Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault 19 zgasł na dobre

29 Lis 2007 17:21 6730 22
  • Poziom 10  
    Witam i pozdrawiam całe forum mam mały problem z renault 19 18.16v 95r f7p typ DOHC po opuszczeniu parkingu i przejechaniu 20 km drogę powrotną spędziłem na lawecie auto podczas jazdy zgasło i na powrót nie odpaliło zgasła kontrolka akumulatora ładowanie jest sprawne zapłon sprawny po przekręceniu kluczyka nie słychać pompy paliwa auto kręci nie zapala nie świeci się wskaznik kontrolny instalacji gazowej typu BRC inne kontrolki zapalają się tradycyjnie oprócz kontrolki która wygląda tak [ /\/\/ ] ale nie wiem do czego ona służy podświetlanie tablicy sprawdzono sprawne bezpieczniki sprawne połączenia typu wtyczki sprawdzone nie sprawdzałem przekazników umieszczonych pod maską z prawej strony wszystko wskazuje na komputer [sterownik] mam nadzieje że się mylę i napisałem o swoim problemie we właściwym miejscu proszę o pomoc dziękuje i pozdrawiam
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 23  
    To taki check engine ta kontrolka . Sprawdź czy masz wszystkie napięcia na zasilaniu w sterowniku i czy masz też wszystkie masy.
  • Poziom 10  
    masy są wszystkie 8 co do sterownika to sprawdzę ale kanon stykowy przy sterowniku wygląda na cały nie uszkodzony jest chyba ok ale sprawdzę napięcia i napisze dzięki
  • Poziom 20  
    Zobacz czy problem nie leży po stronie zasilania instalacji gazowej, spotkałem się kiedyś z tym że spalił się bezpiecznik zasilania gazu i był zimny lut w przełączniku od gazu.
    Ewentualnie zajrzyj na forum renault - tam powinieneś bez problemu dostać schemat do elektryki i opisane są częste usterki w różnych modelach renówek
  • Poziom 10  
    bezpiecznik jest dobry włącznik również całą szczegółową aplikacje instalacji posiadam i czytałem na forum posty na temat częstych usterek renaulta to pierwsza sytuacja w której mimo swojej wiedzy jestem bezradny do tej pory to ja udzielałem rad jako elektronik z zawodu i w około naprawiałem niesprawności elektryczne aut kolegów a odnośnie wtyczkę komputera zasilania się zgadzają impulsy z czujników oraz czujniki są ok to musi być jakaś drobnostka którą pominąłem
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 27  
    Sprawdź <jeśli nie sprawdzałeś> czy po włączeniu
    zapłonu jest napięcie na aparacie zapłonowym.
    Sprawdź wtyczki do aparatu, one dość często po iluś tam latach nie łączą( mam już 3 renówkę) W większości aut
    gazownicy podłączają centralki gazowe pod aparat zapłonowy. Wiec jeśli brak prądu na inst. gazowej to chyba będzie gdzieś w zasileniu zapłonu. Nie jestem pewien ale to może być zasilane przez przekaźnik.
    Musiałbym poszukać w książce od 19, ale skoro masz schemat to sprawdzisz sam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    Stawiam na kostke stacyki.Przy dodatkowym obciążeniu jaki jest instalacja gazowa to sie zdarza.Jak było tyrochę cieplej auta z takim defektem odpalalem podając napięcie od akumulatora do elektrozaworu od gazu.Pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    centralke gazu sprawdż (zimnie luty)
    a normalnie kręci ? odpalałeś na paliwie czy cały czas na LPG??
  • Poziom 10  
    napięcie na module sterującym cewką jest czujnik halla który podaje impuls do modułu jest ok orginalna cewka jest na stałe podłączona do modułu u mnie usunąłem cewkę orginalną i założyłem tradycyjną więc gazownicy nie mieli problemu i podłączyli się centralnie do cewki z zasilaniem sterownika gazu bez przekaznika mechanicznie auto jest sprawne motor po remoncie odłączyłem wtyczkę od stacyjki i zmierzyłem przejścia stacyjka oraz wszystkie przewody od stacyjki do podzespołów są sprawne auto kręci nie odpala na gazie i na benzynie jak pisałem wcześniej zgasły 2 kontrolki i nie pracuje pompa paliwa po przekręceniu kluczyka odłączyłem centralkę gazu od konputera sprawdziłem wszystkie podzespoły w niej procesor centralki ma właściwe napięcia tak samo szyny i²c od procka nie są zbite do 0 ani podniesione do 5v więc centralka jest sprawna konputera nie wypuszcza impulsu do zapłonu czujnik halla steruje masą zapłonu stąd wyzwolenie cewki i iskra a więc brak sterowania zapłonu przez konputera tak mi się przynajmniej wydaje czy więc padł konputer ostateczność czy jeszcze czegoś nie sprawdziłem albo mylę się w czymś dziękuje wszystkim za pomoc w moim małym problemie i czekam na jeszcze jakieś podpowiedzi z waszej strony A myślałem że zjadłem wszystkie rozumy!!!!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    elektrit napisał:
    A w której dziewiętnastce jest do cholery aparat zapłonowy?
    Widzisz jeszcze że 16 zaworówka?


