Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pytanie do montorów gazu BMW 528 - problem z przyspieszeniem

501238975 03 Dec 2007 23:02 8659 18
  • #1
    501238975
    Level 21  
    Witam wszystkich.
    Posiadam E39 528 z 1997r niedawno (5m-cy temu) zalożylem instalacje oczywiście sekwencyjna. Zakladal mi ją dobry znajomy który zawsze sluży mi pomocą jednak od niedawna mam problem z instalacja a mianowicie od momentu jak temp. na zewnątrz spadla do 0 stopni, oczywiscie samochodzik przelacza sie na gaz po osiągnięciu pewnej temp silnika jednak samochód niepoprawnie pracuje na gazie. Cala historia zaczela sie od tego że na początku posiadalem wtryski gazu valtek (żólte) niedawno jedna z listew a dokladnie jeden wtryskiwacz wysiadl i trzeba bylo wyminic cala listwe. Na nowej listwie samochód jeździ dobrze przez 1m-cą i znów samochodzik stojąc na luzie trząsl cala budą a dochodząc do 5000-6000obr tak jakby wtryskiwacze nie nadązaly z podawaniem gazu. No i znów padla jedna z listw, chlopaki stwierdzili, że zólte listwy są szybsze ale ich rezystancja nie jest dedykowana dla beemek i lepiej będzie wstawić czerwone listwy bodajże 1Ohm, po wymianie listew i regulacji rzeczywiście silniczek pracuje równiutko na wolnych obrotach, ale póki silnik porządnie się nie nagrzeje to jak auto przelączy się na gaz wciskając pedal gazu do dechy jest wrażenie takie jakby ktoś trzymal auto za hak ponadto na 4-5 begu brakuje mu mocy i przy wyprzedzaniu trzeba wciskać magiczny przycisk G max prędkość na gazie to okolo 180km/h na benzynie 230 co do przyspieszenia też jest drastyczna różnica.
    W sumie to jest jeden plus auto bardzo malo pali przy sredniej jeździe 120-140km/h za miastem i trybie miejskim tak 50/50% spala 11-13l gazu na 100 komputer pokladowy na wskazanie paliwa pokazuje 14.8l benzyny!!! komputer nigdy się nie mylil jak jedzilem na benzie wiec dlaczego pali mniej gazu niz benzyny ?
    Jeżdżąc tym autem odnosze wrażenie że albo wtyski nie nadażają tloczyć gazu, albo za malo gazu dociera do wtryskiwaczy.
    Jeden z moich znajomych mający ten sam silnik mówi że nie ma żadnych problemów z autem - żadnej różnicy, ale wspomina coś o 2 reduktorach ja mam tylko jeden czy to może być przyczyną??
    W dodatku jest to emmegas 620



    http://speedgaz.com.pl/index.php/pl/produkty/reduktory/emmegas/reduktor_lpg_emmegas_620

    wg tej stronki obsługuje on auta o mocy do 150KM moje posiada 194KM
    czy to jest przyczyną całego zamieszania?
    Jeżeli tak to jak to rozwiązać jaki reduktor byłby odpowiedni ?
    Będe wdzieczny za każdą pomoc, oraz za powstrzymanie się od komentarzy trzeba bylo jechać tu i tu... i zaplacić tyle... a nie mialbys teraz żadnych problemow.

