Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E34 centralny zamek padł + elektryka szyb

09 Gru 2007 13:26 11676 19
  • Poziom 13  
    Witam. poszukuję informacji na temat przyczyny usterki C.zamka i elektryki szyb. Obie niesprawności wystąpioły jednocześnie. sprawdziłem bezpieczniki i przekaźniki pod kanapą, są OK i napięcia na każdym obecne. nie da się zasterować c. zamka z żadnego mastera, z przednich sztywtów rygli, nie reagują szyby el. na sterowanie z przycisków.
    Nic nie śmierdzi spalenizną i nie wygląda na uszkodzone, po prostu wysiadając z samochodu wcisnąłem rygielek w celu zatrzśnięcia auta i nic -zima.
    Będę wdzięczny za jakieś sugestie, chętnie nr telefonu do kontaktu ponieważ łatwiej powiedzieć kilka słów niż klepać po klawiaturze.
    Pozdrawiam Andrzej
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 16  
    Mogły rozłączyć się kable w miejscu przejścia z drzwi do środka samochodu. Sprawdzałeś elektronikę szyb dokładnie? mogą występować zimne luty spotkałem się z takim przypadkiem już.
  • Poziom 13  
    zdjąłem panel tapicerki , sprawdzałem czy jakieś kable nie odpadły , sprawdziłem wizualnie jakość styków wszyskich złączek pod panelem o przy siłowniku, (nie są zaśniedziałe) połączenie kabli przy zawaisach jest OK mocno skręcone i szcelna uszczelka.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 16  
    Jeżeli piszesz że jest wszędzie napięcie to stawiał bym na elektronikę. Jaki masz centralny zamek elektryczny (przy każdych drzwiach siłownik) czy na powietrze doprowadzane wężykami z jednego miejsca w samochodzie. Może tam gdzie jest sprężarka coś jest nie tak. Stawiał bym bardziej na jakiś przekaźnik na tablicy rozdzielczej z bezpiecznikami. (nie musisz widzieć uszkodzeń elektroniki ona i tak może niedziałań).
    Poproś kogoś z takim samochodem żeby Ci pomógł pożyczył byś sobie od niego przekaźnik jakiś i zobaczył czy to jego wina jest.
  • Poziom 13  
    siłowniki są elektryczne, być może to elektronika, ale dziwi mnie że również wysiadły szyby i oświetlenie kabiny nie załącza się po otwarciu drzwi. Na podmianę modułu na razie nie mam szans więc sukam bo może miał ktoś kto już taką przypadłość podpowie jak to załatwił.
    Był już taki temat w 200X roku ale na tamtych postach nie było odpowiedzi na problem a z założycielem nie mogę się skontaktować.
  • Poziom 10  
    A czy sprawdzałeś bezpieczniki i przekaźniki pod maską.
  • Poziom 13  
    z rozpiski jaką posiadam wynika że pod maską jest za te sprawy odpowiedzialny tylko bezp. nr 18 i jest OK a przekażniki pod maską są do innych zadań.
    Chyba że o którymś nie wiem.
  • Poziom 16  
    Piszesz że jest dobry bezpiecznik nr18 a reszta?? Sprawdź wszystkie bezpieczniki jakie posiadasz w samochodzie zamontowane.
    Wydaje mi się ze musiał rozłączyć się gdzieś przewód który zasila tą grupę urzadzeń. Piszesz że napięcie na kablach jest no i może być bo niektóre peryferia potrzebują podwójnego zasilania a w tym wypadku gdzieś jest przerwa "na samym początku" gdzieś pomiędzy akumulator-> tablica bezpieczników lub tablica-> dany odbiornik. Jeżeli masz dostęp do schematu sprawdź który kabel odpowiada za zasilanie tego.
    Lub też co jest ważne mówimy tutaj cały czas o +12V a co z masą może jej brakuje.
  • Poziom 13  
    Pozostałe bezpieczniki również sprawdziłem mimo rozpiski.
    Ciekawy jest motyw z masą układu sterującego, tego dokładnie nie sprawdzałem. Zastanawiał mnie fakt że żaden z kilkunastu wbudowanych w moduł przekażnikowy przekażnik zwarty ręcznie nic nie powodował.
    Być może to barak masy. wg schematu masa przychodzi z jednej z wtyczek - X493 muszę ją zlokalizować i sprawdzić.
  • Poziom 10  
    Witam.

