Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 1,8 20V - czujnik hall'a

07 Gru 2007 13:50 8053 10
  • Poziom 10  
    Witam !
    Szukałem już na forum, ale niestety nikt nie miał tego przypadku.
    Po naprawie rozrządu, rozbieraniu głowicy itp. auto straciło moc i strasznie cięzko wkrecało się na obroty, a dodatkowo przerywało, jakby paliwo nie nadążało. Po diagnozie wyszedł błąd 0515 czujnika halla.
    Wymieniłem najpierw na używany, dalej to samo, nowy tez to samo.
    Sprawdzilem na porządnym KTS-ie i wyszedl ten błąd ale z opisem ze zwarcie do masy.
    Czy to w jakis sposob wskazuje na przewody??? Czego mam szukać i jak sprawdzic podłaczenie (jeśli te 3 czujniki są sprawne).
    Czy faktycznie podczas rozbierania mechanik mogl gdzies pociągnąć i uszkodzic złączke, albo przewody.
    Jak zlokalizować taką usterkę.
    Bład był sprawdzany na chodzącym silniku, i nie dawał sie usunać. Dopiero mozna wykasowac na samym zapłonie.
    Aha i pali teraz 15-16 litrow (a bylo 11-12) w miescie.

    Byłbym wdzięczny za jakies wskazówki.

    Pozdrawiam

    Mariusz
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Po pierwsze sprawdzić ustawienie rozrządu bo wygląda na to że jest źle
  • Poziom 10  
    No jesli chodzi o rozrzad to na 99% jest ok, bo wlasnie byl ustawiany drugi raz lacznie z wymiana paska. Z jedna tylko rzecza - mechanik ktory robil glowice zle ustawil rozrzad i wogole jeden walek byl przesuniety o 1 zabek na lancuchu wzgledem drugiego i wtedy faktycznie wywalalo blad sygnalu halla. jednak teraz po dokladnym sprawdzeniu i ustawieniu rozrzadu pojawil sie ten blad ze zwarciem do masy.
    Auto owszem po ustawieniu rozrzadu lepiej idzie, ale mimo wszystko nie brakuje mocy i dynamiki na wolniejszych obrotach.

    Wiec co dalej??? przyjmijmy ze rozrzad jest ok. jak mam pomierzyc te przewody i faktyczne polaczenie ze sterownikiem???
  • Poziom 10  
    Dla informacji kolegow mechanikow, ten silnik nie ma aparatu zaplonowego z walkiem - tutaj jest modul zespolony z cewkami i wszystko sterowane ze sterownika.
  • Poziom 10  
    Witam ponownie !

    Sorki ze przestuj, ale nie bylo czasu autem sie zajac. Jutro rano zaprowadzam go do warsztatu ktory ostatnio robil rozrzad i zobaczymy co powie. Ja sprawdzilem sygnaly na zlaczu i wszystko bylo ok. Nie sprawdzalem polaczenia miedzy kompem i czujnikiem, ale to sie okaze jutro. O wynikach poinformuje.

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    No to by bylo na tyle z zywota tego silnika - porozcinal sie pasek na rolce i pojechalo po zaworach (a jest ich troche). Nawet nie sprawdzalem w jakim sa stanie, i glowica, i cala reszta. Kupilem drugi silnik, wlozyli, zalozyli nowy rozrzad, odpalili na tykniecie i auto zagadalo bez bolu.
    I problem halla sie skonczyl. Czym to bylo spowodowane nie wiem i nie bede juz wnikal. Ale za to nadal pojawia sie blad czujnika temperatury plynu chlodzacego, ktory wystepowal razem z hallem, ale uznalem to za mniej wazny blad. Teraz mimo wymiany czujnika na drugi, nadal jest blad - a dokladnie pokazuje temp silnika (na kompie), która rośnie w miare rozgrzewania i zatrzymuje sie na dokłdnie 60 st. Mimo tego iz na zegerach jest 90st to komp i tak pokazuje 60,0 st. Czy mam dalej probowac z czujnikiem czy szukac kompa na podmiane. Czy oszkodzenie kompa moze miec takowe objawy ???
  • Poziom 20  
    Z tego co wiem w passacie jest kilka czujników temperatury (różne kolory) i jeśli jest zamontowany inny może być podobny efekt, spróbuj założyc ze starego silnika.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Lepiej dać mu 200Ω w zamian za czujnik i zobaczyć jaką temp. pokaże (przecież wiadomo że czujniki temp. nie należą do mocnej strony grupy VAG)
  • Poziom 10  
    Jeśli chodzi o czujnik, to juz byl zakładany od drugiego silnika i efekt był ten sam. A tak nawiasem mowiac, to juz ktos wczesniej musial cos kombinowac, gdyż byly wczesniej zwarte taka laczowka 2 przewody przy wyjsciu z czujnika - moze komp bral informacje o temperaturze ze wskazania na zegarach.

    A co do rezystorka, to czy te 200 om to jest opor jaki powinien miec czujnik przy 90 st? czy jest to moze temperatura zimnego silnika?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To jest temperatura silnika rozgrzanego (90°C)
  • Poziom 10  
    Dzieki za odpowiedź. Niestety mam aktualnie natłok pracy i nie mam czau ani siły aby grzebać teraz w aucie. Narazie jeździ bez zarzutu, moze za duzo pali, ale narazie tak musi byc.
    Jak tylko cos rusze to dam znac.

    Pozdrawiam

    Mariusz