    Z gory dzieki za pomoc - pozdrawiam.
  • #2
    PAWEŁ74
    Level 27  
    Specjalnie się nie znam na instalacjach LPG ale i sam reduktor powinien mieć odpowiednią wydajność do mocy silnika i same wtryski powinny być w stanie podać odpowiednią ilość paliwa. Logiczne jest więc, jeśli większa moc silnika to większa wydajność instalacji LPG. Podejrzewam też iż odnosisz wrażenie że autko ma większego kopa jak raczej nieco spuścisz z gazu niż gaz do dech... Przy twojej mocy silnika to spalanie jest za małe, ja mam 107KM i takie spalanie jak Ty. Masz za ubogą mieszankę, więc mocy też nie osiągniesz. Twoje autko powinno palić nieco więcej gazu jak benzyny. Albo przynajmniej tyle samo...
  • #3
    501238975
    Level 21  
    W sumie to masz racje, jak pedał gazu jest w połowie to autko lepiej wkręca się na obroty, dokładnie to widać po przejechaniu kilku kilometrów po odpaleniu auta, wtedy po wciśnięcu gazu do "dechy" autko albo zaczyna szarpać, albo odnoszę wrażenie jakby ktoś zaciągnął ręczny.
    W lato palił koło 15-16 litrów.
    Poczytałem trochę na forum LPG i mam obawy czy przy tak niskim spalaniu może się uszkodzić katalizator? (Niskie spalanie w sensie źle wyregulowany gaz)
    Właściwie to wszystkie regulacje gazu robiliśmy przy stojącym autku na maxymalnym obciążeniu, czy regulacja podczas jazdy przyniosłaby jakieś porządane rezultaty?
  • #4
    PAWEŁ74
    Level 27  
    Jeśli reduktor nie jest Ci w stanie podać tyle paliwa ile w danej chwili potrzebujesz to żadna regulacja Ci nic nie da. Co znaczy na maksymalnym obciążeniu? Regulacja odbywała się na hamowni ? Napiszę to tak. Instalację z mieszalnikiem ustawia się tak by przy 3tyś obrotów mieszanka miała jak najlepszy skład ( nikt w praktyce nie żyłuje silnika po wyżej 3tyś ) i jest to kompromis. po niżej 3tyś autko ma kopa, po wyżej zaczyna się dusić zbyt ubogą mieszanką. to jest wada podstawowa instalacji mieszalnikowej. U ciebie prawdopodobnie występuje ten sam objaw, do póki reduktor wydala i jest w stanie podołać zapotrzebowaniu jest ok, gorzej jak autko chce więcej a on już nie umie = uboga mieszanka. Myślę że najlepiej byłoby gdybyś odwiedził kilka zakładów gdzie montują instalacje LPG, opowiedział problem i wysłuchał opinii, ta która się będzie powtarzać jest najprawdopodobniejsza.

    Jedno wiem, z tego co czytałem i słyszałem na temat LPG to reduktor zakłada się zawsze z zapasem a nie z niedomiarem, to samo dotyczy wtrysków, lepiej skrócić czas wtrysku niż nadmiernie go wydłużać...

    Są to opinie zasłyszane i wyczytane na różnych forach, dlatego proponuję odwiedzić kilka warsztatów, może się spotkali z takim problemem w takim samochodzie i coś doradzą...

    Proponuję jeszcze sprawdzić poziom płynu w chłodnicy, jeśli reduktor będzie niedogrzany jego wydolność spada a w skrajnych przypadkach może Ci go zamrozić. Nie mówiąc już o cierpiącej gumowej membranie...
  • #5
    robmaz
    Level 20  
    Przy zbyt ubogiej mieszance może się uszkodzić głowica(gniazda zaworowe)
  • #6
    501238975
    Level 21  
    No dobra Panowie ale cały czas nie uzyskałem od nikogo odpowiedzi na pytanie jaki reduktor wstawić? Czy dostawić drugi czy może zamienić bierzący na jakiś inny z zapasem mocy (przynajmniej 30%) z tego co znalazłem to Landi Renzo SE 81 Maggiorato, tylko nie wiem gdzie go kupić :)

    ZNalazłem jeszcze w InterCarsie taki reduktorek:

    REDUKTOR SEKW. EMMEGAS ML 04 DO MOCY OK. 220KM (dodawać elektr. LPG 401014)

    za nie całe 300zł, co wy o tym sądzicie ? Ile w tym jest prawdy?
  • #7
    Rudolf_1
    Level 11  
    po pierwsze instalacji gazowej nie montuje się w garażu przy pomocy bliżej nieokreślonego kumpla z podwórka bo grozi to nieszczęściem

    po drugie (wynika z pierwszego) jak wbiłeś tą instalacje do dowodu rej. - pieczątką z kartofla?

