Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Caro Plus problemy z instalacją elektryczną

Grzegorz Adeik 02 Gru 2007 18:07 2432 4
  • #1 02 Gru 2007 18:07
    Grzegorz Adeik
    Poziom 2  

    Witam
    Mam problem z kierunkowskazami w Polonezie Caro Plus z 1997 roku. Problem powstał z powodu odwrotnego połączenia akumulatora (całe szczęście , że nie z mojej winy) uporałem się prawie ze wszystkim. Pozostały mi dwa problemy do rozwiązania,mianowicie kierunkowskazy i kontrolka ładowania, świeci się cały czas nawet bez kluczyka, gaśnie po uruchomieniu śilnika...myślę, że przyczyną tego jest moduł w alternatorze. Boję się czy to nie powoduje jakiegoś zwarcia. Problem czy zmieniać cały alternator czy tylko uszkodzony moduł?
    Drugi problem to kierunkowskazy popprostu nie działają. Uruchomiłem awaryjne, ale kierunkowsjkazy nie działają ...gdzie szukać uszkodzenia?
    Najgorzej, że kupiłem książkę jednak w niej brak schematów w/w autka. Proszę o podpowiedż , będe bardzo wdzięczny .

    0 4
  • Sklep HeluKabel
  • #2 02 Gru 2007 18:23
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabel
  • #3 02 Gru 2007 18:58
    Grzegorz Adeik
    Poziom 2  

    Witam
    Dziękuje za podpowiedż. Światła awaryjne działają brak tylko samych kierunkowskazów. Kostka mikroprocesora została wymieniona na nową, czy istnieje taka mozliwość, że uszkodzony jest w kostce układ sterujący pracą kierunkowskazóó. Zaznaczam, że działają wycieraczki i tylna szyba ogrzewana, czyli to co jest sterowane przez ten moduł. A czy można wziąść pod uwagę taki wariant, że padł przełącznik.
    Pozdrawiam Grzegorz

    0
  • #4 02 Gru 2007 19:17
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Kierunkowskazy i awaryjne, to dwa obwody zasilania. Według mojej książki:
    awaryjne - bezpiecznik H - 8 / 25A
    kierunkowskazy - bezpiecznik N - 14 / 20A
    A przełącznik zespolony pod kierownicą możesz łatwo sprawdzić zwierając na krótko wyprowadzenia kierunkowskazów, czyli fioletowy z błękitnym i błękitnoczarnym (kolory przewodów w wiązce przełącznika zespolonego) lub biało czerwony z jasnobłękitnym i jasnobłękitnoczarnym.

    0
  • #5 02 Gru 2007 20:09
    Grzegorz Adeik
    Poziom 2  

    Witam
    To coś nowego dla mnie. Cenna informacja. Postąpie zgodnie z podpowiedzią. Bezpieczniki jeszcze raz sprawdzę. Dziękuje

    1