Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

turbosprężarka?

lukas313 11 Gru 2007 07:07 15702 55
  • #31 11 Gru 2007 07:07
    lukas313
    Poziom 13  

    tplewa napisał:
    Nie nie o to chodzi :)

    Poprostu sterowanie sonda szerokopasmowa jest dosc skomplikowane (nie ma ona jak standardowa sonda wyjscia napiecowego)...

    tutaj masz to opisane:
    http://wbo2.com/lsu/lsuworks.htm

    niestety ECUMaster nie posiada sterownika do sondy dlatego taki jest potrzebny (aby dostarczyc napiecie z przedzialu 0-5V)...

    Tak samo w wielu Standalone kontroler szerokopasmowki to oddzielny modulik (kupowany jako opcja)...



    ok rozumiem
    szukałem trochę po necie ale nic satysfakcjonującego nie znalazłem dotyczącego WestGate aby ustawić go na takie małe ciśnienie doładowania może ty masz jakiś kniw na to?

  • #32 11 Gru 2007 13:37
    tplewa
    Poziom 38  

    hmm prawde mowiac na tak male cisnienie trzeba by cos poszukac, lub jakos przerobic akurator... w druga strone problemow nie ma :)... W sumie nie obiecuje ale cos pomysle w tym temacie...

  • #33 15 Lip 2008 11:33
    rafał%
    Poziom 11  

    No interesujacy temat . Własnie chce kupic drugi silnik taki jak mam w mojej bejcy czyli M50B25 zrobic mu generalny remont i włozyć kute odpręzone tłoki.
    Na poczatek chcę dmuchnac powiedzmy 0,4-0,6bara (turbo soft) i uzyskac powiedzmy do 270KM na początek .
    Chce to na razie potraktować jako wstępne zapoznanie się z turbem , ale silnik chce zrobic tak by był rozwojowy powiedzmy pod 400KM , dlatego kute odpręzajace tłoki ,a nie przekładka z 2 uszczelkami , korby podobno wytrzymują 400KM .
    Na forum http://www.squirrelpf.com/turbocalc/ znalazłem „kalkulator turbo” ,ale nie bardzo mogę sobie z tym poradzić.
    Potrzebuje pomocy w doborze taniej turbinki pod te niespełna 300KM
    jeśli ktos ma ochote pomóc to silnik m50b25 ma 2494cc , 6cylindrów / 4 zawory na cylinder , 192KM /4700RPM , 246NM/4700RPM spręzania nie pamietam.
    Sterowanie na początek bez zadnej świni , tylko mapsensor do dodatkowych 2 seryjnych wtrysków na dolocie.
    Umnie orginalna odcinka jest na 6700rpm , ale od 1,5roku mam załozonego chipa z przesunietą odcinka na jakieś 7100-7200rpm i +18KM, +35NM (teoretycznie aczkolwiek ruznica jest odczuwalna).
    Zastanawia mnie czy przy doładowaniu zostawic tego chipa czy wrócic do serii???
    Ostatnio na allegro widziałem tania nówke turbine bodajze T4 CZY T04 , niemam teraz dostępu do allegro bo jestem w pracy , puzniej wkleje linka. Co Wy na taka turbinke , lub jaka proponujecie na poczatek.
    Na forum streetracingowym polecają mi garreta 35-38 ,ale to jest koszt 4-5tyś zł ,a na poczatek nie chce tyle inwestowac.

  • #34 15 Lip 2008 15:38
    tplewa
    Poziom 38  

    Jesli myslisz o kuciu to mysl bardziej o korbowodach niz o tlokach :) a najlepiej to i to. Do tego nie dwie, ale jedna wyzsza metalowa uszczelka dobrej firmy.

    Co do turbiny to niestety ale te z allegro to chinszczyzna niby gdzies tam poprawiania i przerabiana. Wiec jak chcesz miec turbine na 15 minut to mozesz sobie taka kupic.

    Na streetracing wiedza co mowia wiec lepiej sluchaj ludzi ktorzy cos wiedza.
    Obecnie dobra opcja (kurs dolara) jest zastanowienie sie nad turbina z USA (Turbonetics).

    Chyba ze uda ci sie cos znalezc uzywanego lub po regeneracji, ale z tym jest tak samo totolotek i moze sie okazac ze wywalisz w bloto 1000-2000zl


    Jak sie liczy turbine to ci nie pomoge :) tutaj jakis smieszny kalkulator nie wystarczy - trzeba dobrze przeanalizowac mapy turbiny i wzasc pod uwage wiele czynnikow. A i nie zawsze udaje sie trafic tak jak bysmy chcieli...

