Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki akumulator kupić? Dobrej jakości i opłacalny?

19 Lis 2007 22:58 11200 21
  • Poziom 22  
    Witam ja z takim małym pytaniem, a raczej prośbą czy któryś z kolegów moze mi doradzić w kupnie aukmulatora mam forda escorta 1.3 cl...jakiej firmy są akumulatory które opłaca się kupić , jaki bd opłacalny i jaki bd służyć tak jak trzeba...jakieś propozycje, sugestie...chętnie po czytam...
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Nie polecam Bosch silver, wytrzymał mi w Clio 1.9D 2,5roku.
    Ostatnio miałem akumulator firmy Kager 55Ah (płaciłem za niego 2lata temu 170zł) - przy -33 stopniach, silniku2,0 16V 150KM w Megane Coupe kręcił naprawde nie źle - olej w silniku Texaco 10W40 półsyntetyk.
  • Poziom 20  
    Klego temat poruszany wiele razy i kady ma jakies swoje zdanie.
    A moje jak zawsze Centra .Pojemnosc :taki zeby sie zmiescil do auta:)
    pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Moim zdaniem też centra. Na Bosha dużo ludzi narzeka.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Akumulator nie może byż taki żeby się zmieścił do auta bo kazde auto musi mieć akumulator o odpowiedniej pojemności.Wynika to z tego że jeśli kupimy akumulator o większej pojemności do naszego auta to będzie on zawsze niedoladowany gdyż alternator nie da rady go doładować w pełni. tym bardziej teraz gdy zbliża sie zima i mrozy.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Myśle że Centra nie ma sobie równych. Zaraz po nim Bosh oraz AutoPart. AutoPart posiada dość korzystna cenę w stosunku do jakości. Ja obecnie mam samochód i jak kupiłem to był w nim Tescowy Spark.Ma kilka miesięcy i żadnej zimy nie widział więc nie wiem co jest wart ale musze przyznać ze "kreci" bardzo przyzwoicie :-)
  • Poziom 22  
    swego czasu od znajomego tez słyszałem taki patent, że akumulatory centry są dobre...tu widzę ze koledzy tez w pewnym stopniu mówią to samo...bd sie rozglądał za takim właśnie...dzięki wielkie pozdrawiam amon86 :)
  • Pomocny post
    R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    _prusak_ napisał:
    Akumulator nie może byż taki żeby się zmieścił do auta bo kazde auto musi mieć akumulator o odpowiedniej pojemności.Wynika to z tego że jeśli kupimy akumulator o większej pojemności do naszego auta to będzie on zawsze niedoladowany gdyż alternator nie da rady go doładować w pełni. tym bardziej teraz gdy zbliża sie zima i mrozy.
    - proszę nie przepisywać bzdur wyczytanych w necie. Wystarczy się przez 5 minut zastanowić w jaki sposób jest rozładowywany i ładowany akumulator w samochodzie. Można wsadzić do malucha 500Ah i też się naładuje :twisted:
    Jeśli chodzi o kupno, to moim skromnym: centra.
  • Poziom 23  
    Wystarczy spytać fachowca mechanika itp. i powie że większa pojemność od nominalnej spowoduje że akumulator może być nienaładowany. Zależy to o ile "przekroczyliśmy" pojemność akumulatora gdyż każdy układ w samochodzie ma pewien "zapas". Także to nie prawda forestx. Podłącz do 126p dwa 6V ogniwa szeregowo czyli 12V i sprawdź sobie :)
  • Poziom 42  
    kolejny raz pojawia się temat większego akumulatora... Akumulator nie służy do produkcji prądu a tylko do jego przechowywania, a warunkiem prawidłowej pracy auta jest dodatni bilans energetyczny, więcej energii musi zostać wyprodukowane niż zużyte... czy aku będzie większy czy nie musi się naładować, oczywiście założeniem jest że praca instalacji odbywa się według założeń producenta, bo jeśli jeżdzi sie na krótkich odcinkach z częstymi odpaleniami niewyregulowanego silnika(długie kręcenie rozrusznikie) to żaden aku się nie doładuje...
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Bierz CENTRĘ i się nie zastanawiaj. Na daaaalekiej północy Europy przy temperaturze -18°C bez problemu odpalam 2 litrowego TDi.
  • Poziom 13  
    Witam.

