Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zamek centralny- jak podłączyć, brak opisu.

23 Lis 2007 21:41 3463 19
  • Poziom 20  
    Witam mam taki problem. Dzisiaj będąc na złomie znalazłem w aucie zamek centralny wraz z siłownikami i pilotem. Nie miałem za bardzo czasu żeby wszytko rozbierać i patrzeć jak jest połączone i za bardzo nie wiem jak to teraz połączyć a żadnej nazwy nie ma. Ma może ktoś jakieś rady jak to zrobić?

    Zamek centralny- jak podłączyć, brak opisu. Zamek centralny- jak podłączyć, brak opisu.

    Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger
  • flexghzflexghz
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    czerwony-zasilanie czarny-masa zielony,niebieski-na przemian plus-minus biały i brązowy do mastera sterowanie
  • flexghzflexghz
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Centralny tak jak napisał wyżej kolega, a druga płytka do rozszyfrowania bez problemu np: jest to taki typowy alarmik, możesz sprawdzać po płytce, zasilanie znajdziesz bez problemu, tranzystor wyglądający jak BD139 steruje raczej syreną max 1A obciążenia (czyli dość mało , lepiej wysterować tym przekaźnik) niebieski przekaźnik to wyjście na migacze, te dwa duże przekażniki to albo dwa obwody odcięcia albo wbudowany centralny zamek - po uruchomieniu zasilania wszystko będzie jasne, diodę alarmu znajdziesz miernikiem nieraz jest puszczana przez rezystor na płytce a czasami rezystor jest przy diodzie - ale to drugie raczej nie. Czujniki pod drzwi tż znajdziesz po zasileniu dla bezpieczeństwa próby rób przez żaróweczkę- powodzenia
  • Poziom 20  
    Dołożę zdjęcie wiązki od drugiej płytki. Tam ten kabel czarny co widać na zdjęciu (w pierwszym poście drugie zdjęcie) to antena. Z tego co piszecie Panowie to wychodzi na to że pierwszy układ do sterownik centralki a drugi to alarm. Jedyne co mnie zastanawia jak to połączyć razem, bo pilot ma dwa guziki. Pierwszy jak naduszę to otwieram zamki wszystkie a drugim zamykam zamki wszystkie. A z tego co piszecie to by wychodziło, że pilota mam od alarmu, to gdzie jest wyłączenie alarmu???

