Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Instrukcja montażu alarmu opel astra I

niciacia 01 Gru 2007 19:03 5919 19
  • #1 01 Gru 2007 19:03
    niciacia
    Poziom 10  

    Przepraszam, że zakładam nowy temat, ale coś mi wyszukiwarka nie działa. a ręczne przeglądanie nie jest możliwe.

    Muszę zamontować w swojej astrze alarm, i na stronie
    http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/zdalne/zdalne.html
    znalazłem opisane kolory przewodów do sterowania zamkiem centralnym oraz przewody kierunkowskazów.
    Do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze oznaczeń przewodów: blokującego zamki oraz masowych włączających wewnętrzne oświetlenie. Może ktoś dysponuje szczegółową instrukcją - byłbym wdzięczny. Zaoszczędziłoby mi to wiele szukania. Z góry dziękuję.

    0 19
  • #2 01 Gru 2007 19:14
    hefid
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…

    0
  • #4 02 Gru 2007 09:35
    niciacia
    Poziom 10  

    Bardzo dziękuję za informację.

    Mam jeszcze jedno pytanie - z góry przepraszam za niefachowy język - jeżeli alarm nie ma osobnego kanału (trzeciego) do ryglowania drzwi, czy można przewód sterujący zamykaniem zamka podłączyć jednocześnie do przewodu "ryglującego" tak, żeby zamki były jednocześnie zamykane i ryglowane ??

    0
  • #5 02 Gru 2007 13:07
    zepol
    Poziom 21  

    Oj coś wnioskuję po Twoich pytaniach, że będą problemy z tym montażem i nie jesteś za bardzo w temacie... Przemyśl to i może będzie bezpieczniej dla auta i taniej dla kieszeni jak jednak komuś to zlecisz? Szkoda by było przez eksperymenty coś sfajczyć w aucie, a patrząc na link który załączyłeś, oraz na dokumentację na której się chcesz wzorować to strach pomyśleć co z tego wyjdzie. Oczywiście znasz swoje siły i wiesz czy podołasz - ja tylko zalecałbym ostrożność w eksperymentach :D

    0
  • #6 02 Gru 2007 14:35
    niciacia
    Poziom 10  

    zepol napisał:
    Oj coś wnioskuję po Twoich pytaniach, że będą problemy z tym montażem i nie jesteś za bardzo w temacie... Przemyśl to i może będzie bezpieczniej dla auta i taniej dla kieszeni jak jednak komuś to zlecisz? Szkoda by było przez eksperymenty coś sfajczyć w aucie, a patrząc na link który załączyłeś, oraz na dokumentację na której się chcesz wzorować to strach pomyśleć co z tego wyjdzie. Oczywiście znasz swoje siły i wiesz czy podołasz - ja tylko zalecałbym ostrożność w eksperymentach :D

    Bardzo dziękuję za troskę, ale ja tylko wyglądam na barana :D
    Poradzę sobie - raczej - ale zanim biorę się za robotę wolę wiedzieć więcej niż mniej. Po prostu chcę zaoszczędzić sobie szukania. Chcieć znaczy móc - podobno. :D

    0
  • #7 03 Gru 2007 12:06
    niciacia
    Poziom 10  

    A teraz już poważnie.
    Sterowanie zamkiem odbywa się poprzez przewód brązowo-biały oraz brązowo-czerowny.
    Poniżej odszukany na forum fragment instalacji elektrycznej:



    Może ktoś zechciałby mi wytłumaczyć, którym przewodem sterowana jest centralna blokada drzwi ?? (przekręcenie kluczyka w skrajne położenie i pozostawienie w tym miejscu) - będę wdzięczny.

    Z góry przepraszam za rozmiar załączonej grafiki, ale chciałem, żeby była czytelna.
    wyciąłem rysunek, ponieważ był wielki. Poniżej w poście w dalszej dyskusji jedt do pobrania fragment schametu.

    0
  • #8 03 Gru 2007 18:13
    MARKY266
    Poziom 16  

    W zasadzie już sam sobie odpowiedziałeś na pytanie dot.ryglowania w astrze1 mianowicie funkcję rygla realizujesz mechanicznie czyli w położeniu kluczyk w poziomie niestety w tym roczniku nie zrobisz jak w innych autach ryglach za pomocą podwójnego impulsu na zamknij.

    Musisz się z tym pogodzić.

    0
  • #9 03 Gru 2007 18:39
    niciacia
    Poziom 10  

    Coś chyba nie tak. Jeśli ryglowanie odbywałoby sie tylko mechanicznie, to kluczykiem ryglowały by się tylko drzwi kierowcy. Natomiast blokują się wszystkie. Coś mi się zdaje, że nie możesz mieć racji.

