Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Magnat RX44 - potrzebny kondensator?

łuki88 02 Gru 2007 22:30 2287 16
  • #1 02 Gru 2007 22:30
    łuki88
    Poziom 24  

    Witam. Warto dac kondensator do Magnata RX44? Praowalby w mostku w 2 kanalach a pozostale odzielnie.

    0 16
  • #2 03 Gru 2007 10:05
    BlueSystem
    Poziom 28  

    raczej nie, zalezy jaki masz aku i jakie kable, ale rx44 ma mocno zawyzone moce na kanałach, więc nie bardzo pomoże.

    0
  • #3 03 Gru 2007 15:56
    łuki88
    Poziom 24  

    Z tego co wiem to nie ma zawyzonych mocy tylko ma realne.

    0
  • #4 03 Gru 2007 17:03
    crazy_88
    Poziom 42  

    Od biedy można by było dać z 1 faradzik:P

    0
  • #5 03 Gru 2007 18:17
    tenga
    Poziom 13  

    popieram do tego wzmacniacza potrzebny by był kondensator myśle ze 1F w zupełności wystarczy

    0
  • #6 03 Gru 2007 18:41
    hUSAjnPL
    Poziom 9  

    ja mam magnata rx 44- w mostku suba helix -a 350w rms i na pozostalych 2 kanalach hertzy i kable 20mm2 i do tego aku 55Ah i Nie potrzeba Kondensatora!

    0
  • #7 03 Gru 2007 19:21
    łuki88
    Poziom 24  

    Niktorzy mowia ze 1F od 500rms a ja slyszalem ze 0,5F - 500rms a 1F przy 1kW. Tez mi sie wydawalo ze nie potrzebny kondensator ale lepiej zawsze spytac tego co wie z doswiadczenia. Tym bardziej ze jest to nissan primera z 92r to i wydajnosc pradowa na przewodach (tych z alternatora do aku, masowych) pewnie jest juz mniejsza:/

    0
  • #8 03 Gru 2007 22:47
    BlueSystem
    Poziom 28  

    1F na 1kW, ale niektorzy mowią też że 1F na 500 W, ponieważ przeważnie tańsze kondensatory opisane jako 1F mają 0,6-0,7 F, jakie masz kable z aku do tego wzmaka ? i jaki masz alternator w tym samochodzie ?

    0
  • #9 04 Gru 2007 00:56
    łuki88
    Poziom 24  

    Kable to maja jakies 4-5mm srednicy (miedz), i troche sie o nie boje ze bede musial je wymieniac bo beda za cienkie. Gdyby to ode mnie zalezalo to bym kupil ale to kumpla portfel i tak jakos mu uleglem. Okaze sie w praniu czy dobrze zrobilem. Nier mam pojecia jaki alternator ale wiem ze standardowy czyli pewnie ma z 55-65A. Jesli by nie byl potrzebny konensator to bysmy kupili pewnie wzm Hifonicsa 6406. Ale tak to wszsytko bedzie za drogo. I tak juz duzo wiecej go wszystko wyniesie niz mailo wyniesc i zaczyna krzywic mine.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Sub to BSW Ravemaster 154II a na przod planujemy sinuslive SL165 lub hertze ESK 165. Pewnie wybor padnie na sinusy. I tak nie beda w pelni wykorzystane bo kumpel woli dominacje basu nad reszta pasma!

    0
  • #10 04 Gru 2007 02:14
    qstosz
    VIP Zasłużony dla elektroda

    skoro inwestuje w sprzęt to niech zrobi porządne kabelki

    też mi oszczędność :D kasa na kondka znajdzie się a na kabelki..........:(

    kondensator dostanie za darmo??

    nawet jak kupi kondensator to i tak pewnie będzie musiał (chciał)

    wymienić kabelki

    0
  • #11 04 Gru 2007 05:25
    mukade
    Poziom 31  

    Troszke zabawne jest to przeliczanie mocy pobieranej przez system na odpowiednią pojemność kondensatora. Przykładowo w corsie z silnikiem benzynowym 1.2 wydoloność prądowa będzie taka że wzmacniacz o mocy 350wat RMS będzie nie do uciągnięcia, a to samo w golfie TDI 1,9 nie będzie stwarzało najmniejszego problemu.
    Napisz co to za auto.