    Zamek centralny- jak podłączyć, brak opisu.
  • Poziom 20  
    załączenie alarmu=zamknięcie zamka
    wyłączenie alarmu=otwarcie zamka
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    To alarm decyduje o zamykaniu drzwi w tym przypadku, alarm jest połączonu dwoma kabelkami z centralnym - w twoim przypadku jest to sterowanie minusem - impulsem minusa. Pisał juz ktoś wcześniej, że brązowy i biały to sterowanie c.z
  • Poziom 20  
    Witam ponownie. Dzisiaj zabrałem się za moją centralkę i alarm i napotkałem kilka problemów. Po podłączeniu zasilania pod alarm zacząłem mierzyć każdy kabel. Pierw zacząłem szukać wyjścia z niebieskiego układu. Według moich pomiarów wychodzi na to, że są to kable dwa żółte. Układ ma oznaczenie 012-HS (Rys3) . Układ zachowuje się następująco ma dwa wyjścia i czy włączę alarm czy też wyłączę alarm na tych dwóch kablach znajduje się przez chwilę napięcie 12V, więc myślę, że to będą migacze (potwierdźcie czy dobrze myślę?). Co do reszty kabli to nie wiem, co pod nie podpiąć, bo nie ma na nich żadnej reakcji? Zacznę od 3 par kabli "niebieski, brązowy, zielony, niebieski, brązowy, zielony". Na tych kablach czy włączę alarm lub wyłączę nie ma żadnej zmiany stan jest 0V. Dwie pary tych kabli idą od dwóch układów NT73-2C-15 (RYS1) . Z tego, co wyczytałem są to przekaźniki 15A, 2 biegowe, ze stykiem przełącznym. Nie wiem, co pod niego podłączyć, bo nie wykazuje żadnej zmiany, gdy włączam lub wyłączam alarm. Na rysunku 3 jest narysowany układ z mojej płytki. Natomiast pod kablem pomarańczowym jest cały czas 4,6V i się nie zmienia. Biały kabel ma stan 0V cały czas, ale gdy włączę lub wyłączę alarm ma chwilowy stan 6V (odczyt chwilowy na mierniku), po czym powraca do 0V. Na płycie jest jeszcze złącze dwu pinowe i tam jest cały czas 4,9V, ale gdy włączę lub wyłączę spada na chwile do 0V, po czym powraca do 4,9V. Proszę o pomoc, bo nie mogę sobie poradzić z rozszyfrowaniem kabli. Z góry dziękuję.
    Zamek centralny- jak podłączyć, brak opisu. Zamek centralny- jak podłączyć, brak opisu. Zamek centralny- jak podłączyć, brak opisu. Zamek centralny- jak podłączyć, brak opisu. Zamek centralny- jak podłączyć, brak opisu.
  • Poziom 23  
    To co nazywasz "układami" to są przekaźniki i tego nazewnictwa się trzymaj bo nie wiadomo o co Ci chodzi.Te pomarańczowe z niebieskiego przekaźnika to są wyjścia na kierunki (pomarańczowe lampki na brzegach samochodu) (lewa,prawa strona).Co do pozostałych par przewodów na których podobno nic Ci się nie zmienia zalecam pomierzyć test ciągłości obwodu w stanie normalnym i w przypadku wywołania alarmu.Jak już pomierzysz i będzie Ci się coś zmieniało to zastanów się do czego można wykorzystać takie zjawisko Biały o ile dobrze pamiętam jest to zasilanie syrenki (to takie czarne co robi pik pik).
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    STOP PANOWIE!
    Przede wszystkim to drugie, to NIE JEST alarm, tylko radiosterownik do centralnego! Widać to, po podwójnych przewodach idących w jednej sekwencji (niebieski - czarny - zielony) podłączonych podłączonych do przekaźników. I wystarczy już samo zastosowanie tej centralki (bo ta mniejsza jest już wbudowana w tą większą). Druga jest zbędna, bo dubluje pracę przekaźników tej większej.
    A jej wyprowadzenia idą tak:
    brązowy (pomarańczowy) i biały - impulsy masy do sterowania
    żółte - kierunkowskazy
    czarny - masa
    czerwony - zasilanie
    niebieski i zielony - styki NC i NO przekaźników
    czarny (czy tam ciemny brązowy) - styk COM przekaźników
    Wystarczy sobie sprawdzić, który to jest styk NC, a który NO (normalnie otwarty, normalnie zamknięty), a potem wziąć sobie opis do podłączenia centralnego zamka z dowolnego radiosterownika typu maxicar, exus, podobne )bo mają takie same wyjścia) i skonfigurować sobie do pracy bezpośredniej z siłownikami, czyli styki NC przekaźników do masy, styki NO do plusa, styki COM do siłowników (do zielonego i niebieskiego przewodu od siłownika), biały i brązowy z tego sterownika do białego i brązowego z siłownika master i podać mu masę na czarny.
    I wszystko będzie chodzić poprawnie (jeśli ten sterownik sprawny).
    A ktoś, kto to zakładał, nie znał się na robocie i zdublował centralki...

    Dobrze zaznaczyłeś na rozpiskach przekaźniów, które zrobiłeś. Porównaj sobie to z opisem jakiegoś sterownika z możliwością konfiguracji sygnałów sterujących centralnym (choćby maxicara) - ten blok jest identyczny.
  • Poziom 20  
    Czyli wychodzi na to że ten alarm nie odłącza np zasilania i nie można pod niego podpiąć czujników ani syreny. To jest tylko zwykła centralka na pilota?

    Czyli wychodzi na to że do niebieskich przewodów i zielonych muszę doprowadzić zasilanie +- a brązowy jako kabel który podaje sygnał zam/otw podłączyć do siłownika bezpośrednio. TAK? A zworka na płycie służy do sterowania czasem zamykania zamka?

    Lub mogę podłączyć ten drugi układ co mam i wyjściem COM sterować ten układ?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    To nie alarm, czyli już sobie odpowiedziałeś, co do podłączenia syrenki i czujników.
    Tak. Do NC masę, do NO plusa, Com na siłowniki. Tak, jak pisałem - porównaj z opisami alarmów z wbudowanym sterownikiem CZ.
    Zworka - pewnie tak. Spróbuj wysterować impulsami masy na białym i brązowym ze zworką i bez i sprawdź jak pracują przekaźniki.
    A po jaką cholerę ci ta druga centralka? Jak ją podłączysz, to przekaźniki o obciążalności iluś tam amper będą sterować przekaźniki o takiej samej obciążalności, a dopiero te będą sterować siłownikami. Nie uważasz, że o jeden blok za dużo?
    Podłącz tak, jak ci mówię i wszystko będzie w porządku!
  • Poziom 20  
    No zgadza się ale nie wiem czy dobrze myślę. Przed chwilą podłączyłem do niebieskich przewodów - a do zielonych + i podczas mierzenia wyszło że na każdym brązowym jest 12V ale gdy zamknę to na jednym zanika na chwilę napięcie a na drugim nie a gdy otworze to na odwrót jest. Więc sobie tak myślę czy dwa siłowniki podpiąć pod jeden kabel czy nie lepiej do drugiego układu który będzie sterował siłownikami? A mam jeszcze jedno pytanie czy sam siłownik można sterować bez takiego układu? bo mam jeszcze jeden siłownik i chciałem go pod maskę podłączyć i sterować z wewnątrz kabiny za pomocą guzika?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Bo podłączyłeś na odwrót! Przecież na rysunku sobie zaznaczyłeś, że niebieski to NC. A ja do NC kazałem ci podłączyć masę! W sposób, w jaki podłączyłeś, też będzie działać, ale będziesz miał cały czas 12V na siłownikach.
    Podłącz do niebieskiego masę, do zielonego plus, a do brązowych siłownik i steruj!
    I sprawdź wreszcie w innych opisach, jak to ma być zrobione i jak to jest wyjaśnione! Bo w tej chwili ten wątek zahacza o pkt 8.1 Regulaminu!
  • Poziom 20  
    Ale mam tak podłączone jak piszesz i ci opisuje jaka jest sytuacja na kablu Brązowym że na obu jest 12V ty gdy zamknę drzwi na jednym nie ma napięcia przez chwile a na drugim jest a gdy otworzę to na odwrót jest. Czy wynika z tego że 1 brązowy zanika napięcie na chwile gdy zamknę a gdy otworze to zanika na chwile napięcie na 2 brązowym

    Przewody podłączyłem tak jak jest na tej stronie:
    http://www.altad.com.pl/index.php?product_id=199
    pobrałem PDFa
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Człowieku! A robiąc rysunki i rozpracowując wyjścia sprawiałeś wrażenie osoby pojętnej...
    Przekaźnik ma styki
    NC - normalnie zwarte ze stykiem COM
    NO - załączane przez cewkę ze stykiem COM
    Podłącz na NC masę, to w stanie spoczynku będziesz miał na tych swoich brązowy masę!
    A na NO podłącz plus, to w chwili zadziałania przekaźnika będziesz miał na chwile plus na wyjściu!
    Co tu jest trudnego?
    A według którego schematu z tego pdfa się podłączyłeś?
  • Poziom 26  
    mnie się wydaje że ta większa płytka jest to alarm legendford (ale mogę sie mylić) on ma sterowanie bezpośrednio siłownikami
  • Poziom 20  
    Mój błąd źle pomierzyłem. Teraz jest tak na brązowych jest stan 0V gdy zamknę zamek to na pierwszym jest przez chwile 12V i spada do 0V a na drugim jest cały czas 0V, natomiast gdy otworzę zamek to na pierwszym jest cały czas 0V a na drugim brązowym kablu przez chwile jest 12V po czym spada do 0V. Po zamianie +- nie ma żadnej różnicy prócz zmiany ładunku z + na -.

    Wygląda na to że jeden przekaźnik podaje sygnał zamknij a drugi otwórz. Dlatego może być potrzebny ten drugi układ. Bo tym sterujemy ten drugi po przez podłączenie pod mastera zamknij otwórz i dlatego one były razem w aucie z którego je wymontowałem.