    Bez swinki to bedzie ci raczej trudno cos takiego zrobic, moze sie to zakonczyc dziurami w tlokach i splywajacymi zaworami :) do tego pomysl nad wydajniejsza pompa paliwa i regulatorem cisnienia na listwe paliwowa. Tak aby byla mozliwosc jego podniesienia i dolania troche wiecej....

  • #35 15 Lip 2008 21:16
    rafał%
    Poziom 11  

    tplewa napisał:
    Jesli myslisz o kuciu to mysl bardziej o korbowodach niz o tlokach :) a najlepiej to i to. Do tego nie dwie, ale jedna wyzsza metalowa uszczelka dobrej firmy.

    Co do turbiny to niestety ale te z allegro to chinszczyzna niby gdzies tam poprawiania i przerabiana. Wiec jak chcesz miec turbine na 15 minut to mozesz sobie taka kupic.

    Na streetracing wiedza co mowia wiec lepiej sluchaj ludzi ktorzy cos wiedza.
    Obecnie dobra opcja (kurs dolara) jest zastanowienie sie nad turbina z USA (Turbonetics).

    Chyba ze uda ci sie cos znalezc uzywanego lub po regeneracji, ale z tym jest tak samo totolotek i moze sie okazac ze wywalisz w bloto 1000-2000zl


    Jak sie liczy turbine to ci nie pomoge :) tutaj jakis smieszny kalkulator nie wystarczy - trzeba dobrze przeanalizowac mapy turbiny i wzasc pod uwage wiele czynnikow. A i nie zawsze udaje sie trafic tak jak bysmy chcieli...

    Bez swinki to bedzie ci raczej trudno cos takiego zrobic, moze sie to zakonczyc dziurami w tlokach i splywajacymi zaworami :) do tego pomysl nad wydajniejsza pompa paliwa i regulatorem cisnienia na listwe paliwowa. Tak aby byla mozliwosc jego podniesienia i dolania troche wiecej....

    wiem ze ludzie na streetracingu nie sa idiotami , naprawdę niektórzy mają ogromną wiedzę i wiedza co piszą , ale tak jak powiedziałem nie chcę narazie tyle wydawać.
    Co do korbowodów to widziałem tam już kilka projektów na moim silniku i nikt nie zmienia jeśli nie myśli o 400KM a ja nie mysle narazie. Tłoki to koszt około 700$ wiec nie jesy żle , ale korbowody to już za 1000$ , raczej nie kupi .
    Co do sprezarki to garret 35-38 to koszt ponad 1500$ , więc narazie odpada.
    Otym regulatorze to dobrze gadasz ale , to co napisałem to po krótce przepis Grabowskiego i do 100KM z litra pojemności i 0,5boostu to on nie przewiduje świni, co potwierdza nawet kilka projektów o których czytałem.

  • #36 16 Lip 2008 17:23
    tplewa
    Poziom 38  

    Odnosnie cen to ja juz nic nie zrobie :) ot sa takie, a nie inne :)
    Dlatego wspomnialem troche o Turbonetics ktore sa znacznie tansze od garret-ow

    Generalnie przepisow na moc jakos nie toleruje bo samochod to nie ciasto ;)
    Odnosnie turbin to mozesz troche poczytac na moim forum forum.turbokillers.com.

    Znajdziesz zapewne watki o tych "tanich" ile wytrzymuja w aucie i do czego sie nadaja... Z tego co pamietam byl nawet ostatnio watek o tych z allegro bo ktos sie na to pokusil...


    Co do swinki to nie wiem, moze wystarczy same podniesienie cisnienia na listwie aby nie bylo za ubogo - a moze i sam ECU wyrobi. Pamietaj jednak ze
    ECU w wolnossacym uzywa algorytmow pokrewnych z Alpha-N ktore do doladowanych niezbyt sie nadaja i swinka zawsze mozna cos korygowac co wplywa na uzyskania lepszego stosunku mocy... Mozna tez zamiast swinki zrobic jakis remap ECU ale to zazwyczaj wiecej roboty (zajmuje wiecej czasu)

  • #37 17 Lip 2008 09:05
    rafał%
    Poziom 11  

    tplewa napisał:
    Odnosnie cen to ja juz nic nie zrobie :) ot sa takie, a nie inne :)
    Dlatego wspomnialem troche o Turbonetics ktore sa znacznie tansze od garret-ow

    Generalnie przepisow na moc jakos nie toleruje bo samochod to nie ciasto ;)
    Odnosnie turbin to mozesz troche poczytac na moim forum forum.turbokillers.com.

