Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ładowarka akumulatorów żelowych

piesia 11 Dec 2007 15:56 8886 11
    piesia
    Level 10  
    Witam wszystkich
    Mam problem z ładowarką akumulatorową. Czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć na moje wątpliwości dotyczące ładowania akumulatorów żelowych. W tej dziedzinie jestem zupełnym laikiem. Posiadam oryginalną ładowarkę do wózka inwalidzkiego firmy Otto-Bock . Przy ładowaniu akumulatorów na początku ładowania, moja ładowarka co minutę się wyłącza i włącza, względnie ładuje około pół godziny i wtedy wyłącza się i włącza. Rano akumulatory są naładowane do pełna Nie wiem czy to jest normalne działanie bo słyszałem że powinne być ładowane stałym napięciem. Czy oznacza to że ładowarka ma wadę? Nadmieniam przy ładowaniu akumulatorów ołowiowych ten problem nie występuje oczywiście przełączam na ładowanie akumulatorów ołowiowych . Obawiam się że mogę zniszczyć sobie akumulatory. Drugie pytanie; czy mogę ładować akumulatory żelowe 40ah ładowarką 9A. Bardzo proszę osoby będące w temacie o rzetelną odpowiedź za którą z góry dziękuję.
    Pozdrawiam
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
    zdzislaw111
    Level 26  
    Witaj "piesia"
    Obejrzyj informację o akumulatorze :
    http://www.cyfronika.com.pl/zelowe_instrukcja.htm
    Z tego możesz wyciągnąć dla siebie odpowiednie wnioski , dodam , że b. często stosuje się ładowanie prądem około 0,3C . Wybór wartości prądu należy do Ciebie , ja dysponując odpowiednią ilością czau do naładowania ustawiałbym prąd 0,1C . :)
    piesia
    Level 10  
    Witaj "zdzislaw111"
    Dziękuję za odpowiedź.