Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 polaryzacja czujnika ABS

05 Gru 2007 23:55 21611 47
  • Poziom 12  
    Witam!
    Czy może mi ktoś powiedzieć czy czujnik ABSu ma jakąś polaryzację??
    Otóż problem polega na tym że w nowo zakupionym autku nie działa ABS, komputer pokazuje mi usterkę dwa tylnie czujniki ale okazuje się, że były one wymieniane i jakis nieudolny elektryk podlączył to na kabalkach a nie na wtyczkach. Sprawdziłem miernikiem i po obróceniu koła pokazuje mi napięcie (zmienne) czyli wynika z tego że czujniki OK. No i tu pojawia się pytanie. Czy w związku z tym mógł pomylić kable i odwrotnie podłączyć??
    Czy to ma jakieś znaczenie??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    No to skoro indukuje się to napięcie na nim to czemu komputer mi wyswietla caly czas ta usterke?? Jak mi skasują to po paruset metrach znów to samo!!
    Sprawdzalem i jest przejście od czujnika do pompy!!
    Więc co czujniki do wymiany??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Jaki kasowacz :| ??
  • Poziom 12  
    Ech czy ktoś ma jakiś pomysł ??
    A może sygnał wysyłany przez czujniki jest za słaby??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    No o tym wiem, wiec dlatego sie pytam co to moze byc??
    Mowię tylko że komputer pokazuje usterke 2 tylne czujniki ABS a niby sa ok.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Witam!
    Wynika z tego że problem był dużo wcześniej. Może czujnik gubi impulsy, albo czujniki mają złą oporność albo przewody są przełamane. Nie kasuj usterki tylko odczytaj co one oznaczają, ponieważ czujniki generują 3 typy usterek dla każdego obwodu czujnika, jest to pomocne w późniejszej prawidłowej diagnozie.
    Sprawdź luz na łożyskach kół, stan ząbków impulsatora oraz kabel na belce wahacza.
    2 tylne czujniki? Może tarcze są niewłaściwe.
  • Poziom 12  
    Tzn z tyłu są bębny. No właśnie może te bębny ponieważ zauważyłem, że też były wymieniane ale tarczom impulsatora sie nie przygladałem!! Rozbiore i zobacze jaki jest stan tego wszystkiego i wtedy napisze co i jak!!
    narazie dzięki za instrukcje
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Tak jak karze producent czyli 175\65\R14
  • Moderator Samochody
    Czy twój interfejs pozwala na odczytywanie prędkości poszczególnych kół z centralki ABS? Jeśli tak, to przejedź się i popatrz jaką prędkość widzi centralka na poszczególnych kołach, no i jeśli są tam tarcze impulsatora z ząbkami dokładnie je obejrzyj czy nie brakuje któregoś ząbka lub czy nie są przytarte, zanieczyszczone opiłkami.
  • Poziom 12  
    No i tu jest właśnie problem bo nie mam interfejsu i musze za każdym razem jezdzic do diagnosty a on za wizyte bierze 50zl :bad-words:
    Dzis rozbiore to kolo i napisze co tam siedzi
  • Poziom 20  
    porównaj oporności czujników tylnych z przednimi, jeżeli jest rożnica to prawdopodobnie ktoś zamontował inne ,miałem kiedyś taki przypadek
  • Poziom 27  
    a nie lepiej zeby sie ten diagnosta za to wziol i raz cie skasowal te 50 zl ? chyba wiecej stracisz u tego diagnosty niz to jest warte. przyczyn moze byc wiele i sie zgubisz wystarczy ze czujnik bedzie zbyt dalego od tarczy i tez wyskoczy blad
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jakby znać konkretnie opis błędu to można coś powiedzieć a tak no to...
  • Poziom 20  
    policz liczbe zębów na koronce od ABS z przodu i z tyłu - powinnabyć taka sama.
    Może ktoś zmienił całą tylną belke i są inne koronki od ABS.
    Kiedyś spotkałem sie z tym w Corsie.
    A czujniki z diodą dające sygnał w jedną stronę są w nowszych samochodach (opór jest tylko w jednym podłączeniu multimetru) np: Megane II, grupa VW z małymi czujnikami, nie wiem jak w 206, ale można to łatwo sprawdzić.
  • Poziom 17  
    Spotkałem się w citroenie z czujnikami z wbudowaną diodą i o ile dobrze pamiętam było to C3 więc u ciebie też może być.
  • Poziom 12  
    Panowie dziekuje za informacje natomiast wczoraj nie moglem nic sprawdzic bo zabraklo mi czasu.
    Dzis wjade na kanał i zrobie wszystkie pomiary i oględziny i wszystko napisze!!
  • Poziom 26  
    Ten elektryk nawet jak by był nieudolny ,to napewno by podłączył czujniki do kostek,bo po co miałby sobie komplikować robotę,ale widocznie coś nie pasowało.
  • Poziom 12  
    Witam!
    Po oględzinach takie wnioski:
    - oporność czujnika 1,1kOhm drugi 1,073kOhm, przodu nie sprawdziłem bo nie mogłem się dostac do wtyczek
    - po rozebraniu bębna ząbki były w smarze a na czujniku znajdowały się opiłki
    - zauważyłem że były wymieniane bębny ale jest zębatka na nich więc chyba ok
    - Firma czyjnika to ATE numer katalogowy to: 9635280980, 10.0741-1116.3
    - napisze wam numer nadwozia i może ktoś sprawdzi czy to są dobre czujniki: VF32A8HXF43115664
    - wszystko ladnie wyczyściłem i złożyłem do kupy ale czujnik dalej się świeci i nie działa ABS, do tego jeszcze się mruga STOP i się świeci :!:
    Ja bym kupił nowe te czujniki ale czy to pomoże??
    Aha a może być to?? W lewym kole juz prawie nie ma okładzin!!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    gdzie sprawdzasz te wartości (rezystancja, sygnał) z czujników?
    Sprawdzaj przy samym sterowniku
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    elektrit napisał:
    ATE ma to do siebie, że kontrolka zgaśnie jak skasujesz błędy, lub wykonasz jazdę próbną.

    No właśnie, dzięki temu można to naprawić bez podłączenia do czegokolwiek. (poza miernikiem-wystarczy nawet taki z biedronki czy tesco)
    a podłaczony pod tester był i co?
    nawet opisu błędu nie znamy
  • Poziom 12  
    No właśnie nie zapisałem co tam dokładnie pisało w tym błędzie bo ten koles szybko skasowal i tylko powiedział mi ze to 2 tylne czujniki.
    A może tu chodzi o te okładziny??
    Dzisiaj zauważyłem ze dopiero jak zaciągnąłem ręczny to się od razu zaświeciło STOP bo wcześniej to dopiero po jakimś czasie się to pokazywało.
    No a jaka powinna być mniej wiecej ta impedancja??
    Mierzyłem miernikiem bezpośrednio we wtyczce od czujnika
    Mam tu pare zdjęć:
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Czujniki są prawidłowe cena ok. 120,- za szt.
    tylne24.0741-1116.3
    przednie 24.0713-1115.3
    są też zamienniki hella 6PU 009 106-551 na tył.
  • Poziom 26  
    Do tych czujników na piaście powinna być taśma magnetyczna ,a nie metalowy pierścień .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    Może się mylę ale mi to wygląda na czujnik aktywny.Auto jest z 2003, ABS Teves MK70