    1
  • #10 03 Gru 2007 20:32
    Zmacio
    Specjalista - Alarmy Stacjonarne

    Ryglowanie drzwi kierowcy odbywa się kluczem, natomiast pozostałe drzwi ryglują się elektrycznie. Nigdy w Astrze I nie podłącza się ryglowania. Tak jak MARKY266 napisał. Jeśli pozostawisz zamek od strony kierowcy w pozycji poziomej po wyciągnięciu klucza z drzwi to masz zamknięcie centrala z ryglem. I to właśnie jest mechaniczne zaryglowanie od strony kierowcy. Ten zamek ma po prostu w tej pozycji mikrowłącznik, który podaje na moduł z.c. info o tym, że ma być zaryglowana reszta drzwi. Jak nie wierzysz, to spróbuj zaryglować od strony pasażera kluczem. Na pewno Ci się nie uda. W tych drzwiach jest inaczej skonstruowany zamek. Dodam jeszcze, że Corsa B ma tak samo i również ryglowania się nie podłącza.
    Nawet na schemacie widać, że konstrukcja siłownika drzwi kierowcy jest inna niż drzwi pasażera.

    0
  • #11 04 Gru 2007 10:59
    niciacia
    Poziom 10  

    Wiem, że od prawej strony zamek ma inną konstrukcję i nie da się tam drzwi zaryglować ani ogbezpieczyć. Ale sam napisałeś, że jakiś włącznik podaje sygnał, że ma być zaryglowana reszta drzwi. Po prostu myślałem, że można to podłączyć i sterować jednocześnie z zamykaniem drzwi z pilota tak, żeby zamykanie odbywało sie łącznie z ryglowaniem.
    Dziękuję za informacje

    0
  • #12 04 Gru 2007 11:04
    xwit
    Poziom 33  

    NIE PODŁĄCZYSZ RYGLOWANIA!!!Ja kiedyś w swojej omedze tak kombinowałem,ze spaliłem moduł C.Z.Wiem na jakiej zasadzie to działa ale i tak poszło z dymem.Wiec przyjmij to do wiadomości,ze się nie da.

    0
  • #13 04 Gru 2007 15:29
    Yca
    Poziom 20  

    Tak sobie czytam ten post bo tez przymierzam sie do montazu alarmu w swojej astrze i tak mnie zasatanawia czym sie rozni samo zamykanie centralnego od ryglowania?? Czy mam rozumiec ze po ryglowaniu nie da sie otworzyc centralnego z drugich drzwi czy ze srodka??

    0
  • #14 04 Gru 2007 17:09
    Zmacio
    Specjalista - Alarmy Stacjonarne

    Nie da się otworzyć od środka i zamkiem od strony pasażera.

    0
  • #15 05 Gru 2007 10:21
    niciacia
    Poziom 10  

    xwit napisał:
    NIE PODŁĄCZYSZ RYGLOWANIA!!!Ja kiedyś w swojej omedze tak kombinowałem,ze spaliłem moduł C.Z.Wiem na jakiej zasadzie to działa ale i tak poszło z dymem.Wiec przyjmij to do wiadomości,ze się nie da.


    Zostałem przekonany, dziękuje wszystkim za dyskusję. :D

    Dodano po 1 [godziny] 56 [minuty]:

    Kurde, może to niektórych będzie flustrowało, ale ja jednak jestem upierdliwy i pozwolę sobie jeszcze pomądrkować :D

    Patrzę na ten schemat:
    - skupmy się na elemencie oznaczonym S41 - przez ten przełącznik przechodzi minus, który jest podawany na wszyskie silniki zamków (proszę prześledzić połączenia- myślę, że mam rację)
    - tak sobie myślę, że ryglowanie drzwi polega na przełączeniu tego przełącznika i podaniu minusa na wyjście 1 z jednoczesnym odłączeniem go z 2 (być może u kolegi poprzednika od OMEGI zdublowanie minusów było powodem spalenia modułu)

    I teraz puenta :D
    Gdyby zbudować taki sterowany elektronicznie przełącznik (sterowany dwoma odrębnymi minusami) z jednoczesnym opóźnieniem przesterowania (ale tylko przy zamykaniu), to prawdopodobnie dałoby się zrobić tak, żeby zamykając CZ drzwi po chwili sie ryglowały, natomiast otwierając odryglowywały. Wiązałoby się to jeszcze z fizycznym odłączenia minusa od elementu S41

    Może ktoś zechce przeanalizować moje założenie i tok myślowy i podzieli sie swoimi spostrzeżeniami. Może mam rację ?? :|

    Pokolorowałem fragment schematu - można pobrać

    0
  • #16 05 Gru 2007 11:22
    xwit
    Poziom 33  

    Widzisz ja myślałem tak samo jak ty.Też to wykombinowałem ale coś musiałem spie... i poszło z dymem więc dałem sobie spokój.Gra nie jest warta świeczki.

