.
  • Poziom 9  
    chyba żle mnie zrozumieliście! Ja mam założone 2 przełączniki, jeden oryginalny od hondy który służy do włączania kierunkowskazów, a drugi zrobiony przezemnie który łączy wszystkie kierunki i świecą awaryjne!!! Awaryjne mi pięknie mrugają, lecz teraz nie mam kierunkowskazów, bo gdy chce włączyć kierunkowskaz to dalej świecą mi awaryjne!! POmóżcie,???
  • Poziom 23  
    Witam. Wstaw na lewą stronę osobno diodę prostowniczą i na prawą osobno przed przerywaczem to usunie problem tylko pamiętaj o zastosowaniu na odpowiedni prąd jakieś min.2Ampery. W ten sposób odseparujesz od siebie obwody. Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    dioda prostownicz służy do odseparowania obwodów, tak??
  • Poziom 34  
    Skoro piszesz że masz 2 przerywacz to zrób tak jak na rysunku i będzie działać.
    Schemat świateł awaryjnych w motocyklu

    pozdrawiam vcc.
  • Poziom 9  
    jeszcze mi wytłumacz co znaczą poszczególne symbole na tym rysunku?? bo zabardzo nie jestem zajebiście obcykanmy w elektryce,jakieś pierdoły umie sobie podłączyc ale schematów czytać to zabardzo nie....:(:(
  • Poziom 23  
    dioda prostownicz służy do odseparowania obwodów, tak?? Witam. Dioda służy do odseparowania obwodów tak jak myślisz. Pozdrawiam
  • Poziom 42  
    a niedawno odbudowywałem skuter po nieumiejętnym montażu neonków... zapalił się.
    Klientowi poradzono na forum...
    Po pierwsze 21W+21W = 42 W/12V = 3,5A więc jakie diody 2A?
    Po drugie, Autorze jeśli nie wiesz jak się maluje symbol przełącznika to jakim cudem umiesz "coś tam podłączyć"?
    No nic spróbuję pomóc....
    Schemat świateł awaryjnych w motocyklu
    oto schemat montażowy układu zamieszczonego wyżej, wyłącznik dwuobwodowy na prąd minimum 5 A, pamiętaj o bezpieczniku jak najbliżej aku, w razie czego to on się spali a nie moto
  • Poziom 34  
    Montaż bezpiecznika jest tak oczywisty ze nawet go nie rysowałem, co do podłączenia to:

    Schemat świateł awaryjnych w motocyklu

    Pozdrawiam vcc.
  • Poziom 23  
    Witam . Kol. kortyleski autor postu nie pisze jakie ma żarówki więc dla mnie jasne że temat diód jest przykładem a jak ktoś chce to i niech założy po 100W a do tego diody na 25A to jego sprawa ja tylko podałem przykład jak mozna odseparować obwody od siebie. Pozdrawiam
  • Poziom 42  
    diodi1 standardowa żarówka w kierunkowskazie to 21W... chyba że to skuter jakiś więc prosimy autora o napisanie co za moto i jakie posiada żarówki...
  • Poziom 9  
    Witam! rzucam zdjęcie całego układu, trochę prowizoryczne, ale wydaje mi się że da się zrozumieć! CZARNYM kolorem jest narysowany układ stworzony przezemnie, a na czerwono układ oryginalny (motocykla)! Gdzie mam wstawić te DIODY PROSTOWNICZE aby odizolować te 2 układy! Bo teraz świecą mi cały czas awaryjne, a nie mam wogóle kierunkowskazów!

    Schemat świateł awaryjnych w motocyklu

    Dodano po 2 [minuty]:

    ten sam układ tylko w załączniku
  • Poziom 38  
    Diody masz założyc na przewodzie L od przerywacza awaryjnego.
    Schemat świateł awaryjnych w motocyklu
  • Poziom 9  
    Ok jutro będe lutował te diody i napisze czy działa
  • Poziom 30  
    Witam.