    po trzecie MONTAŻEM I REGULACJĄ INSTALACJI GAZOWYCH ZAJMUJĄ SIĘ BARDZIEJ LUB MNIEJ WYKWALIFIKOWANE (twój wybór, z których skorzystasz) SERWISY ALE NA PEWNO NIE CHŁOPAKI ...

    po czwarte auto zasilane gazem MUSI spalać go więcej niż benzyny z prostego faktu - gaz jest paliwem mniej kalorycznym od benzyny a więc przy takim samym sposobie jazdy silnik musi go zużyć wiecej.

    a tak w kwestii tematu: kiedyś w firmowym peugeocie partnerze mieliśmy ten sam problem auto na benzynie jeździło bez zarzutu po przełączeniu na gaz zaczynał się horror. auto przejechało przez bodajże się 5-iu kowali bo mechanikami ich nazwać nie można wymienili prawie wszystko co się dało. oczywiście bez efektu. po wstawieniu autka do "normalnego" serwisu okazało się że był uszkodzony komputer ...
  • Helpful post
    #8
    PAWEŁ74
    Level 27  
    Gaz ma inną charakterystykę spalania i by wykorzystać w pełni jego walory powinniśmy przestawić zapłon... Oczywiście nikt tego nie robi bo przy przełączeniu na benzynę silnik by oszalał...

    Poradziłem Ci co masz zrobić natomiast uparłeś się bawić i eksperymentować sam, powodzenia. Zresztą jest już stwierdzone że masz za mało wydajny reduktor...
  • #9
    501238975
    Level 21  
    Rudolf oczywiście Twoja pomoc była niezbędna, problem rozwiązany gdybyś się wczytał dokłądnie w to co napisałem to zauważyłbyś:

    501238975 wrote:

    Będe wdzieczny za każdą pomoc, oraz za powstrzymanie się od komentarzy trzeba bylo jechać tu i tu... i zaplacić tyle... a nie mialbys teraz żadnych problemow.


    Kolejna trafna wypowiedź

    Rudolf_1 wrote:

    po drugie (wynika z pierwszego) jak wbiłeś tą instalacje do dowodu rej. - pieczątką z kartofla?


    Nie wiem jak robią to u Ciebie ale u mnie wbijają na podstawie homologacji i FV za wstawienie gazu w wydziale komunikacji.

    Rudolf_1 wrote:

    po trzecie MONTAŻEM I REGULACJĄ INSTALACJI GAZOWYCH ZAJMUJĄ SIĘ BARDZIEJ LUB MNIEJ WYKWALIFIKOWANE (twój wybór, z których skorzystasz) SERWISY ALE NA PEWNO NIE CHŁOPAKI ...



    Tu napewno chodziło o Ciebie - najlepszego z najlepszych instalatorów. Nazwałem ich "chłopaki" gdyż znam się z nimi co do warsztatu w którym wstawiają gaz i pracują to jest to jeden dealerów CZAKRAMA (o ile coś Ci to mówi) znajdujący się u nich na stronce:

    http://www.czakram.pl/nritscng_pokaz.php?name=004CNG

    Rudolf_1 wrote:

    po czwarte auto zasilane gazem MUSI spalać go więcej niż benzyny z prostego faktu - gaz jest paliwem mniej kalorycznym od benzyny a więc przy takim samym sposobie jazdy silnik musi go zużyć wiecej.


    Pomogłeś przynajmniej w jednej kwestii tylko że pytanie brzmiało - dlaczego pali mniej gazu ?

    Rudolf_1 wrote:

    a tak w kwestii tematu: kiedyś w firmowym peugeocie partnerze mieliśmy ten sam problem auto na benzynie jeździło bez zarzutu po przełączeniu na gaz zaczynał się horror. auto przejechało przez bodajże się 5-iu kowali bo mechanikami ich nazwać nie można wymienili prawie wszystko co się dało. oczywiście bez efektu. po wstawieniu autka do "normalnego" serwisu okazało się że był uszkodzony komputer ...


