Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mini zestaw estradowy 2+1 TONSIL (4 głośniki 12")

-Maciej_ 07 Gru 2007 12:19 12378 35
  • Witam serdecznie:) chciałem Wam przedstawić mój zestaw służący do obsługi sali mieszczących do 100 osób.

    Zestaw składa się z
    I. 2 głośników szerokopasmowych:
    wys- 58cm
    szer-36cm
    gł-36cm
    grubość sklejki 1,6cm
    BR- Φ6 głębokość 8
    W każdej kolumnie głośnik Tonsil GD 30/50 4Ω połączony równolegle z głośnikiem wysokotonowym niestety narazie piezoelektrycznym.
    Kolumny zasilam końcówką mocy Pro Evidence 240/s(2*120wat)<nie polecam nikomu bo sie nie wyrabia:D>
    w planach:
    1.pierwszorzędnie muszę zrobićcoś z BR. bo wiem że są nieprawidłowe
    2.przed sylwestrem wymiana piezaków na TONSIL-GDWT 12-19/150
    3. w dalekiej przyszłości wymiana głośników na gd30/100

    II kolumna basowa:
    szer-81cm
    wys-48cm
    gł-32cm
    BR
    Φ10cm gł.24cm (przedłużany rurą PCV:)
    W kolumnie znajdują się 2 głośniki Tonsil GDN 30/80 każdy 8 Ω łączone równolegle. W środku głośnika wstawione dwie dość duże belki łączące ścianę przednią z tylnią i dróga łącząca ze sobą boki.
    kolumna wykonana na podstawie resztek sprzętu otrzymanego od wujasa :) z tego właśnie niepotrzebna dziura na głośnik 20cm. :)
    Kolumne zasilam Eltronem 100 przed którym mam filtr subsoniczny ne 124 ustawiony na odcięcie powyżej 200 Hz.
    w planach:
    1.obicie kolumny kocem

    Każda kolumna skręcana bardzo dużą ilością wkrętów, sklejona sylikonem i dodatkowo wewnątrz na każdym składaniu płyty dość gruba warstwa sylikonu dołożona dla pewności :) przy głośniku basowym gdn-y oraz br. wklejone na sylikon. Koc na głośnikach szerokopasmowych klejony na putapren.


    Wrażenia odsłuchowe:
    na salach mieszczących do 100 osób sprzęt mimo swoich małych rozmiarów i mocy sprawuje się całkiem przyzwoicie. Bas z głośnika basowego jest bardzo miękki(nawet za bardzo) i doskonale uzupełnia słaby basik z kolumn szerokopasmowych. tony wysokie bardzo głośne i wtraźne mino zastosowania tanich piezaków:)

    Kosztorys:
    I.bas(skonstruowany na początku bez większej wiedzy później udoskonalany)
    płyta
    -miałem ze starego złomu od
    wujasa ale wyszła by około 50 zł.
    2 * Tonsil gdn30/80
    (po regeneracji-membrany stx,
    cewki oryginalne) 170 zł.
    BR 10 zł.
    farba(początkowo dla wzmocnienia
    pokost:) później kilka warstw
    niebieskiej :) :) ok. 20zł.
    kraty 2 szt. ok. 25 zł.
    wkręty - 10 zł.
    sylikon(ok. 1 tuba) - 10 zł.
    narożniki 8 szt. 16 zł.
    terminale,kable, końcówki XLR ok.25 zł.

    suma:
    około 366


    II.szerokopasmówki:
    płyta- ok. 50 żł.
    wycięcie płyty- 50 zł - to mnie wnerwiło:(
    2 piezaki - 20 zł
    2 gd30/50 ok. 120 zł.
    koc na kolumny: 50 zł.
    butapren - 2 puszki - 12 zł.
    wkręty - 10 zł.
    sylikon(ok. 1,5 tuby) - 15 zł.
    BR - 4 szt. - ok 25 zł.
    kraty 2 szt. - 25 zł.
    narożniki - 16 szt. -ok.32 zł.
    terminale,kable, końcówki XLR ok.25 zł.

    suma:
    około 434
    ------------------------

    SUMA SKONSYTRUOWANIA WSZYSTKICH KOLUMN: OKOŁO 800ZŁ.