    0
  • #17 05 Gru 2007 15:59
    Specyk
    Poziom 10  

    Jest możliwość zrobienia ryglowania elektrycznego w Astrze 1, lecz nie będzie to proste:
    Jak juz się zdążyłeś zorientować analizując schemat, ryglowanie pozostałych drzwi (poza drzwiami kierowcy) realizuje się elektrycznie przełączając masę na S41 pomiędzy wyjściem 1 i 2, na stałe (gdy masa podana na 1 zamki zaryglowane, gdy na 2 odryglowane), [lub odwrotnie]
    Prawie każdy alarm samochodowy ma wyjście, na którym pojawia się masa po uzbrojeniu, należy tylko odpowiednio wykorzystać to wyjście do przełączania przekaźnika przełączającego, a dokładnie trzeba zrobić prosty obwód z tranzystorkiem, który spowoduje, że cewka przekaźnika będzie zasilana po wyłączeniu alarmu (wtedy drzwi się odryglują, natomiast zasilanie cewki będzie odłączane po włączeniu alarmu (aby alarm podczas czuwania nie rozładował akumulatora), spowoduje to zaryglowanie drzwi.
    Niestety drzwi od strony kierowcy nie da się zaryglować elektrycznie, ponieważ nie posiadają odpowiedniego siłownika, ale na to też jest sposób, mianowicie trzeba zdobyć siłownik drzwi kierowcy od brytyjskiej wersji Opla Astry 1. lub możesz ryglować mechanicznie kluczem, wyciągając grot w pozycji poziomej, ale wówczas ryglowanie automatyczne straciło by sens, więc proponuję rozpocząć akcję od rozejrzenia się za siłownikiem od angielskiej wersji Astry 1 z ryglowaniem (bo były też wersje bez ryglowania).
    Pozdrawiam.

    0
  • #18 05 Gru 2007 17:03
    niciacia
    Poziom 10  

    Specyk napisał:
    Jest możliwość zrobienia ryglowania elektrycznego w Astrze 1, lecz nie będzie to proste:
    Jak juz się zdążyłeś zorientować analizując schemat, ryglowanie pozostałych drzwi (poza drzwiami kierowcy) realizuje się elektrycznie przełączając masę na S41 pomiędzy wyjściem 1 i 2, na stałe (gdy masa podana na 1 zamki zaryglowane, gdy na 2 odryglowane), [lub odwrotnie]
    Prawie każdy alarm samochodowy ma wyjście, na którym pojawia się masa po uzbrojeniu, należy tylko odpowiednio wykorzystać to wyjście do przełączania przekaźnika przełączającego, a dokładnie trzeba zrobić prosty obwód z tranzystorkiem, który spowoduje, że cewka przekaźnika będzie zasilana po wyłączeniu alarmu (wtedy drzwi się odryglują, natomiast zasilanie cewki będzie odłączane po włączeniu alarmu (aby alarm podczas czuwania nie rozładował akumulatora), spowoduje to zaryglowanie drzwi.
    Niestety drzwi od strony kierowcy nie da się zaryglować elektrycznie, ponieważ nie posiadają odpowiedniego siłownika, ale na to też jest sposób, mianowicie trzeba zdobyć siłownik drzwi kierowcy od brytyjskiej wersji Opla Astry 1. lub możesz ryglować mechanicznie kluczem, wyciągając grot w pozycji poziomej, ale wówczas ryglowanie automatyczne straciło by sens, więc proponuję rozpocząć akcję od rozejrzenia się za siłownikiem od angielskiej wersji Astry 1 z ryglowaniem (bo były też wersje bez ryglowania).
    Pozdrawiam.

    Nareszcie światełko w tunelu :D

    Co do drugiej części wypowiedzi, to nie wiem, czy do końca jest to prawda, a tej chwili nie mam możliwości sprawdzić, bo żona zabrała auto :cry:
    A tak poważnie, to wydaje mi się, że po przekręceniu kluczyka w pozycje poziomą (ryglującą), nawet po ponownym przekręceniu kluczyka do pionu drzwi nadal nie są odryglowane. Dopiero otwarcie ich powoduje zdjęcie blokady. Jak pisałem, nie mam możliwości sprawdzić, ale z tego co pamiętam, na 100% po takim zamknięciu samochodu i cofnięciu kluczyka do pozycji pionowej na pewno nie da sie otworzyć kluczykiem CZ od strony pasażera. Aż mnie ściska, że nie mogę w tej chwili sprawdzić, ale jak tylko...
    pozdro

    0
  • #19 05 Gru 2007 22:24
    Yca
    Poziom 20  

    No a ja sprawdzilem u siebie i lipa z tym ryglem. :( nawet jak zostawie w pozycji poziomej to od strony pasazera da sie drzwi kluczykiem otworzyc. Chyba musze miec w takim ukladzi cos uszkodzone, chociaz nie bardzo wiem czy ma byc co uszkodzone skoro poza tym mankamentem centralny dziala poprawnie.

    0
  • #20 10 Gru 2007 19:13
    niciacia
    Poziom 10  

    To fakt: ryglowanie drzwi kierowcy jest mechaniczne, tak że podłączanie do CZ jest bez sensu, a kombinowanie z zamkiem od brytyjskiej wersji to chyba zbyt skomplikowane.
    Coż, poddaję się. Samo zamykanie i otwieranie musi wystarczyć.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo