Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

astra 1,6 16v silnik pracuje na 3 cylindry a nie na 4

04 Gru 2007 19:23 15998 19
  • Poziom 13  
    Witam kolegów mam duży problem z moim oplem1,6 16V któregoś razu silnik zaczoł nierówno pracować podczas jazdy szarpać bardzo mnie to wkurzyło no ale cóż zaczołem się tym interesować i okazało się ze nie pracuje wogłóe 4 cylinder, wymieniłem świece podstawiłem kable WN zmierzyłem ciśnienia są jednakowe na 4 cylindrach po 16 atmosfer wiem że to za dużo powinno być 12 wniosek taki że się doszczelnia olejem ale to szczegół , podstawiłem cewkę WN i dalej nic, zmierzyłem lampą stroboskopową nap. na kablach i okazało się że na 1 cyl. OK 2 OK 3 napięcie (iskra) od czasu do czasy jak się jej zachce 4 cyl. napięcia brak, wiec pojechałem na wpinkę okazało się że komputer ma dwa błędy ale tylko od cewki WN ponieważ ją wypinałem na zapłonie to komp. złapał błęda i dalej jestem w punkcie wyjścia. Odszukałem schemat tego mojego autka w INFO-TECHu przemierzyłem przejścia pomiędzy cewką a komputerem kable są OK, i znalazłem bardzo wedłóg mnie istotną rzecz troszku wody na wtyczce właśnie koło tych dwóch kabli co sterują cewką z kompa. Zmierzyłem napięcia na cewce jest 12v masa i na tych dwóch przewodach ster. pokazuje się napięcie od 0,38 do 0,52V czy tak ma być , pożyczyłem od kolegi taki sam komputer i chciałem go podstawić ale oczywiście mam taką fajną rzecz jak immo. i dupa zbita nie odpali !! bo ma inne kody pętli. Próbowałem zmienić w tych dwach kompach procesory bo myślałem że tam są kody ale nic z tego nie odpalę na innym kompie. Jestem już normalnie zdruzgotany bo nie wiem co go boli proszę o pomoc czy miał ktoś kiedyś taki przypadek? acha nie wiem jakie są oznaczenia silnika ale numer zaczyna się od "X" więcej nie dam rady sczytać ale w 1,6 16v były tylko 2 rodzaje silnika C16SE i X16XEL i ten ostatni będzie na 99% moim silnikiem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Witam Wszystkich na forum.Jestem tu jak widac nowicjuszem,gdybym robił jakieś błędy to proszę o wyrozumiałośc.
    Jeżeli nie znasz typu silnika , to napisz chociaż ile ma KW ,który to rok czy jest to astra 1 lub 2 .
    Silniki 1.6 16v x16xel miały inne osprzęty w astrze 1 niż w 2. W 1
    cewka ma 4piny + - i dwa sygnały.
    Jeden sygnał steruje iskrą jednocześnie 1 i 4 cylindra
    Drugi tak samo ale iskrą 3 i 4. Logicznie kolego myśląc gdybyś miał problem z sygnałem ze sterownika to były by problemy na bliżniaczych wyjściach czyli 1--4 lub 2--3
    A ty piszesz że 1 ok, 2ok, 3 coś tam, 4 zero.
    Jeżeli sprawdziłeś na 100% zasilanie i kable sygnałowe od sterownika to mi to wygląda na cewkę.
    Jeśli to jest astra 2 to tam cewka ma 6 kabli + - i 4 sygnały, każdy na jeden cylinder .Tutaj by to mogło pasować do twojego opisu.
    A kompa jak juz coś lepiej na próbę przełożyc wraz z czytnikiem + w srodek klucz. Pozdrowienia dla wsystkich na forum.
  • Poziom 17  
    Jeśli jesteśmy przy przekładkach to wydaje mi się że najprościej będzie przełożyć zespół cewek zapłonowych. A jeśli chodzi o sygnał ze sterownika to najprościej zamienić kanały na wejściu do cewki, no i od razu zamienić parami przewody zapłonowe. Wnioski przyjdą same, wystarczy pomyśleć.
  • Poziom 13  
    koledzy zapomniałem napisać moja astra jest z 95 roku model f wtryskiwacze własnie w tej chwili skończyłem wymieniać wszystkie 4 sz i jest to samo ale co sie okazało podczas pracy silnika zaczołem zciągać po kolei kable od świec i okazało sie że iskra jest na wszystkich 4 świecach wiec już nic nie rozumiem kiedys nie było a teraz jest ?? no ale trudno z tego wynika że to chyba nie z iskrą jest problem tylko ze sterowaniem wtrysków ta świeca na 4 tłoku jest czarna czyli nie ma spalania ale jest SUCHA wiec chyba dowodzi to tego że nie dostaje paliwa albo dostaje co z brody spłynie wtryskowi. Jak mam sprawdzić czy na wtryskiwacze jest podawane napięcie?? w sumie jak dodam troszku gazu to słychać jak pracują wydaje mi się że słyszę wszystkie 4 szyt.

