Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Styczniki itd. Na jakiej zasadzie działają? Gdzie się ich używa? Materiały?

24 Lis 2007 23:40 3239 2
  • Poziom 9  
    Witam Jestem w technikum elektronicznym i muszę przygotować prezentację o stycznikach, dlatego mam prośbę do znających temat forumowiczów o pomoc(nie mam żadnej wiedzy w tym temacie):
    1.Proszę wszelkie informacje na temat tych urządzeń(Na jakiej zasadzie działają,gdzie są używane i do czego, a także jakie najważniejsze parametry charakteryzują te styczniki... napięcie na cewce i co jeszcze?)
    2.A także mam pytanie odnośnie zasilania AC/DC... są różne ich typy DC1,2,3...Gdzie one występują i co zasilają)

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc

:!:
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 27  
    Mam wrażenie iż nie chcesz pomocy tylko wyręczenia Ciebie z konieczności szukania wiadomości na temat styczników itd...

Wpisz w google : styczniki czy co Cię interesuje a na pewno znajdziesz wiele informacji... Ewentualnie jeśli będziesz mieć kłopot z przyswojeniem niektórych parametrów zadaj pytanie. Rzeczowe i konkretne...

Chyba nie oczekujesz że ktoś Ci tu gotową prezentację przygotuje ...

Uwierz mi ja też jak coś potrzebuję przeglądam wiele stron www...

Pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań...
  • Pomocny post
    Moderator Robotyka
    Styczniki są przekaźnikami o wzmocnionych głównych torach prądowych. przekaźnik ma wszystkie styki o takiej samej obciążalności. To główna różnica.
    Styki główne są przeważnie zabezpieczone urządzeniami do gaszenia łuku elektrycznego i mogą rozłączać układy pod obciążeniem. Stosuje je się do zasilania urządzeń o większej mocy, których przekaźniki nie dały by rady zasilić.