Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Łączenie turbosprężarek (turbo vs. biturbo)

yagr 08 Mar 2011 22:35 50898 41
  • #31
    MarcinG92
    Poziom 1  
    Witam !
    Ja jeszcze jestem młody i zielony, ale ciekawy wszystkiego.
    Mam takie pytanie: gdy jest połączenie kompresor - turbosprężarka i po załączeniu sprężarki jak wyłączany jest kompresor ? Czy w ogóle jest on wyłączany ? Przecież ma on napęd od wału korbowego. Jest tam jakiś rodzaj sprzęgła ? Czy może ona w dalszym ciągu pracuje, a tylko dołącza się turbosprężarka szeregowo ?

    Trochę dużo tych pytań, ale jestem tego ciekaw i ciężko znaleźć czasami odpowiedzi, a to forum jest naprawdę interesujące i prowadzone przez osoby znające się (moim zdaniem).
  • #32
    n owicjusz
    Poziom 10  
    Przewaznie jest wykorzystane sprzeglo elektromagnetyczne ktore rozlacza kompresor z napedem aby uniknac zbednego obciazania silnika.
  • #33
    kuba7283
    Poziom 2  
    Witam Panowie!

    Mam pytanie dotyczące Turbosprężarek a mianowicie chce wzmocnić moje Grande Punto Sport 1.9JTD z 2006 jest już ono po chip (169KM w fimie V-tech) chce zmienić mu turbo tylko pytanie czy zmienić na jedno większe czy większe i małe w układnie TwinTurbo? Chodzi mi o zniwelowanie "Turbo dziury". Liczę na wasze podpowiedzi:)

    Do tego chciałbym dołożyć intercooler by na turbinki dawał zimne powietrze.

    Może ktoś się zna na tyle by zrobić szkic jak to ma być podłączone?
  • #34
    n owicjusz
    Poziom 10  
    Przed turbina IC nie wskazany , bo podnosząc ciśnienie podniesiesz temperaturę powietrza.
    Poza tym IC masz w aucie.
    Do 200KM tłoki i korby powinny starczyc jak kierownik z glowa.
    Twin Turbo w ukladzie R4 jest nie oplacalne (jednak do zrobienia, koszty sterowania i wystrojenia Cie zabiją )
    Zainwestuj w wieksze wtryski (bo jak myśle seria siedzi w aucie),+chlodnicę oleju (wydajniejszą lub zewnetrzną), wydajniejszą pompę paliwa (np.z IVECO chodzi o tlokorozdzieacz)
    Jak sie już zorintujesz w cenach tych modów + wystrojenie to, sie odezwij .
    Tylko żebys nie byl zdziwiony jak trzeba wysuplać 10 tys zl pln, a gdzie IC customowy który trzeba bedzie dorobić na zamowienie żeby dobrze chłodzil powietrze.
    Wiec jest to nie oplacalne z ekonomicznego punktu widzenia.
    Polecam lekture z innych forum (czytac mozna bez inskrypcji)!
  • #35
    rysm
    Poziom 2  
    yagr napisał:
    kkolekk napisał:
    czy tak można podłączyć może ktoś ma inny schemat

    twój schemat jest faktycznie nieczytelny ale może jak zerkniesz na ta fotke to ci to cos pomoże lub podsunie jakis pomysł ;)
    Łączenie turbosprężarek (turbo vs. biturbo)



    intryguje mnie takie rozwiązanie chciałbym je zastosować w 4 cylindrowym silniku SR20DET, Turbiny jakie chciał bym założyć to: jest tam już gt2871r i dołożyć np: GTX35 lub większą.
    Zdaję sobie sprawę z kosztów i pewnie 2JZ był by tańszym rozwiązaniem ale nie o to tu chodzi ciekawi mnie czy jest to wykonalne choćby teoretycznie, bo wiem że będzie walka z zasilaniem w paliwo, powiększeniem przepływów instalacji powietrznej jak i odprowadzenia spalin i wzmocnienie przeniesienia napędu jak i wzmocnieniem układu korbowego co przy okazji może podnieść pojemność. Gdzieś czytałem nie pamiętam gdzie iż powstał taki potworek ale nie mogę dokopać się do szczegółów ponoć produkował 700-800KM. Liczę na efekt końcowy w stylu do 4 tyś obrotów to samo co jest a powyżej lepszych efektów oraz pełnego zakresu obrotów z dużym momentem, zastanawiam się jeszcze nad zmniejszeniem sprężarki która jest już co by wcześniej mieć lepsze osiągi.
    Z góry dziękuję za konstruktywne odpowiedzi i osobą nie mającym nic ciekawego do dodania w temacie dziękuję za brak wypowiedzi :)
  • #36
    tplewa
    Poziom 38  
    Siama

    Co ty znowu kombinujesz ;)

    Nie ma to wiekszego sensu, w sumie wyjasnil to po czesci llabor... przeczytaj ten nick w spak za pewne skojarzysz z tk ;)

    Teoretycznie jest to wykonalne, pomijajac abstrakcyjne koszta .trudno to bedzie upchac pod maska s14.

    Jak juz pakowac sie w taka abstrakcje to to o czym wspomniales custom korby i tloki czyli storker na wieksza pojemnosc, optymalizacja komory spalania, zawory itd... i do tego wieksze turbo. Bardziej realne ale koszty dalej abstrakcyjne.