    Z Twojej krótkiej historyjki właściwie nic nie wynikło bo w aucie tej klasy masz przynajmniej 2 komputery - jeden pokłądowy a jeden od gazu, w niektórych Mercedesach jest nawet po 12 pokładówek. W tej sytuacji pewnie ten "normalny serwis" naprawił wam instalacje gazową mieszcząc się w kosztach 200-300zł a skazował 4000 za nowy komputer :-)

    PAWEŁ74 wrote:

    Poradziłem Ci co masz zrobić natomiast uparłeś się bawić i eksperymentować sam, powodzenia. Zresztą jest już stwierdzone że masz za mało wydajny reduktor...


    Paweł OKi masz rację że reduktor jest do wymiany, tylko nie jest prostą sprawą znalezienie odpowiednika dla tej mocy, na LPG forum wyczytałem że powinien on mieć 30% zapas mocy czyli w moim przypadku to ok 230KM. Tu nie chodzi o żaden experyment tylko mam takie wyobrażenie że jak bym dostawił drugi taki sam reduktor zasilając go bezpośrednio z butli to miałbym wydajność do 300KM, jeden zasilił by jedną listwe z wtryskami a drugi drugą.
    Widzisz zadałem pytanie odnośnie jaki reduktor powinienem zastosować to do dziś nikt nie udzielił mi odpowiedzi na pytanie.
    Znalazłem tylko LANDIRENZO, który podobno obsługuje 230KM

    http://speedgaz.com.pl/index.php/pl/produkty/...ktory/landi_renzo/reduktor_lpg_lendirenzo_ig1

    ale dokładnie nie jestem pewien czy to znowu nie jest żadna pomyłka.
    Pozdrawiam
  • #10
    xavier25
    Level 11  
    witam montowalem LPG 8 lat a wiec tak na szybko reduktor ma rekulacje cisnienia!!!! na kazdej listwie wtryskow lpg powinny byc odpowiednie dysze do mocy!!!!!! poprawna adaptacja jest niezbedna do prawidlowej pracy!!!!!!!reduktor masz ok tylko trzeba to troszke wyregulowac!!!!!!pozdro jak cos to gg 7641496 pozdro..
  • #11
    IWEX100
    Level 16  
    Witam

    Pozwolę się wtrącić do Waszej bezowocnej dyskusji. Rzeczywiście przyczyną takiej pracy jest zbyt słaby reduktor, natomiast nieprawdą jest że przy instalacji sekwencyjnej samochód musi palić wiecej gazu niż benzyny, przy odpowiednim dobraniu podzespołów instalacji i dobrej kalibracji (nie musi być na hamowni, również podczas testów drogowych można dokonać super kalibracji) zużycie LPG w stosunku do PB jest bardzo zbliżone.
    Polecam Ci reduktor firmy KME Gold, mozna by zastosować Silver ale przy Gold będziesz miał wiecej zapasu mocy i wolniej nastąpi jego zużycie.