    Szanowny panie Moderator radziłbym przeczytać wywody panów moderatorów na temat obowiązującej kultury pisania na forum.

    Co do nieszczęsnego aparatu to sie po prostu przejęzyczyłem.
    Jestem z czasów gdy prawie wszystkie samochody miały aparaty. Czasem jeszcze w potocznej mowie zdarzy mi się nazwać moduł aparatem (choć tak na prawdę toteż jest aparat). Oczywiście że pisząc aparat miałem na myśli moduł. A za przejęzyczenie przepraszam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Z tego co pamiętam w 19 na zasilanie cewki, pompy paliwa, wtrysków i kilku czujników dawany jest prąd z przekaźnika pompy paliwa, sprawdź czy nie ma pośniedziałych przewodów przy tym przekaźniku i czy przekaźnik nie jest uszkodzony, miałem tak w 19 1,8 8V po wymianie przewodów do przekaźnika odpaliła,
    moge się mylić, sprawdź jeszcze czy przypadkiem ktoś nie zostawił jakiegoś wymyślego odcięcia które teraz zawiodło.
  • Poziom 10  
    Witam i pozdrawiam przepraszam za nieobecność ale wróciłem w tym czasie jednak śledziłem forum z komórki spędziłem cały dzień wczorajszy pracując nad 19 stary fabryczny alarm był ale nie jest aktywny i nie miał żadnych obejść zapłonu poprzedni właściciel zadbał oto zgodnie z radą sprawdziłem przekaznik zasilając go na krótko i przejścia ma nawet po obciążeniu żarówką
    sprawdziłem też połączenia przekazników jest ok sprawdziłem wszystko co mi doradziliście i dokładnie każdy kabelek znalazłem parę usterek ale nie one są przyczyną usterki poszedłem na łatwiznę i na allegro kupiłem sterownik (komputer) jeszcze nie dotarł koszt 60 zł na szrotach wołali od 100 do 500 zł to śmieszne ale prawdziwe elektryk za usunięcie usterki pewnie by skasował mniej a w ogóle to się zaczęło dziać od momentu wizyty mojego mechanika u elektryka chodziło o felerujące obroty za którą skasował 120 zł i stwierdził że i tak usterki nie usunie bo silnik jest stary i bierze olej i sonda przez to cierpi dobre auto nie ma sądy a motor jest po kapitalnym remoncie znalazłem po elektryku dużo po nacinanych przewodów głównie masowych nożem do tapet podniosiłem maskę nie raz więc na pewno w przeszłości bym to zauważył i dokonał naprawy po wymianie sterownika napisze czy zadziała o ile nie to proszę nawet o banalne niekiedy podpowiedzi
    Z góry wszystkim dziękuje za okazaną pomoc oraz cierpliwość jaką otrzymał nowy członek elektrody.pl
  • Poziom 20  
    Jeśli przewody były ponacinane to polecam sprawdzić dokładnie wszystkie ponacinane przewody.
    Miałem tak kiedyś w lagunie: czasami gasła i nie odpalała przez 1 do 45 minut, jak odpaliła jeździła i znowu gasła, okazało się że w wiązce do sterownika silnika nadcieło się od peszla ochronnego kilka przewodów, dostała się tam woda z solą i to zrobiło swoje.
    Więc rozebrałem całą wiązkę idącą od sterownika do silnika i wymieniłem uszkodzone przewody, samochód jeździ do dziś.