    DODATKOWO:
    wzmacniacz eltron 100-kupiony od jelenia nie
    wiedzącego co to jest - 80 zł.
    pro evidence - 150 zł.
    filtr subsoniczny ne 124 - ok. 30 zł.

    KOSZT SKOMBINOWANIA CAŁEGO SPRZĘTU:
    OK. 1060 ZŁ. wyszło tanio i jak dla mnie mocno zadowalająco:)
    Mini zestaw estradowy 2+1 TONSIL (4 głośniki 12")
    Mini zestaw estradowy 2+1 TONSIL (4 głośniki 12")
    Mini zestaw estradowy 2+1 TONSIL (4 głośniki 12")

    Jest to moja pierwsza konstrukcja wykonana z bracholem w przydomowym garażu:) liczę na słowa krytyki połączone z radami co zmienić żeby grało to jeszcze lepiej:)

    Pozdrawiam serdecznie:)

    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
    O autorze
    -Maciej_
    Poziom 21  
    Offline 
    Specjalizuje się w: diy audio, obsługa muzyczna imprez.
    -Maciej_ napisał 552 postów o ocenie 39, pomógł 33 razy. Mieszka w mieście Pępowo. Jest z nami od 2006 roku.
  • #2
    irecki24
    Poziom 16  
    nadstawki są ładne i jak wprowadzisz co wnich zamierzasz to będzie całkiem super. Chociaż te droższe pieżaki nie są takie krytyczne, dużo osób to ma i gra i w dup** ma :)

    Uu ale z subem to gorzej. Obudowa niczym z cyrku;)
    I wątpie aby liczona.
    I wogóle ja bym ją rozwalił i od nowa zbudował na wzór nadstawek.

    Ale przetworniki Tonsil to ładne zastosowane;)
    A po za tym nie bardzo drogo wyszło.
  • #3
    -Maciej_
    Poziom 21  
    hehe faktycznie sub ma lekko cyrkowy wygląd:) byl liczony ale nie przeze mnie. Liczyła go osoba która sprzedawała mi głośniki i twierdziła że po przedłużeniu BR obudowa powinna być idealna:) jeśli jest coś nie tak to proszę o podanie swoich sugestii. Wydaje mi się że jak obije suba kocem to będzie ładnie się prezentował:) chyba żeby zrobić zamiast niego coś innego. Zapewniam że efekt akustyczny suba jest o niebo lepszy niż wizualny:)
  • #4
    opatahalamia
    Poziom 12  
    Wygląd jak to wygląd, każdy uczy się na błędach.
    Ale jak poprawisz na bank wyjdzie lepiej.
    Same nadstawki sa fajne, i wyglądaja ok. Jeśli Tobie sie podoba to tylko pogratulować.
  • #5
    _eddie_
    Poziom 32  
    A co z roznica skutecznosci gdn i gd ? Co do tej ProEvidence to szkoda komentarzow ;) .
  • #6
    irecki24
    Poziom 16  
    JAkie pieniądze taki sprzęt,
    a po za tym w tej skrzyni bass to nie zaduży ten jeden BR i nie lepiej dać 2 mniejsze chociażby fajnie wyglądało i te głośniki mogły by być po środku a nie zaniżone :)
    Ta zaślepka to z czego zrobiona na dziurę od głośnika 20 cm? wydaje mi się ze to jakaś cienka tkanina, która aż sie prześwieca
  • #7
    -Maciej_
    Poziom 21  
    zaślepka wykonana jest z grubej płyty podklejonej na sylikon od środka :) do tego od strony zewnętrznej przykręcona maskownica ze starej kolumny a w środku kawałek koca który pozostał mi po obijaniu nadstawek.