    Znajdziesz zapewne watki o tych "tanich" ile wytrzymuja w aucie i do czego sie nadaja... Z tego co pamietam byl nawet ostatnio watek o tych z allegro bo ktos sie na to pokusil...


    Co do swinki to nie wiem, moze wystarczy same podniesienie cisnienia na listwie aby nie bylo za ubogo - a moze i sam ECU wyrobi. Pamietaj jednak ze
    ECU w wolnossacym uzywa algorytmow pokrewnych z Alpha-N ktore do doladowanych niezbyt sie nadaja i swinka zawsze mozna cos korygowac co wplywa na uzyskania lepszego stosunku mocy... Mozna tez zamiast swinki zrobic jakis remap ECU ale to zazwyczaj wiecej roboty (zajmuje wiecej czasu)


    Narazie dalej nie wiem jakiej spręzarki szukać aby była w miarę tania i miała mozliwosci 270-300KM , a co do tych Turbonetics to na streecingu piszą ze one sie kręcą w podobnych cenach co Garrety.
    pozatym mam pare pytań :

    1. Czujniki egt(badanie temperatury spalin) , w czym zecz z czujnikiem , że to takie drogie , czy nie mozna zbudować jakiegoś urządzenia o wiele tańszego posługując sie jakąś termoparą przemysłowa , jaki ma miec zakres temperatur i gdzie się montuje termoparę w kolektorze czy na kolektorze??
    2. Czujnik afr(badanie składu mieszanki) czy to jest urządzenie tylko badające skład mieszanki ,czy odrazu ją koryguje , jakie tam sa jednostki miary i jaki zakres jest dobry , jaki niedobry ,czy nie da się zaadoptować jakiejś szerokopasmowej sondy przemysłowej??
    3. Czy afr i egt nie da sie zbudować w jednym układzie czy one sa podłaczone odrazu do świnki, ile moze kosztować taka piggy back i ile wołaja za strojenie i czy ona wspułpracuje z seryjnym ecu czy wtedy ecu jest odpiete i co z sada lambda w wydechu ?? wywalamy razem z całym wydechem??
    4. Z czego bedzie pasowała pompa oleju do mojego silnika(m50b25)zakładając ze trzeba zwiekszyć wydajnośc pod natrysk na denka tłoków i smarowanie turbiny??
    5.Czy wskażniki boostu są pneumatyczne czy elektroniczne biorace sygnał ze swojego mapsensora i czy ewentualnie nie mozna by tego wyzeżbić z zegara z instalacji pneumatycznej w przemysle; rozebrać przesunąć wskazówke i wyskalować od -1bara do +2bary , z podziałką powiedzmy co 0,2 bara.
    6.Co do turbin t3/t4 to niewiem o co tam chodzi co to znaczy , to jest jakiś slang czy model gareta czy holseta czy jak to rozumieć???

    tak jak napisałem wcześniej ,narazie mysle o projekcie turbo softu gdzie wzbogacenie mieszanki polega na dołozeniu 2 seryjnych wtryskiwaczy na dolocie , uruchamianych prostym mapsensorem bez żadnej elektroniki dodatkoweja potem w miarę połkniecia bakcyla bede myślał o rozwinieciu skrzydeł , wiec moje pytania służą narazie pogłębieniu wiedzy na temat doładowania .

  • #38 17 Lip 2008 10:06
    tplewa
    Poziom 38  

    rafał% napisał:

    1. Czujniki egt(badanie temperatury spalin) , w czym zecz z czujnikiem , że to takie drogie , czy nie mozna zbudować jakiegoś urządzenia o wiele tańszego posługując sie jakąś termoparą przemysłowa , jaki ma miec zakres temperatur i gdzie się montuje termoparę w kolektorze czy na kolektorze??


