Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy taki silnik może pracowac przy 230V jak to zrobić?

żul 01 Gru 2007 16:38 30182 37
  • #1 01 Gru 2007 16:38
    żul
    Poziom 16  

Z tego co słyszałem są kondensatory które pozwalają na prace przy takim napięciu z stratą 30% mocy. Jestem laikiem a na forum nic nie znalazłem.

Cy tak jest?
    Jak to podłączyć?
    Jaka pojemność kondensatora?

Z góry dziękuje.

0 29
  • #2 01 Gru 2007 17:00
    lukas1850
    Poziom 14  

Ten silnik jest obecnie połączony w trójkąt, a przy zasilaniu ze zwykłej sieci (230/400V) powinien być połączony w gwiazdę. Jeśli był w ten sposób eksploatowany, to warto sprawdzić, czy jest jeszcze sprawny.

0
  • #3 01 Gru 2007 18:33
    żul
    Poziom 16  

Ta wiedza nie jest mi potrzebna tylko dziś tylko do tego silnika chciałbym po prostu wiedzieć. Ja tak połączyłem żeby spróbować czy działa. I działa tylko ciężko chodzi muszę wymienić łożyska. Kiedyś napędzał pompę.

4
  • #4 01 Gru 2007 21:15
    Adam1988
    Poziom 25  

Dla małych silników (<1kW)) wartość kondensatora rozruchowego można wyznaczyć z zależności:

C[µF] = (1800 · Pn)/U2 gdzie: Pn[W] - moc znamionowa silnika, U[V] - napięcie zasilania

Powyższy wzór można stosować również do obliczania wartości kondensatora rozruchowego dla silników 1-fazowych z fazą rozruchową.
    Dla większych silników (>1kW) przyjmuje się ok. 70µF/1kW.
    Należy stosować kondensatory rozruchowe na napięcia 400..630VAC przy zasilaniu z sieci o napięciu 220V.

0
  • #5 02 Gru 2007 11:38
    żul
    Poziom 16  

Moc znamionowa czyli musze jeszcze od mocy 250W odjąć 30%. Czy ten silnik nie będzie pracował bez kondensatora rozruchowego?

0
  • #6 02 Gru 2007 13:15
    Adam1988
    Poziom 25  

żul napisał:
    Moc znamionowa czyli musze jeszcze od mocy 250W odjąć 30%. Czy ten silnik nie będzie pracował bez kondensatora rozruchowego?