    Jak bedzisz mial czas to sie odezwij moze sie gdzies spykniemy i sie pogada Ja za zwyczwj po 18 mam czas to moge podjechac...
    IMHO lepiej chyba by bylo zrezygnowac z tych 700KM i popracowac nad lepszym momentem i jego krzywa :) bo na cwiare sie chyba nie chcesz bawic, a do szybkiej miejskiej jazdy czy po zakretech to sie lepiej sprawdzi. Custom skrzynia tez rozwiazanie, ale koszta zabijaja :( gdzies mam wycene z UK ktora mi kiedys jedna firma przygotowala...
  • #37
    Passeratti19tdi
    Poziom 1  
    Witam
    Z góry mówieże jestem zielony w tych sprawach dlatego liczę na waszą wiedzę i doświadczenie. Interesuje mnie chrysler crossfire . 3,2 v6 218 Km 310 Nm. Czy dało by się zamontować do tego silniku dwie sprężarki od silnika 5.7 HEMI 345 Km 525 Nm . Gdybyście chcieli więcej info o tych silnikach to dodam że występowały w tych autach: Dodge Magnum ,Dodge Durango,Dodge Ram, Chrysler 300c. Tak więc wystarczy wejść na Wikipedia i całe info jest. A pomysł z przekładaniem turbin jest stąd że wydaje mi się że w takich silnikach są one mocne. Przełożyłbym silnik ale crossfire ma chyba zamałą komorę silnika. Jak co_ źle napisałem to wybaczcie. Pisze to o 4:17 bo mi się nudzi.

    Dodano po 6 [minuty]:

    A i jak się oriętujecie to jakie zmiany w silniku zastosować do chip tuning. Bo na stronach warsztatów pisze że po chiptuningu bez zmian mechanicznych wyciągnie się tak średnio 30 koni więcej.
  • #38
    tplewa
    Poziom 38  
    Passeratti19tdi

    Ja powiem krótko - daruj sobie. Jak nie masz pojęcia to będzie ci trudno znaleźć kogoś w PL kto ma dobre pojęcie o tych silnikach (tzn. nie będzie na twoim eksperymentował). Jak już i dobrze znasz angielski pisz raczej gdzieś na forach w USA - posiadaczy takich aut co się bawią w tuning.
  • #39
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    Passeratti19tdi napisał:
    mnie chrysler crossfire . 3,2 v6 218 Km 310 Nm. Czy dało by się zamontować do tego silniku dwie sprężarki od silnika 5.7 HEMI 345 Km 525 Nm

    Załóż najmocniejszy silnik jaki występował w serii to będzie łatwe.
  • #40
    tplewa
    Poziom 38  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Passeratti19tdi napisał:
    mnie chrysler crossfire . 3,2 v6 218 Km 310 Nm. Czy dało by się zamontować do tego silniku dwie sprężarki od silnika 5.7 HEMI 345 Km 525 Nm

    Załóż najmocniejszy silnik jaki występował w serii to będzie łatwe.


    Dokładnie chyba najsensowniejsza opcja... bo tak to kupę zabawy, a jak nie masz pojęcia to cię ogolą do reszty z kasy. Zresztą samodzielna zabawa to też sporo wydatków choć by aby mieć jakiś podstawowy sprzęt w stylu szerokopasmowy AFR, jakaś prosta hamownia inercyjna (choćby wariant zakładany na koło itd.) itd. bez tego trudno na czuja coś robić bo tzw. "dupo hamownia" jest często mocno zawodna... Zresztą nawet samodzielnie i tak trzeba wiele spraw czasem zlecać np. jakąś obróbkę mechaniczną, CNC itd. itp.

    Z mojej perspektywy powiem tak zabawa jest fajna, ale niestety mocno degraduje budżet ;)
  • #41
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    Turbo się montuje jak już wyczerpane sa wszystkie inne opcje.
  • #42
    tplewa
    Poziom 38  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Turbo się montuje jak już wyczerpane sa wszystkie inne opcje.


    Niezawsze - turbo/kompresor to właściwie najłatwiejsza opcja tuningu i relatywnie tania. Reszta to już jest magia i prawdę mówiąc w PL znam chyba tylko jedną osobę która poradziła sobie z własnym projektem kształtu komór spalania i całą resztą magii aby to wszystko zoptymalizować. Pomijam oczywiście wszelkie projekty że komuś się udało i "jakoś" to działa... Pomijam oczywiście najprostsze zabawy z nowymi mapami, ale i aby to dobrze zrobić to trzeba sporo czasu na hamowni poświęcić... Generalnie z takich powodów ja się nigdy nie pchałem w zabawy z wolnossącymi - bo mam trochę pojęcia jakie to są wyzwania... Mimo wszystko współczynnik przyrost mocy/momentu vs poświęcony czas i władowana kasa w turbo jest o wiele lepszy. Jednak wiadomo turbo też ma swoje wady - no ale jak to mówią coś kosztem czegoś...

    Inna sprawa z obecnej perspektywy to już bym się chyba nie bawił w takie sprawy... obecnie bardziej myślę w leasing na firmę jakiegoś GTR-a albo amerykańca z słusznym silnikiem - ot relatywnie taniej i mniej stresu ;) Chyba się starzeję ;)