    Po zsumowaniu opisów polecam sprawdzić zasilanie do sterownika silnika za pomocą lampki (przy prześniedziałym przewodzie multimetr może przekłamywać, będzie pokazywał napięcie podczas gdy lampka nie będzie świeciła)
    Reasumując jeśli nie ma zasilania na przełączniku od instalacji gazowej i nie pali się lampka silnika może być brak zasialnia spowodowany uszkodzonym (przesniedziałym) przewodem.
    Polecam sprawdzić dokładnie całą wiązke do silnika i wszystkie masy w komorze silnika i do instalacji gazowej.
  • Poziom 10  
    Witam i pozdrawiam nowy sterownik doszedł bardzo puzno koszt 60zł więc rozpocząłem prace dopiero 12.12.07 sprawdziłem całą wiązkę do sterownika fakt jest taki iż była tam woda i to na całej długości peszli przewody zostały jednak nie tknięte były raczej dobre wykonałem test napięć neonówką od 1,5v do 12v wskazania prawidłowe pod obciążeniem. Zdjąłem osłonę sterownika i nie stwierdziłem uszkodzeń mechanicznych na obudowie właściwej podzespołu dokładnie sprawdziłem główną wiązkę na zwarcia i uszkodzenia izolacji nic nie znalazłem peszle w całości wymieniłem podpiąłem nowy sterownik taki sam jak wypiąłem auto ożyło hura!!! po jakiś 20 min auto zgasło więc mamy wynik bnsk1 0:2 dla auta po otwarciu sterownika walnięta dioda 5v i 0,5w opornik w oby dwóch sterownikach w miejscu podłączenia modułu gazu wymontowałem moduł od gazu i dałem do sprawdzenia panom instalatorom jest sprawna ale za dodatkową opłatą w postaci 20zł dali mi inny ale ten sam model sprawny. Z racji tego że te podzespoły nie były powierzchniowymi w sterowniku wymieniłem je mając nadzieje że nic nie poleciało dalej i uruchomiłem wszystko kontrolując temperaturę podzespołów palcami zaczęły się przegrzewać tak samo jak poprzednio. Dlaczego do momentu założenia gazu nic się nie zjarało przez 2 lata a teraz się palą podzespoły to jest kara za nie mycie auta czy za łyse opony bez modułu gazu auto chodzi bez problemu podsumowując dwa sterowniki auta ta sama usterka dwa te same moduły gazu ta sama usterka przecież to sterowanie gazem skąd tak durzy prąd mogę wstawić większy watowo opornik i 100% że moduł gazu jest we właściwym miejscu podłączony skąd ta zmiana pan elektryk z dużym warsztatem i dobrą opinią sprawdzał mostkował odcinał testował wzioł 100zł i powiedział NIE WIEM miło mi rz pan MichaelR pomógł mi usunąć szereg innych usterek które z czasem by wyszły doceniam też pomoc innych bardziej doświadczonych panów którzy odpisali na mój post i bardzo proszę o jeszcze inne wskazówki odnośnie tej drobnej usterki dziękuje i pozdrawiam
  • Poziom 18  
    ale to zasilanie jest czy sterowanie jeśli zasilanie to weź podłacz prosto z aku
  • Poziom 10  
    pozdrawiam tam przychodzi sterowanie większy opornik nic nie daje dlaczego tak się dzieje skoro wcześniej było ok elektryk nie wie dlaczego. Moja odpowiedz zajęła mi tyle czasu bo nie miał miejsca wolnego po wizycie i diagnostyce auta nic nie stwierdził on nie wie dlaczego sterownik gazu nagle przeciąża moduł auta nic nie podłączałem dodatkowego ta usterka wyszła nagle i nikt nie wie jak ją usunąć proszę o dalsze wskazówki dziękuje i pozdrawiam
  • Poziom 20  
    Może jest jakiś element od instalacji gazowej jest uszkodzony i zwiera do masy, jakaś cewka od elektrozaworu, czy przy butli od gazu jest elektrozawór ? Sprawdź instalacje gazową - elektryke czy nie ma zwarcia do masy lub plusa.
    czy parownik jest razem z filtrem gazu ? Jeśli osobno to sprawdź oba elektrozawory.
    Sprawdź jeszcze prawidłowość podłączenia instalacji LPG pod fabryczną instalacje samochodu.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sprawdzić dokładnie wiązkę idącą do elektrozaworu przy butli, zmierzyć oporność elektrozaworów, można odpiąć elektrozawory i zobaczyć czy problem wystąpi :)

    Dodano po 19 [minuty]:

    Po chwili refleksji: do sprawdzenia jest jeszcze przekaźnik, zwłaszcza jego sterowanie, zmierz amperomierzem wartość prądu na sterowaniu i na odbiorze.
  • Poziom 12  
    co do znaczka /WW to nie wiem co to mam tylko fiata a nie szrot wagon :) to na marginesie.
    Co do gazu nie jestem tu żadnym guru ani spec(doktorem oj boli) ale z tego co piszesz nie świeci Ci kontrolka gazu prawda ??

    1. to nie jest przypadkiem silnik na wielopunkcie jeżeli tak to bez działającej pompki benzyny lub samej benzyny to papa nie zapali (PS. Fiat seicento też nie palił (taki złom a taki mądry jak inne lepsze :[ (nabijam się bo auto to auto ale naczytałem się że jak fiat to buuuuu)). W przypadku braku zasilania silnika benzyną (np. pompka paliwa nie działa tak jak piszesz) autko na wtrysku a zwłaszcza na wielopunkcie nie ruszy powodem jest komputer gazu robią je tak że palisz na benzynie grzejesz silnik i odpalasz gaz w skrócie.
    2. Sprawdź zasilanie czy moduł od gazu ma prąd

    To pierwsze co sprawdź może padł bezpiecznik od pompki paliwa może od gazu. Podaję możliwe rozsądne usterki bo przyczyn nie znam :]
  • Poziom 27  
    Krótko i na temat.
    1 Czy pali na benzynie?
    2 Co się świeci , a co nie.
    3 Czy jest iskra?
    4Czy w momencie włączenia zapłonu na moment włącza się pompa paliwa?
    5 Czy byłeś sprawdzać komputer.

    Pisałeś na początku na te tematy ale może coś się już zmieniło bo pisałeś że ktoś coś Ci już pomógł.