    Kol. maatiaas, coś namieszałeś na tym rysunku. To co jest na czerwono, wygląda jak układ do świateł awaryjnych - bo wyłącznik przed przerywaczem, przerywacz jeden i obie strony wpięte bezpośrednio. Skąd niby ten przerywacz ma wiedzieć, którą stronę włączasz? W/g schematu, migają obie strony. Diody... hmm, jeśli przerywacz ma faktycznie osobne wyjścia L i R (lub P) nie są potrzebne - prawidłowy układ awaryjnych jest na rysunku zaznaczony czerwonym.
  • Poziom 9  
    próbowałem podłaczyć te diody i nic, dalej mrugają wszystkie 4 kierunki!! dzisiaj odpiołem kabel z akumulatora(wg,schematu ten czarny)i okazuje się że gdy chce włączyć np.lewy kierunkowskaz to mrugają dalej wszystkie 4 mimo że CZARNY przerywacz nie jest podłaczony do akumu., a słychać jedynie prace oryginalnego przerywacza od kierunków! I co teraz??? po mału mnie to wkurza....a może ktos mi narysuje jak mam podłaczyć te awaryjne ??
  • Poziom 38  
    Najpierw narysuj poprawny schemat twojej instalacji potem cos wymyslimy. Zobacz iż z twojego włącznika kierunkowskazów idzie tylko jeden przewod do przerywacza !!! Skąd niby motocykl ma wiedzieć czy ma migać na lewo czy prawo czy może wcale? Jesteś pewien iż twój przerywacz ma L i P strone oddzielnie?
  • Poziom 30  
    Układ jest prosty jak przysłowiowa budowa cepa. A poza "konkursem" powiedz; po cholerę Ci w motocyklu światła awaryjne? Przecież taki pojazd można w razie potrzeby nawet przez rów przepchnąć na drugą stronę, żeby innym nie przeszkadzał i nie utrudniał. Po co sobie na własne życzenie utrudniać i komplikować egzystencję w tych i tak już dość durnych czasach? :-)
  • Poziom 28  
    Po pierwsze to ten schemat jakis niekompletny. Po drugie to zobacz, gdzie powinieneś diody wlutować. Po trzecie to zwarłeś tym kabelkiem co diody masz wlutować prawą i lewą strone zatem one MUSZĄ się wszystkie świecić. Pozdrawiam

    Schemat świateł awaryjnych w motocyklu
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Cześć.
    Kolego maatias, kolega janek1815 dobrze ci narysował gdzie masz wstawić te diody. Więc jeśli ci to nie działa to albo nie połączyłeś tego tak jak jest narysowane, albo te diody są złe, albo to nie są diody tylko coś innego. schemat z podwójnym wyłącznikiem narysowany przez kolegę vcc też jest poprawny i jeśli dobrze podłączysz to musi działać. Jeśli nie umiesz czytać schematu to kolega kortylewski narysował ci to samo ale w formie montażowej i też jest dobrze narysowane. Tylko że z twojego rysunku wynika że zastosowałeś wyłącznik od kierunkowskazów a nie podwójny i wobec tego możesz go użyć tylko w wersji z diodami. Podwójny wyłącznik to taki jakby dwa wyłączniki w jednej obudowie, i jeden włącza z przerywacza na prawe żarówki a drugi na lewe żarówki. I oczywiście obowiązkowo bezpiecznik jak nie chcesz mieć pożaru, a przy twoim stanie wiedzy to bardzo możliwe. I jeszcze jedno. Żeby ci nie przyszło do głowy podłączać tego zbyt cienkimi przewodami. Zastosuj linkę co najmniej 1mm2.
    Powodzenia.
  • Poziom 21  
    Schemat świateł awaryjnych w motocyklu

    Układ z jednym przerywaczem i 3 diodami. Ta przy stacyjce zapobiega włączeniu zapłonu mimo ze stacyjka wyłączona.

    Co do sensu stosowania swiateł awaryjnych w motocyklu jest to sprawa dyskusyjna. Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie z ważącym ponad 200kg i wartym kilkadziesiat tyś pln motocyklem łaził po rowach w razie konieczności zatrzymania , czy awarii by zejść z drogi. A zatrzymując sie na poboczu warto byc widocznym.