Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa 1,2 - problemy - dużo pali (11,6 litra na 100 km

Yahoo 28 Sty 2004 08:45 41524 38
  • #31
    rubens
    VIP Zasłużony dla elektroda
    powtórzę się A NIE lepiej pojechać do opla i odżałować te 200-300pln za zdiagnozowanie ? Przy takim spalaniu koszt wizysty w serwisie już by się zwrócił.......... Po co gdybać ............
    Przyczyn nadmiernego spalania może być dużo od czyjników przez sondę , termostat, komputer, program aż do ( w tej chwili mi to przyszło do głowy) problemów z rozrządem ....
    jeździłem przez 3 lta ASTRĄ 1 1,4 60Km i max paliła mi 8-9l a mam ciężką nogę ( kumplom potrafiła spalić 6,6l )
    Twoja corsa wg. mnie powinna palić prawie o połowe mniej niż aktualnie spala
  • #32
    adielektro
    Poziom 20  
    Problem jest dośc prosty, mianowicie sa dwa czujniki temperatury, jeden jednoprzewodowy do wskaznika na desce (on tylko pokazuje nic więcej) a drugi dwu przewodowy do komputerka.Ale stawiam na to , że powinieneś najpierw zająć się termostatem bo autko pracuje ci na dużym obiegu od chwili odpalenia i nie moze sie zagrzać, co za tym idzie wiecej pali a nawet załącza się ssanie.Wymiana termostatu moze byc kłopotliwa bo jest on prawdopodobnie( tak jak w kadettach) po lewej stronie pod rozrządem osadzony w bloku silnika.Sonda lambda mogla by też być ale to pózniej zobacz co z tym nagrzewaniem sie autka bo to jest wazne a zwłascza teraz zimą.
  • #33
    Yahoo
    Poziom 20  
    Byłem podłaczyć set'a do Autka
    no i wykazał że nie ma problemów ze sondą
    został jedynie termostat i kupa rozbierania

    Na zużycie paliwa pomogło zakrycie chłodnicy

    Umowiłęm się z kumplem na wymiane kilku rzeczy więc przy okazji bedzie wymiana terostatu

    Dzieki za informacje


    Yahoo
  • #34
    pawlikowski_g
    Poziom 11  
    Kumpel też ma taką Corse i miał z nią identyczny problem.
    Niby wszystko było OK tylko to spalanie.Kilkakrotne wizyty w serwisach nie pomogły.Winna okazała się sonda lambda.Zaznaczam przy tym iż wywoływanie kodów usterek i diagnostyka na techu nic nie wykazały
  • #35
    Yahoo
    Poziom 20  
    U mnie też żaden sprzęt kodami nie pomógł


    Yahoo
  • #36
    morph13
    Poziom 25  
    wez pod uwagę wymianę wtryskiwacza paliwa i to poważniej niz uszkodzenie sondy lambda. serwis za diagnozowanie zainkasuje 200-300 złociszy a wtryskiwacz jak ci się poszczęsci w bardzo bobrym stanie ( no autko miało powiedzmy małe kaaabummmm) to wyrwiesz za 40 złociszy (sprawdz kilka szrocików rozrzut ceny też może cię zdziwic).

    co do sprawdzania sond lambda to polecam skany artykułu
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic94928.html
  • #37
    hobbysta5
    Poziom 14  
    Witam.
    Silnik musi mieć 90 stopni temperatury (optymalne spalanie). A filtr powietrza.
    Pozdrawiam.
  • #38
    adziu18
    Poziom 1  
    co do grzania samochodu miałem podobny problem po odpaleniu samochodu i przejechaniu 2 - 4 km z nawiewów w wnętrzu auta leciało (ciepłe powietrze) a po 5 minutach normalnie lodowate myślałem że to nagrzewnica ale gdy dzisiaj zmniejszałem sobie obroty zauważyłem ze w zbiorniku nie ma płynu chłodzącego a wiec dolałem raz do połowy odpaliłem pojechałem do kolegi i otworzyłem maskę zastałem pusty zbiornik pomyślałem o kur.... mam dziurawy jakiś wężyk ale dolałem jeszcze raz do połowy odpaliłem i pojechałem do mechanika otwieram maskę a tam połowa zbiornika zdziwiony pytam się mechanikowi jak to możliwe że przedtem cały płyn wyleciał a teraz nic a mechanik uznał że chłodnica zassała bo buło go za mało. Teraz wnętrze się szybko dogrzewa i jest tak gorąco że nie można wytrzymać. Opel Corsa A 1992 1.2i

    Moderowany przez MakroSerwis:

    Proszę nie odświeżać tematów sprzed pięciu lat, oraz dbać o pisownię!

  • #39
    comedy_hut
    Poziom 12  
    Witam, miałem podobny problem ze spalaniem Corsy 1.0, która normalnie powinna mieścić się w spalaniu 6l/100. Ta żłopała około 9l/100km - wszystkie elementy były sprawne (wymieniony przepływomierz, sonda lambda, czyszczona przepustnica i zawór recyrkulacji). Okazało się, że trzeba było przeprowadzić reset mapy uczącej sterownika oraz regulację obrotów biegu jałowego (tylko na komputerze).

    Pozdrawiam!