    0
  • #12 04 Gru 2007 13:08
    łuki88
    Poziom 24  

    Z tym kondensatorem to jest tak ze ja juz mu wczesniej zapowiedzialem ze bedzie potrzebny wiec on juz to wliczyl sobie;) A teraz wszystko na to co nowe to krzywi mine. Czyli mowisz ze wydajnosc pradowa bedzie wieksza w pojezdzie o wiekszej pojemnosci? Jest to Nissan Primera 1,6 z 92r (sedan) . Pozdr.

    0
  • #13 04 Gru 2007 13:32
    kortyleski
    Poziom 41  

    A ja nie rozumiem czego innego... Średnio raz na kilka dni pojawia się nowy temat - Czy kondensator do mojego wzmaka? Naprawdę nie chce się poszukać po forum?

    Dopiszę od siebie receptę na kondensator, zawsze obiecuję sobie że ostatni raz...
    Podłączamy sprzęt bez kondensatora, na zaciski zasilające wsmacniacza podpinamy oscyloskop albo miernik z rejestracją min/ max wartości, oczywiście na zakresie DC 20v. Odpalamy auto i mierzymy napięcie - notujemy. Podnosząc głośność sprzętu obserwujemy jak się zmienia napięcie zasilające wzmacniacz. Jeśli spadnie więcej jak 2V (to granica ustalona przeze mnie na moje potrzeby) To taki sam pomiar przeprowadzamy na zaciskach akumulatora - oczywiście klemy czyste!
    Jeśli na aku trzyma się napięcie a na wzmacniaczu spada - trzeba przejrzeć złącza, poprawić kontakt,ewentualnie wymienić okablowanie na grubsze. Jeśli na aku też się buja napięcie - zaczynamy od kontroli jakości akumulatora - można podmienić na inny - sprawny. Jeśli te wszystkie zabiegi nie pomagają instalujemy kondensator.
    I uwaga - na cienkich kablach i niesprawnej instalacji kondensator zamiast cokolwiek poprawić może pogorszyć warunki pracy wzmacniacza! Czemu? ... Następnym razem
    Pozdrawiam

    0
  • #14 04 Gru 2007 16:33
    mukade
    Poziom 31  

    Nie koniecznie zawsze będzie większ, ale w większości przypadków... A diesel będzie miał przeważnie lepsze ładowanie od benzynowego. Nie możecie podłączyć wszystkiego na gotowo i wtedy sprawdzić czy kondensator jest potrzebny? Czyli tak jak pisze kolega wyżej... I ja również polecam używać 'szukaj' :)

    0
  • #15 04 Gru 2007 19:02
    łuki88
    Poziom 24  

    No niby mozna tak sprawdzic tylko chodzi o to ze to ma byc taka mala zabudowa bagaznika i wzmacniacz i kond mialby byc pod plexa. I jesli zrobimy konstrukcje w ktorej ma byc kond a go nie bedzie to troche glupio to bedzie wygladac a jak zrobimy na odwrot to wtedy bedzie trzeba kondensator gdzies upchnac juz. Aha a nastepna sprawa to jest taka ze jesli przy tej mocy by nie byl potrzebny kondensator to wtedy bym powiedzial kumplowi ze zamiast magnata i konda (to juz ma wliczone) kupujemy wzm Hifonicsa 6406. Dlatego chce miec pewnosc zanim wszystko kupie bo ani nie chce kasy niepotrzebnie wydawac ani tez nie chce pozniej bujac sie ze sprzedaza tego co okaze sie zbedne. Panowie powiedzcie teraz tak konkretnie: Wzielibyscie tego magnata RX44 + kondensator 1F czy Hifonicsa 6406?:) Panowie przeciez gdyby kazdy tak uzywal opcji szukaj a nie pisalby nowych postow to na elektrodzie nie bylo by widac zycia! Umarlo by z braku nowych postow! A tak to zawsze sie cos tam kreci na forum ;) Pozdrawiam

    0
  • #16 04 Gru 2007 19:11
    qstosz
    VIP Zasłużony dla elektroda

    po pierwsze zainwestujcie w kabelki!!

    czy tak czy tak to są one mizerne

    a ja wybrał bym hifonicsa

    0
  • #17 05 Gru 2007 10:37
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Dyskusję zamykam! Na forum jest już wystarczająco dużo wątków o podłączaniu kondensatora, by ciągnąc kolejną prowadzącą w zasadzie tylko do nabijania punktów.
    Bo zasady podłączenia kondensatora są NIEZMIENNE i należy sie tu kierować rozsądkiem i pomiarami, a nie zbieraniną filozofii wszelkich.
    Odsyłam do funkcji SZUKAJ!

    0
  Szukaj w 5mln produktów