    Sa drogie jak kazde tuningowe akcesoria. Generalnie jest to zwykla termopara typu K. Jesli znajdziesz jakas elektronike ktora taka obsluguje to masz EGT... Termopara powinna byc umieszczona jak najblizej cylindrow czyli w twoim wypadku tam gdzie sie schodza w kolektorze rury z wszystkich cylindrow. Masz wtedy temperature usredniona, w mocno wysilonych autach i jak komus zalezy na bezpieczenstwie stosuje sie czujnik na kazdy cylinder osobno.

    rafał% napisał:

    2. Czujnik afr(badanie składu mieszanki) czy to jest urządzenie tylko badające skład mieszanki ,czy odrazu ją koryguje , jakie tam sa jednostki miary i jaki zakres jest dobry , jaki niedobry ,czy nie da się zaadoptować jakiejś szerokopasmowej sondy przemysłowej??


    Jest to elektronika + najczesciej popularna szerokopasmowa sonda lambda Bosch-a LSU4. O ile przemyslowe mierniki do termopar znajdziesz to tutaj juz jest trudno i raczej zostaje kupno oryginalu. Budowa samodzielnie elektroniki tez nie jest prosta. Jak interesuje cie temat proponuje zerknac na ta stronke: http://wbo2.com/

    Generalnie sa to urzadzenia tylko do kontroli skladu mieszanki - jesli chcesz miec kombain to np. Standalone AEM + UEGO ale cena zabija


    rafał% napisał:

    3. Czy afr i egt nie da sie zbudować w jednym układzie czy one sa podłaczone odrazu do świnki, ile moze kosztować taka piggy back i ile wołaja za strojenie i czy ona wspułpracuje z seryjnym ecu czy wtedy ecu jest odpiete i co z sada lambda w wydechu ?? wywalamy razem z całym wydechem??


    Niestety nie widzialem polaczonych AFR i EGT jako jeden miernik (chyba ze kupisz wspomnianego AEM)...

    Swinka wspolpracuje z ECU i nie jako go oszukuje... Jesli chodzi o ceny strojenia to ci nie powiem, sa dosc mocno zroznicowane...
    Nie wiem czy z BMW bedzie wspolpracowac EcuMaster - ale jesli tak to polecam ta Swinke (skontaktuj sie na SR z kolega o nick-u Jadzwin - to konstruktor i producent tej swinki).


    rafał% napisał:

    4. Z czego bedzie pasowała pompa oleju do mojego silnika(m50b25)zakładając ze trzeba zwiekszyć wydajnośc pod natrysk na denka tłoków i smarowanie turbiny??


    Nie mam pojecia - pytaj sie ludzi ktorzy bawia sie w tuning tych aut najlepiej na SR - na innych boardach mozesz dostac info od "tjunera"





    rafał% napisał:

    5.Czy wskażniki boostu są pneumatyczne czy elektroniczne biorace sygnał ze swojego mapsensora i czy ewentualnie nie mozna by tego wyzeżbić z zegara z instalacji pneumatycznej w przemysle; rozebrać przesunąć wskazówke i wyskalować od -1bara do +2bary , z podziałką powiedzmy co 0,2 bara.


    Sa mechaniczne i elektroniczne, oczywiscie mozna zastosowac jakis manometr...

    rafał% napisał:

    6.Co do turbin t3/t4 to niewiem o co tam chodzi co to znaczy , to jest jakiś slang czy model gareta czy holseta czy jak to rozumieć???


    Generalnie sama nazwa t3/t4 wiele nie mowi jest to poprostu hybryda...
    do tego powinienes posiadac wiecej danych na temat muszli kompresora i wydechowej itd. W sumie dlugi temat najlepiej poszukac artykulow na necie odnosnie tego tematu bo tutaj to by mozna bylo napisac i 100 postow a i tak sie nie wyczerpie tematu...

    rafał% napisał:

    tak jak napisałem wcześniej ,narazie mysle o projekcie turbo softu gdzie wzbogacenie mieszanki polega na dołozeniu 2 seryjnych wtryskiwaczy na dolocie , uruchamianych prostym mapsensorem bez żadnej elektroniki dodatkoweja potem w miarę połkniecia bakcyla bede myślał o rozwinieciu skrzydeł , wiec moje pytania służą narazie pogłębieniu wiedzy na temat doładowania .


    to jedno z glupszych rozwiazan - nie bedziesz w stanie kontrolowac dokladnie dawki paliwa inna sprawa to wtryskiwaczem nie steruje sie wlacz/wylacz... impuls elektryczny idacy na wtryskiwacz jest dosc specyficzny i sprawia ze wtrysk "nie leje" tylko rozpyla paliwo.
    Inna sprawa to i tak nie wysterujesz bez dodatkowej elektroniki bo MAP podaje napiecie najczesciej od 0-5V w zaleznosci od cisnienia. Wiec i tak bedzie trzeba zastosowac najbidniej jakis komparator + uklad mocy sterujacy wtryskiem.
    Jednak nie ma sensu bo to glupie rozwiazanie...

