Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 TDI 110 km Przeładowuje turbina.

08 Gru 2007 21:10 16244 9
  • Poziom 10  
    Witam.Audi A4 110 km . Problem polega na tym że cały czas jest załączony zawór n75 od turbiny. Zacznę od początku. uszkodziła się turbina , po wymianie na nową samochód nie wchodzi na obroty. Na warsztacie podmienili na nowe : elektrozawór od turbiny , od EGR-u , przepławkę posprawdzali wszystkie węże ciśnieniowe i podciśnieniowe ,efekt turbina dalej otwarta .Od tego momentu wkroczyłem Ja. Po podłączeniu vaga czepiłem się czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym który znajduje się w ECU .Po otworzeniu komputera wylałem z niego 100 gram oleju. Jak okazało się pękł wężyk w ECU do czujnika ciśnienia i nazbierało się oleju. Wymieniłem wężyk i dalej to samo, turbina otwarta , po zdjęciu wtyczki z n75 zamyka się .Wziąłem komputer do domu I wyczyściłem czujnik ciśnienia było w nim dużo oleju. Teraz czekam po weekendzie zobaczę jaki będzie efekt. Mam pytanie ,czym spowodowane może być otwarcie n75 ? Jakie wartości powinien wskazywać czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym ? oraz proszę o jakieś podpowiedzi na ten temat.
  • Metal Work Pneumatic
  • Poziom 16  
    Uściślij co według ciebie oznacza "otwarta turbina" ?
    Po uruchomieniu silnika elektrozawor podaje podciśnienie na siłownik regulujący geometrią turbiny(kierownica) i taki stan trwa do momentu
    gdy sterownik na podstawie odczytu ciśnienia doładowania stwierdzi że pora to zmienić-reasumując masz typowe objawy zatartej kierownicy.
  • Metal Work Pneumatic
  • Poziom 10  
    Po odpaleniu silnika sterownik otwiera zawór n75 i cięgno turbiny idzie max do góry silnik się dusi dymi na biało aż gaśnie i nie można dodać gazu , po zdjęciu wężyka z gruszki cięgno opada i silnik normalnie chodzi ,Egr zamyka się i otwiera ,jak się ściągnie z niego wężyk silnik dalej chodzi ale też nie wchodzi na obroty.Turbina kupiona po regeneracji z gwarancją.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    To co opisujesz nie ma nić wspolnego z tym elektrozaworem,albo masz wymieszane w instalacji podcisnieniowej albo sterownik głupieje-masz możliwość odczytu pamięci usterek i parametrow?
  • Poziom 10  
    Tak żadnych błędów w ECU i mam podgląd na parametry vagiem lub cdif

    Dodano po 15 [minuty]:

    Zawsze niechętnie podchodziłem diesli ale kiedyś trzeba zacząć stąd moja niewielka wiedza z góry dziękuję za pomoc Wiem że niekiedy nie wystarczy dziękuję ,gdyż informacje kosztują i trzeba trochę posiedzieć albo zapłacić żeby jej trochę posiąść. Ale mimo wszystko pogrzebię trochę po forach żeby zrozumieć co nieco vaga.
  • Poziom 17  
    Czy czasem całe zamieszanie nie jest spowodowane zatarciem elektrozaworu sterującego siłownikiem turbiny. Myślę że należało by go potraktować sprężonym powietrzem na przemian z wd-40 i sprawdzić na krótko czy klika i powoduje jakiekolwiek zmiany przepływu powietrza.
  • Poziom 10  
    Elektrozawór nowy, działa, po zdjęciu wtyczki zamyka podciśnienie na turbinę zamyka go również jak komp. wejdzie w tryb awaryjny.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Jedyne co mi przychodi do głowy w tym momencie to odczyt ze sterownika, mam na myśli ciśnienie doładowania, na wolnych powinno być równe atmosferycznemu. No i może wężyki masz pozamieniane.
  • Poziom 11  
    lindonerl napisał:
    No i może wężyki masz pozamieniane.


    Po przeczytaniu wszystkich wypowiedzi ta częśc cytatu jest najbardziej prawdopodobna.Niestety czesto się to zdarza.
  • Poziom 10  
    Dziękuję za pomoc wszystkim !!!
    Temat zamknięty.Okazało sie że były zamienione wężyki na zaworze od turbiny. Zapewniali że nie , ale cóż "umiesz liczyć licz na siebie".