Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat AHU z wirem SKN stufe 2 na 126PS

tomoff 04 Gru 2007 22:53 4716 14
  • #1 04 Gru 2007 22:53
    tomoff
    Poziom 9  

    Witam,
    kolega przyprowadzil passata kombi z niemiec i podczas montazu zabezpieczenia zauważylismy na komputerze naklejke SKN tunning i jakies nr po przegrzebaniu strony skn okazalo sie ze podobno ma 126ps i wlasciwie by sie to zgadzalo bo jest on niesamowicie "ruchliwy" jak na AHU, turbine ma bez kierownicy a jakie wtryski nie wiem bo jeszcze nie sprawdzalem (IBIZA ASV nie dala mu rady do 150km/godz) a mam takie pytanko czy np. za pomoca KWP2000 można sciagnac sobie bina i wrzucic go do innego samochodu i czy mozna tylko do AHU czy takze do innych 90 jak np. ALE, AGR, pewnie ci co wiedza to sie nie odezwa ale moze ktos cos odpowie.
    :lol:

  • #2 04 Gru 2007 23:08
    TOMI.A4
    Poziom 1  

    z tego co wiem , to mody chipa robi się na oryginale, po prostu podnosisz parametry, nie radzę kopiować do innego auta chyba że sterownik ma te same oznaczenia

  • #3 18 Gru 2007 18:54
    pivvo
    Poziom 22  

    w sterownikach silnika AHU sa montowane pamięci EEPROM czyli dostęp do zapisu i odczytu za pomocą programatorów nawet tych najproszych jak willem, napisz jaki to typ sterownika 028 906 021 ?? (jakie literki )

  • #4 22 Gru 2007 23:05
    tomoff
    Poziom 9  

    co do odczytu i zapisu to tak jak myślalem nie bedzie problemu tylko ze mi chodzilo o to czy można go sobie póżniej zapisać do innego sterownika a ci co to wiedzą to nie powiedza bo wlaściwie co sie dziwić jak ktoś wywalił na hamownie 250tys i bierze teraz za chipa 1500zl to co ma powiedziec ze przy pomocy np. galletto za 300zł można zrobic to samo jak sie ma tylko "pewny" wsad, ale wracając do tematu wydaje mi sie że do każdego AHU bedzie pasował mimo tego że np. między golfem a passatem w oryginalnych wsadach sa różnice bo inne masy i przełożenia skrzyń to przy tunningu chyba nie ma znaczenia bo i tak chcemy jak najwiecej wyciągnąć, a jak sie myle to niech ktoś mnie poprawi.

  • #5 23 Gru 2007 14:27
    Repa
    Poziom 14  

    Życzę powodzenia przy odczycie tego sterownika za pomocą Galletto ...

    A znając, życie i Niemców to pamieci będa w podstawkach kodujących więc nic Ci nie da odczyt tych pamięci.


    Repa

  • #6 23 Gru 2007 20:36
    pivvo
    Poziom 22  

    Repa napisał:


    A znając, życie i Niemców to pamieci będa w podstawkach kodujących więc nic Ci nie da odczyt tych pamięci.


    Repa

    to możesz mieć rację

    co dzielenia sie wiedzą o chip tuningu na polskich forach niewiele znajdziesz,
    po piesze kasa którą chiptunerzy tracą udzielając się
    po drugie praktyka trzeba wiedzieć które i o jaka wartość zmienić mapy tak żeby nie przedobrzyć
    po trzecie każdy typ sterownia ma gdzie indziej mapy które należy zmieniać


    co możliwości wykorzystania wiedzy zawartej w tym chipie (jeśli uda Ci się go odczytać) to można przy pomocy WinOlsa otworzyć oryginał (niestety musi to być idealnie z tego samego typu sterownika adresy map się nie pokryją) i drugi ten Twój sczytany, WinOls pokaże wszystkie mapy które zostały zmienione i o jakie wartości, podstawą jest wielkość doładowania i paliwa oraz występują mapy ograniczenia momentu obrotowego ograniczenia dymienia pedału "gazu" w moim wsadzie było 51 a zmieniało się kilka jak podasz numer sterownika to podam Ci adresy map tak abyś miał wyobrażenia jakie to są mapy :D

  • #7 23 Gru 2007 22:23
    tomoff
    Poziom 9  

    Repa napisał:
    Życzę powodzenia przy odczycie tego sterownika za pomocą Galletto ...

    Repa


    po co te dygresje mozna było napisac ze przez OBD to tylko sterowniki po 2000r albo te z jedna kością, a inne tylko lutownica,

    a co do tych kodujących podstawek to czy to są fizycznie wlutowane pod tego PLCC32 czy chodzi o jakieś zabezpieczenie w samym wsadzie, bo jak pamiatam to pod nimi nic nie było tylko nakleiki na nich SKN,

    pivvo dzieki za chociaż szczera pomoc (jak???) zczytam je to ci wyśle

  • #8 23 Gru 2007 22:42
    pivvo
    Poziom 22  

    technologicznie to w tych sterownikach są montowane pamięci z podstawkami PLCC32 (acz nie wszystkie) czyli musi być wlutowana podstawka PLCC32 i w tą podstawkę wsadzony układ pamięci i układ kodujący tą pamięć tak aby nie można było odczytać samej pamięci, jak znajdę zdjęcia w necie to Ci podeślę

  • #10 04 Sty 2008 18:03
    tomoff
    Poziom 9  

    no to tam napewno nic takiego nie było bo kosci były lutowane bezposrednio na plytke nawet dzisiaj byl kolega nim ale nie było czasu aby wyjąć sterownik

  • #11 06 Sty 2008 19:59
    pivvo
    Poziom 22  

    wygląda na to że nie chciało im sie inwestować w podstawki bo i tak idzie odczytać taką pamięć, więc w celu utrudnienia przed kopiowaniem w lutowali, tak wiec aby ją odczytać to hotair w rękę u mnie to tak wyglada

  • #12 13 Sty 2008 12:51
    Fazziu
    Poziom 1  

    Pytanie za 100 punktów kto mi powie lub wytłumaczy co to jest mapa dymienia ??

  • #13 13 Sty 2008 21:56
    pivvo
    Poziom 22  

    mapa ograniczenia dymienia ogranicza ilość paliwa, tak aby nie było Batorego za samochodem, (czyli czarnej chmury)

  • #14 14 Sie 2009 12:51
    KGolebiewski
    Poziom 9  

    ponawiam temat,potrzebuje numeru pamięci w sterowniku 028 906 021 CK rok auta 1996 passat AFN jak coś...

  • #15 20 Sie 2009 15:58
    pivvo
    Poziom 22  

    To będzie 355 221/355 222 lub 355 222/355 223