Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Układy zapłonowe - informacje, rozwiązania techniczne?

10 Gru 2007 20:06 2143 4
  • Poziom 14  
    Witam wszystkich , mam gorącą prośbę piszę pracę i potrzebuję wszelkich informacji na temat układów sterowania zapłonem szczególnie dotyczących starych zabytkowych samochodów .rozwiązania techniczne ,budowa ,działanie ,itd.
    za wszelkie informacje będę bardzo wdzięczny

    pozdrawiam camel
  • Poziom 39  
    w zasadzie od zabytkowych do epoki fiat 125 został dodany 1.odśrodkowy regulator kąta zapłonu 2. podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu (zapłon stykowy oczywiście)
    potem to już czujniki indukcyjne i Halla i elektroniczne moduły końcowe a jeszcze potem to komputerowe sterowniki wtrysku zintegrowane ze sterownikami zapłonu (jedno urządzenie) ale to już nie miejsce dla zabytków
    w zasadzie nie ma o czym pisać :?
  • Poziom 21  
    Poszukaj czegoś o: iskrownik, magneto, mechaniczny aparat zapłonowy.
  • Poziom 25  
    Szukaj książki Pana M.Konopińskiego pod tytułem
    Elektronika w technice motoryzacyjnej.
    Jest to wydanie z roku 1987 więc mogą być problemy z dokopaniem się do niej, ale jest sporo początkowych rozwiązań, zwłaszcza rosyjskich. Jak się okazuje mieli dużo ciekawych rozwiązań.
  • Poziom 9  
    Jest kilka typów układów zapłonowych akurat podam przykład z motocykli:
    platynki w JAWA`ch TS 350
    magneto w produktach IFA np simson mz
    moduł elektroniczny 2 sów jak w simson`ach SR50e i mz 251e wersja rozwojowa bazująca na magnecie
    moduł elektroniczny 4 sów jak w silnikach jednocylindrowych honda jest owalny magnes przykręcony do wału i tylko jedna cewka z której iskra idzie do modułu który ustawia kąt zapłonu z czego idzie impuls na cewke zapłonową która bierze prąd z akumulatora(alternator na skrzyni)
    komputer jak w motocyklach szosowych bądź chopper/cruzer komputer ma zaprogramowane położenie manetki gazu z czujnika obrotów pobiera informacje i porównuje z położeniem manetki co w efekcie daje wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach i spektakularne strzały mieszanki w układzie wydechowym podczas hamowania silnikiem( wystrzały mają na celu czyszczenie z oleju[w szosówkach silniki są bardzo obciążone w końcu z 1000cm jest średnio 130-200 koni wiec uszczelnienie tego silnika w 100% jest prawie nie możliwe] zaworu exup i komór tłumika w celu lepszej przepustowości gdyż motocykle nie mają katalizatorów[nie dotyczy silników boxer bmw])