Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Falujące obroty na LPG Uno 1,4 Landi Renzo

markshall 25 Lis 2007 14:03 3840 6
  • #1 25 Lis 2007 14:03
    markshall
    Poziom 11  

    Problem jak wyżej. Instalacja założona jakieś 4 miesiące temu. Nie mam już siły do gazownika wiec zakupiłem sobie interfejs i próbuje coś sam zrobić.
    Problem wygląda tak: silnik na wolnych obrotach na gazie faluje cały czas, dopiero jak się porządnie rozgrzeje (90stopni) to przestaje i chodzi w miare równo. Na benzynie nie ma tego problemu więc pewnie to jest wina sterownika lpg. Landi Renzo LC01.
    Pomóżcie, czym tam pokręcić zeby to wyeliminować.

  • Fibaro
  • #2 25 Lis 2007 14:18
    jaro-44
    Poziom 10  

    witam
    moze byc wiele przyczyn ale podstawawa sprawa sa swiece, filtr gazu lub nalezy wyczyscic parownik (gaz w polsce jest kiepski) raczej to nie jest wina sterownika

  • Fibaro
  • #3 25 Lis 2007 15:38
    markshall
    Poziom 11  

    Gaz jest dosyć nowy więc kwestia brudnego parownika i filtra raczej odpada...tymbardziej że problem był już zaraz po założeniu instalacji.
    Jak patrzyłem w programie serwisowym do mojego sterownika do sygnał z sondy strasznie skacze i chyba attuator na to reaguje z pewnym opóźnieniem. Dlatego obroty falują. A przynajmniej tak mi się wydaje. Kolega ma podobną instalacje, na komputerze LCS A1/V05ER i tam tak samo lambda wariuje, mieszanka jest na przemian bogata i biedna, ale obroty są stabilne. W czym tkwi problem? Bo ja nie wiem. Proszę o pomoc

  • Fibaro
  • #4 25 Lis 2007 17:12
    o-w-c-a
    Poziom 13  

    Witam.

    Z tego co sie orientuje tego typu odczyty na sondzie lambdzie sa w miare normalne. Generalnie komputer ma za zadanie oscylowac wokol jakiejs tam wartosci. Jezeli te zmiany wartosci sa w miare rownomierne i zmieniaja sie o kilka procent w gore i w dol to wszystko jest git, bo komputer co jakis czas zczytuje wartosc z sondy i jezeli jest mieszanka za bogata to ja z uboza, w przeciwnym przypadku reaguje odwrotnie - wiec nieznaczne falowanie jest standardem.

    Ogolnie wydaje mi sie ze problem moze lezyc w mikserze w dolocie ktory jest zle dobrany i gdy silnik jest juz dobrze rozgrzany zmieniaja sie jego wymagania co do ilosci powietrza, a na zimnym moze wymagac troche wiekszej jego ilosci, ktore zwezka w postaci miksera ogranicza, dlatego tez moze byc ze komputer tez moze wariowac bo ma nieproporcjonalnie malo powietrza do stopnia otwarcia przepustnicy (w trakcie ssania), a oni w koncu kopuja mape benzyny auta.

    Generalnie jezeli szopka jest gdy auto jest zmine to raczej nie beda to swiece i kable bo z nimi problem jest naogol problem po rozgrzaniu silnika.

    Sprawdzil bym przedewszystkim filtr powietrza w aucie - moze on jest zapchany i jak wspomnialem nie wydala uklad zasilania w powietrze na zimnym silniku.

    Mam nadzieje ze info sie do czegos przyda ;) - pozdrawiam

  • #5 25 Lis 2007 18:34
    markshall
    Poziom 11  

    Spróbuje z tym filtrem, zobaczę w jakim jest stanie i ew. wymienię. A nie da się ustawić komputera żeby jakby mniej reagował na te wahania mieszanki w postaci stabilniejszych obrotów? Jeszcze jedno - do gazu nie jest podłączony czujnik temp. cieczy, czy to może mieć jakieś znaczenie? U w/w wymienionego kumpla też nie jest więc chyba nie ma znaczenia ale pytam dla zasady.
    Pozdrawiam

  • #7 28 Lis 2007 19:54
    sebasta
    Poziom 11  

    Czujnik temp. cieczy chłodzącej, zabudowany na parowniku, ma za zadanie blokowanie możliwości przełączenia zasilania silnika na gaz aż do osiągnięcia przez ciecz chłodzącą temperatury jaka została zaprogramowana w sterowniku (może to być np. 5 albo 10 albo 15 czy 20 stopni C). Po przełączeniu na gaz ten element nie ma wpływu na pracę instalacji.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME