Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna II V6 24V - nie chodzi.....

Sebastian Kowalski 13 Dec 2007 09:56 9906 13
  • #1
    Sebastian Kowalski
    Level 10  
    Mam problem z Laguną II V6 24V a dokładnie problem polega na tym iż auto zapali ale nie pracuje na wszystkie cylindry. Zapala się check i błąd P0300 Wielokrotne wypadanie zapłonów - odczyt z modułu P-7.
    Sprawdzone prawie wszystko. Świece nowe, cewki sprawdzone, czujnik halla nowy na kole zamachowym, rozrząd sprawdzony.
    Auto zapala ale nie pracuje równo i nie wchodzi na obroty powyżej 2500 obrotów.
    W aucie zainstalaowana jest gaz a dokładnie wtrysk sekwencyjny. Po podłączeniu się komputerem gazowym po odpaleniu pokazuje wszystkie czasy wtrysków na benzynie, ale po chwili wypada wtrysk 4 i 6 a nawet potrafi wypaśc 2. Nie ma reguły. Po zapaleniu silnika czuc że nie przepala benzyny.
    Bardzo dziwny objaw. Z tego co klientka poinformowała auto było sprowadzone z Francji i po powodzi.Jeździła po naprawie tego samochodu bez żadnych problemów. Istalacja sprawedzona wraz z komputerem.
    Czy ktoś ma jakiś jeszcze pomysł co moźna zrobic z tym żabojadem?

    Regulamin pkt 10,9 i 11 proszę poprawić. goldwinger
  • #2
    kamyczek
    Level 38  
    Wymienić ecu bo pewnie w nim leży problem.
  • #3
    Sebastian Kowalski
    Level 10  
    Teoria ciekawa...Tylko czy wymiana ecu napewno pomoże???Nie sztuką jest wymieniac. Po podłączeniu się pod clipa od renówkinie pokazuje błeów ecu. Pokazuje tylko błąd P0300
  • #4
    bohun555
    User under supervision
    Sterownik narazie można zostawić w spokoju, wina leży po stronie cewek albo "gazotwórstwa".
  • #5
    Sebastian Kowalski
    Level 10  
    Po stronie gazu nie ma żadnych błędów. jest to sekwencja i to dobrej marki, wylatują mu trzy zapłony i to na jednej stronie. cała trójka nie pracuje. Cewki wyciągnięte i sprawdzone na zewnątrz i iskrę podają. Ten temat ze świecami i cewkami oraz czujnikiem halla sprawdzony. Błąd może leżec w dwóch miejscach:
    - wina ecu - rozjechany wsad.
    - wałek rozrządu samoczynnie się przestawił i nie pasuje mu sygnał z czujnika na wałku. Jest tam zastosowany wariator w tym silniku, może on coś nawiwijał.
    Temat zagadkowy. Myślałem że ktoś się spotkał z takim problemem.
    Kolejny mój krok to zmiana wsadu w ECU.
  • #6
    bohun555
    User under supervision
    Zamień cewki spod kolektora (bo pewnie na nie nie pracuje) miejscami z tymi gdzie jest dobry dostep i wtedy zobacz czy sie cos zmieni.
  • #7
    Sebastian Kowalski
    Level 10  
    Akurat auto pali na te trzy cylindry pod kolektorem...Już pisałem wcześniej-cewki są OK.
    Po odpaleniu auto już dziwnie pracuje i nie wchodzi na obroty. Po chwili zaczyna kuleć i zapala się check i błąd P0300. Po skasowaniu błedu podczas pracy silnik zaczyna pracować na wszystkie cylindry ale nie wchodzi na obroty. Ciśnienie na tłokach jest OK.
  • #8
    cardiag
    Level 30  
    sprawdzałeś co gubi? Czy sterowanie iskry czy wtrysków? Jeśli sprawdzisz to będziesz wiedział i dobierzesz sie do ecu i wymienisz co potrzeba.
  • #9
    Oloo66
    Level 13  
    hahaha, wszędzie szukacie? najlepsze jest proste=
    jesli nie działa jedna trójka to najpewniej szwankuje sonda w tym kolektorze wydechu, lub lewe powietrze (tylko sie nie śmiać!!!, bo tak miałem!!! -też tylko jedna trójka chodzła dużo niżej, szczególnie wtrysk 6 szwankował) albo ECU - wynienić i sprawdzić.
    Oczywiście może też być "padnięta" centralka LPG lub zagięte przewody i/lub wtyczki
    Sprawa prosta - wymaga tylko czasu,
    Obstawiam lewe powietrze lub sondę.
    Polecam się Oloo
  • #10
    momik12
    Level 31  
    brawo Olo tylko po co bawic sie w archeologa???To już drugi wygrzebany post.
  • #11
    Oloo66
    Level 13  
    nie popatrzyłem na datę, f...ck.
    Szukam postów o regulacji LPG w dużych motorach.
    Wybrany sterownik Versus - super, po prostu lepiej się nie da i nie ma co szukać. Wtryskiwacze planijet to samo.
    Kłopot jest tylko z wyprzedzeniem zapłonu. Staram się rozwiązać problem wariatora i stąd wykopaliska.
    Pozdr
  • #12
    Sebastian Kowalski
    Level 10  
    Po pewnym czasie ale zamykam temat!
    roblem tkwił w pompie olejowej, zbyt niskie ciśnienie ponieważ ten model ma dwa czujniki jeden na licznik drugi do kompa...dlatego wywalał zapłony na trzech garach....
  • #13
    marcin15061990
    Level 1  
    mam pytanie sebastian kowalski powiedz mi jak naprawiles te laguna bo cos napisales ze popmpa olejowa ale nie wiem dokladnie co napisz co zrobiles ze zaczeła chodzic
  • #14
    Sebastian Kowalski
    Level 10  
    Temat zakończył się tak że klientka zabrała autko i zawiozła do innego szpeca, który metodą prób i błędów moskował po kolei czujniki i trafił! Autko zaczeło chodzić normalnie i oddał klientce że niby zrobione, skasował odpowiednio i poszło!
    Problem polegał na tym że ujechała kilka km i korbowody powychodziły bokiem.
    Z analiz expertów okazało się że w silniku znajduja sie dwa czujniki oleju, ciśnienie jakieś tam było że gasiło lampkę na zagarach (opcja była taka że na zimnym silniku chwile chodził dobrze i po chwili wypadały zapłonyna 3 cylindrach)ale ciśnienie było za małe do smarowania i drugi czujnik powodował wypadanie zapłonu. nawet Clip nie pokazał zadnych błędów, błąd polegał na złej analizie parametrów.
    To tyle jeśli chodzi o feralną Lagune...