Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna II V6 24V - nie chodzi.....

Sebastian Kowalski 13 Gru 2007 09:56 8538 13
  • #1 13 Gru 2007 09:56
    Sebastian Kowalski
    Poziom 10  

    Mam problem z Laguną II V6 24V a dokładnie problem polega na tym iż auto zapali ale nie pracuje na wszystkie cylindry. Zapala się check i błąd P0300 Wielokrotne wypadanie zapłonów - odczyt z modułu P-7.
    Sprawdzone prawie wszystko. Świece nowe, cewki sprawdzone, czujnik halla nowy na kole zamachowym, rozrząd sprawdzony.
    Auto zapala ale nie pracuje równo i nie wchodzi na obroty powyżej 2500 obrotów.
    W aucie zainstalaowana jest gaz a dokładnie wtrysk sekwencyjny. Po podłączeniu się komputerem gazowym po odpaleniu pokazuje wszystkie czasy wtrysków na benzynie, ale po chwili wypada wtrysk 4 i 6 a nawet potrafi wypaśc 2. Nie ma reguły. Po zapaleniu silnika czuc że nie przepala benzyny.
    Bardzo dziwny objaw. Z tego co klientka poinformowała auto było sprowadzone z Francji i po powodzi.Jeździła po naprawie tego samochodu bez żadnych problemów. Istalacja sprawedzona wraz z komputerem.
    Czy ktoś ma jakiś jeszcze pomysł co moźna zrobic z tym żabojadem?

    Regulamin pkt 10,9 i 11 proszę poprawić. goldwinger

    0 13
  • #2 13 Gru 2007 10:24
    kamyczek
    Poziom 34  

    Wymienić ecu bo pewnie w nim leży problem.

    0
  • #3 13 Gru 2007 11:49
    Sebastian Kowalski
    Poziom 10  

    Teoria ciekawa...Tylko czy wymiana ecu napewno pomoże???Nie sztuką jest wymieniac. Po podłączeniu się pod clipa od renówkinie pokazuje błeów ecu. Pokazuje tylko błąd P0300

    0
  • #4 13 Gru 2007 12:23
    bohun555
    Użytkownik obserwowany

    Sterownik narazie można zostawić w spokoju, wina leży po stronie cewek albo "gazotwórstwa".

    0
  • #5 13 Gru 2007 15:11
    Sebastian Kowalski
    Poziom 10  

    Po stronie gazu nie ma żadnych błędów. jest to sekwencja i to dobrej marki, wylatują mu trzy zapłony i to na jednej stronie. cała trójka nie pracuje. Cewki wyciągnięte i sprawdzone na zewnątrz i iskrę podają. Ten temat ze świecami i cewkami oraz czujnikiem halla sprawdzony. Błąd może leżec w dwóch miejscach:
    - wina ecu - rozjechany wsad.
    - wałek rozrządu samoczynnie się przestawił i nie pasuje mu sygnał z czujnika na wałku. Jest tam zastosowany wariator w tym silniku, może on coś nawiwijał.
    Temat zagadkowy. Myślałem że ktoś się spotkał z takim problemem.
    Kolejny mój krok to zmiana wsadu w ECU.

    1
  • #6 13 Gru 2007 19:48
    bohun555
    Użytkownik obserwowany

    Zamień cewki spod kolektora (bo pewnie na nie nie pracuje) miejscami z tymi gdzie jest dobry dostep i wtedy zobacz czy sie cos zmieni.

    0
  • #7 13 Gru 2007 23:49
    Sebastian Kowalski
    Poziom 10  

    Akurat auto pali na te trzy cylindry pod kolektorem...Już pisałem wcześniej-cewki są OK.
    Po odpaleniu auto już dziwnie pracuje i nie wchodzi na obroty. Po chwili zaczyna kuleć i zapala się check i błąd P0300. Po skasowaniu błedu podczas pracy silnik zaczyna pracować na wszystkie cylindry ale nie wchodzi na obroty. Ciśnienie na tłokach jest OK.

    0
  • #8 14 Gru 2007 11:05
    cardiag
    Poziom 30  

    sprawdzałeś co gubi? Czy sterowanie iskry czy wtrysków? Jeśli sprawdzisz to będziesz wiedział i dobierzesz sie do ecu i wymienisz co potrzeba.

    0
  • #9 27 Maj 2008 00:13
    Oloo66
    Poziom 13  

    hahaha, wszędzie szukacie? najlepsze jest proste=
    jesli nie działa jedna trójka to najpewniej szwankuje sonda w tym kolektorze wydechu, lub lewe powietrze (tylko sie nie śmiać!!!, bo tak miałem!!! -też tylko jedna trójka chodzła dużo niżej, szczególnie wtrysk 6 szwankował) albo ECU - wynienić i sprawdzić.
    Oczywiście może też być "padnięta" centralka LPG lub zagięte przewody i/lub wtyczki
    Sprawa prosta - wymaga tylko czasu,
    Obstawiam lewe powietrze lub sondę.
    Polecam się Oloo

    1
  • #10 27 Maj 2008 00:44
    momik12
    Poziom 31  

    brawo Olo tylko po co bawic sie w archeologa???To już drugi wygrzebany post.

    0
  • #11 27 Maj 2008 09:37
    Oloo66
    Poziom 13  

    nie popatrzyłem na datę, f...ck.
    Szukam postów o regulacji LPG w dużych motorach.
    Wybrany sterownik Versus - super, po prostu lepiej się nie da i nie ma co szukać. Wtryskiwacze planijet to samo.
    Kłopot jest tylko z wyprzedzeniem zapłonu. Staram się rozwiązać problem wariatora i stąd wykopaliska.
    Pozdr

    0
  • #12 14 Lis 2010 20:48
    Sebastian Kowalski
    Poziom 10  

    Po pewnym czasie ale zamykam temat!
    roblem tkwił w pompie olejowej, zbyt niskie ciśnienie ponieważ ten model ma dwa czujniki jeden na licznik drugi do kompa...dlatego wywalał zapłony na trzech garach....

    2
  • #13 24 Lis 2010 10:25
    marcin15061990
    Poziom 1  

    mam pytanie sebastian kowalski powiedz mi jak naprawiles te laguna bo cos napisales ze popmpa olejowa ale nie wiem dokladnie co napisz co zrobiles ze zaczeła chodzic

    0
  • #14 30 Lis 2010 13:37
    Sebastian Kowalski
    Poziom 10  

    Temat zakończył się tak że klientka zabrała autko i zawiozła do innego szpeca, który metodą prób i błędów moskował po kolei czujniki i trafił! Autko zaczeło chodzić normalnie i oddał klientce że niby zrobione, skasował odpowiednio i poszło!
    Problem polegał na tym że ujechała kilka km i korbowody powychodziły bokiem.
    Z analiz expertów okazało się że w silniku znajduja sie dwa czujniki oleju, ciśnienie jakieś tam było że gasiło lampkę na zagarach (opcja była taka że na zimnym silniku chwile chodził dobrze i po chwili wypadały zapłonyna 3 cylindrach)ale ciśnienie było za małe do smarowania i drugi czujnik powodował wypadanie zapłonu. nawet Clip nie pokazał zadnych błędów, błąd polegał na złej analizie parametrów.
    To tyle jeśli chodzi o feralną Lagune...

    3