    Jak chodzi o sterownik to mam go z jedną wtyczką czerwoną a jedną berzową i z tego co wyczytałem to jakis nietypek prawda ??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    koledzy z tego co porównałem i wnfo-techu to muj typ silnika to napewno x16xel 74kw ponieważ mam 4 wtryskiwacze a nie jak jest podane w modelu x 16 sz jeden i nie mam tak samo żadnego wzmacniacza do cewki zapłonu

    Dodano po 1 [minuty]:

    co to jest to egr bo nie mam pojecia a weza do serwa zaraz sprawdze nie pujde spac bo normalnie nie usne

    Dodano po 5 [minuty]:

    juz sie dowiedziałem co to jest wiesz co jak zciągłem z recylkulizatora węża to tak brzęczało coś w nim jakaś blaszka czy coś
  • Poziom 11  
    Sprawdż żarówką całoszklaną (taką od postojowki) odwiń druciki super pasuje zamiast wtryska powinna lekko mrógać na każdej wtyczce tak samo.
    Jeśli sygnały są to problem z zacierającym się trzonkiem zaworowym
  • Poziom 13  
    czyli co gdyby było że wszystkie mrugają jednakowo to zawory no w sumie to locziczne jak pochodzi 10 sek. to zaczyna kuleć a jak mierzyłem ciśnienia niby wszystko ok. ale auto też chwileczkę stało przed pomiarem sprawdzę dzisiaj te wtryski
  • Poziom 11  
    zmien olej mialem podobny przypadek w corsie z 1,4 16v tez nie chodzila na jeden gar od strony rozrzadu i sie okazalo ze olejkj i regulatory zaworow
  • Poziom 13  
    no w sumie już przekroczyłem wymiane o 200 km faktycznie to zrobie w pierwszej kolejności ale chodzi mi jeszcze po głowie taka rzecz jak uszczelka miedzy kolektorem ssącym a głowicą może tam gdzieś łapać lewe powietrze?? sprawdziłes serwo i wąż do niego jest ok.Wymienie jutro olej i jak nie pomoże to lukne na tą uszczelkę co wy na to ?? i napisze czy coś pomogło czy nie
  • Poziom 13  
    uszczelka pod kolektorem cała brak mi już pomysłów :cry:
  • Poziom 21  
    1. pomiar który robiłeś lampą pewnie z sondą indukcyjną zakładaną na kabelek możesz niestety sobie podarować bo stwierdziłeś tylko brak iskry na świecy tej co jest czarna - lampa nie błyskała bo sadza zadziałała jak rezystor wpięty między elektrody takiej świecy
    2. o ile pamiętam w x16xel zawór egr spuszcza spaliny pod przepustnicę więc jego uszkodzenie nie będzie miało raczej wpływu na jeden konkretny cylinder
    3. kompa z beżową wtyczką wręcz niecierpię bo długo walczył ze mną, ale jeśli kolega ma taki sam to podstaw do siebie do auta, rozbierz obudowę kolumny kierownicy i podstaw cewkę z odbiornikiem immo od kolegi - tylko nie zakładaj na stacyjkę a niech wisi z boku z kluczem kolegi w środku a ty swoim kluczem odpal auto - ciekawe czy sterownik???
    4. przewody sprawdzaj żarówką najlepiej reflektorową - nieraz prawda o połączeniu wyjdzie dopiero po próbie z obciążeniem - nie wierz w tym przypadku miernikowi
    5. wtryskiwacze możesz zamienić miejscami - miałem przypadek z zacinaniem się, ale myjka ultradźwiękowa załatwiła sprawę
    6. układ zapłonowy musisz mieć pewny - bez wątpliwości co do któregokolwiek elementu
