Witam kolegów. Ma problem związany z zakłóceniami przez bi-ksenony radia CB. Podczas postoju CB działa prawidłowo. Radyjko Harry II plus antena presidenta( nie znam konkretnego modlu). Bi-ksenony ogrinalne VW, przetwornice Hela dołożone do passata. Czy ktoś zna może ten problem, jak go rozwiązać. Czy to może być problem związany z anteną zestrojenia SWR (co wydaje mi się raczej błędnym rozumowaniem skoro na postoju jest oki), czy może trzeba dorzucić jakis filtr? Poroszę o podpowiedz. Pozdrawaim
OK Rozumiem.Tak czy inaczej proponuje kupić filtr jeśli nie masz tej opcji w radiu, ponieważ to ewidentnie zakłócenia pochodzą z zasilania a powodowane są przez ksenony.
Moim zdaniem to przetwoirnice. Trzeba je zabezpieczyć układami przeciwzakłoceniowymi. Filtrowanie zasialania radia może nic nie dać, jak przewody do przetwornic będa działać jak antena i emitować zakłócenia które zbierze antena.
Źródłem zakłóceń mogą być same lampy. Są to przecież lampy wyładowcze. Nie ma w nich gorącego drucika, tylko pobudzony wysokim napięciem gaz szlachetny z dodatkiem pewnych soli.
Jeżeli reflektory nie będą odpowiednio połączone z masą pojazdu (plastikowe elementy mocujące itp. to będzie gwizdać. W takim wypadku nie pomogą żadne filtry.
Źródłem zakłóceń mogą być też przewody zasilające lampę. Jeżeli będą miały upływy to też będzie siało. Przypomnę, że napięcia dochodzą do 25 kV, do tego zasilane z przetwornicy...
Znajomy miał podobnie. Pies był pogrzebany w nieekranowanych przewodach wysokiego napięcia. Aluminiowa folia do pieczenia w charakterze ekranu załatwiła sprawę.
Michał
Nie pomogły filtry i wymiana na porządne radio (President Herbert oczywiście stary model) zakłócenia były nadal na 9s.
I przypadkiem znalazłem rozwiązanie okazało się że zakłóca ściemniacz deski rozdzielczej troszkę ściemniłem pokrętłem podświetlanie i zakłócenia same znikły.
I tak jest do dziś jak zwiększę jasność podświetlania od razu zakłócenia na max.
Mam pytanie jak mogę zlikwidowac zakłócenia wywołane przez przetwornice z xenonow??. Jak wyłączę światła to cb działa dobrze a jak załącze to znowu są szumy. Z radiem to samo jak włączę światłą to gorzej odbiera. Czy są może jakieś ekrany lub coś takiego??
Najlepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie takich źródeł światła do jakich te lampy są przystosowane."ZENONY" nie świecą na drogę,tylko po oczach ludzi jadących z przeciwka,na pewno nie jeden z was spotkał się z niebieskawym "UFO" nadjeżdżającym z przeciwka.A swoją drogą czekam z niecierpliwością kiedy wreszcie nasza policja się za to weźmie.(W Lublinie ponoć za to już kasują dowody rejestracyjne i chwała im za to)
Knapers proponuje pomyśleć zanim coś napiszesz a nie powtarzać sloganów. Audi (niektóre wersje) ma montowane seryjnie ksenony Niestety poziomowanie nie działa natychmiast więc na wybojach będą ośliepiały jak kazde inne światła. Jeśli w Lublinie zabierają dowody to ich problem, bo nie mają takiego prawa. W kodeksie jest wyraznie napisane co można, chyba że ktoś zakłada zarniki 8000. kodeks mowi o barwie światła a nie rodzaju. Oczywiście zwykła H7 czy H4 nie oślepiają buhahahaha. Jesli nie potrafisz pomóc w temacie to po co zabierasz głos, najlepiej zakazałbyś CB bo piraci Ksenon bo oslepiają itd.
Problem rozwiązany antenę uziemiona i jakby było lepiej.
Moderated By c2h5oh:
Regulamin punkt 10.2 i 15.
Pracujesz na ostrzeżenie.
witam, skoda fabia II 1,9 tdi 2008 oryginalne radio "dance" i też mam zakłócenia radia przez ksenony... specjalnie kupiłem droższy zestaw philipsa bo był reklamowany,ze nie zakłóca itd. Niestety po włączeniu strasznie sieją i po 15 sekund. szum opada ale nie do końca i słychać w tle trzaski. Dzieje się tak przy stacjach o słabym sygnale. Stacje silniejsze radzą sobie z tym zakłóceniem. Naczytałem sie,że ten philips to może być podejrzany i każdy polecił mi well-done. Kupiłem well-done prestige najwyższy model z wbudowanymi filtrami renomowanych producentów... i szumią jeszcze mocniej niż podejrzane philipsa szkoda tylko 800zł aby sie o tym przekonać. Well-done potrzebują 30 sekund. na uspokojenie się a i potem szum jest wyraźny dodam,że przetwornice mniej szumią jak odkręciłem je od karoserii (nie lubią masy czy jak?) nie lubią też trzymania w ręku i w końcu wpadłem na pomysł włożenia, wymiany ,przewodu koncentrycznego imitując antenę oryginalna i nastała cisza... proszę o podpowiedź dlaczego oryginalny przewód antenowy tak zbiera zakłócenia, czy jego wymiana i zmiana położenia np z drugiej strony coś pomoże, bo ewidentnie zakłócenia idą po kablu antenowym ,dziękuję za sugestie, pozdrawiam
ps:
znalazłem takie coś w domu... czy to jest filtr do radia samochodowego? czy on może coś pomóc w moim przypadku? pozdrawiam
Ten "filtr" nie nadaje się.Spróbuj zalożyć kilka zapinanych przeciwzakłóceniowych rdzeni ferrytowych (są na przekład na znanym portalu aukcyjnym "All...o) ew. "beczułek " ferrytowych na koncentrycznym przewodzie antenowym od anteny CB, można nawet zrobić kilka zwojów tym kablem na rdzeniach.Powinno troche pomóc.Warto sprawdzić też zestrojenie anteny-jeżeli będzie niedopasowana potrafi zbierać wiecej zakłóceń z otoczenia np. poprzez oplot kabla.
też miałem problem z zakłóceniami mojego cb radia Sunker Elite Three w VW POLO 99r. ale tylko przy włączonych światłach (zwykłych seryjnych) i pomogło tak jak kolega mertens napisał - przyciemnienie zegarów i deski rozdzielczej. Cb radio działa teraz należycie!!
Witam ! Jeśli jest to radio dobrej marki czyli obudowa jest cała z metalu ( nie jest to chińszczyzna z plastikową obudową ) Proponuję rozwiązanie wymagające trochę kombinacji ale jak pamiętasz jeszcze programy Adama Słodowego na pewno sobie poradzisz. Weź stary zasilacz od peceta wyciągnij filtr przeciwzakłóceniowy i zamontuj go wewnątrz radia CB. Jeśli filtr jest sprawny i dobrze go podłączysz pomoże na pewno. Pod warunkiem że zasilacz ma taki filtr ) Bo nie wszystkie mają ale poszukaj. Pozdrawiam ! )