    Szukałem schematów i opisów do alarmów legendford tak jak podpowiedział kolega Aceton i nawet muszę stwierdzić że obudowy mają takie same ale nie znalazłem żadnego opisu do mojego

    Rozszyfrowałem chyba biały kabel jest on do sterowania dźwiękowego po podaje pojedynczy sygnał gdy otworzę albo podwójny jak zamknę +12V. Ale nadal nie wiem do czego jest przewód pomarańczowy na nim jest cały czas nie zmiennie +4,6V

    Co do pierwszego układu to już wszytko wiem oprócz do czego jest pomarańczowy kabel. Ale teraz mam problem z tym układem z pierwszego mojego postu (ten mniejszy). Napisaliście że to sterownik siłownika ale coś mi nie pasuje bo jak podłącze zasilanie (czerwony + czarny -) na na pozostałych kablach jest napięcie na niebieskim i zielonym -12V a na brązowym i białym jest +12V a chyba nie powinno być tam napięcia bo jak dobrze myślę to są to kable od mastera i gdy przekręcę kluczyk układ powinien dostać sygnał i otworzyć kolejny zamek????
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A teraz SPOKOJNIE przemyśl!
    Styki NC, normalnie zwarte są połączone z masą, czyli w stanie spoczynku na wyjściach COM (brązowe u ciebie) jest masa. Styli NO, normalnie otwarte są połączone z zasilaniem. I teraz w czasie zamykania jeden przekaźnik zwiera na chwilę do NO, czyli do plusa i na jednym wyjściu pojawia się plus zasilania. W czasie otwierania plus pojawia się na drugie, bo przełącza drugi przekaźnik.
    Czyli masz:
    stan spoczynku: - -
    otwieranie: + -
    zamykanie: - +
    I jakbyś mnie posłuchał i podłączył pod te wyjścia siłownik, to zauważyłbyś, otwierając masz zasilanie z jednej strony, a z drugiej masę. A zamykając odwrotnie. Czyli silniczek w siłowniku raz kręci w jedną stronę, a raz w drugą. EUREKA! Siłownik zamyka i otwiera...
    Spróbuj pomarańczowy przewód zewrzeć z masą na moment, tak samo jak biały (naprzemiennie). Powinno to byś dodatkowe sterowanie centralnym impulsami masy.

    Co do tej małej centralki. Tak jak w tej większej, w stanie spoczynku na przewodach idących do siłowników jest masa (nie ma tu napięcia -12V). Czyli wszystko w porządku.
    A zasilanie, które zmierzyłeś na białym i brązowym, to pewnie potencjał, jaki masz na wejściach na tranzystorach. Bez obaw możesz zwierać biały i brązowy do masy (też naprzemiennie). Uzyskasz wtedy naprzemienne działanie przekaźników. To, co zmierzyłeś jest poprawne i tak ma być.
  • Poziom 20  
    Błażej wydaje mi się że się nie rozumiemy jeśli chodzi i to co ja piszę (może źle tłumaczę) albo ja Ciebie nie rozumiem. Postaram się to obrazowo przedstawić:
    Rys1 przedstawia schemat po podłączeniu zasilania (stan spoczynku).
    Rys2 przedstawia stan po zamknięciu drzwi i na pierwszym brązowym kablu (COM) jest przez chwilę +12V po czym znów wraca do stanu spoczynku 0V a na drugim brązowym kablu (COM) jest w tym momencie cały czas 0V.
    Rys3 pokazuje stan po otwarciu drzwi i na pierwszym kablu brązowym jest stan 0V przez cały czas a na drugim przez chwilę jest +12V po czym wraca do stanu spoczynku czyli 0V. Więc tak sobie myślę że siłowniki podłączę bezpośrednio pod aku a impulsowe przewody (brązowe COM) podepnę pod centralkę. Od dwóch siłowników przewód od zamykania podepnę do pierwszego kabla brązowego a kable od otwierania pod drugi przewód brązowy. Dobrze myślę? A jeśli siłownik będzie trzeba sterować masą to zmienię biegunowość na kablach zielonym i niebieskim i będzie ok. Błażej jeśli Cię dobrze rozumiem to według ciebie powinno być po zamknięciu zamka na brązowym kablu pierwszym +12V a na drugim brązowym -12V a gdy otworzę zamek to na odwrót?
    Zamek centralny- jak podłączyć, brak opisu. Zamek centralny- jak podłączyć, brak opisu. Zamek centralny- jak podłączyć, brak opisu.
  • Poziom 20  
    Zamieszczam schemat podłączenia centralki na pilota (której dotyczył problem w tym poście), może się komuś kiedyś przydać. Rysunek wykonałem własnoręcznie na dniach dorzucę jeszcze rysunek centralki bez pilota.
    Zamek centralny- jak podłączyć, brak opisu.