    co do różnej skuteczności głośników to nie wiem co miało by przeszkadzać w tej konfiguracji. może przeszkadza ale o tym nie wiem :]
  • #8
    postiga
    Poziom 25  
    Moze czegoś nie doczytałem ale za wykonanie tych kolumn wyszło aż 1 tys, Za taka kwotę sadze, iz byłoby bardziej rozsądne kupno używek, chociażby ldm'a. Wiadomo, ze nic tak nie cieszy jak wlasnorecznie wykonana robota, ale robiac 'estradowki' na gd 30/50 z zalozenia oczekuje sie kolumn budzetowych ;)
  • #9
    -Maciej_
    Poziom 21  
    wyszedł tysiąc ale to razem ze wzmacniaczami. i szczeże powiem że jak bym miał tego tysiaka od razu to może i bym kupił jakieś używane kolumny ale to było robione przez długi czas i przez to nie odczułem tego tak po kieszeni bo części były kupowane stopniowo:)
  • #10
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #11
    jarek92
    Poziom 19  
    no no ładne telko te nadstawki niebieski kocz czy coś to w sub to nie pasuje.. te tuki bierzoelektryczne to są spoko mam je chociaż 9 zł kosztują pozdro
  • #12
    <SUB>
    Poziom 13  
    witam

    dobra robota, pewnie gra ostro, ja bym widział te nadstawy w pudle o podstawie trapeza, z wpuszczoną scianą frontową i kratą, juz bys miał jak markowy jbl :)

    jak przenosisz te nadstawki i subbas?? są jakies raczki?

    pozdrawiam
  • #13
    irecki24
    Poziom 16  
    No z tą ceną ogólnie to pojechałeś, żebyś teraz to sprzedawał na allegro to hym dał bym może z 650zł z wzmacniaczami :)
  • #14
    -Maciej_
    Poziom 21  
    co do przenoszenia sprzętu to w basówce są wmontowane odpowiednie rączki ale cięzka jest jak holerawięc się niesie ciężko:) nadstawki nie mają żadnych rączek ale nie mam najmniejszego problemu żeby je przenosić bez nich:)

    do nadstawek nie bede montował nic niebieskiego tylko najlepiej obije suba kocem. efekt wizualny będzie w końcu adekwatny do akustycznego :)

    mam jeszcze pytanie: wiem że br w nadstawkach są za krutkie i raczej powinienem je przedłużyć. orientuje się ktoś do jakiej długości będzie najlepiej??

    dziękuje wszystkim za wypowiedzi:)
  • #15
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #16
    Joker2
    Poziom 23  
    Nastawki bardzo ładne, gratuluje wykonania. Orientujesz się może ilu letnie masz te gd'ny? Pytam bo zamierzam zbudować podobne kolumny, prawdopodobnie nawet skorzystam z Twoich wymiarów :D tylko że mam 2x gd 30/50 z 1984r. i zastanawiam się czy jeszcze parę lat pograją czy się niedługo rozlecą i cała praca pójdzie na marne...
  • #17
    -Maciej_
    Poziom 21  
    Moje gd 30/50 pochodzą z roku 1990. Poprzedni właściciel kupił je, wsadził do jakiejś kolumny robionej na oko i wraz ze swoim zespołem zagrał na nich jakieś 3 weselicha:) leżały wkręcone do tej śmiesznej kolumny przez jakieś 15 lat i po tym czasie zamontowałem je u siebie:) Wydaje mi się że to jest głośnik bardzo wytrzymały. Powinien Ci pograć jeszcze dość długo ponieważ nie ma zawieszenia piankowego które mogło by sie wykruszyć... jeśli będziesz używał ich rozsądnie powinny jeszcze pociągnąć ładnych parę imprez:)
  • #18
    irecki24
    Poziom 16  
    NO wiesz to nie zależy do końca od roku ale w jakim są stanie, czy nie rozwalone, nie pierdzą albo membrany czy całe, wiesz to różnie z tym jest, ale jak są w dosyć dobrym stanie to będą grać, ale tak jak kolega Alvaroo napisał muszą być użytkowane z głową :)
  • #19
    -Maciej_
    Poziom 21  
    Mam prośbę: pomogli byście mi w skonstruowaniu odpowiedniej zwrotnicy do tego gdwk?? głośniki już zamówione za pare dni powinny przyjść.

