Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka LG WD-1054FB - wymiana łozysk

andios 30 Lis 2007 10:29 7463 0
  • #1 30 Lis 2007 10:29
    andios
    Poziom 15  

    Może komuś przyda się mój opis, przynajmniej będzie wiedział przez co musi przejść jak podejmie się tego wyzwania. Trzeba rozebrać pralkę praktycznie do zera.

    Potrzebne części zamienne:
    - łożysko zewnętrzne 6205Z
    - łożysko wewnętrzne 6206Z
    - uszczelniacz 37/66/9,5 (12)



    Potrzebne narzędzia:
    - klucz 24
    - klucz 10 nasadowy
    - dobry śrubokręt krzyżakowy PH1 oraz PH2
    - kombinerki
    - młotek
    - cęgi boczne lub nożyk
    - rurki lub coś podobnego do wybicia/wbicia łożysk
    - chwytne palce
    - kilka szarych komórek wskazane

    Kolejno wykonywane czynności:
    1. zdjąć tylną osłonę ( wyjęcie jej wymaga jej wygięcia )
    2. zdjąć pasek klinowy
    3. odkręcić koło pasowe
    4. zdjąć górną pokrywę( dwie śrubki z tyłu i cofamy blat do tyłu)
    5. zdjąć panel sterujący (wyjąć dozownik proszku i odkręcić 3 śrubki mocujące do pojemnika i odłączyć kostki od kabli i wężyk gumowy, uważać na dwa plastikowe zatrzaski po prawe na górze)
    6. odkręcić blachę usztywniająca pod panelem
    7. wyjąć pojemnik dozownika proszku po odłączeniu wężyków
    8. zdjąć szklane drzwiczki ( po odkręceniu śrub podnosimy je lekko do góry i cofamy)
    9. zdjąć metalowy pierścień fartucha gumowego, zaczynając o miejsca, gdzie jest sprężyna a następnie odwinąć sam fartuch
    10. zdjąć dolny panel maskujący ( uwaga na śrubkę pod klapką do filtru wody ), najlepiej od środka ścisnąć palcami plastikowe zatrzaski mocujące, znaleźć je trzeba na „macanego”
    11. zdjąć przednią blachę ( trzy śrubki na dole i sama opada)
    12. zdjąć obciążniki z przodu bębna i na górze
    13. odłączyć kostki od silnika, , odkręcić przewód uziemienia od silnika i grzałki, odłączyć kable od grzałki, odciąć opaski samozaciskowe mocujące kable do silnika i bębna
    14. wydłubać zabezpieczenia mocowania sprężyn do obudowy i zdjąć sprężyny
    15. wyjąć bęben
    16. odkręcić silnik od bębna i delikatnie zbić go z mocowania
    17. rozpołowić bęben ( zaznacz sobie punkt orientacyjny na obu połówkach )
    18. wybić metalowy bęben z łożysk ( najlepiej oprzeć plastik na czymś i od góry lekko, acz zdecydowanie uderzać w trzpień )
    19. wydłubać uszczelniacz
    20. wybić najpierw mniejsze łożysko, potem większe ( ta kolejność zapewnia lepszy dostęp do łożysk )

    Reasumując. Trzeba się trochę napracować, ale na pewno nie warto oddawać do serwisu.
    Jestem po naprawie trochę rozczarowany tą pralką. Widać tu jednak oszczędności. U mnie przyczyną uszkodzenia łożyska było przetarcie warstwy niklowej na trzpieniu pod uszczelniaczem i dostanie się wody do łożyska ( chociaż w pralce po czterech latach użytkowania praktycznie nie było kamienia ). Tak więc ta naprawa zapewne nie wystarczy na długo. Te 7 kg załadunku to dobry chwyt reklamowy, ale w praktyce ciężko potem jest wyważyć ładunek, a zastosowane teleskopy są zbyt proste, by tłumić drgania i łożyska też mogą padać.

    2 0