Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć samochodowy obrotomierz do WSK

M.B. 01 Gru 2007 18:31 14199 56
  • #31
    M.B.
    Poziom 15  
    Dzięki wielkie już sie biorę do roboty. Jak skończę to napiszę.
    Pozdrawiam

    Dodano po 50 [minuty]:

    Zrobiłem tak jak radziłeś, ale pod transformatorem wskazuje 4000rpm i pod motorem na wolnych obrotach pokazuje 5000rpm, a na max ponad 8000rpm. Czy zostawić tą przylutowaną nóżkę czy odlutować ją?
  • #32
    forte39
    Poziom 18  
    Wspomniałem już, że z tym egzemplarzem obrotka do czynienia jeszcze nie miałem :| Przerabiałem tylko starsze modele przy pomocy kondensatora :| Najlepiej byłoby gdybyś sprawdził go (jeżeli oczywiście możesz) w jakimś F126p. Wtedy będziesz na 100% pewien, że obrotek jest już ok i w razie gdyby coś w połączeniu z WSK było nie tak to pozostaje tylko przerywacz(koszt regeneracji jak wyżej wspomniałem orientacyjny oczywiście).

    Powodzenia.
  • #33
    M.B.
    Poziom 15  
    No niestety nie mam możliwości sprawdzenia go w maluchu, ponieważ nikt w okolicy nie ma malucha. Nie można go sprawdzić jakoś inaczej?:|
    Pozdrawiam.
  • #34
    forte39
    Poziom 18  
    w normalnym 4-cylindrowcu po "prawidłowej" przeróbce powinieneś mieć wskazania o połowę niższe niż prawidłowe. Np. w VW, OPEL, RENAULT... Spróbuj sprawdzić obrotka przerobionego w dowolnym 4-suwie z fabrycznym obrotkiem na desce rozdzielczej. Twój powinien wskazać dokładnie o połowę niższe wartości.

    Naprawdę nie jestem w stanie sprawdzić tego Twojego egzemplarza ponieważ jak już wcześniej wspomniałem przerabiałem osobiście tylko "starsze" wersje polonezowskiego obrotka(tej najnowszej która posiadasz nawet w reku nigdy nie miałem a jedynie na necie wykopałem więc proszę o odrobinę wyrozumiałości, co znalazłem na necie to umieściłem wraz ze źródłem bo nie lubię sobie czyjejś pracy przypisywać):/
  • #35
    M.B.
    Poziom 15  
    OK. Jak podłączę to napiszę jak działa. Mam nadzieje że będzie dobrze pokazywał:D
    Dzięki za wszystko.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    #36
    forte39
    Poziom 18  
    Ja tylko "staram" się za kolegę co nieco wydłubać na necie bo jak wspominałem tej wersji obrotka nigdy w reku nie posiadałem. W "starszych" wersjach sposób był najprostszy bo tylko kondensator 100nF trzeba dolutować i działa na 110%.
  • #37
    M.B.
    Poziom 15  
    Sorry, że tak długo się nie odzywałem, ale nie miałem czasu (próbna matura) jutro będę grzebał przy tym przerywaczu. Wieczorem napiszę co i jak.
    forte39
    Ja rozumiem, że chcesz mi pomóc ale czy ta nóżka musi być zwarta? Tamten koleś (co podałeś mi link) nie zwierał jej, więc co ona daje?
    Dzięki za wszystko i pozdrawiam:D
  • #38
    forte39
    Poziom 18  
    No właśnie te zdjęcie nie jest do końca wyraźne i to tylko mi się tak wydaje, że jednak ta dodatkowa nóżka jest zalana cyną. Po prostu sam jestem ciekaw jak to w końcu będzie działać bo do tej pory miałem do czynienia tylko ze starszymi wersjami :/

    Pozdrawiam.
  • #39
    M.B.
    Poziom 15  
    Jutro wieczorem napiszę. Też jestem ciekaw czy to będzie działać.
    forte39
    Dzięki za pomoc
    Pozdrawiam

    Dodano po 14 [minuty]:

    Jeszcze jedno nie ma nic do tego to, że iskra podawana jest przez cewkę w/n, a nie przez akumulator?
  • #40
    forte39
    Poziom 18  
    Nie ma nic do rzeczy.