    To ja też dodam swoje 3grosze...
    Od 2lat w Toledo 2.0 8V mam CENTRA STANDARD i nie pamiętam problemu z rozruchem.

    O.T. Jeśli chodzi o ten "zbyt duży" akumulator, to jakaś ściema. Mam jeszcze maluszka i dwa lata w nim siedzi 47Ah [oryginalnie 34Ah], no i dwa razy w tym czasie go musiałem doładować, raz jak na ognisku wzmak grał, a drugi raz, jak zapomniałem na 3 doby wyłączyć wzmacniacza. Więc według mnie to tylko ściema z tym nie doładowanym akku, wiadomo że jak się ma tandetne ładowanie, to nawet zalecane pojemności będą nie doładowane.

    Pozdrawiam,
    Piotrek.
  • Poziom 22  
    a jeszcze takie jedno pytanie, jak przeglądałem akumulatory centry to znalazłem dwa rodzaje(może jest więcej...a tylko te wpadły mi w oko) centra futura i centra standard...co sadzicie o tych dwóch rodzajach akumulatorów (generalnie patrzyłem na allegro żeby zorientować sie jak to mniej więcej wygląda cenowo)
  • Poziom 35  
    Ja mam Futurę CF10, pojemność 95 Ah i prąd rozruchowy 900 Amper.
  • Poziom 20  
    Jeśli centre to bardziej polecam wersje obsługową (tą gdzie można dolać elektrolit) w bezobsługowej jak odparuje elektrolit (bo np.: regulator będzie dawał 15,5 Volta albo będzie gorące lato) to akumulator niestety idzie do wymiany a w obsługowej dolewasz elektrolit i jeździsz.
    A żeby mieć gwarancje na akumulator i żeby alternator wytrzymał dłużej należy dobierać akumulator o właściwych parametrach zalecanych przez producenta samochodu.
    Escort 1,3 z tego co pamiętam powinien mieć aku od 44Ah do 55Ah, polecam ten większy.
    Najlepiej kupować tzw. suchoładowany który w momencie sprzedaży zalewa się elektrolitem.
  • Poziom 20  
    Witam.
    Kolego "prusak"
    czym wiekszy zapas energi tym lepiej:)
    Pozdrawiam.
  • Poziom 35  
    :arrow: MichaelR
    Zanim coś napiszesz to poświęć choć troszkę czasu i sprawdź czy przypadkiem bajek nie piszesz. Zawsze możesz użyć "guzika" zmień .
  • Poziom 22  
    czy kolega Tomasz.W mógł by rozwinąć to co miał na myśli pisząc o bajkach
  • Poziom 35  
    Ależ nie ma problemu, już "rozwijam". Pierwszy z brzegu cytat
    MichaelR napisał:
    ...w obsługowej dolewasz elektrolit i jeździsz....
    Otóż nie dolewa się elektrolitu, dolewa się wodę destylowaną. Dlaczego? To proste. Chodzi o zachowanie właściwej gęstości elektrolitu.
    MichaelR napisał:
    ...A żeby mieć gwarancje na akumulator i żeby alternator wytrzymał dłużej....
    Gwarancję wystawia sprzedawca i jest Mu to raczej obojętne gdzie my sobie ten akumulator wstawimy. Natomiast alternator ma taki zapas mocy że nie ma się co tym zbytnio przejmować.
  • Poziom 18  
    i należałoby dodać że każdy akumulator nowy w sklepie jest w fabryce suchoładowany a przed sprzedażą zalany elektrolitem z ,,beczki'' :D
    a te ze sloganem reklamowym ,,bezobsługowy'' też maja korki tylko pod klapką a laicy się podniecają że mają lepszy akumulator bo ,,bezobsługowy panie, nic nie trzeba robić jak kiedyś'' :D ,ubaw po pachy.
  • Poziom 9  
    nie polecam akumulatora bosch silver.miałem w oplu corsie b i padł po nie całych 3 latach.trochę przeglądałem i przymierzam sie do kupna centry więc taki bym polecił
  • Poziom 35  
    A ja mam bezobsługowy Bosch SILVER i nie można otworzyć żadnej klapki, nie ma też żadnego oczka ani nic takiego, więc jak to jest z tymi korkami pod klapką ?
  • Poziom 9  
    ja również miałem bosch silver i też próbowałem go otworzyć i niema żadnych klapek