Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

energia taryfy

11 Gru 2007 16:11 3515 7
  • Poziom 12  
    witam od miesiąca jestem elektrykiem i mam pod sobą sieć sklepów i piekarnie.Dziś przyszło takie pismo od operatora energi.Proszę o pomoc comam zrobić jak to sie je. Czy to chodzi tylko o zużycie roczne energi by zaplanować? Jak obliczyć moc bierną?
  • Poziom 26  
    Witaj.
    Na początek zdejmij prowizję z pliku , albo zmniejsz rozmiar pliku.
  • Poziom 12  
    kolega mi mówił bym spisał licznik i po dobie różnica czyli pobór prądu to będzie moc jaką trzeba zadeklarować. Tylko nie wim czy tylko w piekarni gdzie jest najwiękrzy pobór czy tak samo mam zrobić i na sklepach i to sumować?
  • Specjalista elektryk
    Cytat:
    Czy to chodzi tylko o zużycie roczne energi by zaplanować?

kolega wprowadza Cię w błąd. Tu nie chodzi o zużycie energii, a o wielkość mocy pobieranej. W układzie pomiarowym jest taki wskaźnik 15 minutowy, który rejestruje pobór tej mocy. Jeżeli jej wielkość zostanie przekroczona, zamawiający zapłaci karę umowną. Trzeba przeanalizować faktury za energię i porównać wskazania za rok ubiegły.
    Cytat:
    Jak obliczyć moc bierną?

Tą moc mierzy licznik energii biernej. Ważne jest aby tg nie przekraczał wartości zadanej – przeważnie 0,4.
  • Poziom 12  
    Proszę o momoc jak mam sobie z tym poradzić?
    co zrobić i jak?
  • Specjalista elektryk
    Jeżeli w ubiegłym roku nie było przekroczeń mocy zamówionej i w obiektach nie zostały zamontowane jakiś nowe „prądożercze” urządzenia, to najlepiej zostaw to po staremu, czyli nie zgłaszaj żadnych zmian.
    Bez doświadczenia w tym zakresie, łatwo wpaść w pułapkę, próbując pomóc komuś w obniżeniu wartości zamówionej mocy.