Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Oszukanie modułu przy pomocy NE555???

grodowski 03 Dec 2007 20:14 4053 7
  • #1
    grodowski
    Level 11  
    Witam!Posiadam motocykl Yamaha DT125R,która jest zablokowana na CDI.Blokada polega na tym,że w szybkosciomierzu jest kontraktor magnetyczny,który zwiera sie w czasie jazdy dzięki obracającemu się kole magnesowym w liczniku.Gdy predkość wzrośnie do 80km/h,kontraktor osiąga graniczną częstotliwość,która powoduje odcięcie zapłonu.Po dokonaniu pomiarów na przewodach,na jednym jest masa,a na drugim napięcie 3,6V.Czy można oszukać moduł,podłączając układ z NE555 http://img150.imageshack.us/my.php?image=multivibratorhy6.jpg zamiast kontraktora???Czy może jeszcze pod ten układ podłączyc kontraktor z cewką???Tylko jak ją zasilić,aby kontraktor zwierał się z częstotliwoscią mniejszą niż w liczniku V=80km/h???POZDRO
  • #2
    User removed account
    Level 1  
  • #3
    grodowski
    Level 11  
    hmmm,w tym rzecz,że nie,ponieważ po odłączeniu nie dość ,że blokuje przy 80km/h to jeszcze na wysokich obrotach.To byłoby zbyt proste,każdy by tak robił:D he.Widocznie moduł koniecznie musi dostawać impulsy,inaczej by nie blokował.
  • #4
    User removed account
    Level 1  
  • #5
    grodowski
    Level 11  
    ...ale wydaję mi się,że jak będzie dostawał impulsy to już nie będzie blokował(spróbować można,jak sie nie uda to trudno).Moje pytanie brzmi czy ten układ z NE555 jest w stanie wysyłać takie impulsy???
  • #6
    kortyleski
    Level 43  
    Po pierwsze zacznij od przekopania informacji JAK JEST BLOKOWANA DT125?
    Prawdopodobnie sterowanie/regulacja zaworu wydechowego - jeśli posiada (Trochę za mało danych, rok, na jaki rynek produkowana), przelot dyszy głównej w gaźniku, układ wydechowy.
    Podejrzewam że oszukanie samego modułu da mizerne efekty.
  • #7
    grodowski
    Level 11  
    Ale w tym temaci chodzi tylko o odblokowanie modułu,ponieważ rzeszta jest odblokowana.DT ma duze przyspieszenie,ale po uzyskaniu 80km/h jest blokowana.Tylko jeszcze zostało CDI odblokować,bo jest to najardziej denerwująca blokada,która ogranicza V-max do 80mk/h.po odblokowaniu CDI prędkość powinna wzrosnąć do ok.120-130km/h.Trzymajcie się teamtu.Ptałem tylko o to czy ten uklad jest w stanie wysyłać takie impulsy,czy czegos mu nie brakuje???Jeśli chcecie dokładnych danych to proszę:DT125R 1992,zawór wydechowy,instalacja 3RM,czyli od modelu 1999,moduł 3RM-10(wersja niemiecka-do 80).POZDRO
  • #8
    User removed account
    Level 1