Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jeszcze raz wspomaganie Skoda Fabia

20 Lis 2007 01:57 9063 4
  • Poziom 14  
    Witam przeczytałem większość postów z elaktrody nt wspomagania w skodzie Fabi ja mam Skodę Fabię rok 2000,1,4MPI Comfort i objaw jest następujący wspomaganie działa cały czas dobrze,nic nie szarpie ani nie czuć na kierownicy chwilowych jego braku,poziom płynu jest wystarczający,tylko pompa ze wspomagania przy niskich obrotach i ajazda bez zakrętów nie równo pracuje,nawet na postoju bez kręcenia kierownicą słychać jak pompa wchodzi na wyższe obroty i "wyje"efektem tego są przygasające światła,jest to denerwujące (światła migają)podczas jazdy wieczorem,kontrolka wspomagania czasen się zapali ale po zrobieniu pełnego skrętu(odpowietrzenie?układu)wyłączeniu zapłonu i po ponownym uruchomieniu silnika na chwilę jest wszystko ok,czy trzeba się liczyć z wymianą czujnika skrętu czy też może być coś innego powodującego nierówną pracę pompy,w przyszłym tygodniu jestem umówiony w serwisie na odzcyt błedów.
  • Poziom 30  
    na pewno trzeba sie liczyć z wymianą czegoś. Oby czujnika, bo pompka kosztuje wiecej. jednak... po co serwis?
  • Poziom 14  
    Witam nie jestem mechanikiem samochodowym więc jadę do serwisu a tutaj szukam informacji zeby wiedzieć co mi piszczy w Fabi bo w serwisie mogą róznie podejśc do sprawy jak mają przed sobą laika no na jakie koszty mam się przygotować,moze ktoś miał podobną usterkę i na tej podstawie mogłbym sie dowiedzieć jaK przebiegała naprawa.
  • Poziom 11  
    nie wiem czy już po problemie u ciebie bo w moim wypadku pomogła dopiero wymiana wiązki kabina -silnik była kiedyś akcja serwis ale nie dla 'wszystkich'
  • Poziom 2  
    Witam Wszystkich ,Sorry za to ze sie wtrace w tym mijscu ale chcialbym poprosic o pomoc ;) z gory Dziekuje Wszystkim ;)

    Problem dotyczy , Skody Fabi 1.4mpi , a dokalnie popmy i wspomagania kierowniczego , samochod byl uszkodzony ,ale poduszki byly ok , samochod zostal naprawiony , wykasowane wszstkie bledy i i zostala podlaczona pompa wspomagania " tzw -prowizorycznie) wszystko dzialalo , odlaczylismy pompe zeby wszstko doklanie poskrecac i zaizolowac .

    nastepnie wkladamy pompe podlaczamy a ona nie dziala , oraz pojawila sie zolta kontrolka z wykrzyknikiem w srodku ktora dotyczy pompy - pompa nie dziala ,a wszstko bylo ok ,
    ( przyjechal Pan z testerem wykasowal blad i mowi ze na pompe idzie 8v - postanowilem to sprawdzic , oczywiscie Pan skasowal kase i nic nie pomogl)


    rys.nr1 - pompa i zaobserwowane objawy

    http://img213.imageshack.us/my.php?image=11ch6.jpg



    (najmniejsza kostka)
    1) Brazowy przewod , 10 pomiarow 1 pomiar w wykazal napiecie 0.31V spadajaco liniowo do 0 , przy wszstkich pomiarach skrecalem kola , wylaczalem silnik - wszstkiego probowalem .

    2) Bialo-Niebieski napiecia 0.1-0.3V
    3) Bialo-Czarny 0.1-0.2V



    ( najwieksza kostka -zasilanie ) - (4) (5)
    doprowadzane 14-14.7V - przy podlaczeniu samego + na wejsciu minus otrzymalsmy + , czyli uklad sie zamyka - jest poprawnie


    (srednia koszta )

    6) Zolto-Czarny - 14V
    7) Pomaranczowo -Czarny 2.59V
    8) Pomaranczowy 2.44V



    ....co moze powodowac ze nie ma wspomagania , Pompa spalona - ale chodzila i bylo ok , czy moze czujnik skretu ?? Pomocy .
    Pozdrawiam Wszstkich.