Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lodówki Whirlpool - gwarancja na 7 lat - zasady postępowania

BeaJola 08 Gru 2007 10:35 5802 6
  • #1 08 Gru 2007 10:35
    BeaJola
    Poziom 2  

    Witam! być może już ktoś poruszał to zagadnienie, ale jakoś nie mogę znaleźć, więc z góry przepraszam za ewentualne powtórzenie tematu!
    Otóż, moja chłodziarka przestała prawidłowo pracować: na tylnej ścianie zbierał się szron, temperatura w srodku mocno dodatnia :|, Pan z Serwisu orzekł, iż "uciekł" freon.
    Chłodziarka została kupiona 5 października 2001r. i ma gwarancję na 7 lat , która dotyczy agregatu chłodniczego z całą hermetyczną instalacją chłodniczą. i tu wynikł dziwny, przynajmniej dla mnie, problem. Żeby sprawdzic, czy faktycznie chłodziarka nie działa z powodu braku freonu ( a wszystko na to wskazuje), muszę zapłacić 250 zł za napełnienie. Logiczne dla mnie jest, że jeżeli freon ulotnił się, to układ/instalacja chłodnicza nie jest hermetyczna:!: . Postawiono mnie pod ścianą - muszę zapłacić owe 250 zł., żeby się dowiedzieć, czy łapię się na naprawę gwarancyjną, poza tym, czy napełnienie freonem nie wchodzi w zakres gwarancji , skoro ubytek nastąpił z powodu nieszczelności układu chłodniczego?

    Moderowany przez skryn:

    Treść tematu poprawiłem

  • #2 08 Gru 2007 13:06
    movzx
    Poziom 39  

    Co za bzdura - oddajesz do serwisu z objawem "nie chłodzi" i masz gdzieś co trzeba zrobić żeby to sprawdzić i naprawić. Jeśli agregat pracuje, nie widzę żadnego innego powodu słabego chłodzenia niż nieszczelny układ.
    Poza tym nie spotkałem się jeszcze z pobieraniem opłaty za testowanie ewidentnie niesprawnego sprzętu, ktoś cię chyba chce naciągnąć. Czy to jest autoryzowany serwis?

  • #3 08 Gru 2007 13:14
    BeaJola
    Poziom 2  

    movzx napisał:
    Czy to jest autoryzowany serwis?


    tak! , jak najbardziej, wymieniany w karcie gwarancyjnej w spisie autoryzowanych punktów serwisowych sprzetu whirpool!

    tak mi się jakoś wydawało, że coś tu nie gra...
    to w takim razie, jak mam się obronić przed takim wyłudzeniem forsy?
    w Gorzowie jest tylko jeden autoryzowany serwis i jestem na nich skazana :/

  • #4 08 Gru 2007 13:14
    skryn
    Admin grupy AGD

    movzx napisał:
    Co za bzdura (...)
    Poza tym nie spotkałem się jeszcze z pobieraniem opłaty za testowanie ewidentnie niesprawnego sprzętu, ktoś cię chyba chce naciągnąć. Czy to jest autoryzowany serwis?

    Z całą pewnością, autoryzowany serwis ma takie wytyczne, wobec powyższego; pobierając opłatę za napełnienie układu, robi czynność sprawdzającą, jaką jest napełnienie... niestety.
    Widocznie mało widziałeś.

    Do Autora. Takie są niestety warunki gwarancji.

  • #5 08 Gru 2007 13:22
    BeaJola
    Poziom 2  

    skryn napisał:

    Do Autora. Takie są niestety warunki gwarancji.

    szkoda tylko, że nie ma o tym ani słowa w warunkach gwarancji :/ przykra niespodzianka, szczególnie przed świętami, 250 zł. to dla mnie dużo!

    no dobrze, agregat jest sprawny, programator jest sprawny, objawy choroby wskazują na brak freonu, to czy trzeba diagnozować chłodziarkę? czy nie można od razu zająć się naprawą? i wymienić to co jest zepsute?

  • #6 08 Gru 2007 13:49
    movzx
    Poziom 39  

    Jak widać, za mało widzieliśmy. Nie wiem jak pobieranie takiej opłaty ma się do "bezpłatnego usunięcia usterki", ale widać wszystko jest ok, kupujesz z gwarancją i płacisz za "diagnostykę" polegającą na naprawie.

  • #7 08 Gru 2007 14:39
    skryn
    Admin grupy AGD

    Załączam link:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=508974
    i temat przesuwam z AGD.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME