Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat 99 TDI 115 km brak mocy powyzej 3000 obr

20 Lis 2007 17:25 5386 12
  • Poziom 20  
    witam mam taki przypadek brakuje autku mocy powyzej 3000 obr. Po odczycie Vagiem na kanale 10 i 11. Jak sie nie myle to kanal 10 to w nim zla wartosc cisnienia powietrza , a w kanale 11 powyzej 3000 obr zla wartosc cisnienia doladowania (charge pressure control). Jesto silnik na pompowtryskiwaczach. Czy to winna zaworu doladowania cisnienia? i gdzie sie on znajduje w tym silniku (nie jestem mechanikiem tylko elektronikiem) prosze o podowiedz i pomoc. Pozdrawiam Szymon
  • Poziom 30  
    sprawdzić czy prowadnica turbiny nie jest zatarta, sprawdzić czujnik doładowania i ew. przepływomierz powietrza. Reszta bedzie raczej ok.
  • Poziom 10  
    sprawdź czy gdzieś nie ma nieszczelności na wężach po turbinie
  • Poziom 20  
    takze podmienialem: przeplywke, EGR-a, nawet turbine. Zostal mi jeszcze zawor doladowania turbiny. Weze wszystkie posprawdzane zadnych nieszczelnosci.
  • Poziom 13  
    opisz szezej co jest w parametrach a w szczegulnosci jakie cisnienie
  • Poziom 32  
    Zatkaj filtr powietrza jak zgaśnie silnik to znaczy że układ doładowania powietrza jest ok jak będzie silnik dalej pracować mimo zatkania filtra powietrza do znaczy że możesz mieć nieszczelność na chłodnicy powietrza.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Ciekawy sposób, ale mało efektowny i efektywny.
    Jeśli byłaby nieszczelność dolotu, wtedy silnik kopci, aż sadza idzie z wydechu.
  • Poziom 32  
    Może dla ciebie mało efektywny ale tak właśnie udało mi się sprawdzić przecieki na ssaniu bez podłączania komputerów itp. co w efekcie skutkowało spadkiem ciśnienia doładowania a w konsekwencji brakiem mocy silnika.
    Całę życie człowiek się uczy pamiętaj o tym
  • Poziom 17  
    Sprawdz elektrozawór sterujący ciśnieniem doładowania. Tzn. siłownikiem przy turbinie, może się zatkał albo węzyki pozamieniane.
  • Poziom 10  
    Witam panowie może tutaj jakąś porade znajdę. Posiadam passata b5 99 rok silnik AJM 115 km na pompowtryskach. Puściła mi uszczelka pod głowicą na 4 tym tłoku i zaczał mi brać płyn chłodniczy właściwie spalać go Fachowcy jak wymienili uszczelkę tak samochod gdzieś stracił moc że nie mógł się uciągnąc wogole. Podobno nie planowali głowicy i nie wyciągali wogóle pompowtrysków. Nie dali rady dojśc usterki zaprowadzili samochód do szpeca od diesli który zrobił regeneracje turbo i poprawił rozrząd po fachowcach gdzie samochód już nabrał wiecej mocy i da sie tera z niego wycisnąć 140 h maksymalnie.Kilku mechcników sprawdziło pojazd na kompie w trakcie jazdy i wszystkie parametry wychodzą dobrze żadnych błedów komputer nie wykazuje posprawdzane wszysko jest wiec co moze byc przyczyną. Mechanik który zrobił turbo twierdzi że pompowtryski są do wymiany i koszt u nie go wyniesie około 3 tyś złotych. Czy tak nagle u mechanika zepsuły by sie pompowtryski ? trudno mi w to uwierzyć bo ten mechanik chyba zna przyczyne tylko chce na mnie zarobic z tymi pompowtryskami PRZYCZYNA PEWNIE INNA.,2 mechaników po krótkiej diagnozie odrzuca przyczyne pompowtrysków Może ktos miał podobny problem i pomoże bo mam dosc wydawanie kasy na mechaników którzy nic nie robia a kase biorą
  • Poziom 10  
    Kolego czarny100022,
    Razem z wymianą uszczelki należało oddać do sprawdzenia głowicę, czy nie pękła(czego nie życzę). Bo jeśli samochód był przegrzany to jest duże prawdopodobieństwo że tak może się stać, szczególnie gdy głowica jest z aluminium.

    Wiem to z własnego doświadczenia :cry:
  • Poziom 10  
    samochod nie byl przegrzany Mechanicy ze glowica jest ok
  • Poziom 18  
    Może warto sprawdzić ciśnienie sprężania.
    Jeśli wszelkie parametry podczas jazdy są ok, pompki, mają w miarę korekcje i BIPy (chyba, że mają idealne, to powinno być ok z ciśnieniem).