    Tak jak wspomnialem najlepszy sposob to dobra pompa paliwa + regulator cisnienia paliwa na listwie. Ustawiasz sobie poprostu wyzsze cisnienie i w jednostce czasu wtrysk leje wiecej paliwa. Jednak nie mozna tez zbytnio przesadzac z cisnieniem bo wtryskiwacze stana sie niestabilne... Choc do twoich mocy takie rozwiazanie bedzie zapewne az nad to...


    Odnosnie cen Turbonetics-a to sa duzo tansze... zerknij na ebay lub http://www.turboneticsinc.com/

    Chyba ze kupujesz u posrednika w PL, ktoremu i tak placisz z gory - a on sciaga z USA i dolicza sobie +50% :)

    Turbinke ktora ci starczy na duze moce (500-600KM) kupisz za okolo 850$ (a jak poszukasz i sie dogadasz z sprzedawca to i taniej)...

  • #39 17 Lip 2008 10:53
    rafał%
    Poziom 11  

    dzięki wielkie za zainteresowanie tematem , mam jeszcze pytanie : spotkałem sie kilka razy z pojeciem stage 1, stage 2 itd . o co tu chodzi to jakies etapy??
    a turbiny o których piszesz z zapasem na 500-600 km to jak bedzie z lagiem i wydajnoscią w całym zakresie obrotów , nie lepiej narazie dopasować coś mniejszego z punktu widzenia odpowiedniej wydajnosci?? wiem że Wy zajmujacy się uturbianiem zawsze chcecie mieć zapas aby było co podkrecac , ale jak to widzisz??

  • #40 17 Lip 2008 11:22
    tplewa
    Poziom 38  

    Jesli chodzi ci o stage to zapewne tak :) jest to jakis tam etap. Choc trudno to jakos uscislic. Najczesciej brane z ladnych kolorowych katalogow :)

    Choc w tym trzeba miec tez troche rozwagi bo niektorzy "onanisci" lubia napakowac do auta kupe gratow z katalogow. Maja ladna liste HKS, Apexi itd.
    czyli "grubo zrobione auto" za jeszcze ladniejsza kase :) Problem w tym ze jak jada na jakies zawody poza PL to dostaja w dupe od miejscowego listonosza w swojej bryce :D

    Dlatego po niekad wspomnialem ze nie lubie przepisow bo auto to nie ciasto :) Trzeba robic wszystko z rozwaga i miec zawsze dystans do niektorych "zakreconych" tuningowcow...

    Jesli chodzi o turbine to oczywiscie takiej bym nie pakowal - akurat wymienilem Turbinke jaka kumpel ma w Skyline GTR (2.6l 6 garow) wiec podobnie z pojemnoscia - chodzilo mi bardziej o pokazanie ze cena nie jest taka tragiczna jak za fajne i duze turbo :)

    Generalnie jesli chodzi o Turbonetics to tutaj masz prosta tabelke ktora ulatwi dobranie odpowiedniej turbiny (na poczatek zabawy cos takiego wystarczy do dobrania turbinki):

    http://www.turbokillers.com/tom/turbo/turbomatrix.pdf

  • #41 18 Lip 2008 06:57
    rafał%
    Poziom 11  

    wg, tabeli z linka wychodzi taka turbinka Garrett T3-TO4E 50 trim w- _63 a-r http://cheapturbo.stores.yahoo.net/gat350trw63a.html
    wg obliczeń do turbo softu które kiedyś zrobiłem potrzebuje sprężarkę o wydajnosci :
    12,546m3/min lub
    0,2091m3/sek lub
    16,3098 kg/min lub
    35,9 ibs/min
    a ta z linka ma 46 ibs/min wiec nie bedzie za duzo?? , a co to znaczy 63 A/R HOUSING ??
    Wastegates & Blow Off Valves- Wydawało mi się że westegates - to co innego niż blow off???
    supportable of 450whp! - czyżby zapas do 450whp??
    50 TRIM WHEEL- to jakaś średnica ??czego??
    gdzie mogę znależć wykres harakterystyki tej sprężarki ???
    a jeszcze jedna sprawa kolego tplewa , gdzie znajde taki nastawny regulator cisnienia na listwe wtryskową ??

  • #42 19 Lip 2008 17:32
    tplewa
    Poziom 38  

    rafał% napisał:
    wg, tabeli z linka wychodzi taka turbinka Garrett T3-TO4E 50 trim w- _63 a-r http://cheapturbo.stores.yahoo.net/gat350trw63a.html
    wg obliczeń do turbo softu które kiedyś zrobiłem potrzebuje sprężarkę o wydajnosci :
    12,546m3/min lub
    0,2091m3/sek lub
    16,3098 kg/min lub
    35,9 ibs/min


    tabelka ktora podalem tyczy sie turbin Turbonetics... Ma tam dosc istotne znaczenie Stage ktore w wypadku tych turbin okresla rodzaj wirnika w turbinie (wielkos, ilosc lopatek, kat ich nachylenia).
    Generalnie wszystkie informacje znajdziesz na stronie producenta.

    Choc jak Turbonetics zmienil strone to sam mam problemy z znalezieniem czegokolwiek - trzeba sie troche pomeczyc :)


    rafał% napisał:

    a ta z linka ma 46 ibs/min wiec nie bedzie za duzo?? , a co to znaczy 63 A/R HOUSING ??


    troche za duza :) chyba ze sie szykujesz na >400KM :)

    rafał% napisał:

    Wastegates & Blow Off Valves- Wydawało mi się że westegates - to co innego niż blow off???


    dokladnie co innego :)

    rafał% napisał:

    supportable of 450whp! - czyżby zapas do 450whp??


    dokladnie mapa zapewne pokazuje ze bezpieczny max z tej turbiny to 450
    Jak sie ja przydusi to zapewne da i wiecej ale to nie jest dobre rozwiazanie :)

    rafał% napisał:

    50 TRIM WHEEL- to jakaś średnica ??czego??


    to okresla strone kompresora, AR okresla strone "goraca"...

    rafał% napisał:

    gdzie mogę znależć wykres harakterystyki tej sprężarki ???


    tak jak juz wspomnialem wszelkie dane sa zawsze dostepne na stronach producentow w katalogach itp.
    Odnosnie wszelkich wzrorow co jak sie liczy znajdziesz je np. w katalogu Garrett-a

    http://www.turbobygarrett.com/

    rafał% napisał:

    a jeszcze jedna sprawa kolego tplewa , gdzie znajde taki nastawny regulator cisnienia na listwe wtryskową ??


    W wiekszosci sklepow tuningowych (majacych jakas normalna oferte, a nie LED-y i biale tarcze ;) ) powinny byc dostepne, dosc czesto sa drogie AEM itp. ale spokojnie mozna kupic cos tanszego ok. 200zl :)

    Obecnie nie jestem w temacie polskich sklepow internetowych - a wiem ze jedne padaja inne sie pojawiaja :) wiec trzeba poszukac :)

    Kiedys Patryk z Properfekt szykowal sie do produkcji regulatorow - moze juz je robi jak cos to tuatj jest kontakt - niestety nie pamietam adresu jego strony WWW...
    http://bydgoszcz.autoteam.pl/katalog/czesci-i...dukcja/properfekt-patryk-rozwarski,25392.html

  • #43 21 Lip 2008 03:54
    loodvis
    Poziom 14  

    rafał% napisał:
    a co to znaczy 63 A/R HOUSING ??


    to określa jakby "ciasność" ;) turbiny czym mniejsze tym szybciej może się wkręcać ale mniejszy potencjał

    A/R = Area/Radious - jak chcesz wiedzieć dokładniej to poszukaj w google, pewnie na pierwszej stronie już będzie :)

    Część zimna też ma swoje A/R ale to ma mniejsze znaczenie

    rafał% napisał:

