Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Matiz na gaz

budziol26 04 Wrz 2004 22:39 47231 40
  • #31
    Jazdaaaa
    Poziom 18  
    ale jak piszczy jak dajesz gazu i na wolnych obrotach
  • #32
    acado
    Poziom 2  
    piszczy na wolnych obrotach, jak dodaję gazu mam wrażenie, że albo zmniejsza się to piszczenie albo zanika zupełnie (nie jestem pewny). Natomiast przy wyłączaniu silnika słychać jakby gdzieś było zasysane powietrze lub wydmuchiwane. Ja tak to słysze, ale może się mylę.
    Nawiasem mówiąc (pisząc) dzięki za szybką reakcję. Czekam na jeszcze.
    Pozdrawiam
  • #33
    xmarek
    Poziom 16  
    słuchajcie jeśli chodzi o instalacje do matiza to nie wiem na czym tu się tak rozwodzić. są dwie opcje:
    1. wtrysk gazu ( drogi- około 4000 zł), ale autko chodzi lepiej jak an paliwie i mniej pali.
    2. zwykły gaz + odlewany kolektor. ( można się zmieścić poniżej 2000 zł) mnóstwo firm odlewa kolektory do trakich samochodów jak daewo i fiat czy bmw itp. wadą tego jest to że autko nieco słabnie i więcej pali w porównaniu do wtrysku gazu.

    A jeśli chodzi o uszkodzenie kolektora i to piszczenie o któym pisaliście to nie ma nic wspólnego ze sobą. Matiz jest tanim autem i napewno w konstrukcji kolektora nie ma czegoś takeigo jak tumik powietrza zasysanego więc nie ma co się uszkodzić w nim. możliwe jest tylko pęknięcie, ale w tedy to samochodzik by nie choodził. nawet najmniejsza dziura zasysałą by lewe powietrze i oszukiwa ła przepływomierz co by objawiało się tym, ze silnik by nie pracował dobrze.
  • #34
    acado
    Poziom 2  
    Jeszcze raz dzięki. Myślę, że to jednak będzie pasek alternatora, ponieważ z tej okolicy wydobywa się ten pisk. Po drugie zwróciłem szczególną uwagę na to, iż (jednak) przy dodawaniu obrotów piszczenie zanika. Jestem trochę spokojniejszy. Mam nadzieję, że wystarczy regulacja napięcia paska (wymieniany był w serwisie ok 3-4 tys. km temu.
    Czy jest to jakiś problem by naciągnąć go samemu? Widzę, że jest zabudowany, a ja miałem do czynienia wcześniej z maluchem.
  • #35
    Jazdaaaa
    Poziom 18  
    musisz zobaczyc naciag paska z kanalu tez to mialem z tym paskiem jak dawalem gazu to przestawalo
  • #36
    marian-48
    Poziom 21  
    Naciąg paska alternatora można zrealizować po podniesieniu pokrywy silnika. Należy poluzować nakrętkę na krzywce zamocowania alternatora i delikatne przesunąć go i oczywiście należy nakrętką zablokować alternator. Zbyt duży naciąg jest niewskazany, cierpią na tym łożyska i oczywiście sam pasek. Po wymianie paska to piszczenie jest objawem zupełnie naturalnym, gdyż pasek musi się ułożyć.
  • #37
    Jazdaaaa
    Poziom 18  
    marian ale on nie wymienial paska!!!
  • #38
    acado
    Poziom 2  
    z tym piszczeniem sprawa się wyjaśniła; było to piszczenie paska alternatora. Ja jestem przyzwyczajony do malucha (to było moje poprzednie auto) i przyznam, że nawet nie zauważyłem gdzieś u dołu komory silnika w matizie, tego paska. Teraz jest już ok! i bardzo dziękuję wszystkim za pomoc i rady!
  • #39
    chrzanów
    Poziom 11  
    xmarek napisał:
    słuchajcie jeśli chodzi o instalacje do matiza to nie wiem na czym tu się tak rozwodzić. są dwie opcje:
    1. wtrysk gazu ( drogi- około 4000 zł), ale autko chodzi lepiej jak an paliwie i mniej pali.
    2. zwykły gaz + odlewany kolektor. ( można się zmieścić poniżej 2000 zł) mnóstwo firm odlewa kolektory do trakich samochodów jak daewo i fiat czy bmw itp. wadą tego jest to że autko nieco słabnie i więcej pali w porównaniu do wtrysku gazu.

    A jeśli chodzi o uszkodzenie kolektora i to piszczenie o któym pisaliście to nie ma nic wspólnego ze sobą. Matiz jest tanim autem i napewno w konstrukcji kolektora nie ma czegoś takeigo jak tumik powietrza zasysanego więc nie ma co się uszkodzić w nim. możliwe jest tylko pęknięcie, ale w tedy to samochodzik by nie choodził. nawet najmniejsza dziura zasysałą by lewe powietrze i oszukiwa ła przepływomierz co by objawiało się tym, ze silnik by nie pracował dobrze.


    Zgadzam się z kolegą jeśli chodzi o koszty instalacji natomiast jeśli chodzi o opcję nr. 2 czyli wymiana kolektora na metalowy to jest jedno ale... Mianowicie jeśli wmieniany kolektor jest mało staranne zrobiony to może paść cały silnik. Chodzo mi o to, iż przy ostatnim dolocie zajduje się kanał z cieczą chłodzącą. Pomiędzy dolotem a tym kanałem jest niewielka odległość i jeśli puści tam uszczelka bądź nie będzie to odpowiednio uszczelnione (nie mam na myśli jakiegoś silikonu cyz coś w tym rozdaju :) ), to woda dostaje się do cylindrów w mniejszej lub większej ilości. Wg. mnie rozsądniejszym rozwiązaniem jest wtrysk gazu - ale czy to się opłaca ?? Wszystko zależy ile się jeździ rocznie i jak długo ma się zamiar jezdzić tym autrem. Ja przynajmniej takim klientom po prostu nie montuję instalacji mikserowych i śpię spokojnie. POZDRAWIAM
  • #40
    kris80-23
    Poziom 10  
    Radziłbym nie wymieniać kolektora bo ponoć, już nie chodzi tak dobrze jak na plastiku. Wstaw w kolektor grzybki i będzie ok. Mam instalację II gen. przejechałem już 60 tyś i wszzystko ok. Ajeśli strzela to instalacja jest źle wyregulowana ( zbyt uboga mieszanka).
  • #41
    MALINek77
    Poziom 8  
    Czy teraz warto jest założyć gaz w Matizie ?