    Pozdrawiam
    Wojciech bielenin
    iwexautogaz(malpa)wp.pl
  • #12
    Micek
    Level 13  
    Piszecie ze jest za słaby reduktor, tylko czemu na żółtych chodził lepiej ??
    Nikt sie nie zastanawiał ?? A nie wpadliście na to że teraz ma wolniejsze wtryski i na wysokich obrotach nie wyrabia sie z podawaniem gazu?? Nie zapominajcie ze przy zbyt słabym reduktorze nastąpi spadek ciśnienia i instalacja sie zachowa tak jakby zabrakło gazu ( fakt jest taki że te reduktory EMMEGAS są bardzo awaryjne i nie trzymają ciśnienia) , a z opisu ewidentnie wynika że nie podaje odpowiedniej ilości gazu na dużych obrotach. Prawdopodobnie ma za małe dysze przez co ma za duży mnożnik i na wysokich obrotach może sie nakładać czas wtrysku z kolejnym.
    Jest to typowa bolączka silników z full lub half group, ale i przy pełnej sekwencji się zdarza. Proponuje podpiąć notka i się przejechać, będzie wiadomo, czy reduktor wydala i czy wtryski nadążają z podawaniem gazu.
    A takie porady typu wymień reduktor, może coś pomoże to lepiej na sobie testować.
  • #13
    501238975
    Level 21  
    Coraz więcej czytam na ten temat, dziś podjechalem do renomowanej firmy poradzić się co oni o tym sądzą, stwierdzili że raczej nie jest to wina redukora, gdyż gdyby to reduktor nie wydalal autko automatycznie przelączalo by się na benzyne, wlaściwie sytuacja gdy auto przelaczalo sie samoczynnie na benzyna wystapila może ze 3 razy gdy po tankowaniu gwaltownie przyspieszalem.
    Na stronie producenta (STAG300) sytuacja jest opisana w podobny sposób więc narazie odczepie się od reduktora.
    W tym serwisie Panowie stwierdzili ze instalacja jest niepoprawnie wyregulowana i regulacje trzeba przeprowadzić podczas jezdy bo tylko wtedy można poprawnie zczytać mapę i ją korygować.
    Umówilem sie z gazownikiem na regulacje w srode więc zaczniemy elminować przyczyny usterki od początku, dodatko gazownik powiedzial ze wymieni mi elektrozawór na taki co ma większą przepustowość. Jeżeli to nie będzie skutkowalo to w pierwszej kolejności zajmiemy się reduktorem. W środę napisze wam czy się coś poprawilo.
  • #14
    tzok
    Moderator of Cars
    Na reduktorach się nie znam, wiem tylko że trzeba je dobierać z odpowiednim zapasem i nie jest obojętne ich położenie.

    Listwy dobiera się zarówno pod kątem silnika jak i użytego sterownika LPG.

    Po zmianie typu listwy koniecznie trzeba wykonać adaptację sterownika LPG (najlepiej na hamowni).

    Bardzo ważny jest sposób zamontowania końcówek wtrysków w kolektorze - przewody łączące je z listwą powinny być jak najkrótsze a dysze powinny być umieszczone jak najbliżej kanałów dolotowych głowicy.
  • #15
    Rudolf_1
    Level 11  
    501238975 wrote:
    Coraz więcej czytam na ten temat, dziś podjechalem do renomowanej firmy poradzić się co oni o tym sądzą, stwierdzili że raczej nie jest to wina redukora, (...)
    W tym serwisie Panowie stwierdzili ze instalacja jest niepoprawnie wyregulowana i regulacje trzeba przeprowadzić podczas jezdy bo tylko wtedy można poprawnie zczytać mapę i ją korygować.
    Umówilem sie z gazownikiem na regulacje w srode więc zaczniemy elminować przyczyny usterki od początku (...) .


    i co rozum wrócił do głowy ??? tak trzeba było zrobić od razu - metody kowalskie dobre są przy wyrobie młotków; ale polak (szczególnie w bmw oczywiście z gazem lub vw golf) jest najmądrzejszy na świecie. sorki za uszczypliwość ale czasami lepiej zdać się na fachowy serwis i zaoszczędzić sobie czasu, pieniędzy i niepotrzebnych nerwów

    Dodano po 12 [minuty]:

    IWEX100 wrote:
    Witam

    (..) natomiast nieprawdą jest że przy instalacji sekwencyjnej samochód musi palić wiecej gazu niż benzyny, przy odpowiednim dobraniu podzespołów instalacji i dobrej kalibracji (nie musi być na hamowni, również podczas testów drogowych można dokonać super kalibracji) zużycie LPG w stosunku do PB jest bardzo zbliżone.
    (..)



    co kryje się pod iście enigmatycznym terminem "superkalibracja" ja znam inne super bzdura.