    50 TRIM WHEEL- to jakaś średnica ??czego??


    to określa jakby szerokość łopatek czym trim większy tym łopatki szersze (mogą więcej nadmuchać)
    i dlatego z rodziny T3 są np. T3 50 T3 60 itp, zewnętrznie podobne ale wydajność już różna

    dokładniej -> google



    Do sterowania na początek polecam ecumastera, kosztuje 499zł, smt6 ma strasznie uciążliwe oprogramowanie w porównaniu do ecumastera

    potem to już zostają standalone ale to raczej na dalsze etapy


    Jak chcesz nie drogie turbo z zapasem to rozglądnij się też może za holsetem hx35

    możesz też pomyśleć o np. tx T25 albo 2xT28:D

  • #44 21 Lip 2008 07:07
    rafał%
    Poziom 11  

    widzę że holseta faktycznie mozna dorwać dość tanio, na streetracingu piszą że nawet można dorwać taką za 350$
    to jest mapa holseta hx35 ale nie bardzo kumam jak ją czytać , jak by sie ona u mnie sprawowała ??


    turbosprężarka?

  • #45 23 Lip 2008 02:02
    tplewa
    Poziom 38  

    Ten holset bedzie za duzy. T25 za mala, 2 x T28 lekka przesada. Za uzywki T28 bez BB trzeba dac od 1000-1500 zl z przebiegami 80tys. km i wiecej...

    Choc T28 z AR 80 stosowana np. Sunny GTIR mogla by byc dobra do zabawy na poczatek. Choc latwiej bedzie znalezc z AR 60...

    Jak cos to mam T25 jak i T28 :) - ewentualnie moge tez podeslac namiary na kogos kto ma kilka sztuk T28 z roznymi przebiegami i w roznych cenach.


    W sumie z T28 cudow sie nie wyciagnie, ale na poczatek moze to byc calkiem niezle rozwiazanie.

    Z tym ze T25, T28 ma troche "posrana" flansze - bedzie trzeba gdzies dac do wyciecia laserem... albo dopasowac z jakiegos auta. Najtaniej chyba by bylo z Lublina Turbo (ma identyczna)... jednak nie wiem jak tam wyglada downpipe...

  • #46 23 Lip 2008 06:29
    rafał%
    Poziom 11  

    Cytat:
    Ten holset bedzie za duzy. T25 za mala, 2 x T28 lekka przesada. Za uzywki T28 bez BB trzeba dac od 1000-1500 zl z przebiegami 80tys. km i wiecej...
    Choc T28 z AR 80 stosowana np. Sunny GTIR mogla by byc dobra do zabawy na poczatek. Choc latwiej bedzie znalezc z AR 60...
    W sumie z T28 cudow sie nie wyciagnie, ale na poczatek moze to byc calkiem niezle rozwiazanie.
    co znazczy "BB" i co rozumiesz pod stwierdzeniem że cudów nie wyciagnę?? pamietasz że ja na poczatek chcę do 300KM???

    Cytat:
    Jak cos to mam T25 jak i T28 - ewentualnie moge tez podeslac namiary na kogos kto ma kilka sztuk T28 z roznymi przebiegami i w roznych cenach.

    więc daj znać w jakim stanie i w jakich cenach byś miał te turbinki , i jak by sie sprawowały u mnie ewentualnie podaj jakieś namiary na kogoś.

    Cytat:
    Z tym ze T25, T28 ma troche "posrana" flansze - bedzie trzeba gdzies dac do wyciecia laserem... albo dopasowac z jakiegos auta. Najtaniej chyba by bylo z Lublina Turbo (ma identyczna)... jednak nie wiem jak tam wyglada downpipe...
    Downpipe mam rozumieć dolny montaż ???Zresztą jakby nie było to kolektor bede spawał sam bo mam warunki, tylko niewiem czy z nierdzewki czy ze zwykłego materiału ale słyszałem ze nierdzewka peka a zwykła stal nie.
    Co do flanszy to na czym polega jej "posranośc", ma jakiś nietypowy kształt??


    EDIT : Czy taka turbina by sie nadała do mnie na początek i ile by mozna maxymalnie dać za nia zakładając ze jest do regeneracji?? http://zaprzal.info/holsethx27w/

  • #47 23 Lip 2008 19:39
    loodvis
    Poziom 14  

    BB- ball bearing - łożyska kulkowe

    Downpipe - to jest początek wydechu za turbo, pierwsza część którą się przykręca do turbosprężarki

    Rysunki flansz zarówno dolotowej jak i wylotowej z turbiny w formacie dwg (autocad) można znaleźć w internecie. Takie flansze wycięte laserowo z zwykłej stali 12mm to koszt ok 60-90zł.

    turbosprężarka?

    turbosprężarka?

