Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel omega A 2.0 automat brak wysokich obrotów silnika

05 Dec 2007 21:43 6013 13
  • Level 12  
    witam. mój problem polega na tym,ze ciepły silnik po ponownym zgaszeniu i uruchomieniu nie uzyskuje wysokich obrotów. wchodzi na max ok.3tys i później tak jak by odcina zapłon lub brakuje paliwa. gdy silnik postoi, ostygnie 3-5 min. dalej chodzi ok. tak jest na gazie,zaś na benzynie wchodzi na wyższe obroty ale tak jakby na 3 cylindry(pewnie wtryskiwacz). podczas jazdy zapala sie na chwilke kontrolka autodiagnostyki przy zdejmowaniu nogi z gazu.moze to wina sterownika od gazu nie wiem już sam. autko to omega kombi 1992r silnik c2.0ne +gaz automat, wymieniony jest olej w skrzyni,płyn chłodniczy. może to od tego ale nie jestem pewien: nie ma świateł awaryjnych ponieważ przełącznik jest uszkodzony, brakuje kilku żarówek na podświetleniu deski(przepalone).z góry dzięki za pomoc.
  • Moderator of Cars
    Sprzawdz co spiewa sterownik o błedach, i napisz na forum.
  • Level 12  
    sprawdzę ale za bardzo nie mam możliwości podłączenia jej pod kompa bo nikt blisko mnie nie ma do niej testera. wiem ze jakoś można samemu policzyć te sygnały z lampki ale nie wiem za bardzo jak.i gdzie dokładnie jest
    kostka do podłączenia testera??obok kielicha amortyzatora po stronie pasaż
    era??

    Dodano po 13 [minuty]:

    dodam jeszcze ze mam w niej katalizator który może być stary . na gazie ma przejechane ok.70 tyś. i pewnie nic nie było robione.
  • Moderator of Cars
    Spradz czy spaliny swobodnie wychodza czy cos utrudnia, czy auto za szybko sie nie grzeje?? a zeby spradzic co spiewa sterownik musisz zewrzec na wyłaczonym kluczyku piny A i B w kostce diag i właczyc zapłon i liczyc ile razy bedzie mrugac kontrolka. kontrolka wymruga najpierw pierwsza cyfre o potem druga, jak policzysz to napisz co pokazała.
  • Level 12  
    błąd związany był z sondą lambda-nieprawidłowy odczyt.obecnie kontrolka już sie nie zapala podczas jazdy. autko grzeje sie w miarę normalnie wymieniałem termostat.byłem u gazownika który doradził ze może być to wina reduktora(parownika) w którym jest jakiś magnetyczny zawór który może sie przycinać i nie wypuszczać odpowiedniej ilości gazu.nie wiem czy to możliwe.rozkręcę i wyczyszczę parownik.najgorsze jest to ze ostatnio autko zgasło przed skrzyżowaniem i ciężko odpaliło a przy automacie do niezbyt bezpieczne.po prostu nie miało wolnych obrotów musiałem jechać lekko trzymając pedał gazu. po przejechaniu ok kilometra i ponownym odpaleniu silnika wszystko było ok.nie mam ostatnio czasu za dużo ale muszę zrobić aby autko chodziło ok na benzynie bo rano ciężko na niej odpala a na gazie to prawie wcale.jak sprawdzić który wtryskiwacz jest ok a który wadliwy??
  • Moderator of Cars
    Bierzesz kawałek trzonka i przykładasz jednym koncem do wtryskiwacza a drugim do ucha. na odpalonym silniku porównujesz "tykanie". Powinno byc takie same na wszystkich czterech. Jesli to sie nie sprawdzi, mozesz jeszcze sprawdzic miernikiem rezytancje w granicach 14 omów.
  • Level 12  
    ok dzięki wtryski sprawdzę w najbliższym czasie i dam znać jak poszło. znalazłem gdzieś na naszym forum ze takie problemy z obrotami ma sporo opli czy to vectra omega calibra z silnikami c2.0ne i może to być spowodowane uszkodzeniem komputera sterującego silnikiem czy to tez może wchodzić w grę??u mnie siedzi jednostka BOSCH MOTRONIC ten w kabinie kierowcy przy nogach pasażera a drugi jest po przeciwnej stronie silnika od wycieraczek ten pod przednią szybą również BOSCH. który za co jest odpowiedzialny?? ten pod szybą za skrzynię biegów??
  • Level 20  
    wjedź na kanał lub podnośnik i uderz ręką w katalizator jak coś lata wewnątrz to trzeba go wybebeszyć bo zablokuje wylot spalin.
    Miałem już kilka takich przypadkó w samochodach z gazem efekt identyczny po rozgrzaniu a czasami wczesniej wkreca się maksymalnie do 3000obr/min.
    Sprawdź jeszcze czy świece i przewody wysokiego napięcia są dobre.
  • Level 12  
    tak zrobie napewno. dzis zmieniłem przepływomierz powietrza. zupełnie inne auto chodzi super na benzynie ale tylko na wolnych obrotach na wysoki wcale nie wchodzi. na gazie lepiej pracuje choć troszke brakuje mocy ale to pewnie wina wyregulowania gazu. niestety ten przeplywomierz jest inny od innego modelu pewnie bo i jest gabarytami mniejszy i ma srube od regulacji przepływu powietrza której mój nie miał. sprobuje podmienić jeszcze na taka sama przepływke jak mialem oryginalnie i dam znac o efektach. musi byc koniecznie takiego samego typu jak mam oryginalny?? chodzi mi o ten nr katalogowy czy bedzie pasowal jakiś zamiennik??
  • User removed account  
  • Level 12  
    dzis podmieniłem przepływomierz na taki sam oryginalny z rozbitka. aut o niebo lepiej chodzi na gazie lepiej przyśpiesza ale problem powrócił.o dziwo chodzi na benzynie ale szarpie nie równo pracuje, cos z tymi wtryskami bo jeszcze ich nie przeglądałem.ale jest tak: jak nie wchodzi na obroty na gazie to przełączam na benzynę przegazuje po mino tego ze nie równo chodzi następnie przełączę na gaz i jest już wszystko ok.dziwna sprawa.jak bede miał dostęp to podmienie jeszcze sterownik ten co jest obok nóg pasażera i zobaczę jak będzie.moze to tego wina.wezme sie od razu również za wymontowanie katalizatora.
  • Level 12  
    wymontowałem z auta katalizator i troche lepiej wchodzi na obroty. wymieniłem parownik od gazu i zobacze jakie bedą efekty. auto dalej nie chodzi na benzynie . nie mam pojęcia co moze byc ale zaczne chyba teraz od dokładnego sprawdzenia całego układu paliwowego moze jest zapchany lub nieszczelny. mam troche starszą omege na czesci lecz to dosc powazny rozbitek i zbiornik ani pompa paliwowa nie nadają sie do niczego.
    czy tez bedą takie objawy ze auto nie wchodzi na benzynie na obroty jak jest coś z pompką paliwa ??
  • Level 1  
    Witam mam taki problem nie wiem jakie powinno być sprężanie w cylindrze w opel omega 2.3 diesel,8 zaworów,proszę o odpowiedz !!!

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zapomniałem dodać ze jest to omega a
  • Moderator of Cars
    Powinno być mniejwięcej równe +-1bar na wszystkich cylindrach.