    7. spotkałem się z tak zarżniętym silnikiem że dmuchał olej przez odmę do dolotu, kropelki osiadały w kolektorze powodując niezmierny syf, ściekały także po ściankach kolektora powodując właśnie podobny numer, aby się przekonać zaślepiłem dziurkę w plastikowym kanale dolotowym(tym przed przepustnicą) a węża odmy włożyłem do bańki, kolektor i przepustnica porządnie umyte i.... działa; ale to bez komentarza i nie przyznaje się do takiego parcha i więcej tego nie zrobię.
  • Poziom 13  
    no w sumie u mnie jest spory syf w kolektorze i na przepustnicy wygląda to jak wymieszany olej z błotem i kurzem że wczesniej nie skojarzyłem! kolego chyba bede miał jednak zarżniety motor ma w sumie przejechane 150 tyś i doszczelnaia sie olejem, umyje kolektor i przepustnice i napisze co wniosło to do sprawy ale dopiero w poniedziałek, acha spalanie mam kosmiczne na 12 litrach zrobiłem 80 km !!!!!!:cry: normalnie szok czy wnosi to jakieś zmiany w całej tej sprawie???
  • Poziom 21  
    ja widzę to tak :
    - najlepiej na tester i to nie tylko błędy ale i parametry rzeczywiste
    - jak chcesz to rzeźb i mierz czujniki (szczegulnie temperatura ale i lambda) i porównaj względem infotecha - tego co masz
    - ze spalaniem to jak coś się krzaczy to tak właśnie palą, podejżewam że nie 150kkm a pewno ze 300 tylko odkręcony licznik, wyciągaj wnioski i kombinuj, wyżej masz prawie instrukcję
  • Poziom 13  
    no może i tak być ze ma ze 300 no ale tego to nie wiem w sumie jak rozkręcałem licznik to nie widziałem żeby ktoś tam grzebał śryby były czarne nie wytarte no ale jak sie to mówi polak potrafi !! powiedzmi jeszcze jak mam sprawdzić te czujniki bo nie wiem dokładnie jak to zrobiś w sumie czyjnik temp. myśle że działa ok bo jak zapale silnik poczodzi około 3 min to obroty mu spadają z 1500 na 800 czyli łapie temp. i podaje mu na gary uboższą mieszankę a jak chodzi o czujnik lamnbda to gdzie on jest w katalizatorze ?? i jakie powinien mieć oporności może to głupie pytanie ale poprostu nie robiłem nigdy przy tych czujnikach
  • Poziom 16  
    Witam
    Jakie ilosci oleju spala ten motor,wykrecales zawor EGR ?Moze gdzie umknelo przy czytaniu , zrobiles podmiane swiecy ?
    Uwazam tak jak Koledzy ,ze najpierw trzeba usunac widoczne usterki (zaolejona przepustnica i to mocno ) , pozniej jednak podpiac i zdjagnozowac.

    Pozdrawiam Krzysztof
  • Poziom 10  
    Mam podobny problem, z tym że u mnie dwa cylindry wychodzą z pracy. Doszedłeś już może do przyczyny tej awarii ?
  • Poziom 42  
    Optowałbym za typowo elektroniczną usterką... Ledy z rezystorkiem do wtrysków - równolegle i patrz co się dzieje. W mojej maździe (co innego ale też wtrysk) po czasie przegrzewał się tranzystor w sterowniku i wtrysk lał ciągle - efekty: Motor na wolnych szarpie bo gar ma za bogato, na wyższych czasem złapie - dużo powietrza, Swieca czarna - bo za bogato, później świeca się topi i wogóle umiera.
    Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Może sterowanie cewki znika