Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat UNO 1.0 +GAZ +Pompa paliwowa

a1 09 Gru 2007 17:30 2996 16
  • #1 09 Gru 2007 17:30
    a1
    Poziom 11  

    Po przekręceniu zapłonu słychać jak pompa paliwowa podaje paliwo ale też słysze jak przekaźnik od pompy paliwowej cały czas "pyka" jak by przerywane było napięcie. W skutek tego ciężko pali na paliwie, kręce około 10 sekód to odpali ale po 5 s gaśnie.Jak dodam gazu to odrazu zgaśnie (jak by się zalał) no i przy kręceniu jak naciskam pedał gazu to wogóle nie odpali. Na gazie działa bez problemu. Moim zdaniem jest zasłabe ciśnienie na wtrysku bo pompka dostaje przerywane napiecie lecz nie wiem co może być przyczyną. Przekaźnik jest nowy, pompka też.
    Prosze o podpowidź. Hej!

    0 16
  • #2 09 Gru 2007 18:35
    ziarus1
    Poziom 22  

    sprawdz masy od komputera silnika i zasilanie przekażnika na wyprowadzeniu 86...

    0
  • #3 09 Gru 2007 20:46
    a1
    Poziom 11  

    napięcie na 86 jest 9,2 V a na 30 11,7 v, mase sprawdze jutro a przekaźnik dzwoni jak budzik może walnięty jest przekaźnik. Ale czy napięcie nie jest zamałe 9,2 i dlatego dzwoni?

    0
  • #4 09 Gru 2007 21:01
    MichaelR
    Poziom 20  

    przekaźnik jest orginalny ?

    0
  • Pomocny post
    #5 09 Gru 2007 21:04
    tzok
    Moderator Samochody

    Napięcie jest za małe, gdzieś nie ma styku (skorodowane złącze lub wypalony styk).

    0
  • Pomocny post
    #6 09 Gru 2007 21:09
    ziarus1
    Poziom 22  

    napięcie na 86 masz po stacyjce w połozeniu zapłon , możesz tam bezpośrednio podac +12v i wszystko będzie jasne

    0
  • #7 09 Gru 2007 21:17
    a1
    Poziom 11  

    dziękuje za podpowiedzi przekaźnik jest orginalny a z napięciem ze stacyjki sprawdze

    Dodano po 1 [minuty]:

    no nie dosłownie z stacyjki:|

    0
  • #8 09 Gru 2007 21:40
    tzok
    Moderator Samochody

    85 i 86 to wyprowadzenia cewki przekaźnika, czyli sterowanie (z ECU) :/ 30 to 12V przed stacyjką (15 to 12V za stacyjką a 31 to masa).

    Raczej 85 to + a 86 to masa...

    1
  • #9 09 Gru 2007 21:48
    ziarus1
    Poziom 22  

    tam jest dwa przekazniki jeden do zasilania ecu 86 plus po stacyjce 85 masa stała a drugi do do wrysku , sondy i pompy 86 po stacyjce a 85 sterowany masa z 17 ecu

    0
  • #10 09 Gru 2007 21:51
    a1
    Poziom 11  

    Sprawdzałem miernikiem który pokazuje polaryzacje i o ile pamiętam to nawet mase wziołem z karoserii a drugą końcówkę do styku 86 i polaryzacja wskazywala ze 86 (9,2 v) to plus, mogę się mylić sprawdzę jutro.

    0
  • Pomocny post
    #11 09 Gru 2007 21:53
    ziarus1
    Poziom 22  

    bo tak ma byc tylko napiecie troszke wyzsze

    0
  • #12 09 Gru 2007 21:55
    a1
    Poziom 11  

    a jeżeli sonda jest uszkodzona to może byc powodem że przekaźnik tak szaleje, myślałem że sonda służy do popranego dobrania mieszanki na podstawie spalin (sonda 3 przewody)

    0
  • #13 09 Gru 2007 22:05
    ziarus1
    Poziom 22  

    nie sonda nie może powodować takiego spadku napięcia tam jest tylko zasilanie do podgrzewania sondy i to dopiero jak załączy sie przekażnik

    Dodano po 4 [minuty]:

    tutaj jest schemacik..

    1
  • #14 09 Gru 2007 22:06
    a1
    Poziom 11  

    troszke nie daje rady bo jeżeli po stacyjce to czemu 9,2 v przecież jak by zwierało to zwarcie jak by nie łaczyło to brak napiecia skąd te 9,2 v myślałem że jest jakiś regulator napięcia ale ja nie mam doświadczenia w tym skoro mówicie że słaba masa lub korozja to jutro bede leciał po przewodach, no ale najpierw sprawdze 12 v podłańczając bezposrednio, mam nadzieje że nic nie padnie.

    0
  • #15 09 Gru 2007 22:12
    ziarus1
    Poziom 22  

    nic nie padnie +12v na 86 przekażnika oznaczonego na schemacie jako 91 i 90 one tak samo sa do plusa podłączone po stacyjce

    0
  • #16 09 Gru 2007 22:17
    a1
    Poziom 11  

    ok jutro sprawdze i odrazu wymienie sąde lamda bo i tak trzeba

    Dodano po 3 [minuty]:

    acha dzięki za schemat od razu lepiej

    0
  • #17 10 Gru 2007 21:49
    a1
    Poziom 11  

    No to sprawdziłem, na przekaźniku jest 12 v przepraszam ale prędzej mierzyłem przy wyjentym przekaźniku i dlatego miałem miejsze napiecie. Po sprawdzeniu napięcia z przekaźnikiem jest 12 v na 86. Ale wymieniłem sonde lambda no i silnik na gazie całkiem inaczej pracuje, co ciekawe coś mu odbiło i przekaźnik przestał trakotać i zapalił na benzynie ale nia na długo. Coś nie łączy ale gdzie? masy sprawdzałem, rezystor, styki też pominołem tylko komputer.

    0