  • #48 23 Lip 2008 20:39
    rafał%
    Poziom 11  

    a czy mogę dostać odpowiedż na to pytanie??

    Cytat:
    EDIT : Czy taka turbina by sie nadała do mnie na początek i ile by można maxymalnie dać za nią zakładając ze jest do regeneracji?? ile trzeba dać za regenerację takiej turbiny aby była zrobiona na 100%? http://zaprzal.info/holsethx27w/

  • #49 18 Kwi 2009 21:28
    elmo0104
    Poziom 13  

    troszkę odkope temat czy koega uturbił swoje BMW?

    Wiem ze T28 to oznaczenie ale tego jest masa:| jak poznac którą dokładnie sie ma? Ja mam taka z nissana skylina 2.0 turbo

    nie ma na niej zadnych nr czy ktos może powiedzieć co to dokłądnie jest i jeśli ma jakieś mapy tego to czy mógłby wkleić?:)

  • #50 20 Kwi 2009 07:40
    rafał%
    Poziom 11  

    kupiłem KKK-K27 z cięzarówki.
    silnik na ukończeniu ale ostatnio brak mi funduszy oraz czasu na poskaładanie go bo pojawiły się inne inwestycje.
    Dokładnie to odpręzony innymi tłokami stroker hybryda m50b29 na bazie m50b25 ;zrobiony rozwiert na fi85 , splanowany blok o 0,3mm,ale narazie będe go docierał jako n/a ,a potem dopiero osprzęt turbo.

  • #51 20 Kwi 2009 09:17
    elmo0104
    Poziom 13  

    M50B29 a nie ...B28? no nie ważne a w jaka moc celujesz? Twoja turbosprężarka ma chłodzenie wodą czy nie ma?

  • #52 20 Kwi 2009 09:33
    rafał%
    Poziom 11  

    dokładnie 2858cc więc zaokrąglam to do b29,
    turbina nie ma chłodzenia wodnego.
    co do mocy w jaka celuję to turbina ,ma potencjał 400-450KM, ale silnik mimo wielu zmian jak powiększenie pojemnosci , kompletny remont , mniejsze cr (8,4:1) , mocniejsze pierścienie i panewki ,nie ma takiego potencjału z racji seryjnych tłoków (mimo że z innego silnika) , korb ,śrub , więc na początek , zadowolę sie okolicami bezpiecznych 300KM.
    pozatym z racji tego ze turbina to uzywka wiec nie traktuję jej jako docelowej suszarki bo niewiem ile wytrzyma.
    no ale tak jak napisałem projekt mimo zainwestowania juz sporo kasy i czasu narazie wstrzymany do odwołania , bo na horyzoncie inne wydatki i brak czasu.

  • #53 21 Kwi 2009 14:51
    elmo0104
    Poziom 13  

    a to już pytanie odbiegające od tematu troszeczke, w jakich samochodach były te silniki M50B29? To nie jest jakaś wersja usa?

  • #54 21 Kwi 2009 15:27
    rafał%
    Poziom 11  

    Cytat:
    w jakich samochodach były te silniki M50B29? To nie jest jakaś wersja usa?

    w żadnym.

    to jest stroker na bazie m50b25 , z układem korbowo tłokowym z silnika m52b28 , a w moim przypadku z tłokami z m43b19 w celu "naturalnego" odprężenia.
    czyli w sumie to odpręzony stroker-hybryda...

  • #55 21 Kwi 2009 19:51
    elmo0104
    Poziom 13  

    oj lol no już rozumiem ... nie wiem chyba się jakoś uwziąłem na to że gdzies montowano taki silnik:P Ty sobie go tak oznaczyłes i tyle:) juz kapuje:) ... Pozdro

  • #56 21 Kwi 2009 23:51
    rafał%
    Poziom 11  

    Cytat:
    oj lol no już rozumiem ... nie wiem chyba się jakoś uwziąłem na to że gdzies montowano taki silnik:P Ty sobie go tak oznaczyłes i tyle:) juz kapuje:) ... Pozdro

    w oznaczeniach silników bmw np M50B25 pierwsze 2 cyfry to seria silników , a nastepne 2 cyfry to skrót pojemnościw tym konkretnym wypadku B25 oznacza 2494cc ; normalnie nie było silnika m50b29 ,ale wynika to z pojemności jaką zrobiłem.