Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kocioł Termet Minimax Plus - problem z niskim ciśnieniem

reegis 13 Gru 2007 10:18 47733 63
  • #1 13 Gru 2007 10:18
    reegis
    Poziom 9  

Witam.
    Jestem totalnym laikiem w tych sprawach, a zanim zawołam fachowca może najpierw się poradzę na forum.

Otóż od wczoraj w moim piecyku Minimax zaczął pojawiać się błąd E9 (ciśnienie 0,4). W instrukcji obsługi wyczytałem, że mam zbyt niskie ciśnienie w instalacji c.o.. Problem pojawił się niespodziewanie, bo nie odpowietrzałem kaloryferów, ani nie grzebałem nic w instalacji. Objawem jest to, że piecyk grzeje minimalnie wodę.

Nie znam się na tym, jak już wspomniałem, więc jeśli ktoś ma jakieś "domowe" rozwiązanie problemu to byłbym rad.

Pozdrawiam, Krzysiek.

• #2 13 Gru 2007 19:21
    DonRomano
    Poziom 33  

Trzeba dobić ciśnienie do instalacji.
    W instrukcji jest opisane co i jak.

• #3 13 Gru 2007 19:29
    reegis
    Poziom 9  

No właśnie. Mam instrukcję i za cholerę nie mogę tego znaleźć. Jak zaznaczyłem na początku, jestem totalnym laikiem w tych sprawach i nie mam pojęcia, który to zaworek trzeba przykręcić. Mieszkam w wynajętym mieszkaniu, kocioł nie ja kupowałem. W dodatku właściciela nie ma teraz w Polsce.

Jest tam na dole, po prawej taki czarny zaworek (w istrukcji opisany jako "spustowy"). Może to to?

• #4 13 Gru 2007 19:47
    DonRomano
    Poziom 33  

Na stronie 5 jest opisany zawór do napełniania instalacji.
    Zawór na tym rysunku ma nr 22.
    Inaczej Ci tego nie wytłumaczę.
    Jak masz możliwość to zrób zdjęcie od dołu kotła.

• Pomocny post
    #6 13 Gru 2007 20:50
    DonRomano
    Poziom 33  

Tak, to ten.
    przekręć nim aż ciśnienie na manometrze będzie wynosiło ok 1-1.5 atm. po czym zakręć.

• #7 13 Gru 2007 21:05