Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Saxo 1.1-nierówna praca silnika.

rafik702 10 Gru 2007 09:09 8629 9
  • #1 10 Gru 2007 09:09
    rafik702
    Poziom 9  

    Witam ,prześledziłem wiele wątków na podobny temat ale nie znalazłem odpowiedzi na problem dotyczący mojego auta.Postaram się moją sprawę naświetlić w miarę dokladnie.Odpalenie auta (np.po nocy) wszystko jest dobrze ale po ok 3-5 sek ,obroty momentalnie spadają do ok.500 na 2-3 sek.po czym wracają do normy i silnik pracuje normalnie.Po rozgrzaniu do temp.pracy występują nieregularne co 3 do 5 sek.zachwiania pracy silnika(objawia się to delikatnym spadkiem obrotów co przekłada się na drżenie samochodu).Wygląda to jakby silnik gubił zapłony(świece na 1-4 cylindrze są okopcone).To pierwsza sprawa a druga to taka że silnik a właściwie może sterownik nie daje sobie rady z obciążeniem np.włączenie świateł ,dmuchawy a szczególności ogrzewanie tylnej szyby i elektryka przednich szyb ma niesamowity wpływ na pracę silnika(spadek obrotów do minimum ale silnik nie gaśnie).Wymieniłem podstawowe elementy eksploatacyjne typu filtry ,paski ,przewody ,świece.Nie świecą się żadne kontrolki diagnostyczne a komputer nie pokazuje błędów.Ach i spalanie ma rzędu 10-11 l (cykl miejski).Czy ktoś może zmagał się z podobnym problemem?

  • #2 10 Gru 2007 09:45
    archaniol40
    Poziom 21  

    Jaki przebieg ma ten samochód? Może coś z silnikiem krokowym biegu jałowego? Z sondą lambda wszystko ok?

  • #3 10 Gru 2007 10:18
    rafik702
    Poziom 9  

    Silnik z przebiegiem 146tyś.Zawór biegu jałowego jest nowy i pracuje raczej normalnie (reaguje wysunięciem trzpienia czasami może lekko spóźnia).Praca sondy w zakresie od 0,2V do 0,8V nie budzi moich podejrzeń.

  • #4 10 Gru 2007 13:44
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Cewka lub jej sterowanie

  • #5 10 Gru 2007 21:00
    archaniol40
    Poziom 21  

    Zobacz jeszcze czy nie ma żadnych przebić w układzie zapłonowym. (Jak będzie ciemno podnieś maskę). Może moduł zapłonowy?

  • #6 10 Gru 2007 23:34
    Alex2
    Poziom 24  

    Ale panowie co to, co piszecie, ma wspólnego z tym, że dmuchawa zmienia obroty?

    Ja bym stawiał na na coś z alternatorem.

  • #7 10 Gru 2007 23:37
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Możliwa słaba masa i tak załączenie wiatraka zbija napięcie, ale zakopcenie tylko 2 świec...

  • #8 11 Gru 2007 07:50
    rafik702
    Poziom 9  

    Wczoraj dokonałem pomiaru napiecia akumulatora,i tak
    -wyłaczony silnik 12v
    -silnik pracujący (nieobciążony) 14,3v
    -silnik pracujacy (obciążony) 14v
    jezeli chodzi o cewkę podstawialem sklepową nówkę boscha efekt - bez zmian.Spróbuje pociągnąć dodatkową masę na karoserię na silniku mam już dwie.Dla wielu mechaników u których byłem z tym problemem traktuje go w kryteriach ten typ tak ma lub jak archiwum X??.
    Przewody mam nowe ale występuje na nich efekt jonizacji - podobno zjawisko typowe dla przewodów Sentecha.

  • #9 11 Gru 2007 19:50
    luk4005
    Poziom 12  

    witam ma również saxo 1.1 rok 2002.kupiony przeze mnie w salonie jako nowe auto. od nowego tak właśnie pracuje. ma nierówne obroty zgłaszałem to na przeglądzie serwisowym i mi powiedzieli ze silniki tego typu w tych autach tak właśnie mają. może to być spowodowane jakimiś błędami w fazach rozrządu tak mi tłumaczyli ale jak widać da sie z tym żyć. zupełnie to nie wpływa na pracę silnika.teraz ma przebieg ok 50 tyś km. i nic sie nie zmieniło dalej pracuje tak samo.

  • #10 11 Gru 2007 21:45
    Alex2
    Poziom 24  

    A ten zawór jałowego oryginalny czy za połowę ceny?

    Nie wydaje mi się, żeby takie poważne błedy były cechą konstrukcyjną modelu, bo nigdy nie wszedłby on do masowej produkcji, albo mówiliby o tym w Dzienniku :).

    Zgodzę się, że to coś pewnie z sterowaniem cewki, albo mniej z którymś czujnikiem do ECU.

    Patrzył kolega po ciemku na iskry z cewki po kablach?
    Przydałoby się też popatrzyć jak się zachowują iskry każdego przewodu do świec. Po zdjęciu z danego cylindra, założeniu jakiejś piątej starej świecy i położeniu na masie silnika.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME