Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes comand 2.0 - sygnał predkości

labik 07 Gru 2007 11:12 7378 9
  • #1 07 Gru 2007 11:12
    labik
    Poziom 18  

    Podobno przy montarzu comanda 2.0 do w210 należy podłączyć sygnał predkosci do navi. Na którym pinie w liczniku znajde ten sygnał i który to pin w nawigacji ? Auto z roku 1997 i nawigacja comand 2.0 DX

    0 9
  • #2 01 Mar 2011 17:14
    scalak4
    Poziom 17  

    podłączam się pod temat. Nawigacja znalazła sygnał lecz przy prowadzeniu pokazuje trasę skokami, słabo odświeża. W serwisie powiedzieli że powinien być podłączony sygnał prędkości jazdy. Jest to mercedes e55 w210 2000 r. W oryginalnej wiązce znalazłem 2 przewody brązowe (kabel HiCan i LowCan). Gdzie je podłączyć?

    1
  • #4 01 Mar 2011 18:19
    scalak4
    Poziom 17  

    Cytat:
    Do pinów, gdzie wchodzi CAN do radia


    Tyle się domyśliłem, ale jakie to piny.

    Szukałem szukałem i znalazłem. Oto schemat połączeń radia Comand 2.0 w załączniku. Posiada ono wejście HI-CAN oraz LOW-CAN. Są to dwa brązowe kabelki na kostce takiej jak standardowe ISO np. od głośników, tylko dłuższej. HI-CAN ma taką czerwoną kreseczkę. Po podłączeniu kabli zaczęło działać wyświetlanie RDS na liczniku oraz sterowanie z kierownicy. Włącza się też podświetlenie gdy włączam światła. Ale Navi dalej szaleje. Widocznie po CAN nie dostaje informacji o prędkości. Radio posiada jeszcze wejście o nazwie "SPEEDSENSOR (NO-CAN)" Może tam trzeba podłaczyc prędkość tylko nie wiem skąd...

    Oto lista wejść dostępnych

    Wake up (Robert-Bosch CAN)
    sound TV right
    D2B Wake up
    sound TV GND
    aux in right
    aux in GND (right)
    speedsensor (non-CAN)
    interior CAN shield
    interior CAN Lo (buttons on steering wheel, etc)
    interior CAN Hi (buttons on steering wheel, etc)
    sound TV left
    sound TV Shield
    aux in left
    aux in shield (or aux in GND left)
    reverse signal
    Robert-Bosch CAN Shield
    Robert-Bosch CAN Lo
    Robert-Bosch CAN Hi

    0
  • #5 03 Mar 2011 12:56
    scalak4
    Poziom 17  

    dzisiaj rozbiorę licznik i poszukam tego kabla od prędkości

    0
  • #6 07 Mar 2011 03:57
    zablockm
    Poziom 10  

    Nie wiem jak w w210 ale w w203 sygnał prędkości podawany jest właśnie po CAN-ie.( PIN 8 i 9) Nie ma potrzeby podpinania osobnego przewodu. Generalnie podpinasz jeszcze kabelek niebiesko/czarny jest to tzw. wzbudzenie(PIN 10) ale potrzebne jeśli comand obsługuje jakieś urządzenia typu TV,CDC,TEL. po sieci D2B.
    Sprawdź żyroskop w comand. Comand oczywiście jest w wersji pod CAN ??
    Druga sprawa to antena GPS. Czy comand łapie sygnał gps? Wejdź w menu serwisowe i sprawdź ilość satelit. Możliwe że nie masz sygnału z GPS-a
    i nawigujesz tylko za pomocą SPEED SENSORA i ŻYROSKOPU? Wtedy faktycznie mogą być takie objawy jak opisujesz.

    P.S. Skalibruj COMAND tzn. podaj np. parametry opon w autku ( czyta z przedniej osi)

    Pozdrawiam

    0
  • #7 07 Mar 2011 12:31
    labik
    Poziom 18  

    Właśnie menu serwisowe. Jak się w nie wchodziło w Commandzie ??

    0
  • #8 07 Mar 2011 18:07
    zablockm
    Poziom 10  

    Wchodzisz w SYS ---> AUX ---> wciskasz MUTE i klawisze 1 i 3 jednoczesnie i trzymasz chwile do momentu kiedy wejdziesz w menu serwis

    0
  • #9 15 Mar 2011 14:55
    scalak4
    Poziom 17  

    Radio chyba jest w wersji CAN bo po podłączeniu do systemu CAN działa sterowanie z kierownicy i wyświetlacz w liczniku. A Co do satelit to łapie mi 7 nie raz 8. Radio chyba dostaje informacje o prędkości bo zauważyłem że podczas przyśpieszania robi się głośniej. tylko nie wiem czy te informacje idą z CAN czy z samego GPS. O co chodzi z tym żyroskopem? Gdzie on jest i jak działa? Może on jest winien.

    2
  • #10 07 Maj 2012 22:12
    koroner_x
    Poziom 14  

    Witam, dołączam się do tematu. Mam taki sam problem. Wiem, że sygnał na pewno jest po CAN. Z tym, że u mnie radio jest podłączone pod CAN wewnętrzny. działa sterowanie z kierownicy, podłączyłem też zmieniarkę, i sygnał "weke up" co daje włączanie po kluczyku, wszystko z odpowiedniej rozpiski. Jest też w radiu szyna CAN BOSCH. Ale pod tym nie działa sterowanie z kierownicy. Z tego co wiem na jednym z pinów (6) jest sygnał prędkości - i innych radiach jest na złączce zasilania i nazywa się GALA lub SCV. Niestety na złączce Zasilania w moim MB CLK tego sygnału nie ma i nie wiem gdzie go znaleźć więc tu proszę o pomoc. Gdzie znaleźć ten sygnał w CLK rok 2001.

    1
  Szukaj w 5mln produktów