    Pozwolę sie podłączyć do tematu..


    Bmw e34 530i 89' - nagle zegarek na kompie zaczął przygasać i zapalać się znów - w końcu zgasł całkowicie.



    nie działają:
    - komputer pokładowy
    - szyby
    - szyber
    - centralny
    - wycieraczki
    - spryskiwacze


    bezpieczniki wszystkie sprawdzone i profilaktycznie wymienione na inne - w obu skrzynkach. komputerek odłączyłem i podłączyłem kilka razy, odłączyłem i podłączyłem aku... nic nie pomogło. prąd dochodzi do skrzynki bezpieczników. Próba wyświetlenia info z kompa na wyświetlaczu pod zegarami spełza na niczym.

    Światła działają normalnie, oświetlenie wnętrza też, konsola też działa, migacze, awaryjne.. Aku BMW 95Ah, silnik odpala od strzału..
  • Poziom 10  
    dziś rano odpaliłem bunie, odgarnąłem wodę skrobaczka do szyb i z nadzieją odwiedzenia elektryka po pracy wsiadłem do niej. Ku mojemu zdziwieniu komputer pokazywał godzinę - czym prędzej wiec zamknąłem szyber, sprawdziłem wycieraczki... wszystko ok. po ok 10min drogi do pracy po większych i mniejszych nierównościach wycieraczki znowu przestały działać. Znowu kilka nierówności i wszystko wróciło do normy i było ok do końca podróży. gdy zaparkowałem pod praca zauważyłem jedna nieprawidłowość - gdy mam włączone światła mijania/pozycje to przygasa mi wyświetlacz na komputerze - wcześniej się to nie działo..
  • Poziom 16  
    quietwhisper hmmmmm miałem dokładnie taką samą przypadłość u klienta z niedziałającymi szybami elektrycznymi w audi 80 działały czasami jak samochód jechał po wyboistej drodze. Oczywiście po sprawdzeniu włączników szyb prąd był wszędzie a szyby nie działały. W skrzynce z bezpiecznikami był sterownik elektroniczny do szyb. Po rozebraniu sterownika okazało się że były ZIMNE LUTY jak jechał po wybojach to czasami łączyło i szyby chwilowo działy. Po ponownym lutowaniu "jak ręką odjął"
    Rada dla Ciebie sprawdź też sobie wszystkie połączenia bo jeżeli taka duża grupa urządzeń nie działa to musi być wina zasilania. Lub brak masy (mogą mieć wspólny punkt masowania i to on może nie łączy dobrze)
  • Poziom 12  
    Gdy się włącza pozycyjne całe oświetlenie deski robi się ciemniejsze i tak ma być, jest to też regulowane. Radziłbym sprawdzić wszystkie masy w kabinie, przegnicie przewodów może powodować podobne objawy.
  • Poziom 11  
    Modół komfortu
    Wszystkie bezpieczniki
    Ciagłośc połączen mozesz rozebrac drzwi i zajrzec czy wtyki sa dobre czy masy sa na swoich miejscach.
    Ogólnie mozesz wejsc do uslug zbiorczych i przeleciec cala pamiec usterek jesli masz taka mozliwosc.
  • Poziom 13  
    pojechałem dziś do klienta, postałem tam kilka godzin i po powrocie otwieram z klucza bagażnik i co? zakąsały wszystkie rygle, okna i lamy w suficie same z siebie.
    Myślę że już napewno mogę wykluczyć moduł elektroniki i pozostało posprawdzać wtyki pod kontem doprowadzenia masy.
    Ale na razie rozkoszuję się komfortem posiadania centrala ( puki działa ).
    Pozdrawiam i nie zamykam na razie tematu bo widzę że pojawiły się nowe wątki , no i nie wiadomo czy jutro znów nie będę robił obchodu z kluczami.
  • Poziom 11  
    Witam
    winny tej usterce jest główny bezpiecznik zabezpieczający te urządzenia ,znajduje się na przewodzie +w bezpośredniej bliskości akumulatora niezależnie czy aku jest pod kanapą czy pod maską .Czarna skrzyneczka wielkości pudełka zapałek bezpiecznik 80A najczęściej jest pęknięty a nie spalony.
  • Poziom 13  
    U mnie nie ma bezpieczników 80A są puszki na głównych kablach + ale zawierają tylko łączniki mosiężne i poprzykręcane są tam zaciski głównych kabli.Posprawdzałem również oba moduły pod tylnią kanapą pod kątem zimnych lutów. Brak widocznych miejsc które mogły być nie pewne lakier zabezpieczający druk nigdzie nie był wygrzany , opukiwanie modułów podczas prób przełącania szyb lub zamka również nie powodowało zadziałania więc wnioskuję że moduły są ok .
    Sprawdziłem również główne punkty dystrybusji masy pod maską przy modułach z prawej strony.
  • Poziom 11  
    Dziwne jest to co piszesz bo każda e-34 z którą miałem styczność miała to zabezpieczenie było ich wiele i w każdej przyczyną tej usterki był ten właśnie bezpiecznik.Bezpiecznik był pęknięty i dlatego usterka trudna do zlokalizowania .
  • Poziom 13  
    Mam dwie identyczne puszki , jedna z tyłu pod kanapą w miejscu na akumulator , druga pod maską na nadkolu obok akumulatora w obu teoretycznie mógł być bezpiecznik ale przede mną jakiś użytkownik go chyba usunął ponieważ wszystkie zaciski przewodów są poprzykręcane do jednej listwy mosiężnej. Jeżeli bezpiecznik był przykręcany do zacisków to w każdej z puszek mogły być po dwa bezp ale ich nie ma.
    Puszka jest podłużna na końcach ma wyjścia na grube kable fi około 8-10 mm

