Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie żarówki H4 BlueVision Philips czy NIGHTGUIDE?

26 Mar 2011 09:10 96195 106
  • #31
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki
  • #32
    GSMUnlock
    Spec od GSM
    Osobiście podoba mi się barwa swiatła Philips Blue Vision i byłyby super, ale cena jest nieco przesadzona. Ostatnio kupiłem Osram Cool Blue i różnicy w barwie swiatła nie widać, lampa daje sie ustawić prawidłowo, oświetla dobrze, a cena o jakies 30% mniejsza.

    Miałem jeszcze BOSCH niebieskie, też godne polecenia i cena nie jest przesadzona.
  • #33
    akkilles
    Poziom 9  
    Philips Blue Vision - ladnie swicą, ale niezbyt trwałe były u mnie
  • #34
    skaktus
    Poziom 37  
    Ja się zastanawiam po co wam BlueVision, jak barwa nawet nie "leżała" choćby koło xenona 4300. Ten cały BlueVision daje niewielką poprawę, ale jest dużo gorzej w deszczu.

    Chyba lepiej jechać w nocy, mieć przed sobą mokrą drogę oświetloną światłem biało żółtym, niż ledwo widoczne nieco bielsze światło...
  • #35
    zubrstw
    Poziom 19  
    odświeżę temat gdyż waham się pomiędzy H1 TUNGSRAM MEGALIGHT ULTRA +90%
    a H1 - OSRAM NIGHT BREAKER PLUS cena tungsram to ok 11zł szt. natomiast osram kosztuję ok. 24zł szt. które będą lepsze? Klosze są w dobrym stanie ale mają swoje lata:) samochód to laguna 1ph1, wcześniej jeździłem na H1 - OSRAM NIGHT BREAKER PLUS ale nie byłem z nich zadowolony postanowiłem poprawić jakość i właśnie podczas przeróbek tzn. czyszczeniu kloszy, ustawianiu odbłyśników uszkodziły sie żarówki, założyłem zwykłe żarówki takie po 7zł i różnica jest ogromna widoczność wydłużyła się o ok. 40m a więc wina to była źle ustawionych kloszy a nie żarówek. Chcę jeszcze polepszyć widoczność dlatego pytam które wybrać osram czy tungsram?
  • Relpol przekaźniki
  • #36
    skaktus
    Poziom 37  
    Tungsram świeci tak samo jak Osram. Miałem jedno i drugie i nie ma różnicy.

    Mam nadzieje że napięcie masz prawidłowe na żarówkach.
  • #37
    zubrstw
    Poziom 19  
    Co do napięcia nie jestem pewien mogę zmierzyć ale dopiero w sobotę a jakie powinno być napięcie? Wydaje mi się że jest ok bo dopóki nie poprawiałem i nie ruszałem ich to świeciły
  • #38
    skaktus
    Poziom 37  
    Aby żarówka osiągnęła 100% swojej wydajności, napięcie na stykach żarówki w trakcie pracy silnika musi wynosić 13,2 V minimum.

    Przy napięciu np 12V żarówka świeci słabiej o przynajmniej 30%
  • #39
    zubrstw
    Poziom 19  
    I tu jest problem zmieniłem na tungsram +90% zmierzyłem napięcie i wyszło mi tak:
    lewa: mijania 11.75V drogowe: 11.87V
    prawa: mijania 11.55V drogowe 11.15V
    akumulator 13,97V
    Oczywiście pomiar dokonywany przy zapalonym silniku.
  • #40
    skaktus
    Poziom 37  
    No to wiele się nie spodziewaj po świeceniu.

    U mnie na akumulatorze mam 14,3 natomiast na żarówkach miałem 11.6 Po założeniu przekaźników napięcie wzrosło do 13.89 V i efekt jest genialny - dystans oświetlenia wysłużył się o ponad 50%, do tego dużo więcej światla i jego barwa jest bardziej "jasna".

    Oczywiście powoduje to szybsze padanie żarówek, dlatego polecam światła dzienne, lub sterownik PWM który do jazdy w dzień obniży jasność żarówek do powiedzmy 40%.
  • #41
    zubrstw
    Poziom 19  
    w takim razie zacznę od założenia przekaźnika, jaki przekaźnik kupić i co podpiąć na poszczególne piny tego przekaźnika
  • #42
    skaktus
    Poziom 37  
    Zależy jaką wersję robisz. Ja mam po jednym przekaźniku na lampę czyli w sumie 4 przekaźniki. Całość ma działać tak, że włączając światła, przekaźnik ma zwierać styki i puszczać prąd bezpośrednio z akumulatora.

    Schematu ci nie napiszę - jest to najprostsze co można zrobić. Jeśli nie czujesz się z tym na siłach, skocz do kogoś kto ma doświadczenie lub poszukaj na google - jest dużo tematów o tym.
  • #43
    domellus
    Poziom 29  
    Oznaczenia 86 i 85 sterowanie przekaźnika, 30 zasilanie, 87 wyjscie na żarówki. To tak w skrócie, dokładniej znajdziesz tak jak napisał kol. skaktus na elektrodzie wystarczy poszukać :)
  • #44
    zubrstw
    Poziom 19  
    czyli dokładnie tak jak na halogeny. a czy da się zrobić tak żeby nie było dodatkowego włącznika świateł, chodzi mi o to żeby było tak jak do tej pory czyli włączam światełka i świecą.
  • #45
    skaktus
    Poziom 37  
    Te przekaźniki wpinasz w oryginalną instalację i włączasz oryginalnym przełącznikiem.

    Po prostu włączając oryginalnie światła tym razem włączasz przekaźniki. Przekaźnik z kolei kieruje prąd z akumulatora na żarówki.

    Poszukaj opisów na WWW - wtedy zrozumiesz dokładnie co i jak.
  • #46
    zubrstw
    Poziom 19  
    mniej więcej rozumiem, robiłem instalacje halogenów więc i z tym sobie poradzę.
  • #47
    maanii
    Poziom 9  
    polecam H4 BlueVision Philips sam miałem i byłem zadowolony
  • #48
    skaktus
    Poziom 37  
    maanii napisał:
    polecam H4 BlueVision Philips sam miałem i byłem zadowolony


    Gdyby te żarówki były tańsze o 50% to jeszcze można by o nich podyskutować. W testach wcale nie są super lepsze od innych podobnych produktów. Do tego ilość światła jest w średniej stawce. Jak by tego było mało, ze względu na zabarwienie, światło z tych żarówek gubi się na drodze w deszczu.

    Ja zamiast dawać kasę na Philipsa, wydaję 50% mniej na Tungsrama i otrzymuję to samo. Nie mówiąc już o serii X-Treme Philipsa - cena około 110 zł za komplet żarówek H1 (sklep moto w moim mieście) gdzie za komplet Tungsramów +90% płacę jakieś 18 zł...Efekt i skuteczność żarówek identyczna.
  • #49
    maanii
    Poziom 9  
    nie wiem czemu jak kupiłem lepsze żarówki i włożyłem do swojego rovera 416 spaliły się w szybkim czasie,
    na obecną chwilę mam wsadzone zwykłe za 15-20 zł i wszystko jest w najlepszym porządku.

    Nie mówię tu że świecą rewelacyjnie, ale jak mam wydać 100zł na lepsze żarówki (jak zrobiłem to ostatnio) i mają mi się spalić w krótkim okresie to wole te tańsze.

    Z drugiej strony, jakbym w większości jeździł nocą to pewnie pomyślałbym o czymś lepszym.
  • #50
    zubrstw
    Poziom 19  
    żarówki które dają więcej światła przepalają się szybciej, ponieważ i tak mają tylko 55W a światło 2 krotnie większe, co za tym idzie emitują więcej ciepła i szybciej się przepalają to normalne.
  • #51
    skaktus
    Poziom 37  
    Nie mają dwa razy więcej światła, to mit. Żarówka ma określone normami maksymalną ilość światła i o ile dobrze wiem to 1550 lumenów przy 13.2V. Żarówka typu +90% osiąga prawie 1550 lumenów gdzie zwykłe około 1300. Te +90% to "centralnie ważona ilość światła" czyli wystarczy że żarówka w jednym jedynym punkcie wielkości główki szpilki da 90% więcej światła a producent już całą nazywa +90%.