    "zużycie LPG w stosunku do PB jest zbliżone" - pojęcie zbliżone jest tutaj mocno niedoskonałe - nie precyzuje prostego faktu: jest mniejsze czy też większe?

    zaręczam że musi być większe i choć byś wykonał 1000 "superkalibracji" to tego faktu nie zmienisz. jeżeli okazałoby się że auto pali mniej gazu niż benzyny to znaczy, że źle są ustawione parametry pracy silnika zasilanego BENZYNĄ.
  • #16
    buczerr
    Level 11  
    nie chce mi sieczytać tego wszystkiego, ale powiem tak.
    Pierwsze co to filtry na węzach dolotowych do zaworków.
    Potem, jeśłi jest tak z eauto rozgrzane pracuje dopiero dobrze to proponuje podnieść temperature przełaczania sie na gaz.
    a Wogóle to płynu chłodniczego jest dosć dużo? :)
    Pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    oczywiscie tak jak koledzy wyzej piszą po założeniu gazu mapki muszą siena siebie nałożyć ;)

    Dodano po 3 [minuty]:

    a właśnie po wymienie listwy, moze były wymieniane też końcówki wtrysków w kolektorze? moze wystarczy je rozwiercić.
  • #17
    IWEX100
    Level 16  
    Witam ponownie.

    Dzięki Panie RUDOLF 1 za Twoje uszczypliwości tylko problem w twoim pście jest tylko jeden, czepiasz się wypowiedzi innych a sam nic nie wiesz na te tematy, zamiast coś poradzić skupiasz się na wypowiedziach innych, zajmij się tematami o których masz pojęcie.

    P.S. W formułce "super kalibracja" miałem na mysli, że nie potrzeba hamowni żeby dobrze skalibrować instalację LPG, a co do moich kompetencji i fachowości to wiedz Panie RUDOLF 1, że od 15 lat prowadzę dużą firmę auto-gazu i również posiadam hamownię więc wiem co można na hamowni a co w testach drogowych.

    Pozdrawiam
  • #18
    Micek
    Level 13  
    Quote:
    a właśnie po wymienie listwy, moze były wymieniane też końcówki wtrysków w kolektorze? moze wystarczy je rozwiercić.


    Końcówki rozwierca sie w listwie.
  • #19
    501238975
    Level 21  
    Rudolf_1 wrote:
    (...)rozum wrócił do głowy(...).


    Nie narzekałem na brak, a ten post nie polegał na swojej autoprezentacji tylko odpowiedzi na pytanie związane z tematem.
    W pytaniu zawarte było magiczne słowo "monterów" więc jak nie masz pojęcia o sprawie to się nie udzielaj.

    Rudolf_1 - dzięki za "cenne" porady, ale jak chcesz nabijać posty to podłącz się pod inny temat.

    Co do renowanej firmy to powoli odnoszę wrażenie że jest to temat rzeka, największa firma w Olsztynie powiedział mi że nie ma przewodów do podłączenia i skalibrowania STAGA 300.
    I że nie podjeliby się wstawienia gazu do mojego auta bo mam pompke od zawieszenia NIVO w miejscu koła zapasowego i że w tym czasie co by mi to zrobili to by woleli zrobić 2 inne proste auta.


    Jeżeli chodzi o moje autko to właściwie już prawie jest gotowe, dziś koledzy poświęcili mi cały dzionek i:
    - co do przełączania się za wcześnie, uszkodzony był czujnik temperatury w reduktorze został wymieniony,
    - autko zaczeło pracować równitko na biegu jałowym oraz przy ruszaniu czy jechaniu 80-100km/h nie ma koziołkowania - wymienili elektrozawór, który wcześniej nie wiadomo czemu został wstawiony o tak małym przekroju tzn. miedziana rurka dolotowa miała przekrój 8mm no i była zwężana na elektrozaworu na gwint 6mm (czyli wewnątrz elektrozaworu ok 4mm) następnie w strone reduktora ponownie 8mm.
    - no i zostało nieco podwyższone ciśnienie,

    Nadal jednak jest minimalna różnica przy wysokich oborotach jeżeli chodzi o moc, ale niestety u nas w mieście nie ma hamowni aby to sprawdzić, no chyba że nie wiem o jakiejś.
    Jutro jadę do Gdańska to sprawdzę jak zachowuje się przy większych prędkościach.