    Rozwiązanie problemu:
    Problem u mnie był spowodowany zawilgoceniem wiązki przy progu tylnych
    lewych drzwi i w przepuście do podstawy tylnej kanapy, pod skrzynką z
    modułami w podstawie kanapy. Są tam łączone zasilania urządzeń i modułów wewnątrz oplotu wiązek ( nie widoczne bez rozcięcia płóciennego oplotu wiązki) za pomocą takich izolowanych złączek. Jak do złączki wniknie woda to wręcz zżera je prąd i upalają się kable. Jeżeli masz wilgotną wykładzinę w tym rejonie to prawie na pewno to. Zdejmij siedzisko kanapy tylnej, odkręć skrzynkę z modułami komfortu i bezpiecznikami. pod nią jest wiązka w której łączone są kable. Często też trzeba zdjąć krawędziową listwę progu, odwinąć wykładzinę i zdemontować osłonę wiązki wzdłuż progu z tyłu. Ostrożnie rozwijaj lub rozcinaj oplot wiązki z płóciennej taśmy bo złączki czasem się rozsypują i nie wiadomo który kabel z której złączki.
    Po znalezieniu upalonych "zielonych złączek" już będziecie wiedzieć co zrobić.
    Skąd tam się bierze woda? Prawdopodobnie z węża który odprowadza wodę z szyberdachu i biegnie, a raczej biegnął w tylnym słupku do nadkola. Złaczki po naprawie najlepiej przenieść w wyższe części skrzyni pod kanapą , kable są na tyle długie że się da bo z tą wodą to już trzeba się oswoić.
    Powodzenia!