    Takowe żarówki palą sięszybciej - 2 - 6 miechów to norma.
  • #52
    zubrstw
    Poziom 19  
    Tak czy inaczej dają dużo więcej światła niż zwykłe i jest to zauważalne w nocy. wcześniejsze osramy night braker wytrzymały mi ok 9msc.
  • #53
    skaktus
    Poziom 37  
    Teraz wyobraź sobie jak by ci świeciły te osramy przy prawidłowym napięciu...
  • #54
    vipvip
    Poziom 10  
    Witam
    postanowiłem dołączyć do tematu ponieważ także zamierz coś poprawić w oświetleniu swojej astry na początek chciałem zakupić lepsze żarówki (jeszcze się waham)
    osram-night-breaker-plus-90 ponieważ czasami zdarza mi się jeździć w nocy a jak jeszcze popada to dopiero tragedia, ale po przeczytaniu Waszych postów zmieniłem strategię a więc na początek zainwestowałem w światła dzienne aby poprawić żywotność żarówek (tych droższych co mam w planie zakupić oczywiście) następnie w sobotę zrobię sobie pomiar napięcia na swoich starych żarówkach jeśli wyjdzie źle to zamontuję przekaźniki mam nadzieję że wydłuży to żywotność żarówek osram-night-breaker-plus-90, po wszystkim opiszę moje spostrzeżenia mam tylko nadzieję że się nie rozczaruję
    aaaa zapomniałem dodać jeszcze link z testem żarówek
    http://www.fakt.pl/Nic-nie-widzisz-Test-zarow...ajlepiej-oswietla-droge,artykuly,58186,1.html
    wynika z niego że żarówka skuteczna jest wtedy gdy mamy dobry reflektor i instalację elektryczną
  • #55
    kaczart
    Poziom 14  
    wklejam zdjęcie z testu, który przeprowadzałem u siebie , to samo auto, te same lampy, tylko rok czasu różnicy

    raz nowe żarowki bluevision, a drugi raz nightbreaker

    zdjęcie specjalnie podkręcone żeby było widać zasięg

    bluevision ma bielsze światło

    Jakie żarówki H4 BlueVision Philips czy NIGHTGUIDE?
  • #56
    chojinka
    Poziom 27  
    H4 carefour z carefour mają jakość philipsa a cenę styarsznie śmieszną. miałem, używałem i przez 2 lata żadna nie padła. W auto świat w teście miały osiągi philipsa!
  • #57
    vipvip
    Poziom 10  
    Witam ponownie
    miałem troszkę czasu więc sprawdziłem sobie napięcie na żarówkach przy włączonym silniku - wynik 13.1 więc chyba Ok teraz zastanawiam się nad zakupem żarówek a głównie chodzi mi o to aby świeciły ładnym biały światłem w szczególności w deszczowe noce
    może coś poradzicie jakie kupić ??
    Pozdrawiam
  • #58
    chojinka
    Poziom 27  
    vipvip napisał:
    Witam ponownie
    miałem troszkę czasu więc sprawdziłem sobie napięcie na żarówkach przy włączonym silniku - wynik 13.1 więc chyba Ok teraz zastanawiam się nad zakupem żarówek a głównie chodzi mi o to aby świeciły ładnym biały światłem w szczególności w deszczowe noce
    może coś poradzicie jakie kupić ??
    Pozdrawiam

    Popatrz wyrzej...
  • #59
    vipvip
    Poziom 10  
    czyli co polecasz H4 carefour z carefour ??
  • #60
    chojinka
    Poziom 27  
    Dokładnie TAK - używam ich i jestem super zadowolony. Świetne światło i super wytrzymałość za grosze!
    Żarówki H4 "CAREFOUR" w żółtym opakowaniu kupisz w sklepie carefour