Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat UNO i Bingo s4 za duża dawka gazu

cobras 27 Lis 2007 10:28 2404 7
  • #1 27 Lis 2007 10:28
    cobras
    Poziom 13  

    Witam, mam pytanie odnośnie wyżej wymienionej centralki sterującej do gazu. po naprawie u mechanika auto przestało jeździć na gazie. Oczywiście naprawa była związana z blacharką. Po przełączeniu na gaz silnik gaśnie, udało mi sie wyregulować że na gazie pracuje na biegu jałowym ale otwarcie przepustnicy powoduje duszenie się i gaśnięcie silnika. Po odłączeniu actuatora (wcześniej wysunąłem ręczne jego trzpień regulacyjny na maxa, czyli zmniejszylem dawke gazu) silnik zaczyna normalnie pracować. Wygląda na to że actuator otwiera sie na maxa i auto dostaje za dużo gazu (actuator reaguje wiec chyba jest sprawny) . U mechanika na pewno odłączali akumulator. Jaka jest procedura zaprogramowania centralki, (dodam że resetowałem ją odłączając bezpieczniki). Ewentualnie jakieś sugestie odnośnie przyczyny.
    pozdrawiam

    0 7
  • Pomocny post
    #2 27 Lis 2007 11:37
    lindonerl
    Poziom 17  

    Na początek zamontuj register na śrubkę, pierwsza generacja instalek i obserwuj pracę silnika krokowego podpiętego do sterownika. Jeśli pracuje "otwiera i zamyka" tomoże da się coś z tego zrobic.

    0
  • #3 27 Lis 2007 12:50
    cobras
    Poziom 13  

    Wyciągnąłem silnik krokowy i wstawiłem w to miejsce regulator na śrubkę, silnik po regulacji chodzi ok (na śrubce) a silnik krokowy reguluje i wydaje się że stara się robić to dobrze, przy zmniejszeniu ilości gazu on chowa się czyli otwiera a kiedy zwiększałem wysuwał się żeby przytkać. Po zamontowaniu nadal to samo. Sprawdziłem że tłoczek przesuwa się w obudowie bez otarć więc przycieranie nie powinno być problemem.

    0
  • Pomocny post
    #4 27 Lis 2007 22:33
    elektromechanik
    Poziom 27  

    cobras napisał:
    Wyciągnąłem silnik krokowy i wstawiłem w to miejsce regulator na śrubkę, silnik po regulacji chodzi ok (na śrubce) a silnik krokowy reguluje i wydaje się że stara się robić to dobrze, przy zmniejszeniu ilości gazu on chowa się czyli otwiera a kiedy zwiększałem wysuwał się żeby przytkać. Po zamontowaniu nadal to samo. Sprawdziłem że tłoczek przesuwa się w obudowie bez otarć więc przycieranie nie powinno być problemem.


    Spróbuj zmniejszyć dawkę gazu przez zmniejszenie czułości reduktora< wkręć trochę śrubę regulacji> Możliwe że ktoś sobie nią pokręcił.

    0
  • #5 27 Lis 2007 23:57
    lindonerl
    Poziom 17  

    Ja stawiam na dolot powietrza, może wcześniej były tam jakieś zaślepki albo inne modyfikacje i centralka nie może się dostroić. Poszukaj strony KME tam znajdziesz soft. Zmniejsz PWA

    0
  • Pomocny post
    #6 28 Lis 2007 20:49
    elektromechanik
    Poziom 27  

    lindonerl napisał:
    Ja stawiam na dolot powietrza, może wcześniej były tam jakieś zaślepki albo inne modyfikacje i centralka nie może się dostroić. Poszukaj strony KME tam znajdziesz soft. Zmniejsz PWA


    Gdyby było coś z dolotem nie chodziłby OK na śrubie.

    0
  • Pomocny post
    #7 28 Lis 2007 21:37
    lindonerl
    Poziom 17  

    Gdyby było coś z dolotem nie chodziłby OK na śrubie.[/quote]
    To prosze rozkręcić tę śrubę na maksa i się przekonać.
    W przypadku elektroniki wygląda to następująco: np; dożo powietrza daje odczyt na sądzie na ubogo więc silnik krokowy jedzie do pozycji maxymalnego otwarcia, Wniosek: trzeba ponownie zaprogramować centralkę żeby radziła sobie z nowymi warunkami np: pęknięta obudowa filtra lub brak jakiegoś krućca w układzie dolotowym. Auto jest przecierz po "Blacharzu" a nie po "Gazowniku" Niewiadomo co gorsze?

    0
  • #8 29 Lis 2007 11:26
    cobras
    Poziom 13  

    Dziękuję wszystkim za pomoc, okazało się że cały osprzęt jest Ok. tak jak sugerowaliscie winny rozprogramowany totalnie komputer gazowy, robił co chciał. 50zł i już po kłopocie, śmiga aż miło. Na przyszłość jednak chyba zrobię interface.
    Pozdrawiam i zamykam temat

    0