Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW golf II 1.6 nie pali na gazie, na benzynie ok

Puzon_16 13 Dec 2007 16:49 6296 27
  • #1
    Puzon_16
    Level 16  
    Witam mam golfa II 1.6. MAm taki problem ze nie chce palic na gazie. Gdy zapale na benzynie i przełacze na gaz chodzi w miare normalnie. Swiece, przewody, kopułka, palec, filtr powietrza i gazu wymienione, syf z reduktora wylany. Ustawiony jest gaz ok bo w lecie ładnie chodzil, pali ok 9 litrów i jest w miare dynamiczny wiec powinien przeciez palic dobrze. Gaz byl założony ok 3 i pol roku temu. zrobilem 40 tys ale przyznaje sie ze był palony cały czas na gazie. Reduktor to cometa z elpigazu czyli jakis tomasetto. Co moze byc przyczyna tego ze nie chce zapalic na gazie? tamtej zimy palił nawet przy 15 stopniowym mrozie.
  • #2
    ZGG
    Level 27  
    Przy takim przebiegu membrana mogła już ztwardnieć. I to objawia sie włśnie brakiem palenia na zimno. Powinna być miękka. A czasami bywa jak cienka blacha. szczegulnie na dole. gdzie jest więcej tej smoły pogazowej.To od niej twardnieje membraba.A czy masz przycisk wzbogacania dawki do gazu?Jeżeli membranba jest miękka I ciśnienie w silniku dobre i jest wzbogacanie dawki.To powinien palić właśnie do minus 10--15.
  • #3
    Puzon_16
    Level 16  
    Nie mam zadnego przycisku wzbogacania mieszanki. jest to instalka najprostsza ze srubami do regulacji. Komplet naprawczy kosztuje 60 zł- niby nie pieniadz ale tyle sie juz nadokładałem ze rece opdaja i licze teraz kazdy grosz. Moze wiec to byc przyczyna starej sparciałej membrany? czy moze szukac czegos jeszcze- dodam ze na benzynie pali ok, układ jest szczelny, ustawiona jest nawet wieksza dawka gazu niz w tamtym roku, filterek jak pisałem nowy, syf spuszczony. Silnik w dobrym stanie


    Regulamin pkt 11. Uzupełnij temat! <Błażej>
  • #4
    Henry12
    Level 17  
    Jeśli nie ma przycisku ssania to prawdopodobnie jest to reduktor elektroniczny i na nim jest elektromagnes który powinien po przekręceniu kluczyka włączyć na chwilę dawkę gazu nawet jeśli nie kręci rozrusznik a potem się wyłączyć ,gdy nie działa są problemy z rozruchem zimnego silnika .
  • #5
    Puzon_16
    Level 16  
    a jak to sprawdzic? bo gdy nawet jest z - 10 i zapale na benzynie to po 10 sekundach pracy silnika gdy przełacze na gaz auto jedzie bez wiekszych problemów.

    Dodano po 5 [godziny] 3 [minuty]:

    Dodam ze gdy jest ciepły chodzi ładnie choc ma problemy przy mocnym wcisniecie pedału i niskich obrotach- ale tłumacze to tym ze mało pali.
  • #6
    ZGG
    Level 27  
    Zobacz z boku reduktora Tak po srodku membrany powinien być taki elektromagnes. Albo wogule go brak. Bez tego zawsze są problemy z rozruchem w zimie.

    Dodano po 15 [minuty]:

    Powinieneś mieć coś takiego. Ten reduktor ma doprowadzone podćiśnienie z koilektora ssącego. Ale są z elektromagnesem. Włączającym dopływ gazu po włączeniu zapłonu. Natomiast to co widać na zdjęciu służy wyłącznie do wzbogacania dawki. czy to będzie robione automatycznie ,czy ręcznie to juz inna żecz. Pamiętaj że paląc silnik na gazie lepiej jest wcisnac pedał gazu. Tak jak w dizlu.Wtedy silnik łatwiej pali.

    Dodano po 42 [sekundy]:

    VW golf II 1.6 nie pali na gazie, na benzynie ok
  • #7
    Puzon_16
    Level 16  
    w takim razie mam cos takiego. pele ze nie wiem czy sprawne. dziwi mnie tylko fakt ze wystarczy zapalic na benzynie i wypalic ja z gaznika a potem mimo ze zgasnie do sie juz zapalic na gazie. poza tym na gazie jest wileka róznica obrotów na zimnym i ciepłym silniku. na ciepłym ma ok 1000 a na zimnym gasnie. dla porównania na benzynie 800 i 400 na zimnym.
  • #8
    ZGG
    Level 27  
    Z gazem zawsze sa problemy. Często zdarza się że złapie kroplę smoły pogazowej.na dyszę. I już gaśnie. A za jakś czas chodzi już dobrze. Czasem wystarczy go przegazować. Sprawdż czy działa ten elektromagnes do popychania membrany. I mębranę,czy jest mięka. Możesz odpuścic jej docisk. To silnik łatwiej zasysa gaz. Ale wolne obroty rosną.
  • #9
    iras24
    Level 17  
    a moze gdzieś zasysa lewe
  • #10
    Puzon_16
    Level 16  
    lewego nie zasysa napewno. elektromagnes chyba mam ocencie sami:
    reduktor mam prawie taki sam. moze po prostu spalił sie bezpiecznik o tego elektromagnesu?
    poza tym mam pytanie czy mozna rozkrecic reduktor w celu wyczyszczenia go a potem złożyc na uzywanych czesciach?
  • #11
    Puzon_16
    Level 16  
    czy elektromagnes musi byc na srodku membrany? czy moze byc tk jak na zdjeciu u góry parwonika?
  • #12
    daro240
    Level 12  
    to zależy od modelu parownika

    Dodano po 3 [minuty]:

    Puzon_16 wrote:
    lewego nie zasysa napewno. elektromagnes chyba mam ocencie sami:
    reduktor mam prawie taki sam. moze po prostu spalił sie bezpiecznik o tego elektromagnesu?
    poza tym mam pytanie czy mozna rozkrecic reduktor w celu wyczyszczenia go a potem złożyc na uzywanych czesciach?



    reduktor można rozkręcic i złożyc na używanych częsciach ale nie powinien tego robic całkowity laik

    Dodano po 5 [minuty]:

    aaa jeszcze sprawdz wężyki podcisnienia
  • #13
    Puzon_16
    Level 16  
    wezyki podcisnioenia do czego? gaznika?
  • #14
    daro240
    Level 12  
    np gaznika

    Dodano po 1 [minuty]:

    ten golf jest na gażniku ,czy na monowtrysku
  • #15
    Puzon_16
    Level 16  
    gaznik. wszystko jest ok
  • #16
    domel.an
    Level 23  
    witam
    na moje oko 8) sprawdź elektromagnes w następujący sposób odłącz niego kabel zasilający i podaj mu plusa z akumulatora przy włączonym zapłonie, powinno być słychać lekkie "pstryk" i syczenie gazu
    pozdrawiam
  • #17
    Puzon_16
    Level 16  
    rozumiem, a czy elektromagnes powinien sie tak samo zachowac przy normalnym przekreceniu kluczyka? jesli tak sie zachowuje to wina bedzie lezec w zuzyciu reduktora? bo w sumie to tylko to zostało.

    A i jeszcze jedno- czy elektromagnes to inaczej elektrozawór? czy moze elektromagnes jest elementem dodatkowym elektrozaworu?
  • #18
    marian11@
    Level 21  
    Witam.
    Byc moze zawory do regulacji(hoc golf ma chyba samoregulatory).
    sprawdz cisnienie sprezania.
  • #19
    Puzon_16
    Level 16  
    głowica robiona kompletna na wakacjach. sprezanie ok. Zawory regulowane hydraulicznie. Sprawdze reduktor.

    A czy jest mozliwosc, ze nie mam tego elektromagnesu wzbogacajacego mieszanke przy zapalaniu? Ze mam tylko elektrozawor? bo napewno mam urzadzenie które blokuje dopływ gazu na reduktorze, z pewnoscia nie mam przycisku "ssania gazu", wiec moze dlatego nie pali?
  • #20
    marian11@
    Level 21  
    Witam.
    Parowniki z "wtryskiem " gazu sa lepsze pod wzgledem odpalania auta na gazie.
    Ale przy ty typie kolego co masz tez mozna ten wtrysk zrobic :)
    W przelaczniku gaz-benzyna powinien byc potecjometr .Wzaleznosci w ktora strone przekrecisz nim po przekreceniu kluczyka elektrozawor poda przez chwile odpowiednia dawke gazu.
    Trzeba poprowbowac:).
    Pozdrawiam.
  • #21
    Puzon_16
    Level 16  
    przełącznik ma 3 pozycje- benzyna, wypalanie czyli nic nie działa oraz gaz. Potencjometru mam szukac w srodku przłacznika? Jak sie zabrac do tego?
  • #22
    marian11@
    Level 21  
    Witam.
    Na gazniku??
    Pozdrawiam.
  • #23
    Puzon_16
    Level 16  
    Tak auto na gazniku, pisałem wyzej.
  • #24
    marian11@
    Level 21  
    Witam.
    Tak kolego w srodku tego przelacznika.
    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #26
    marian11@
    Level 21  
    Witam.
    Jak go ukreciz to popsujesz:)
    Zaznacz jak jest teraz.
    I prubuj. On powinien regulowac czas podawania gazu po przekreceniu kluczyka.
    Pozdrawiam
  • #27
    Puzon_16
    Level 16  
    czyli mam odrecic wtedy przez dłuższy czas bedzie wiecej gazu niż zwykle tak? Ok dzieki jutro z rana próbujemy
  • #28
    Puzon_16
    Level 16  
    marian11@ Wielkie dzieki!!! Autko dzis- -12 odpaliło od strzała. Uff Ale ulga. Problem uwazam za rozwiązany