    Przeniosłem z Początkujący Serwisanci. [Mirek Z.]
  • #41
    M.B.
    Poziom 15  
    Nie działa:cry:
    Chyba tego obrotka nie da się zamontować w wsk.
    Szkoda bo już trochę go przerobiłem.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Na wolnych obrotach pokazuje 4000rpm, a jak dodam gazu to bardzo się "trzęsie" wskazówka. Dopiero na max obrotach przestaje latać, a jak puszczam gaz to znowu lata, aż spadnie do 4000rpm, czyli wolnych obrotów (które są za wysokie)
    A jak patrzyłem na przerywacz jak chodził motor to takie małe iskry widać, pewnie nie powinno?
    Nie wiem co mam robić?
    Pozdrawiam
  • #42
    forte39
    Poziom 18  
    A co z przerywaczem?? Wstawiłeś nowy??
  • #43
    M.B.
    Poziom 15  
    Nie bo nie było w sklepie. Ale oczyściłem (piłowałem).
  • #44
    forte39
    Poziom 18  
    Czyszczenie za wiele nie daje :/ Trochę trudno równo spiłować powierzchnie styków tak jak są w nowym, a to może powodować powstawanie zbędnych impulsów które mogą zakłócać pracę obrotka. Sprawdzałeś go w jakimkolwiek samochodzie z fabrycznym obrotomierzem jak wcześniej prosiłem?
  • #45
    M.B.
    Poziom 15  
    Nie, bo nie posiadam własnego, a tata nie chce się zgodzić, mówi że mu coś zepsuje. Ale postaram się go przekonać.
    Pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    Za tydzień kupię przerywacz, bo dopiero ma być i kondensator.
  • #46
    forte39
    Poziom 18  
    Jeżeli obrotek jest przerobiony prawidłowo to pokaże o połowę mniejsze wartości niż ten zamontowany w aucie.
  • #47
    M.B.
    Poziom 15  
    Witam. :D
    Kupiłem nowy przerywacz ("młoteczek" i "kowadełko") i ciągle mam na wolnych obrotach 4000rpm, a na max 6000rpm. Co mam robić dalej, żeby działał poprawnie? :|
    Sprawdzałem w samochodzie i działa poprawnie, a w wsk nie.:cry:
    Pozdrawiam.
  • #48
    forte39
    Poziom 18  
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=4619041#4619041

    Tutaj jest temat bardziej po "ludzku" przedstawiony...

    Polecam dopóki Twojego obrotka osobiście nie sprawdzę...

    P.s..:
    Byłoby mi łatwiej pomóc gdybym posiadał Twojego obrotka "w ręku"... Zrobiłbym go jak należy i umieściłbym szczegółowy opis na forum... Niestety nikt z moich znajomych takowego jak na razie nie ma, a specjalnie do sklepu lecieć kupować nie będę bo za drogo...

    Mogę Ci wysłać gotowca ale "kwadratowy" (stary typ poloneza) jak tylko go w garażu odnajdę...
  • #49
    M.B.
    Poziom 15  
    forte39 napisał:
    Mogę Ci wysłać gotowca ale "kwadratowy" (stary typ poloneza) jak tylko go w garażu odnajdę...

    Jak możesz to podeślij bo kumpel ma taki i chce założyć do swojego motoru.
    No i jak znajdziesz coś na temat mojego obrotka to podeślij.
    Z góry dziękuję.
    Pozdrawiam
  • #50
    forte39
    Poziom 18  
    Do "M.B.":
    Jak chcesz to podeślij mi swojego a ja po przeróbce i sprawdzeniu odeślę z powrotem i szczegółowy opis na forum zamieszczę...

    Jak już wspomniałem do Twojego egzemplarza dorwać się nie mam jak..:/
  • #51
    M.B.
    Poziom 15  
    Mam Ci wysłać pocztą mój obrotek "okrągły"?
    A do tego "kwadratowego" zapodasz gotowca (co i jak)
    Pozdrawiam
  • #52
    forte39
    Poziom 18  
    Pocztą lub czym chcesz :) Dane jeśli już to tylko na "PW" lub "GG" podam... A jak "kwadratka" odnajdę to go dodatkowo Ci zapakuję bo do niczego on mi już nie potrzebny...
  • #53
    M.B.
    Poziom 15  
    Mam jeszcze jeden pomysł jak podłączyć ten obrotomierz jak to nie wypali to wtedy wyśle go Tobie.
    Dzięki za wszystko.
    POZDRAWIAM
  • #54
    M.B.
    Poziom 15  
    Proszę o pomoc w podłączeniu tego obrotomierza, bo sam już nie wiem czego to jest wina ża nie chce wskazywać?

    Niech ktoś mi powie jak należy owinąć ten drut (i ile) na przewodzie wn żeby cos sie indukowało na nim, no i co trzeba zrobić w obrotomierzu, żeby pod tym działał.
  • #55
    forte39
    Poziom 18  
    nawiń co najmniej 20 zw. cienkim drutem w izolacji, np. ze starego TRAFO.. Jak nawiniesz 30 czy 40 zwojów to nic nie zaszkodzi...
  • #56
    M.B.
    Poziom 15  
    Tak właśnie zrobiłem i nic obrotomierz nie pokazuje, mam dwa takie obrotki więc nie możliwe żeby oba nie działały. Pod transformatorem pokazują poprawnie.
    Czego to może być wina?

    pozdrawiam
  • #57
    M.B.
    Poziom 15  
    Witam wszystkich :!: Po wielu kombinacjach udało mi się odpalić obrotomierz :D. Wina leżała po stronie obrotomierza, w którym zmieniłem kondensator 100nF (niebieska strzałka) na 220nF. Następnie dałem diodę Zenera na wejście sygnału, zastosowałem diodę taką samą jaka jest w obrotomierzu (czerwona strzałka).
    Zasilanie zrobiłem w ten sposób co na zdjęciu i sprawuje sie świetnie :D.
    A przy okazji ma może ktoś wykresy do wsk-i przy jakich obrotach uzyskuje maksymalną moc :?:
    Mój obrotomierz na wolnych obrotach pokazuje 1200rpm, natomiast na max 6000rpm .

    Jak podłączyć samochodowy obrotomierz do WSK Jak podłączyć samochodowy obrotomierz do WSK

    Jak podłączyć samochodowy obrotomierz do WSK

    Pozdrawiam :D