Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

dmuchawa astra f (jedynka)

sherkhaan 03 Gru 2007 13:39 5495 6
  • #1 03 Gru 2007 13:39
    sherkhaan
    Poziom 10  

    witam, z racji, że nie udało mi się znaleźć w archiwum informacji to piszę tutaj:
    pewnego dnia, sama od siebie przestała u mnie pracować dmuchawa, tzn nie działa na żadnej prędkości. Pomiary rezystorów wykazały brak nieprawidłowości, ale dla pewności postanowiłem podpiąć bezpośrednio silniczek dmuchawy pod kable z załącznika, czyli po prostu kable zamiast do rezystora poszły na dmuchawe.

    I nie działa...
    Silnik dmuchawy podpięty bezpośrednio do aku działa. Przełącznik podaje napięcie na kable - przynajmniej miernik pokazuje 12V. Ale gdy tylko podpinam do kabli sam silnik to napięcie momentalnie znika i mam 0 V

    W międzyczasie wymieniłem bezpiecznik dmuchawy 30A, ale prawdopodobnie sam od siebie się nie spalił... w czym może tkwić problem??

    0 6
  • #2 03 Gru 2007 14:07
    lukashb
    Poziom 39  

    W przetartym przewodzie. Kiedyś w Astrze F miałem usterke: nieodpala na benzynie na gazie działa. Zaglądam do pompy nie kręci. Odpinam i jest 14V. Załączam pompkę na krótko i kręci. Przetarty był + od bezpieczników. Pociągnąłem nowy, potem się ujawniła usterka i było widać gdzie wytarło się. Sprawdź u siebie ciągłość przewodu + jak i -. Możliwe że trzyma sie na pozostałościach i niema wydajności prądowej do kręcenia dmuchawką.

    0
  • #3 03 Gru 2007 14:12
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przetarty przewód, jak kolega wyżej napisał lub nadpalone złącza,styki... Bez obciążenie napięcie nominalne będzie, ale już pod obciążeniem zniknie. Najprościej sprawdzić to podłączając miernik, a następnie obciążając obwód np. żarówką H4. Jak napięcie spadnie, a żarówka nie zaświeci się lub ewentualnie rozjarzy, to usterka polega na dużej oporności w obwodzie. Szukasz od gniazda bezpiecznika, poprzez wyłącznik, wiązkę. Obowiązkowo sprawdź także stan połączenia masowego!

    0
  • #4 03 Gru 2007 14:48
    bartek_j
    Poziom 35  

    Sprawdź jeszcze styki w stacyjce. Tam są osobne styki które zasilają m.in dmuchawę i są rozłączane na czas rozruchu (włączenia rozrusznika) . Styk 15A bodajże (w odróżnieniu od 15 zasilanego cały czas gdy kluczyk jest przekręcony)
    Uwaga, z tego miejsca też jest zasilany wentylator chłodnicy więc to dość przydatny obwód ;)

    0
  • #5 03 Gru 2007 14:53
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 03 Gru 2007 17:14
    bartek_j
    Poziom 35  

    Hmm, ośmieliłbym się polemizować ;)
    Dmuchawa zasilana jest czarnym przewodem 4mm2 który idzie z bezpiecznika F14 (30A). Ten bezpiecznik zasilany jest:
    - z obwodu 15A (to A nie oznacza amperów ;) ) w wersji bez klimy
    - z przekaźnika a dalej z linii 30 w wersji z klimą Przekaźnik sterowany z 15A

    15A charakteruzuje się tym, że zasilane jest tylko wtedy gdy kluczyk jest w pozycji "przekręcony" i w odróznieniu od 15 nie jest zasilane gdy kręci rozrusznik... W każdym razie tak stwierdza schemat który mam..

    Tymsamym w mojej opinii należało by sprawdzić czy problem nie leży w "kostce" przy stacyjce. Zamiast rozkręcać stacyjkę można najpierw zmierzyć napięcie na tym bezpieczniku F14, pod obciążeniem oczywiście..

    0
  • #7 03 Gru 2007 18:16
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto