Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kosta ISO

30 Lis 2007 13:15 2853 7
  • Poziom 9  
    Witam

    Mam pytanie jaki kolor kabla nalezy podlaczyc do zasilania radia(+)żółty?? czerwony??

    W instrukcji jest napisane
    żółty- Do styku w skrzynce bezpieczników połączonego z akumulatorem (z pominęciem stacyjki) (prąd staly 12v)

    czerwony- Do przyłącza urządzeń dodatkowych w skrzynce bezpieczników

    Wydaje mi sie ze raczej żółty bo kabl jest takiej samej grubosci jak masa
  • Poziom 27  
    Żółty 'pamięć'-do plusa stałego.Czerwony pod kluczyk ACC-po przekręceniu na zapłon ma się pojawić na czerwonym nzpięcie.Możesz czerwony połączyć z żółtym,ale radio nie wyłączy się po wyęciu kluczyka ze stacjki.
  • Poziom 43  
    Niby tak ale nie można ślepo wierzyć kolorom bo nie wszyscy się trzymają standardów a co do podłączenia tych plusów razem to owszem można ale warto sprawdzić pobór prądu na wyłączonym radiu by nie było w niedalekiej przyszłości że coś rozładowuje akumulator i niepotrzebnej wymiany aku. Z jednej strony prosta sprawa a praktyka pokazuje że jest wiele niespodzianek.

    SławeK
  • Poziom 16  
    Witam , jak koledzy wspomnieli
    nie należy ślepo wierzyć "kolorom"

    dlatego abyś sobie wszystko sprawdził odsyłam do strony , tam jest rozpiska

    sprawdź
    http://www.studio24.prv.pl/
  • Poziom 9  
    rema napisał:
    Żółty 'pamięć'-do plusa stałego.Czerwony pod kluczyk ACC-po przekręceniu na zapłon ma się pojawić na czerwonym nzpięcie.Możesz czerwony połączyć z żółtym,ale radio nie wyłączy się po wyęciu kluczyka ze stacjki.



    Hmm a dokladniej moze jaki to jest kolor kabla od stacyjki moze ktos wie??
  • Moderator - GSM
    Czerwony pod kluczyk ACC-po przekręceniu na zapłon ma się pojawić na czerwonym napięcie. Przecież jest napisane.
  • Poziom 43  
    Panowie, rozmawiacie, gdybacie a nie wiecie dokładnie o czym. Niektóre radia, szczególnie firmowe jak Opel, VW mimo że mają kostki ISO to nie mają inaczej plusy niż standard, tak samo niektóre auta mimo kostek ISO mają też różnie okablowane te wtyki, niektóre firmy robią to tak że plus stały zasila radio mocą a plus ACC służy tylko informacji i kluczyku w stacyjce i na nim pobór jest niewielki a niektóre właśnie na plusie ACC potrzebują dużego prądu a podtrzymanie pamięci pobiera bardzo mały prąd i spotyka się że ono jest na oryginalnym bezpieczniku 5A w aucie a ACC na 20A. To przykłady że co marka to inaczej, doszło nawet do tego że taki np Peugeot odłączane po czasie ACC przez tryb oszczędnościowy i tu jest problem z pamięcią w niektórych radiach. Nie można wierzyć kolorom a należy sprawdzać najprostszym próbnikiem który plus gdzie jest, patrzeć na grubość przewodów, znać trochę daną markę auta, popatrzeć czy jest pozycja ACC w stacyjce, w nowych tandetach typu Denver nie łączyć razem plusów bo nawet instrukcja obsługi przed tym przestrzega że będzie rozładowywać akumulator. Więc przed następnymi poradami proszę je przemyśleć by nie wyrządzić szkody pytajacemu.

    SławeK
  • Poziom 9  
    SlaweK napisał:
    Panowie, rozmawiacie, gdybacie a nie wiecie dokładnie o czym. Niektóre radia, szczególnie firmowe jak Opel, VW mimo że mają kostki ISO to nie mają inaczej plusy niż standard, tak samo niektóre auta mimo kostek ISO mają też różnie okablowane te wtyki, niektóre firmy robią to tak że plus stały zasila radio mocą a plus ACC służy tylko informacji i kluczyku w stacyjce i na nim pobór jest niewielki a niektóre właśnie na plusie ACC potrzebują dużego prądu a podtrzymanie pamięci pobiera bardzo mały prąd i spotyka się że ono jest na oryginalnym bezpieczniku 5A w aucie a ACC na 20A. To przykłady że co marka to inaczej, doszło nawet do tego że taki np Peugeot odłączane po czasie ACC przez tryb oszczędnościowy i tu jest problem z pamięcią w niektórych radiach. Nie można wierzyć kolorom a należy sprawdzać najprostszym próbnikiem który plus gdzie jest, patrzeć na grubość przewodów, znać trochę daną markę auta, popatrzeć czy jest pozycja ACC w stacyjce, w nowych tandetach typu Denver nie łączyć razem plusów bo nawet instrukcja obsługi przed tym przestrzega że będzie rozładowywać akumulator. Więc przed następnymi poradami proszę je przemyśleć by nie wyrządzić szkody pytajacemu.

    SławeK


    Ok

    Dzieki ci za pomoc