Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra 1,7 Isuzu rozładowuje się akumulator

piotrekbel 10 Dec 2007 23:52 23920 27
  • #1
    piotrekbel
    Level 10  
    mam od roku Astrę 1,7 dti Isuzu 2002 problem polega na tym ze pewnego dnia padł mi akumulator. jako ze był juz stary zacząłem od wymiany. nie pomogło ten nowy tez wykorkował po kilku dniach jazdy. mechanik zaczął od wymiany paska. może trochę było lepiej ale od razu polecili wymianę alternatora. rzeczywiście od początku regulator napięcia nie był najlepszy bo napięcie pulsowało dość znacznie. wymieniłem wiec cały alternator bo okazało sie ze i wirnik był przytarty.... problemy zamiast zniknąc narastają na TECHU wyszło ze jedna świeca jest do wymiany i nic poza tym, po wymianie świecy , kilka dni na naładowanym akumulatorze i znów to samo. na gwarancji alternator wymieniłem na inny i tam mi powiedziano że jest problem ze wspomaganiem. ze prawdopodobnie pompa padła. objawia sie to tym ze podczas ruchu kierownicą napięcie spada do 12V, przygasają światła i dlatego akumulator pada. pompę słychać jedynie przy maksymalnym skręceniu kół a poza tym żadnych problemów. boje sie ze wymiana pompy nic nie da i dalej będę sie męczył. ładowanie z alternatora jest na poziomie 14,1V na postoju nigdzie prąd nie ucieka proszę o pomoc.:cry:
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Helpful post
    #2
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #3
    archaniol40
    Level 21  
    A ilu amperowy alternator masz zamontowany?
  • #4
    piotrekbel
    Level 10  
    mam 100A alternator już trzeci wymieniony bo wsztstko wskazuje na alternator albo regulator ktory jest w alternatorze.
    prąd na postoju ze zgaszonym silnikiem był mierzony amperomierzem i wyszlo 0,03
  • Helpful post
    #5
    viper555
    Level 39  
    14.1 to napięcie z obciążeniem czy bez /na ten typ za niskie/ , jak długo grzeją świece - być może uszkodzony system dogrzewania/ zbyt długie grzanie powoduje niedoładowywanie akumulatora, będzie wykańczać alternatory/.P
  • #6
    piotrekbel
    Level 10  
    14,1 to napięcie ze średnim obciążeniem to znaczy świece światła radio dmuchawa, świece grzeją prawidłowo według mechanika

    bardzo dziękuję za pomoc
  • Helpful post
    #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    piotrekbel
    Level 10  
    wiecie może ile amperów może ciągnąć takie wspomaganie przy lekkich ruchach kierownicą przy włączonym silniku i na postoju?
  • Helpful post
    #9
    Adasku
    Level 15  
    kolega viper 555 wydaje mi się że dobrze trafia chodzi o świece podepnij miernik lub kontrolkę pod świece i sprawdż jak długo grzeją świece często uszkodzony przekażnik lub czujnik temperatury od tego przekażnika
  • #10
    piotrekbel
    Level 10  
    sprawdziłem świece i rozłączają się prawidłowo. zaobserwowałem dzisiaj że kiedy jezdze dłużej to znaczy pow 10km to alternator podładuje baterie i jest trochę lepiej ale jak jezdze krótkie odcinki to dwa przejazdy i do ładowania.
  • #11
    viper555
    Level 39  
    Prawidłowo to znaczy po jakim czasie ?
  • Helpful post
    #12
    goliat780
    Level 2  
    witam.na moje oko to może być padająca pompa wspomagania,u mnie też padŁa 2 miesiace tamu.pompa jest hydraukiczno-elektryczna i pobiera duzo prądu bo nawet ma bezpiecznik 80A,może masz słabo przykrecona masę od pompy do akumulatora,brazowy gruby kabel.jak krecisz kierownicą to jakie masz napiecie na akumulatorze nie powinno spadać ponizej 14V,moze też być uszkodzony regulator napiecia też u siebie wymieniłem,albo mostek diodowy(prostowniczy)te typy tak mają.mozesz tez sprawdzić poziom płynu w pompie wspomagania,jesli bedzie poniżej min to moze własnie wskazywać,że ma przeciek na silnik pompy i własnie ja szlak trafia.ja tak miałem.pompa znajduje sie z tyłu silnika po lewej stronie na dole -stojac przodem do silnika.w tych astrach występowały 3 rodzaje pomp,wszystkie firmy trw.ja miałem 2 pinową z podłuznym zbiorniczkiem na płyn i użebrowaną obudowa aluminiową-te podobno sie najczęsciej psują.jest jeszcze 3 pinowa,bardziej pekaty zbiornik .mozna to sprawdzić po wtyczce przy akumulatorze,jak ją wypniesz to wspomaganie nie działa.i wtedy tez mozesz sprawdzić voltomierzem napiecie na aku.tych pomp nie da sie naprawic bo są nierozbieralne na allegro mozesz kupić za 300 zł.nowa w serwisie ok 3 tyś zł
    u mnie padła i pompa i alernatror i mysle ,ze u ciebie moze byc podobna przyczyna.
    podstawa to posprawdzać napiecie na akumulatorze przy obciazeniu i w czasie spoczynku i czy masa jest dobrze przykrecona.
    chyba troszke tu namieszałem,zycze powodzenia
  • #13
    piotrekbel
    Level 10  
    Viper jeżeli chodzi o czas po jakim przestają grzać to jest różnie w zależności od temperatury silnika. mechanik stwierdził że mogą grzać nawet do 50* C i po wskaźniku tak mi to wygląda.

    Goliat : ja już wymieniłem trzy alternatory więc raczej niemożliwe żeby to znów było coś w alternatorze. podejrzewam tą pompe bo właśnie przy kręceniu kierownicą kiedy grzeją świece występuje spadek do 12V różnie ale max do 12V. jak świece się wyłączą to jest też spadek ale nie az taki to znaczy do 13,5V
    gdybyś mógł podać mi jeszcze jakieś inne szczegóły po czym poznałeś że twoja pompa była do .... to napisz z góry dziękuję
  • Helpful post
    #14
    goliat780
    Level 2  
    Piotrek u mnie pompa przestała działać z dnia na dzień.jechałem samochodem zatrzymałem sie na postoju i nagle silnik dziwnie odgłosy wydawał tak jakby miał duzy opór stawiany więc zgasiłem silnik.zapal iłem ponownie i przestała działać pompa.miałem stywna kierownicę i bardzo cięzko kręciło sie kierownica.sprawdziłem bezpiecznik i stan płyny wspomagania(u mnie kolor zielony) było troszkę ponizej nim.myslałem,ze jak uzupełnie płyn to bedzie wszysko ok. ale niestety nie zadziałało juz wiecej.sprawdziłem kontrolką czy pompa dostaje napiecie poprzez wpiecie sie w przewody przy wtyczce 2 pinoewj przy akumulatorze i wszysko było ok.a wiec stwietdziłem,ze to napewno pompa,naczytałem sie na forach,ze czesto padaja w tym modelu.jezeli ty masz 3 pinowa to mozna tachem(przenosnym komputerem serwisowym)podpiąc sie i zanalizowac pompę.ja kupiłem pompe od znajomego ale na allegro widziałem takie same cena ok.300-400 zł.nowa jest strasznie droga,cos ok 3 tyś w serwisie :cry:może masz słaba mase od pompy,ona jest prykrecona albo bezpośrednio do aku albo obok kielicha po prawej stronie obok aku(brązowy gruby kabel).a swiatła ci sie mocniej swieca jak dodasz gazu?jesli tak to przyczyna moze tkwić w alternatorze.ale jesli wymieniłeś juz trzy, to raczej nie.a moze masz gdzieś zwarę na rozruszniku. (rozrusznik tez wymieniłem) a ile dałes za alternator,kupiłes nowy czy uzywany. ztego co sie orientuje to nowy kosztuje ok 1200-1300 zł.
    napisz na forum jak się czegos dowiesz o awarii.zycze powodzenia

    Dodano po 27 [minuty]:

    mam ksiazke w pdf naprawiam sam astra II,jesli chesz to moge Ci przesłac.
  • #15
    piotrekbel
    Level 10  
    Wielkie dzięki za informacje. Ja najpierw kupiłem alternator regenerowany 530 zl plus stary oddalem później na gwarancji wymieniłem na drugi a że nie było ok więc kupiłem nowy ale chyba od jakiegoś rzemieślnika bo zapłaciłem 600.
    dzisiaj jade jeszcze raz zbadać auto na TECH jeśli to pompa to powinno coś wykazać i jeszcze raz posprawdzam te masy.
    jeśli mógłbym cię prosić o tą książke to byłoby fajnie
  • Helpful post
    #16
    goliat780
    Level 2  
    podaj maila to ci przesle.czesc
    Ja ściągałem z tej strony http://rapidshare.com/files/12529971/Sam_naprawiam_Opel_Astra_II__i_Zafira.pdf jak Ci sie nie uda to Ci wysle na skrzynke.:D

    Dodano po 18 [minuty]:

    to troszke Cie ta naprawa kosztowała:cry::cry::cry: jak by ktos potrzebował to mi został alternator 70amperowy.zamówiłem z gazety 100 a a przysłali mi identyczny tylko ze 70 a.doszedłem po tym po symbolach na nim,bo nie bylo napisane ile ma amper.LR170-509 astra 1,7dti bez klimy. oddam po cenie za 2 stówki.a ja mam HITACHI NR LR1100-502 a ja mam z klimą.pozdrawiam
  • #17
    piotrekbel
    Level 10  
    wielkie dzięki udało się ściągnąć.
    ja muszę zobaczyć czy mój jest 100A ale by były kabarety ale już takich mechaników spotykałem że nic mnie nie zdziwi.
    narazie jezdze oszczędzając prąd i czekam na kolejny zastrzyk gotówki dam znać jak coś naprawię narazie zadziałałem na masach i sprawdziłem poziom oleju w pompie
    jeszcze raz dzieki za pomoc
  • #18
    Adasku
    Level 15  
    dla mnie że świece mają grzać do 50 stopni to za długo po odpaleniu silnika 20 30 sekund miałem takie uszkodzenie w voldzwagenie uszkodzony miał przekażnik
  • #19
    Tomaszspoxs
    Level 2  
    Witam Panowie mam Astre 95r 1.7td isuzu i mam takie pytanie ,sprawdzałem świece żarowe i okazało się że są dobre ale sprawdziłem jak długo grzeją i okazało się że jeśli kontrolka gaśnie od świec to próbówka tylko przygasa ale nadal się świeciła ,pytanie czy to jest normalne ,i drugie pytanie , mam ten samochód od roku i jak go kupiłem zawsze mi się jarzyła kontrolka od ładowania , i po odpaleniu samochodu to światła są bardzo blade i dmuchawa mocno wolno chodzi tak samo wycieraczki ,dopiero jak dodam mocniej gazu to wtedy zacznie lepiej ładować ,jak może być przyczyna czy alternator pada i jeszcze nie działa obrotomierz , jak by ktoś wiedział proszę o doradztwo bo niewim czy kupić nowy Alternator , troszkę kosztuje .
    Pozdrawiam Tomasz
  • #20
    piotrekbel
    Level 10  
    U mnie świece mimo że kontrolka gaśnie to jeszcze grzeją nawet po odpaleniu i jest to przy tym silniku ponoć wszystko ok. a jeśli chodzi o alternator to najlepiej jak pojedziesz do porządnego mechanika i pomierzy ci napięcia, jednak przygotuj się na wymianę alternatora bo w tych modelach to bardzo często siadają
  • #21
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    kolego, miernik w dłoń i zmierz napięcia, nie koniecznie musi być zepsuty alternator. Pomierz napięcie ładowania pod obciążeniem i bez, różnice napięć między + aku a +alternatora, między - aku a masą silnika, odpisz co Ci wyszło z pomiarów! Pewnie do szczotek nikt nie zaglądał, bo po co...
  • #22
    Tomaszspoxs
    Level 2  
    Witam Panowie i Panie , mierzyłem ładowanie alternatora , na zgaszonym silniku ,akumulator wskazywał 12,6V, jak zacząłem uruchamiać samochód napięcie spadło do 11,4V .w czasie pracy silnika napięcie wzrosło do 13.8V jak wzrastało obroty silnika wtedy napięcie sięgało do 14.9V , ale podczas gdy gdy włóczyłem odbiorniki jak nawiew i światłą to wtedy napięcie spadło do 13.2-12.6 ale jak najbardziej spadała gdy włączałem ogrzewanie tylnej szyby.
    Mam pytanie jak sprawdzałem alternator to w alternator jest włożona wtyczka 4 pionowa ale tylko 3 były spoxs jeden kabelek nie był podłączony , może ktoś wie od czego są te 4 przewody , nie działa mi obrotomierz .
    Pozdrawiam i miłego dni życzę
  • #23
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ten kabelek to pewnie właśnie jest obrotomierz :) Nie napisałeś na jakim jest miejscu w kostce... A co do ładowania, troszkę mało, pasek masz naciągnięty? Jak wyglądają spadki napięć, masa silnika akumulator (popraw odrazu), B+ alternatora plus akumulatora.
  • #24
    kwok
    Level 39  
    napisałeś coś o napięciu 14,9V bez obciążenia - to troszkę za dużo
    od zawsze jażyła się kontrolka - pewnie jedna z diod wzbudzenia jest uszkodzona i stąd takie napięcie
    za niskim napięciem na wolnych obrotach bym się raczej nie przejmował tym bardziej że w Isuzu świece się załączającyklicznie gdy silnik się rozgrzewa a i alternatywka w tym modelu jest chyba trochę nie dobrana
    moja rada: najpierw kontrolka - diody albo złącza w instalacji i napięcie bez obciążenia nie wyższe jak 14,4V +/- 0,1V
  • #26
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie.Sprawdź profilaktycznie masę alternatora.Miałem kiedyś taki przypadek.W przekaźniku od świec na stykach zrobił się sopel i na postoju od czasu do czasu załaczał świece.Efekt był taki, że znienacka wysiadał akumulator.Pozdrawiam.
  • #27
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kolego Tomaszu, może by tak "nie karać odbieraniem punktów" osób, które chcą pomóc...
  • #28
    damian1029
    Level 1  
    hej.ja posiadam yen cudny samochód od pół roku. wymieniłem ,juz chłodnice i alternator. właśnie jest naprawiany na gwarancji. po odpaleniu do momentu gdy zacznie lecieć ciepłe powietrze do kabiny,światła słabo świecą.wtedy mam ładowanie w granicach 12V. gdy silnik się rozgrzeje ładownie wzrasta do 14,3V. z tego co tu czytam,może być to ok.mechanik twierdzi,że to przez to,że świece tak długo sa podgrzewe. i panowie,co jest dodatkowo podłączone pod alteranator?do czego ta vacumpompa?