Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jeszcze raz wspomaganie Skoda Fabia

posteo 20 Nov 2007 01:57 10554 4
  • #1
    posteo
    Level 14  
    Witam przeczytałem większość postów z elaktrody nt wspomagania w skodzie Fabi ja mam Skodę Fabię rok 2000,1,4MPI Comfort i objaw jest następujący wspomaganie działa cały czas dobrze,nic nie szarpie ani nie czuć na kierownicy chwilowych jego braku,poziom płynu jest wystarczający,tylko pompa ze wspomagania przy niskich obrotach i ajazda bez zakrętów nie równo pracuje,nawet na postoju bez kręcenia kierownicą słychać jak pompa wchodzi na wyższe obroty i "wyje"efektem tego są przygasające światła,jest to denerwujące (światła migają)podczas jazdy wieczorem,kontrolka wspomagania czasen się zapali ale po zrobieniu pełnego skrętu(odpowietrzenie?układu)wyłączeniu zapłonu i po ponownym uruchomieniu silnika na chwilę jest wszystko ok,czy trzeba się liczyć z wymianą czujnika skrętu czy też może być coś innego powodującego nierówną pracę pompy,w przyszłym tygodniu jestem umówiony w serwisie na odzcyt błedów.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    cardiag
    Level 30  
    na pewno trzeba sie liczyć z wymianą czegoś. Oby czujnika, bo pompka kosztuje wiecej. jednak... po co serwis?
  • #3
    posteo
    Level 14  
    Witam nie jestem mechanikiem samochodowym więc jadę do serwisu a tutaj szukam informacji zeby wiedzieć co mi piszczy w Fabi bo w serwisie mogą róznie podejśc do sprawy jak mają przed sobą laika no na jakie koszty mam się przygotować,moze ktoś miał podobną usterkę i na tej podstawie mogłbym sie dowiedzieć jaK przebiegała naprawa.
  • #4
    łaciaty
    Level 11  
    nie wiem czy już po problemie u ciebie bo w moim wypadku pomogła dopiero wymiana wiązki kabina -silnik była kiedyś akcja serwis ale nie dla 'wszystkich'
  • #5
    pulkownik777
    Level 2  
    Witam Wszystkich ,Sorry za to ze sie wtrace w tym mijscu ale chcialbym poprosic o pomoc ;) z gory Dziekuje Wszystkim ;)

    Problem dotyczy , Skody Fabi 1.4mpi , a dokalnie popmy i wspomagania kierowniczego , samochod byl uszkodzony ,ale poduszki byly ok , samochod zostal naprawiony , wykasowane wszstkie bledy i i zostala podlaczona pompa wspomagania " tzw -prowizorycznie) wszystko dzialalo , odlaczylismy pompe zeby wszstko doklanie poskrecac i zaizolowac .

    nastepnie wkladamy pompe podlaczamy a ona nie dziala , oraz pojawila sie zolta kontrolka z wykrzyknikiem w srodku ktora dotyczy pompy - pompa nie dziala ,a wszstko bylo ok ,
    ( przyjechal Pan z testerem wykasowal blad i mowi ze na pompe idzie 8v - postanowilem to sprawdzic , oczywiscie Pan skasowal kase i nic nie pomogl)


    rys.nr1 - pompa i zaobserwowane objawy

    http://img213.imageshack.us/my.php?image=11ch6.jpg



    (najmniejsza kostka)
    1) Brazowy przewod , 10 pomiarow 1 pomiar w wykazal napiecie 0.31V spadajaco liniowo do 0 , przy wszstkich pomiarach skrecalem kola , wylaczalem silnik - wszstkiego probowalem .

    2) Bialo-Niebieski napiecia 0.1-0.3V
    3) Bialo-Czarny 0.1-0.2V



    ( najwieksza kostka -zasilanie ) - (4) (5)
    doprowadzane 14-14.7V - przy podlaczeniu samego + na wejsciu minus otrzymalsmy + , czyli uklad sie zamyka - jest poprawnie


    (srednia koszta )

    6) Zolto-Czarny - 14V
    7) Pomaranczowo -Czarny 2.59V
    8) Pomaranczowy 2.44V



    ....co moze powodowac ze nie ma wspomagania , Pompa spalona - ale chodzila i bylo ok , czy moze czujnik skretu ?? Pomocy .
    Pozdrawiam Wszstkich.