    Czytając w różnych zestawach na forum znalazłem następujące komponenty których używano:
    -żarówka 21V 5W
    -cewka dexon 0,39mH
    -kondensator 2,2uF

    Czy taki zestaw elementów będzie dobry do tego zestawu?? i w końcu jak to zmontować??

    z góry dziękuje za pomoc:)
  • #20
    SzokalML
    Poziom 36  
    Jakiego gdwk? nie napisałeś ocb.
  • #21
    -Maciej_
    Poziom 21  
    pomyliłem się:) chodzi o gdwt 12-19/150 tonsila pisałem o nim wyżej że mam zamiar go kupić.
  • #22
    Hansol2_pl
    Poziom 20  
    Ladne kolumienki ale mogles dac przednia scianke cofnieta o np 3cm i wtedy ladniej by wygladały chodz i tak sa fajne, subik taki sobie jak gra tak jak chciales to dobrze a co to jest nad BR pomiedzy glosnikami?
  • #23
    -Maciej_
    Poziom 21  
    wszystko jest napisane wyżej. jest to dziura po głośniku 20 cm. Ta płyta jest że tak powiem z odzysku:)

    Napiszecie mi coś o tej zwrotnicy?? bo powoli muszę kupować elementy do jej skompletowania i nie jestem pewnien czy kupie dobre.
    Zgóry dziękuję za pomoc:)
  • #24
    Hansol2_pl
    Poziom 20  
    Ale nie chodzi mi o ta dziure tylko i te dwie male dziureczki co to jest albo takie zdjecie wyszlo.
  • #25
    -Maciej_
    Poziom 21  
    to są dwie nalepki:)
  • #26
    Hansol2_pl
    Poziom 20  
    Heh wyglądało na jakieś diody czy coś podobnego :)
  • #27
    -Maciej_
    Poziom 21  
    zamontowałem już do szerokopasmówek GDWT 12-19-150
    Gra to naprawde nieźle:) jak bede miał czas to wstawie nowe fotki.

    Następna rzecz w planach to opchnięcie tego basu i zmontowanie 2 subów na STX gdn 38-300 (chyba skorzystam z projektu Kwaczora)+ holton 400. powinno grać fajnie z tymi nadstawkami:)
  • #28
    -Maciej_
    Poziom 21  
    W nadstawkach są już gdwt 12-19-150, suba już wraz z bracholem obiliśmy kocykiem. Teraz nie wygląda wcale tak źle:)

    Mini zestaw estradowy 2+1 TONSIL (4 głośniki 12")
    Mini zestaw estradowy 2+1 TONSIL (4 głośniki 12")



    na subach brakuje jeszcze krat. będą zalożone przed następną imprezą bo narazie nie chce mi się tego robić:)
  • #29
    irecki24
    Poziom 16  
    No teraz to o wiele lepiej sie prezentuje:P
    Nawet po dodaniu gdwt do nadstawek to nieco poprawił sie wygląd.
    A sub hym... no lepiej lepiej napewno wyglada, ale dla mnie to za duża obudowa, ale rozumiem Ci pasuje to jest Ok:)
    No, jak zrealizujesz plany z nowym subem to bedzie całkiem całkiem zestawik
  • #30
    michalxb
    Poziom 13  
    Witam!
    Jaką skuteczność mają głośniki w subie??
    Pytam, bo sam buduję sobie zestaw właśnie na GD. Tylko ja to widzę tak: dwie (albo cztery, o ile uda się skołować więcej GD) nadstawki na strone (każda nadstawka GD + jak na razie piezo bo akurat mam) + po jednym subie(2x alphard 12' bo też akurat mam 4szt.) i do tego jeden sub EVM 400W(udało mi się kiedyś kupić tanio, przewraca wnętrzności jak da mu się odpowiednio dużo mocy:P).

    I teraz moje pytania:)
    1. Jaka różnica między GD + piezo a GD + GDWT??
    2. Jak z głośnością i brzmieniem samych nadstawek?(oczywiście odpowiednio przycięte pasmo)
    3. Na podstawie czego obliczyłeś potrzebny litraż obudowy??(bo ja się zastanawiam czy 50L wystarczy)

    Pozdrawiam.
    Michał M.