Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy taki silnik może pracowac przy 230V jak to zrobić?

żul 16 Gru 2007 13:11 28643 37
  • #31 16 Gru 2007 13:11
    elektromechanik
    Poziom 27  

    Waldek.rj napisał:
    Dioda52-jeśli chodzi o kierunek wirowania to się zgodzę ale co do prędkości obrotowej, to nie za bardzo. Jak zauważyłem to silnik ma 1400 obr/min, czyli poślizg s=0,07 to by dało według Pańskich obliczeń "450-490" 465obr/min.
    Jednak sądzę że połączenie silnika trój fazowego na jednej fazie nie wpłynie na zmianę jego biegunów! (to fizycznie naprawdę nie możliwe !-no chyba że się na nowo go przezwoi, co nie ma sensu ponownie na trzy fazy jeśli ma pracować przy jednej). Zatem ja uważam że silnik będzie pracował z prędkością taką jaka widnieje na tabliczce znamionowej. Co do silnika to musi być bardo stary bo teraźniejsza technologia pozwala na bardziej precyzyjniejsze wykonywanie silników, a poślizg zależy również od odległości pomiędzy wirnikiem a stojanem (wielkością szczeliny)


    Widzę że kolega ma mgliste pojęcie o uzwojeniach silników.
    Nie będę tu nic dodawał. Kolega Dioda 52 ma całkowitą rację, zarówno co do opisu jak i rozrysowania uzwojeń.
    Pozdrawiam.

  • Sklep HeluKabel
  • #32 16 Gru 2007 17:39
    Waldek.rj
    Poziom 15  

    elektromechanik-mgliste? o co dokładnie chodzi?

  • #33 16 Gru 2007 18:24
    elektromechanik
    Poziom 27  

    Mgliste czyli słabe. Silnik nie ma 1400 obr/min tylko około 2800 na wirowaniu i około 450 na praniu. Uzwojony i połączony jest dokładnie tak jak opisał i rozrysował kolega Dioda52.
    Sądzę że koledze pomylił się silnik ten o którym mówimy< czyli
    pralki automatycznej> z silnikiem pralki wirnikowej.
    Pozdrawiam

  • Sklep HeluKabel
  • #34 16 Gru 2007 19:14
    Waldek.rj
    Poziom 15  

    elektromechanik-miałem na myśli silnik z strony nr1

    Tam widać doskonale na fotce tabliczki 1400 obr/min WIĘC PROSZĘ MNIE NIE OBRAŻAĆ!!! BO JEŚLI PISZEMY O NIM TO ŚWIADCZY TO TYLKO O PAŃSKIEJ "WYSOKIEJ WIEDZY", I NALEŻY SIĘ DOMYŚLIĆ ŻE TO NIE SILNIK Z PRALKI PRZY PARAMETRACH
    3~
    220/380V
    GWIAZDA/TRÓJKĄT

    JEŚLI ŹLE ZROZUMIELIŚMY SIĘ TO PRZEPRASZAM NAJMOCNIEJ

  • #35 16 Gru 2007 19:33
    Dioda52
    Poziom 27  

    NIe wiem skad wzielo sie Tobie 1400 obr/min .Predkosc obrotowa silnika zalezna jest od konstukcji szczeliny ulozenia przewodow itp.Przelozenie miedzy silnikiem a bebnem w pralce jest okolo 5-6 razy dlatego jesli beben wiruje z pradkoscia w czasie wirowania 500 obr/min to musi byc predkosc sinika 2800 obr/min.,A ze przekladnia jest taka sama to w czasie prania to beben obaca sie okolo 60 obr/min Myc moze ze ten silnik ma 270 obr/min tak jak podawales na poczatklu ale w takim razie nie moze miec 18 zlobkow tylko 10 czyli 20 cewek .Ja mam kompletny rysunek wszystkich uzwojen z podanymi grubosciami drutow.Jesli chcesz to go wysle.Poslisk nie musi byc taki sam dla wolnych i dla szybkich predkosc.i

  • #36 16 Gru 2007 19:47
    Waldek.rj
    Poziom 15  

    Jeszcze raz przepraszam jeśli źle zrozumiałem, pisałem w oparciu o silnik przedstawiony na stronie poprzedniej na samym początku

  • #37 22 Gru 2007 04:57
    Dioda52
    Poziom 27  

    NIewiem jaki jest poslizg ale to nie ma znaczenia bo predkosc silnika zalezy tylko od ilosci par cewek na fazie oraz od czestotliwosci napiecia zasilajacego i to decyduje o jego predkosci.Wracajac do silnika z pierwszej strony to silnik jest nawiniety z cewkami na napiecie 380V ,dlatego mozna go podlanczac w gwiazde i w trojkat.Jedynym warunkiem ze silnik podlancza sie najpierw w gwiazde jest zmniejszenie poboru pradu w momencie rozruchu a potem jego sie przelancza w trojkat przez co silnik ma pelna moc wedlug tabliczki znamoionowej.Kazdy silnik trojfazowy mozna podlaczyc do zasilania jednofazofego wlanczajac kondensator tak jak to przedstawilem dla silnka z pralki .Aby silnik pracowal poprawnie to trzeba dobrac doswiadczalnie jakiej pojemnosci kondensator trzeba uzyc mierzac prad na poszczegolnych uzwojeniach silnika .Nie mozna sie kierowac jakimis tabelami bo kazdy silnik jest robiony przez roznych producetow i nikt nie podaje kondensatorow dla silnikow trojfazowych.Normalnie w zadnym silniku trofazowym nie wystepuje kondensator .Kondensatory uzywa sie tylko dla silnikow jednofazowych, i tam wystepuja dwa typy :jedne sa to rozruchowe inne pracy .Kondensatory rozruchowe tez roznia sie w zaleznosi czy jest pelne uzwojenie czy tylko o nie wielkiej ilosci zwojow .Kondensatory rozruchowe maja dosc duzy rozrzut pojemnosci ,natomiast pracy sa to dosc doklane i mogace pracowac caly czas.Tak ze nie mozna mylic ich zastosowania.Ponizej podaje jak sa wlaczone uzwojenia na tabliczce zasilajace silnik trojfazowy, oraz parametry kondenatorow rozruchowych i pracy .

  • #38 30 Gru 2007 09:57
    Witkacy8
    Poziom 20  

    lukas1850 napisał:
    Ten silnik jest obecnie połączony w trójkąt, a przy zasilaniu ze zwykłej sieci (230/400V) powinien być połączony w gwiazdę. Jeśli był w ten sposób eksploatowany, to warto sprawdzić, czy jest jeszcze sprawny.


    Skąd wiadomo że był użytkowany ze zwykłej sieci ,
    może był podpięty pod falownik?
    A może chodził z kondensatorem?